FINIX
AVClub Fanatic
- 22 November 2010
- 12,893
εχω δει απο Ζβιαγκιντσεφ μονο το Λεβιαθαν που ηταν εξαιρετικη και την θεωρω απο τις καλυτερες της 10ετιας ,ειδα και το Loveless χτες,με ταρακουνησε και αυτη οποτε τωρα θα σπευσω να δω τις προηγουμενες του...
τι δυνατες εικονες,τα καδρα του γεματα ομορφια,απλοτητα,λυρισμο (και δω κολλαει ο Ταρκοφσκι κυριε παπα εκτος απο την σεκανς του κρυσφυγετου που ειπε ο κυριος αουτερ)
αλλα να ταν μονο αυτο?μονταζ αφηγηση?...χωρις εκβαθυνση χαρακτηρων που λεει ο Στελιος σε δυο ωρες... και ομως ελεγε τοσα πολλα με μια απλοτητα και μια αμεσοτητα...εγω θα τον εβλεπα ανετα αλλες δυο ωρες...αυτος ο σκηνοθετης πιανει τις συχνοτητες μου...
ο κυριος αουτερ εγραψε ενα κατεβατο απο την ερμηνεια των εικονων σκηνων που ζητημα να πιασα τα μισα απο αυτα
και οπως ειπε ο κυριος γαλεν δεν επιασε καν το πολιτικο σκελος...
μεγαλος δημιουργος αλλα και βαθια πεσιμιστης,εαν μου επιτρεπεται ο ορος θα τολμουσα να τον πω "σκοτεινο" σκηνοθετη-ποιητη η Ο.Μπλεικ του κινηματογραφου...
με προσχημα ενα οικογενειακο δραμα που μετεξελισεται σε θριλερ μυστηριου,σφυροκοπα χωρις οικτο τα κακως κειμενα της παλιας Ρωσιας (μανα της ηρωιδας)
της μετακομουνιστικης Ρωσιας του Πουτιν,του καπιταλισμου που προαγει τον ατομικισμο ,τον νεοπλουτισμο και καταρακωνει αξιες και ιδεολογιες και θεσμους..
με τον ατομισμο ειναι ιδιαιτερα εντονος... οι δυο ηρωες δεν σκεφτονται καν το παιδι τους παρα μονο τον εαυτο τους,το ιδιο και η μανα της ηρωιδας,η γκομενα του πατερα ενω εκεινος βρισκεται στο τμημα για την αναζητηση του γιου του τον παιρνει τηλεφωνο να ρθει επιτακτικα στο κρεβατι της,ο κοσμος στο μετρο και στο μπαρ κοιταει φιλαρεσκα και αυταρεσκα στα μεσα κοινωνικης δικτυωσης και βγαζει σελφι,ενω ειναι απαθης με τα κοινονικοπολιτικα δρωμενα...δεν ειναι τυχαιο οτι το μονο ψηγμα ελπιδας μεσα στην ταινια επερχεται απο μια συλλογικοτητα δηλαδη την εθελοντικη ομαδα αναζητησης που δρα αποτελεσματικοτερα απο την αστυνομια..αλλα και αυτη στο τελος δεν τα καταφερνει...
ανελεητος και με τις συγχρονες διαπροσωπικες σχεσεις που οδηγουν συχνα σε αδιεξοδα και εκτος των αλλων ειναι αποροια του συγχρονου τροπου ζωης...
εχω μια αμυδρη αισθηση οτι ειναι πιο σκληρος με τις γυναικες π.χ η μανα ειναι πιο σκυλα απο τον πατερα,το ιδιο και η μανα της
η γκομενα του πατερα κοιτα μονο πως να τον τυλιξει χωρις να νοιαζεται γι αυτον πραγματικα και η μανα της την μανιπουλαρει ενω ο γκομενος της ηρωιδας δεν ειναι τοσο μπιτς
και στο Λεβιαθαν η γυναικα του ηρωα ηταν καπως...
τι δυνατες εικονες,τα καδρα του γεματα ομορφια,απλοτητα,λυρισμο (και δω κολλαει ο Ταρκοφσκι κυριε παπα εκτος απο την σεκανς του κρυσφυγετου που ειπε ο κυριος αουτερ)
αλλα να ταν μονο αυτο?μονταζ αφηγηση?...χωρις εκβαθυνση χαρακτηρων που λεει ο Στελιος σε δυο ωρες... και ομως ελεγε τοσα πολλα με μια απλοτητα και μια αμεσοτητα...εγω θα τον εβλεπα ανετα αλλες δυο ωρες...αυτος ο σκηνοθετης πιανει τις συχνοτητες μου...
ο κυριος αουτερ εγραψε ενα κατεβατο απο την ερμηνεια των εικονων σκηνων που ζητημα να πιασα τα μισα απο αυτα
και οπως ειπε ο κυριος γαλεν δεν επιασε καν το πολιτικο σκελος...
μεγαλος δημιουργος αλλα και βαθια πεσιμιστης,εαν μου επιτρεπεται ο ορος θα τολμουσα να τον πω "σκοτεινο" σκηνοθετη-ποιητη η Ο.Μπλεικ του κινηματογραφου...
με προσχημα ενα οικογενειακο δραμα που μετεξελισεται σε θριλερ μυστηριου,σφυροκοπα χωρις οικτο τα κακως κειμενα της παλιας Ρωσιας (μανα της ηρωιδας)
της μετακομουνιστικης Ρωσιας του Πουτιν,του καπιταλισμου που προαγει τον ατομικισμο ,τον νεοπλουτισμο και καταρακωνει αξιες και ιδεολογιες και θεσμους..
με τον ατομισμο ειναι ιδιαιτερα εντονος... οι δυο ηρωες δεν σκεφτονται καν το παιδι τους παρα μονο τον εαυτο τους,το ιδιο και η μανα της ηρωιδας,η γκομενα του πατερα ενω εκεινος βρισκεται στο τμημα για την αναζητηση του γιου του τον παιρνει τηλεφωνο να ρθει επιτακτικα στο κρεβατι της,ο κοσμος στο μετρο και στο μπαρ κοιταει φιλαρεσκα και αυταρεσκα στα μεσα κοινωνικης δικτυωσης και βγαζει σελφι,ενω ειναι απαθης με τα κοινονικοπολιτικα δρωμενα...δεν ειναι τυχαιο οτι το μονο ψηγμα ελπιδας μεσα στην ταινια επερχεται απο μια συλλογικοτητα δηλαδη την εθελοντικη ομαδα αναζητησης που δρα αποτελεσματικοτερα απο την αστυνομια..αλλα και αυτη στο τελος δεν τα καταφερνει...
ανελεητος και με τις συγχρονες διαπροσωπικες σχεσεις που οδηγουν συχνα σε αδιεξοδα και εκτος των αλλων ειναι αποροια του συγχρονου τροπου ζωης...
εχω μια αμυδρη αισθηση οτι ειναι πιο σκληρος με τις γυναικες π.χ η μανα ειναι πιο σκυλα απο τον πατερα,το ιδιο και η μανα της
η γκομενα του πατερα κοιτα μονο πως να τον τυλιξει χωρις να νοιαζεται γι αυτον πραγματικα και η μανα της την μανιπουλαρει ενω ο γκομενος της ηρωιδας δεν ειναι τοσο μπιτς
και στο Λεβιαθαν η γυναικα του ηρωα ηταν καπως...