Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Μετα το βραδυνο παιχνιδι του Μουντιαλ βλεπω μια καλη παλια ταινια, συνηθως πολλες απο αυτες που εχω ξαναδει,ειδα ταρκο,οζου,φορντ,ουελες,πολανσκι,χιτς ,Φελινι,κλπ,κανονικα επρεπε να πιανω εναν εναν τους σκηνοθετες σαν τον κυριο αφτια,ετσι μαθαινεις καλυτερα τον σκηνοθετη,τεσπα εγω τους πιανω αλλανταλλων,οτι μου τραβαει ορεξη,λιγο κολλησα τελευταια στον μετρ της αγωνιας τον χιτς,τι καδρο στο φιναλε του νοτοριους...εχει πολλες ομως ο φουστης,θα μπορουσατε να μου προτεινεται μερικες καλες του εκτος απο τις κλασσικες του?ευχαριστω.
Τωρα παω να ξαναδω Μαρνι.

Και βέβαια μπορούμε. Μπορείς να αρχισεις με το The Man Who Knew too Much του 34 και τις 5 αμέσως επόμενες. Αυτή η εξάδα της "βρετανικής Περιόδου" είναι αυτή που καθόρισε το στυλ του μαιτρ. Εκεί σχηματίστηκαν το Σασπένς, το Μαγκάφιν, η θεωρία του "συμπάσχοντος θεατή" και βέβαια είναι όλες μπούσουλας για το τι ακολούθησε.

Ακόμα μου αρέσουν και οι μεγάλες ταινίες της δεκαετίας του 40 (Νοτόριους, Ρεβέκα κυρίως αλλά και suspicion, shadow of a doubt)

Για τη δεκαετία του 50 τα ξέρουμε όλοι. Μόνο μία σύσταση αν μου επιτρέπεις - Strangers on a train


Προσωπικά για τους πολύ μεγάλους μου αρέσει να βλέπω τα άπαντα με χρονολογική σειρά, γιατί βλέπεις πραγματικά την εξέλιξη τους και την πτώση τους όπου υπάρχει, γιατί ας πούμε ο Όζου και ο Κουροσάβα, ο Χίτσκοκ (από το 34 και μετά) δεν έχουν μέτριες ταινίες
 
Σας ευχαριστω κυριε Τακη,θα θελαμε να γραφετε πιο συχνα στα νηματα του κινηματογραφου,
βλεποντας δυο ταινιες του Οζου-νιδη καταλαβα οτι ειναι παντως εναι παντελως διαφορετικος απο τον Χιτς,ειναι των πρωτογενων εκφραστικων μεσων,καμερες στατικες σε διαφορα σημεια,τοσο στατικες που δεν κινουνται ουτε κατα αξονα,και αναγκαστικα, μονταζ σε ρυθμο πολυβολου,μαεστρος σε αυτο.Θα συμφωνησω με τον κυριο αφτερ οτι ο δεσμωτης του ιλιγγου μαλλον η καλυτερη του.
 
Last edited:
Σας ευχαριστω κυριε Τακη,θα θελαμε να γραφετε πιο συχνα στα νηματα του κινηματογραφου,
βλεποντας δυο ταινιες του Οζου-νιδη καταλαβα οτι ειναι παντως εναι παντελως διαφορετικος απο τον Χιτς,ειναι των πρωτογενων εκφραστικων μεσων,καμερες στατικες σε διαφορα σημεια,τοσο στατικες που δεν κινουνται ουτε κατα αξονα,και αναγκαστικα, μονταζ σε ρυθμο πολυβολου,μαεστρος σε αυτο.Θα συμφωνησω με τον κυριο αφτερ οτι ο δεσμωτης του ιλιγγου μαλλον η καλυτερη του.
Είδατε Οζου-νιδη και μας το γράφετε έτσι;
Τι ατόπημα ήταν αυτό;

Ο άλλος ετουλάχιστον.. έγραψε ότι ήταν σαν ελληνική ταινία που ομιλουσαν γιαπωνέζικα.

Ποιες είδατε;
 
Απάντηση: Re: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

...θα μπορουσατε να μου προτεινεται μερικες καλες του εκτος απο τις κλασσικες του?

Τorn Curtain,Lifeboat,The Trouble with Harry,The Wrong Man.
 
Last edited:
Τοκυο στορυ και τελος του φθινοπορου,μοιαζουν με ελληνικες ταινιες με την μονη διαφορα τουλαχιστον σε μεγαλη μεριδα ελληνικων ταινιων,οτι ο Οζου ποτε δεν σε εξαναγκαζει ουτε με τρικ να δεθεις συναισθηματικα,ουτε με σεναριο,ουτε με πλοκη ,ουτε με μεγαλα δραματα,λιτοτης μινιμαλισμος,καθημερινες ιστοριες και ομως εχει τον τροπο να σε κανει να δεθεις με την δικη σου θεληση,αρκει να αδειασεις το μυαλο σου.

Ειναι πολυ δυσκολο να το καταφερεις αυτο,ειναι και ασιοδοξος ,βασικα μου θυμιζει η οπτικη του μια μανα που ειναι παντα μανα ,θα μεινει αγερωχη στα προβληματα και θα ναι παντα διπλα σου,με την απλοτητα και την αγαπη,τι παρομοιωση και αυτη:p,εν ολιγοις ειναι μεγας ανθρωπιστης
Δεν θυμαμαι καμια ελληνικη ταινια επισης να χει στατικες καμερες,
δεν την βρισκω αιρετικη την αποψη ομως,οτι ο μοιαζει με ελληνικη ταινια μια ταινια του οζου,με την εννοια οτι διακατεχεται απο απλοτητα,δεν ειναι δυσνοητος ,αυτο δεν σημαινει οτι δεν μπαινει σε βαθεια νερα,απλα πρεπει να αφεθεις για να τον αφουγκραστεις.
μ αρεσουν ομως και οι απαισιοδοξοι αφτιαδες..
ατοπημα μεγαλο οτι δεν εγραψα, δεν το νομιζω,γραφω χαλια,στο νημα του μουντιαλ που γραφω πιο χυμα, αισθανομαι καλυτερα
εδω μεσα εχουμε διαμαντια που πολλες φορες γραφουν καλυτερα απο κριτικους,καλυτερα να διαβαζω παρα να γραφω.
 
...γραφω χαλια,στο νημα του μουντιαλ που γραφω πιο χυμα, αισθανομαι καλυτερα


να γράφεις κι εδώ λοιπόν όπως γράφεις στο νήμα του μουντιάλ.
εκτός κι αν νομίζεις ότι οι παρεπιδημούντες εδώ είναι μόνο ...cognoscenti.
Γιατί ΔΕΝ είμαστε.
Λάτρεις είμαστε.
Οπως κι εσύ.
Τίποτα παραπάνω.

Ρίξε και καμιά χειροβομβίδα να πάρει. Πες ότι ο Οζου είναι ανηδονικός, ο Γκοντάρ άλλαντάλα και της κουλής το γάλα κι ο Αγγελόπουλος μία κλαψομούνα αριστερή μαϊμού :marchmellow:
 
να γράφεις κι εδώ λοιπόν όπως γράφεις στο νήμα του μουντιάλ.
εκτός κι αν νομίζεις ότι οι παρεπιδημούντες εδώ είναι μόνο ...cognoscenti.
Γιατί ΔΕΝ είμαστε.
Λάτρεις είμαστε.
Οπως κι εσύ.
Τίποτα παραπάνω.

Ρίξε και καμιά χειροβομβίδα να πάρει. Πες ότι ο Οζου είναι ανηδονικός, ο Γκοντάρ άλλαντάλα και της κουλής το γάλα κι ο Αγγελόπουλος μία κλαψομούνα αριστερή μαϊμού :marchmellow:
Αυτό το έχω αναλάβει εγώ εργολαβικα. Για τον Αγγελόπουλο έγραψα στο νήμα της Χώρας και σοκαρα τον Παπαστέλιο όσο δεν παίρνει.

Στάλθηκε από το D6503 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
να γράφεις κι εδώ λοιπόν όπως γράφεις στο νήμα του μουντιάλ.
εκτός κι αν νομίζεις ότι οι παρεπιδημούντες εδώ είναι μόνο ...cognoscenti.
Γιατί ΔΕΝ είμαστε.
Λάτρεις είμαστε.
Οπως κι εσύ.
Τίποτα παραπάνω.

Ρίξε και καμιά χειροβομβίδα να πάρει. Πες ότι ο Οζου είναι ανηδονικός, ο Γκοντάρ άλλαντάλα και της κουλής το γάλα κι ο Αγγελόπουλος μία κλαψομούνα αριστερή μαϊμού :marchmellow:


:flipout:
μου αρεσουν οι χειροβομβιδες,αλλα δεν εχω την εμπειρια και τις γνωσεις να τις πεταξω εδω,καθομαι στα αυγα μου και σας διαβαζω με μεγαλη χαρα,μου χετε ανοιξει τα ματια,μπορω να το φανταστω αυτο που το λες οτι ο οζου ειναι ανηδονικος,ταιριαζει και με την παρομοιωση της μανας που εγραψα πιο πανω,αλλα δεν μπορω να μαι σιγουρος εχωντας δει δυο ταινιες του μονο,ριξτε και σεις οι πιο εμπειροι πιο πολλες χειροβομβιδες ντε να παρουμε θαρρος.
Και για κατσε τωρα που τις εριξες τις χειροβομβιδες, γι αυτο δεν σ αρεσουν καθολου? η τα βρισκεις 'κουσουρια'-ελλειψεις,ολοι οι σκηνοθετες εχουν κουσουρια και δεν μπορουν να πιασουν τα παντα στις ταινιες τους,γι αυτο υπαρχει η επιλογη,αναλογα τις ορεξεις,για αλλο λογο βλεπουμε χιτς για αλλο λιντζ για αλλο καρπεντερ.
 
να γράφεις κι εδώ λοιπόν όπως γράφεις στο νήμα του μουντιάλ.
εκτός κι αν νομίζεις ότι οι παρεπιδημούντες εδώ είναι μόνο ...cognoscenti.
Γιατί ΔΕΝ είμαστε.
Λάτρεις είμαστε.
Οπως κι εσύ.
Τίποτα παραπάνω.

Ρίξε και καμιά χειροβομβίδα να πάρει. Πες ότι ο Οζου είναι ανηδονικός, ο Γκοντάρ άλλαντάλα και της κουλής το γάλα κι ο Αγγελόπουλος μία κλαψομούνα αριστερή μαϊμού :marchmellow:

mecie Liberal (συγχωράτε με για τις βαριές λέξεις)

για να μην σας τα χρωστάμε..

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
.

και λίγες λέξεις.. για το Tokyo story
απο τα καλύτερα κείμενα κριτικής, που εχουν γραφτεί στα ελληνικά.

IMG_20180709_122710_copy.jpg

IMG_20180709_122743_copy.jpg

IMG_20180709_122800_copy.jpg
 
ατοπημα μεγαλο οτι δεν εγραψα, δεν το νομιζω,γραφω χαλια,στο νημα του μουντιαλ που γραφω πιο χυμα, αισθανομαι καλυτερα
εδω μεσα εχουμε διαμαντια που πολλες φορες γραφουν καλυτερα απο κριτικους,καλυτερα να διαβαζω παρα να γραφω.

βρε γράφε οπως θέλεις..
εδω τον έναν, γκαργκαμέλ τον ανεβάζα, δρακουλιάρη τον κατεβάζα,
κτλ

για τον κ.Παπαστέλιο ούτε συζήτηση..
με περιγραφές που ακούει απο εδώ και εκεί, σιγά σιγά, με σκιαγραφεί, φτίαχνοντας με (σαλονικιώτικο.. αν και εδω ειναι κυριολεκτικό και αρα σωστό) κούκλα βουντού. Ηδη, πρώτη φόρα πήγα για μπάνιο πολύ καθυστερημένα, ενω ηταν με βροντές, καταιγίδες και νεροποντές.
 
μηπως ευθυνεται ο κυριος γαλεν για τις βροντες ?που εχει μια ροπη στo blackmetal,του χεις σουρει τα απαντα και δεν σου απανταει καν?
 
μηπως ευθυνεται ο κυριος γαλεν για τις βροντες ?που εχει μια ροπη στo blackmetal,του χεις σουρει τα απαντα και δεν σου απανταει καν?

αφού ειναι τζέντλεμαν!
 
.

και λίγες λέξεις.. για το Tokyo story
απο τα καλύτερα κείμενα κριτικής, που εχουν γραφτεί στα ελληνικά.

IMG_20180709_122710_copy.jpg

IMG_20180709_122743_copy.jpg

IMG_20180709_122800_copy.jpg

εξαιρετικη κριτικη,καμερα χαμηλα με αποτελεσμα ο ανθρωπος να φαινεται πιο μεγαλος (ψυχικη αναταση,μεγαλειο κλπ) χρησιμοποιει ο Γουελς στο Κειν,μπορει να κλεψε απο αυτον την τεχνικη,αλλα την χρησιμοποιει διαφορετικα, γιατι στο Κειν γινεται και το αντιθετο, δηλαδη οταν ο Κειν δεν ειναι στα καλα του η καμερα παει ψηλα και τον δειχνει μικρο,δηλαδη ταυτιζεται σε ατομικο επιπεδο, αντιθετως με τον Οζου που τους δειχνει ολους ετσι δηλαδη ταυτιζεται συλλογικα.
 
εξαιρετικη κριτικη,καμερα χαμηλα με αποτελεσμα ο ανθρωπος να φαινεται πιο μεγαλος (ψυχικη αναταση,μεγαλειο κλπ) χρησιμοποιει ο Γουελς στο Κειν,μπορει να κλεψε απο αυτον την τεχνικη,αλλα την χρησιμοποιει διαφορετικα, γιατι στο Κειν γινεται και το αντιθετο, δηλαδη οταν ο Κειν δεν ειναι στα καλα του η καμερα παει ψηλα και τον δειχνει μικρο,δηλαδη ταυτιζεται σε ατομικο επιπεδο, αντιθετως με τον Οζου που τους δειχνει ολους ετσι δηλαδη ταυτιζεται συλλογικα.


...πάει...σε χαλάσανε κι εσένα. :icon15:
 
...πάει...σε χαλάσανε κι εσένα. :icon15:


Συνταγή: άκου πάραυτα το Summer in the South East. Του Bonnie "Prince" Billy.
Η μπάντα είναι ...σκέτος Καββαδίας:

Δεμένα τα ποδάρια μας στου Πάπα τις γαλέρες
κουρσεύαμε του ωκεανού τα πόρτα ή τα μεσόγεια
Σπέρναμε όπου περνούσαμε πανούκλα και χολέρα
μπερδεύοντας με το τρελλό μας σπέρμα όλα τα σόγια


:worshippy::worshippy: