Για τους φίλους του υπέροχου Jean-Pierre Melville
καποια καλά κείμενα στα αγγλικά
Les Enfants Terribles - Jean-Pierre Melville (1950)
Le Doulos - Jean-Pierre Melville (1963)
Le Deuxieme Souffle - Jean-Pierre Melville (1966)
Le Samourai - Jean-Pierre Melville (1967)
Army of Shadows - Jean-Pierre Melville (1969)
Le Cercle Rouge - Jean-Pierre Melville (1970)
Un Flic - Jean-Pierre Melville (1972)
http://www.filmsufi.com/2009/02/jean-pierre-melville.html
Ξαναβλέποντας τις ταινίες του στο αφιέρωμα, δυστυχώς η κόπια του Le Cercle Rouge, (που ηταν το μόνο, που δεν ειχα ξαναδει), ειχε προβλήμα στην κίνηση.
Και ειδα την ταινία εμπειρικά χωρις να παρακολουθώ την ιστορία. Δυστυχώς εχει καποια σημεία που δείχνει κακοφτιαγμένη αν και φαινεται πολύ αξιόλογη ταινια.
Η σκηνή με το ψευτικο αεροπλάνο και οι σφήνες σκηνές που το δείχνει, ειναι λίγο αστείες και απότομες. Οπως και οι σκηνές που ειναι μεσα στο αυτοκίνητο και υπαρχει προβολή του background. παρόμοια ειχε και στο Le doulos που το θεωρώ απο τις λιγότερο καλές ταινίες του. Ψευτικη βροχή, γενικά κακό ήχο, πχ η σκηνή στην φυλακή και η λούπα που έβαλε για να ακούγεται ο ήχος του αέρα... ο ήχος των βημάτων, που ειναι αρκετά έντονος και δεν ακούγεται κανένας αλλος ήχος του σώματος, δημιουργοντας μια αισθηση αφύσικου.
Εκτίμησα λίγο περισσότερο το Le silence de la mer 7/10, το οποιο, αν και ανακάλυψα δείγματα υπαρξισμού (εκεινο το υπέροχο κοντινό της ανηψιάς που μας παραπέμπει κατευθεύαν στο Passion of Joan D'arc) και θεματικά ειναι πολύ καλό.. μιλάει για σιωπες αλλα με χρήση ακατάπαυστης μουσικής που δεν θεωρώ οτι ειναι και ωραία. Αν με αυτό, ήθελε να δείξει οτι η θάλλασα πέρα απο ηρεμιά, εχει και φουρτούνες, για μένα δεν το πετυχαίνει. Αυτό ομως, το πετυχαίνει, ως σε ενα βαθμό, εσωτερικά με τους χαρακτήρες.
Μου άρεσε ακόμα περισσότερο το Bob le flambeur 9/10
και φυσικά το αριστουργηματικό Army of Shadows (1969) 9+/10 που ειναι ενα μείγμα film noir με στοιχεία απο Bresson, που το κάνει να ξεχωρίζει και να ειναι απο τα καλύτερα φιλμ νουαρ. Μαζί με το Le Samurai, τα θεωρώ τα καλύτερα του.
Στο μέλλον θα ξαναδώ πιο προσεχτικά και το Le Cercle Rouge (1970), υπέροχη η σκηνή της ληστείας!
-----------
Στο αποψινό #CineClub του CineDogs θυμόμαστε το κινηματογραφικό ντεμπούτο του περσινού θριαμβευτή των Καννών (και κατεξοχήν εκφραστή του δεύτερου γιαπωνέζικου νέου κύματος), Hirokazu Kore-Eda. To Maborosi (Maboroshi no hikari, 1995) μας συστήνει έναν επιδέξιο εκφραστή της φόρμας και του μέσου και μας εξοικειώνει (ευθύς εξαρχής) με την κυρίαρχη προβληματική του : μνήμη, θνητότητα, αίσθηση απώλειας. Πολλοί μίλησαν - με το καλημέρα - για τον φυσικό διάδοχο ενός Όζου. Ο ίδιος, πάντως, τοποθετεί τον εαυτό του εγγύτερα στον Ναρούσε ή τον Λόουτς (προφανώς στη βάση ενός συνειδητού ουμανισμού που είναι διάχυτος στη δουλειά του). Στο MABOROSI, ο θεατής ταυτίζεται σχεδόν με την ψυχική κατάσταση μιας ηρωίδας που πασχίζει να κατανοήσει το (μέγα) αίνιγμα της ζωής. Η βασανιστική της αξίωση για τέτοιου είδους απαντήσεις, την τοποθετεί στο ύψος ενός Οιδίποδα ή ενός Άμλετ. Ένα σπουδαίο πρωτόλειο, το οποίο μεταφέρει τον θεατή σε μια πνευματική ζώνη που σπανίως επισκέπτεταιβ¦
http://cinedogs.gr/reviews/maborosi...q0zHHF_JERI-vLU#sthash.3ipp8Sau.TCXPD6Ey.dpbs
-----------
αναδημοσίευση απο fb
"An" (Γλυκό φασόλι / Sweet Red Bean Paste, 2015) της (αγαπημένης) Naomi Kawase
Αν το πνεύμα, η καρδιά και το ταλέντο του Yasuhiro Ozu έχουν μεταλαμπαδευτεί (πλην Hirokazu Kore-Eda) και κάπου αλλού ... είναι σε τούτη την τύπισσα : ευαισθησία και διακριτικότητα κινηματογραφικού βλέμματος, αρμονία και αταραξία κάδρων και πλάνων, φιλοσοφημένο σενάριο, αναστοχαστικότητα (στον αντίποδα οιασδήποτε "αυτοεκπληρούμενης" προφητείας) του νοήματος της ζωής μέσα από έναν καταπληκτικό οπτικό διάλογο με τη φύση, η βουβή, μελαγχολική απόγνωση και αξιοπρέπεια της τρίτης ηλικίας, τρεις εξαιρετικές ερμηνείες... από τρεις διαφορετικές γενιές ερμηνευτών κι ένα θέμα που θυμίζει "Πολίτικη Κουζίνα" της Άπω Ανατολής, εκεί όπου το παραδοσιακό ντοριγιάκι αντικαθιστά το σμυρνέϊκο σουτζουκάκι. Και μαζί, ένα δράμα κατεστραμμένων ζωών που εξελίχθηκε σε... Σπιναλόγκα της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου! Σπουδαίο σινεμά... (και δυνατές αναμνήσεις απ' το 56ο Φ.Κ.Θ.)
-----------