Φακοί Fujinon X-mount

@ Under Fire

Aν έχεις κάποια ζευγάρια RAW (ή αν μπορείς να ξαναφτιάξεις) ανέβασέ τα

Η διαφορά που δείχνει ο τύπος στο f2.8 είναι εξωπραγματική !!. Δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με την αναμενόμενη διαφορά σε Tstop απο τα 3 περισσότερα στοιχεία

Το πιο πιθανό είναι να κόλλησε το διάφραγμα σε πιο κλειστό f .. ή να μην ήταν σταθερός ο φωτισμός .. ή μπορεί να έκανε τιποτε άλλες χαζομάρες
 
@ Under Fire

Aν έχεις κάποια ζευγάρια RAW (ή αν μπορείς να ξαναφτιάξεις) ανέβασέ τα

Η διαφορά που δείχνει ο τύπος στο f2.8 είναι εξωπραγματική !!. Δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με την αναμενόμενη διαφορά σε Tstop απο τα 3 περισσότερα στοιχεία

Το πιο πιθανό είναι να κόλλησε το διάφραγμα σε πιο κλειστό f .. ή να μην ήταν σταθερός ο φωτισμός .. ή μπορεί να έκανε τιποτε άλλες χαζομάρες

Ηλία, έχω μείνει χωρίς μηχανή, και δεν έχω καθόλου χρόνο να ασχοληθώ,
οπότε αν θέλει κανείς, βρισκόμαστε κανα ΣΚ και πίνουμε καφέ, ή ρακή, και ξανακάνουμε το τέστ
ευχαριστώ Γιώργης
 
και μια πολύ πρόχειρη σύγκριση κάδρου ανάμεσα στα 15mm του 15-45 και στα 18mm του 18-55. Η διαφορά είναι τεράστια κατά την γνώμη μου και θεωρώ (χωρίς να το έχω αναλύσει εκτενώς) ότι ο 18-55 δεν ξεκινάει από τα 27mm, καθώς πιο πολύ μοιάζει σε 28mm, θα το δω εκτενώς και με άλλους φακούς το συγκεκριμένο.

Υ.Γ. Πάντως ο 15-45 είναι ιδανικός φακός για βίντεο άλλα και για ταξίδια που περιλαμβάνουν φωτογράφηση μέσα σε πόλεις, Ladscape κλπ.
 

Attachments

  • fuji.jpg
    fuji.jpg
    95.4 KB · Views: 166
Αν λαβεις υποψη σου οτι το crop factor δεν ειναι 1.5, αλλα περιπου 1.53, πιο κοντα στα 28mm βγαινει.
 
Αν λαβεις υποψη σου οτι το crop factor δεν ειναι 1.5, αλλα περιπου 1.53, πιο κοντα στα 28mm βγαινει.

1,53?? Σοβαρά?? δεν το ήξερα αυτό, νόμιζα ότι ήταν 1,5.
Ξέρω ότι στις Canon είναι 1,6 άλλα σε όλες τις άλλες crop 1,5.
 
και μια πολύ πρόχειρη σύγκριση κάδρου ανάμεσα στα 15mm του 15-45 και στα 18mm του 18-55. Η διαφορά είναι τεράστια κατά την γνώμη μου και θεωρώ (χωρίς να το έχω αναλύσει εκτενώς) ότι ο 18-55 δεν ξεκινάει από τα 27mm, καθώς πιο πολύ μοιάζει σε 28mm, θα το δω εκτενώς και με άλλους φακούς το συγκεκριμένο.

Υ.Γ. Πάντως ο 15-45 είναι ιδανικός φακός για βίντεο άλλα και για ταξίδια που περιλαμβάνουν φωτογράφηση μέσα σε πόλεις, Ladscape κλπ.

Φυσιολογική είναι η διαφορά .. σε 1,5Χ κροπ αισθητήρα, ένας κανονικός 15αρης σε 10μ απόσταση καλύπτει 13μ ενώ ο 18αρης 15,6μ .. επιλέον διαφορές μπορεί να προκύψουν ανάλογα με την γεωμετρική παραμόρφωση και τα συνακόλουθα διόρθωση/κροπάρισμα .. αν έχεις τα RAW άνοιξέτα με RawTherapee χωρίς γεωμετρικές διορθώσεις ;)
 
εχει παντως αρκετη βινιετα, πολυ CA και παραμορφωση...για οποιον θελει να δει με rawtherapy πως ειναι πριν τις διορθωσεις , εβγαλα ενα τεστ στα 15mm.

https://www.dropbox.com/s/4d7zre45cdbq5dz/DSCF4470.RAF?dl=0

Καλά ναι οι περισσότεροι τέτοιο φακοί χωρίς διορθώσεις έχουν τραγικά αρχεία σε raw και χρειάζονται άμεση διόρθωση. Εχεις δει αρχείο raw από τον sony 16-50???? Δες ένα να κλάψεις!!
 
Πόσο με τσατίζει που δεν έχουμε την ευχέρεια να κροπάρουμε με βελτιστο τροπο το αποτέλεσμα της γεωμετρικής διόρθωσης ..

Το "embedded jpeg" vs custom crop 16/10 με περίπου ίδια διόρθωση γεωμετρίας (που δεν είναι και τέλεια ισως φταίει που είναι πολύ κοντά η ακμή)
.. άνετα μια διαφορά 1-2mm σε εύρος ..

DSCF4470-900.jpg
Clipboard02.jpg
 
Εντάξει λογικό είναι από ένα σημείο και μετά να γίνετε αυτό. Στην μία περίπτωση έχουμε ένα έτοιμο Jpeg αρχείο αυτόματα από την μηχανή που ετοιμάζεται ακαριαία και στο άλλο ένα επεξεργασμένο αρχείο μέσω εξειδικευμένου προγράμματος, manual χρήση κλπ.
Μεγάλες διαφορές στο εστιακό μήκος είχα και όταν επεξεργαζόμουνα τα raw αρχεία του sony 16-50, άνετα όπως λες έβγαζα 1-2mm έχτρα σε σχέση με τα έτοιμα jpeg της μηχανής.
 
Μα αυτό λέω .. οτι δεν είναι εύκολο .. για να το πετύχω στο RT θέλει κόπο .. καί έχω και απώλεια ανάλυσης γιατί κάνω την διόρθωση συμπιεστικά (αντί να τεντώσω τις γωνίες συμπιέζω τις πλευρές) ..
Το ωραίο θα ήταν να έχεις επιλογή κάδρου π.χ. αναλογίες πλευρών (16/9 ??) - βέλτιστο πλάτος - βέλτιστο ύψος ) και να γίνεται αυτόματα ..
 
Μέσα στον ''κατακλυσμό'' νέων προιόντων τις τελευταίες μέρες χάθηκε και η ανακοίνωση του νέου φακού της Fuji 16mmf2,8. Φακός μεταλλικός, μαζεμένος με γρήγορη και αθόρυβη εστίαση και αδιάβροχος με αρχική τιμή 399$. Οχι άσχημα αν και θα τον ήθελα να είναι f2 για να ταιριάζει με τους 23mm-35mm-50mm σαν σετάκι.
Βέβαια για να πω την αλήθεια από τα πρώτα δείγματα φαίνεται λιγάκι soft στα άκρα και μην ξεχνάμε ότι στα ίδια χρήματα υπάρχει στον ανταγωνισμό ο sigma 16mmf1,4 που σπέρνει.

https://www.dpreview.com/news/8448645771/weather-resistant-fujifilm-16mm-f2-8-lens-to-ship-in-march-for-399
 
Να αναφέρω (για όσους πιθανόν ενδιαφέρονται) το σύντομο ταξίδι μου με τον φακό Fuji 15-45 όπου τελικά τον πούλησα. Ο φακός έχει εξαιρετικό εύρος και ξεκινάει από το εντυπωσιακό 22,5mm. Εχει εξαιρετική ποιότητα εικόνας, εστιάζει πολύ γρήγορα και αθόρυβα και είναι μαζεμένος. Άλλα δυστυχώς έχει 3 πολύ σημαντικά μειονεκτήματα για μένα που με έκαναν να τον δώσω και να δουλεύω την X-T1 πλέον αποκλειστικά μόνο με prime φακούς αφού έχω δώσει και τον 18-55.

1) Ο φακός στην X-T1 όπως και στις X-T2 και X-T3 όταν μπαίνεις στην προεπισκόπηση φωτογραφιών μαζεύεται μέσα και η μηχανή καθυστερεί 2-3 sec. να δείξει την φώτο στην οθόνη, επίσης για να επιστρέψεις σε λειτουργία φωτογράφησης ξανακάνει η μηχανή 2-3 sec. μέχρι να ξαναβγεί ο φακός και να είναι σε ετοιμότητα. Τραγικό με κούρασε πάρα πολύ και με έκανε να χάσω αρκετές λήψεις με αυτό που κάνει.

2) Το power zoom που έχει ο φακός είναι τραγικά αργό, κάποιες φορές μάλιστα δεν πιάνει με την μια την εντολή η ροδέλα και πρέπει να την ξαναγυρίσεις για να δουλέψει το zoom, έχω ξαναδουλέψει φακούς με power zoom άλλα κανένας δεν είχε τόσο αργή και όχι σταθερή ανταπόκριση στο ζούμ.

3) Τέλος η ποιότητα κατασκευής του φακού είναι απλά αστεία, δεν είναι μόνο το γεγονός ότι όλος ο φακός είναι εντελώς πλαστικός με ούτε ίχνος μετάλλου επάνω, είναι το γεγονός ότι οι πλαστικές ροδέλες που έχει μπροστά είναι ότι πιο ψεύτικο έχω πιάσει ποτέ συμπεριλαμβανομένου και φακούς κιτ των Canon/Nikon. Εντελώς ψεύτικη αίσθηση, τρίζουν, γδέρουν εσωτερικά και κυρίως αν τις ακουμπήσεις απλά με το νύχι σου κάνουν σημάδι στο πλαστικό τους. Καταλαβαίνω ότι θέλουν να ρίξουν το κόστος παραγωγής άλλα όχι και έτσι, βλέπω δίπλα μου τον 23mmf2 και τον 35mmf1,4 και δεν πιστεύεις ότι οι 3 αυτοί φακοί έχουν βγει από την ίδια εταιρία.

Σαν σύνοψη θα έλεγα ότι όποιος προτιμήσει αυτό τον φακό να έχει υπόψιν του τα 3 παραπάνω θέματα και το πόσο τον ενοχλούν, αν κάποιος ταξιδέψει πάντως να έχει μαζί του και άλλο φακό πέρα από αυτόν καθώς δεν εμπνέει καμία μα καμία σιγουριά και νιώθεις ότι θα σου ''μείνει'' στο χέρι.
 
Να αναφέρω (για όσους πιθανόν ενδιαφέρονται) το σύντομο ταξίδι μου με τον φακό Fuji 15-45 όπου τελικά τον πούλησα. Ο φακός έχει εξαιρετικό εύρος και ξεκινάει από το εντυπωσιακό 22,5mm. Εχει εξαιρετική ποιότητα εικόνας, εστιάζει πολύ γρήγορα και αθόρυβα και είναι μαζεμένος. Άλλα δυστυχώς έχει 3 πολύ σημαντικά μειονεκτήματα για μένα που με έκαναν να τον δώσω και να δουλεύω την X-T1 πλέον αποκλειστικά μόνο με prime φακούς αφού έχω δώσει και τον 18-55.

1) Ο φακός στην X-T1 όπως και στις X-T2 και X-T3 όταν μπαίνεις στην προεπισκόπηση φωτογραφιών μαζεύεται μέσα και η μηχανή καθυστερεί 2-3 sec. να δείξει την φώτο στην οθόνη, επίσης για να επιστρέψεις σε λειτουργία φωτογράφησης ξανακάνει η μηχανή 2-3 sec. μέχρι να ξαναβγεί ο φακός και να είναι σε ετοιμότητα. Τραγικό με κούρασε πάρα πολύ και με έκανε να χάσω αρκετές λήψεις με αυτό που κάνει.

2) Το power zoom που έχει ο φακός είναι τραγικά αργό, κάποιες φορές μάλιστα δεν πιάνει με την μια την εντολή η ροδέλα και πρέπει να την ξαναγυρίσεις για να δουλέψει το zoom, έχω ξαναδουλέψει φακούς με power zoom άλλα κανένας δεν είχε τόσο αργή και όχι σταθερή ανταπόκριση στο ζούμ.

3) Τέλος η ποιότητα κατασκευής του φακού είναι απλά αστεία, δεν είναι μόνο το γεγονός ότι όλος ο φακός είναι εντελώς πλαστικός με ούτε ίχνος μετάλλου επάνω, είναι το γεγονός ότι οι πλαστικές ροδέλες που έχει μπροστά είναι ότι πιο ψεύτικο έχω πιάσει ποτέ συμπεριλαμβανομένου και φακούς κιτ των Canon/Nikon. Εντελώς ψεύτικη αίσθηση, τρίζουν, γδέρουν εσωτερικά και κυρίως αν τις ακουμπήσεις απλά με το νύχι σου κάνουν σημάδι στο πλαστικό τους. Καταλαβαίνω ότι θέλουν να ρίξουν το κόστος παραγωγής άλλα όχι και έτσι, βλέπω δίπλα μου τον 23mmf2 και τον 35mmf1,4 και δεν πιστεύεις ότι οι 3 αυτοί φακοί έχουν βγει από την ίδια εταιρία.

Σαν σύνοψη θα έλεγα ότι όποιος προτιμήσει αυτό τον φακό να έχει υπόψιν του τα 3 παραπάνω θέματα και το πόσο τον ενοχλούν, αν κάποιος ταξιδέψει πάντως να έχει μαζί του και άλλο φακό πέρα από αυτόν καθώς δεν εμπνέει καμία μα καμία σιγουριά και νιώθεις ότι θα σου ''μείνει'' στο χέρι.

να πω και εγώ δυο πράγματα για το φακό, γιατί η άποψή μου διαφέρει σε μερικά σημεία

1. στην Χ-Τ100 που έχω, η προεπισκόπηση ξεκινάει ακαριαία, γιατί ο φακός δεν μαζεύεται μέσα, οπότε ξανά ακαριαία μπορείς να ξεκινήσεις φωτογράφιση (ίσως μετά κάμποσα sec ή min προεπισκόπησης να μαζεύεαται, το τσέκαρα λίγο τώρα, αλλά όσο είχα υπομονή να περιμένω δεν μάζεψε)

2. στο λίγο χρονικό διάστημα που έχω δεν μου έχει τύχει να μην πιάσει η ροδέλα με τη μία

3. η ποιότητα κατασκευής για μένα είνα ΟΚ, όχι κάτι ιδιαίτερο, ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω. Το ότι είναι πλαστικός για εμένα (το τονίζω) έχει ως μόνο μειονέκτημα τη δυσκολότερη ίσως ανακύκλωση (από οικολογική άποψη), Αλλοιώς είναι πολύ θετικό από την άποψη του μικρότερου βάρους. Αυτός είναι και ο λόγος που με κρατάει από το να πάω σε FF. Πολύ σημαντικό καθώς το 90% των φωτος μου είναι από ταξίδια και πολύωρο περπάτημα.

4. το σημαντικό είναι ότι είναι ότι σε ποιότητα εικόνας, και εφόσον σε καλύπτει το διάφραγμα που έχει, είναι πάρα πολύ καλός, ότι θέλω από έναν γενικής χρήσης μικρό ζουμ

5. στα ταξίδια, έχω σκοπό να έχω μαζί μου και κάποιον άλλο και πιθανώς 2ο σώμα όταν πάρω, για αυτό είναι σημαντικό το μικρό βάρος

6. θα προτιμούσα χειροκίνητο ζουμ, αν μπορούσε να είναι τόσο μικρός, αλλά και έτσι εντάξει είμαι


να ξαναπώ ότι τους είχα για μικρό διάστημα και τους δύο κιτ (15-45 και 16-50) και μπήκανε σε αγγελία και οι δύο για όποιον φύγει πρώτος καθώς δεν περίμενα να υπάρχει ενδιαφέρον για τον 16-50.
Όταν μπόρεσα να δώσω ή τον ένα ή τον άλλο, προτίμησα να κρατήσω τον 15-45, παρότι θα έπαιρνα περισσότερα λεφτά δίνοντάς τον.
 
Για αυτό ανέφερα ότι το κάνει στις X-T1, X-T2 και X-T3 και πιθανότατα και στις X-T10, X-t20, στην X-T100 δεν το κάνει και όλο το θέμα είναι ένα Firmware update που ειδικά στις παλιές μηχανές δεν βλέπω να το δίνει.
Γενικά ο φακός πέρα από την X-t100 έχει κάποια θεματάκια με τις άλλες μηχανές, και δημιουργεί αραιά και που θέμα με την αργή και πολλές φορές μη ανταπόκριση της ροδέλας.

Για τα υπόλοιπα ο καθένας μας έχει άλλα στάνταρντς, προσωπικά δεν μπορούσα με την κατασκευή του φακού ούτε να τον ''βλέπω'' πάνω στην X-t1. Για μένα αν κάποιος θέλει φακό ζουμ ας πάει κατευθείαν στον 18-55 και ας ξεκινάει από τα 27mm.
 
εχω κι εγω τον φακο αυτον, καμποσο καιρο και οι δικες μου εντυπωσεις δεν ειναι ιδιες με του Νικου.

Ο φακος οταν κανω προεσκοπηση δεν μπαινει μεσα (εχω την fuji xe3) , τουλαχιστον οχι για οση ωρα εχω δοκιμασει. Και η επαναφορα ειναι ακαριαια για να τραβηξω την επομενη .

Το powerzoom ειναι αργο, αλλα το εχω συνηθισει και απο αλλες μηχανες , δεν μ ενοχλει.

Επισης κι εμενα δεν εχει τυχει να μη πιασει το δαχτυλιδι του powerzoom, μονο αν το μπερδεψω με το focus που ειναι πολυ κοντα.

Η ποιοτητα ειναι οντως πλαστικη, αλλα δεν με πειραζει καθολου, γιατι μειωνει πολυ το κοστος και το βαρος.

Προσωπικα τον εχω καταβολευτει, κυριως για τη καλη εικονα, το μικρο ογκο-βαρος και κυριως για το ευρυγωνιο πλανο που μου δινει και με βγαζει απο την αναγκη να παρω εναν ακομα φακο γι αυτη τη δουλεια.
Με τον 18-55 ηθελα οπωσδηποτε εναν ευρυγωνιο, τωρα οχι και τοσο.

Φυσικα ,το βραδυ και για καλο bokeh εχω παντα τον αγαπημενο μου Fuji ever, τον 35mm 1.4 !