Φακοί για πορτέτα...

Ποιοι Canon Ef εχουν δαχτυλιδι διαφραγματος ?

Bλαση , δεν τον χρειαζεσαι ?
Ποιος ακριβως ειναι ? (οχι οτι κανω ναζια !!!):worshippy:

Φιλε Send, εννοεις απο ebay ή υπαρχουν και Ελλαδα ?
 
Το έγραψα πιο πάνω, κανείς EF δεν έχει δαχτυλίδι διαφράγματος. Ούτε καν οι μη-EF φακοί της Canon (η σειρά TS-E και ο MP-E) δεν διαθέτουν.

Νομίζω ο Βλάσης εννοείς αντάπτορα για προσαρμογή φακών Nikon σε Canon.

Προσωπικώς αγοράζω από ebay, μεγάλη ποικιλία, ίσως Αθήνα να μπορείς να βρεις. Τι εστιακό μήκος ψάχνεις? Σε τηλεφακό ή σε 50ρη όπως είπες;
 
Bλαση , αν εχεις ανταπτορα τον θελω... με το αναλογο κοστος φυσικα και τα εξοδα δικα μου.

Προς το παρον εχω τον Canon 50mm f1.8 kai ψαχνω καποιον σταθερο 80 εως 135 αλλα με F2.0 , τους θελω κυριως για την καμερα και οχι τη φωτογραφικη μηχανη...

Δες εδω http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=12118&page=10
 
Γιατί συγκεκριμένα αυτό το εστιακό μήκος;
Και γιατί τόσο γρήγορο διάφραγμα?
Σε 80-85ρηδες υπάρχει, αλλά σε 100ρηδες και 135ρηδες θα πρέπει να στάξεις αρκετά.

Η πιο φθηνή λύση στο εστιακό μήκος αυτό είναι ένας βιδωτός ρωσικός, ο Jupiter 85/2.0
Υπάρχει τεράστια ποικιλία 135/2.8 φακών, μπορούν να βρεθούν πολύ φθηνά, ακόμη και 30 ευρώ (οι κάπως αξιοπρεπείς, γιατί υπάρχουν και φακοί της πλάκας). Ebay πάντα.
Πχ ο Pentacon 135/2.8 είναι μια χαρά, ο Asahi Takumar 135/2.5 άριστος κλπ κλπ

Μιλώ για μεταχειρισμένους χειροκίνητους. Και Nikkor υπάρχουν αρκετοί, ο 135/2.8, 105/2.5
 
Πάντως πιο εύκολα μπορείς να βρεις έναν καλό 50/1.4, αντίστοιχο βάθος πεδίου δίνει ανοικτός.

Επίσης θέλει προσοχή τι φακό θα πάρεις, πρέπει το δακτυλίδι του διαφράγματος να κυλά νεράκι. Καλύτερα να μην έχει στοπς σε ολόκληρα και μισά.
 
Συνολικα θελω 3 φακους τουλαχιστον (για τη βιντεοκαμερα μιλαω μονο).
Εναν ευρυγωνιο (εχω τον Sigma 18-50 f2.8), εναν 50mm (εχω τον Canon 50mm f1.5) και ενα ψιλο Tele 100 mm .
Πρεπει να ειναι πολυ γρηγοροι, γιατι μπαινουν σε βιντεοκαμερα που εχει ηδη φακο (την Canon hv20 με ανταπτορα 35mm για να δωσω πιο κινηματογραφικη αισθηση), κι ετσι οτιδηποτε πιο αργο απο 2 , αντε το πολυ 2.8 , θα εχει τρομερη επιπτωση σε φωτεινοτητα.

Αν εχεις καποιον 100-135 F 2 -2.8 υποψην σου πες μου.

για να καταλαβεις περισσοτερα δες και το thread Που υπαρχει για την Canon hv20 - δες στο λινκ.
 
Άρα δεν πρόκειται για τη σειρά Χ που έγραψε παραπάνω ο Βασίλης. Φακός πάνω σε φακό όμως, από ποιότητα... χμ...

Όπως είπα παραπάνω 135/2.8 υπάρχουν πάρα πολλοί, όπως και 50/1.4.
Αφού πέφτει που πέφτει η ποιότητα, εάν ψάξεις σε βιδωτούς, υπάρχουν πολλοί φακοί αρκετά γρήγοροι (πχ 28ρηδες 1.9, έχω έναν 35/1.8 και έναν 35/1.9). Ανοικτοί αυτοί οι φακοί δίνουν μια κάπως ...60's-70's αίσθηση (χαμηλούτσικο κόντραστ, κάπως σαν διάχυση των φωτεινών).
 
Συνολικα θελω 3 φακους τουλαχιστον (για τη βιντεοκαμερα μιλαω μονο).
Εναν ευρυγωνιο (εχω τον Sigma 18-50 f2.8), εναν 50mm (εχω τον Canon 50mm f1.5) και ενα ψιλο Tele 100 mm .
Πρεπει να ειναι πολυ γρηγοροι, γιατι μπαινουν σε βιντεοκαμερα που εχει ηδη φακο (την Canon hv20 με ανταπτορα 35mm για να δωσω πιο κινηματογραφικη αισθηση), κι ετσι οτιδηποτε πιο αργο απο 2 , αντε το πολυ 2.8 , θα εχει τρομερη επιπτωση σε φωτεινοτητα.

Αν εχεις καποιον 100-135 F 2 -2.8 υποψην σου πες μου.

για να καταλαβεις περισσοτερα δες και το thread Που υπαρχει για την Canon hv20 - δες στο λινκ.

Από CANON θα βρεις σε προσιτή τιμή τον 85/1.8 και τον 100/2.0 αλλά δεν έχουν δαχτυλίδι διαφραγμάτων. Από NIKON συστήνω τον 85/1.8 και ας είναι και παλιός ή τον 85/2.0. Άν τώρα δεν σε ενοχλεί ο όγκος ενός φακού μπροστά στη βιντεοκάμερα δες καλύτερα τον ΝΙΚΟΝ AIS 135 1.8. Για Μ42 ο send ξέρει καλύτερα.
 
Βλάση έχω την εντύπωση ότι εάν είναι να χρησιμοποιηθεί ο φακός πάνω από τον φακό της βιντεοκάμερας (και όχι παράλληλα σε μηχανή) δεν αξίζει η επένδυση σε πολύ καλό γρήγορο φακό. Δεν θα φανεί η διαφορά -πιστεύω- μεταξύ ενός άριστου και ενός μέτριου φακού έτσι.

Από βιδωτούς, θα πρότεινα τους εξής:
- Pentacon 135/2.8 MC, πολύ μαλακό bokeh, πολύ φθηνός (20-30 ευρώ)
- Asahi Pentax Super (ή Super Multi Coated ακόμη καλύτερα) Takumar 135/2.5. "Παλιομοδίτικο" (το λεγόμενο doughnut shaped") bokeh ανοικτός, οξύς στο f/4
- Asahi Pentax SMC Takumar 85/1.8, πολύ καλός και αρκετά οξύς, ή Super Takumar 85/1.9, αυτοί ξεκινούν από 80 ευρώ, εάν ψάξεις.
- Helios 40/2 (το 2 είναι η multicoated έκδοση) 85/1.5, ανοικτός έχει πολύ-πολύ ρηχό βάθος πεδίου, οξύτητα μόνο από κοντά ανοικτός (για κάθε μέτρο απόσταση μέχρι τα 4-5 κλείνουμε και ένα στοπ), ακριβούτσικος (μέχρι και 200 ευρώ πιάνει στο ebay) και σχετικώς δυσεύρευτος

Υπάρχουν αρκετοί ακόμη 135/2.8 που μπορούν να βρεθούν πραγματικά χαμηλά, Tamron, Vivitar κλπ.
Και η Nikon έχει, τον 135/2.8 και τον 105/2.5

Επίσης υπάρχει ένας Vivitar Series One 135/2.3, αλλά λόγω σπανιότητας πάντα πιάνει πάνω από 100 ευρώ. Όπως και ένας μέτριας απόδοσης αλλά ταχύτατος 135/1.8 Weltblick (πρέπει να κυκλοφορεί και με τη φίρμα της γερμανικής Revue). Οι 85ρηδες και 100ρηδες γενικώς είναι πιο ακριβοί, ως φακοί αποκλειστικά πορτραίτου (οι 135ρηδες ήταν πιο κοινοί, ως κοντοί-μεσαίοι τηλεφακοί)
 
Νομίζω όμως ότι έπρεπε να χαμηλώσεις και λίγο έτσι ωστε τα πρόσωπα να φαίνονται περισσότερο στο κάδρο. Τις περισσότερες φορές ο φακός καλό είναι να είναι απέναντι από το πρόσωπο.

νομίζω αυτό είναι το βασικότερο, αυτό που "ορίζει" το τι είναι πορτραίτο. Το να έρχονται, ο απεικονιζόμενος και ο θεατής, "πρόσωπο με πρόσωπο", ακόμη και εάν ο πρώτος δεν κοιτά απευθείας τον δεύτερο. Σε μικρά παιδιά είναι κάπως πιο δύσκολο, καθώς κυνηγάς την τύχη, αν και γενικώς είναι, ομολογουμένως, ένα ολίγον "αβανταδόρικο" θέμα.

Πάντως "πορτραίτο", με την ανωτέρω έννοια, βγαίνει και με ευρυγώνιο ακόμη.

Η παρακάτω βέβαια είναι τραβηγμένη με έναν κλασικό φακό πορτραίτου, τον Asahi Super Takumar 135/2.5, ανοικτό.

attachment.php
 

Attachments

  • Takumar135_2.5_wideopen3.jpg
    Takumar135_2.5_wideopen3.jpg
    153.2 KB · Views: 3,890
...

Πάντως "πορτραίτο", με την ανωτέρω έννοια, βγαίνει και με ευρυγώνιο ακόμη.

Η παρακάτω βέβαια είναι τραβηγμένη με έναν κλασικό φακό πορτραίτου, τον Asahi Super Takumar 135/2.5, ανοικτό.

Ωραία φωτογραφία και ο φακός επίσης (τελέιως ανοιχτός είπες;),
Α/Μ ίσως να είναι ακόμα καλύτερη, προσωπική εκτίμηση. Πόσες λεπίδες έχει το διάφραγμα του;

Έχω την εντύπωση (αλλά όχι βεβαιότητα) ότι οι παλιοί φακοί έχουν την ικανότητα να αποδίδουν περισσότερους τόνους. Οι σύγχρονοι έχουν έμφαση μάλλον στο υψηλό κοντραστ, ίσως όμως να είναι ιδέα μου.
 
Εχει λιγο "περιεργο" Bokeh...

Οσον αφορα τους φακους Canon Ef, που δεν εχουν δαχτυλιδι διαφραγματος, τελικα βρηκα τροπο να αλλαζω το διαφραμα (για χρηση στη βιντεοκαμερα μου Canon HV20).
Aπλα τον βαζεις σε μια reflex DSLR, και αλλαζεις εκει το διαφραγμα, τραβας μια φωτογραφια με μεγαλη εκθεση και τον βγαζεις ενω τραβαει.
Το διαφραγμα παραμενει ως εχει.
 
Από CANON θα βρεις σε προσιτή τιμή τον 85/1.8 και τον 100/2.0 αλλά δεν έχουν δαχτυλίδι διαφραγμάτων. Από NIKON συστήνω τον 85/1.8 και ας είναι και παλιός ή τον 85/2.0. Άν τώρα δεν σε ενοχλεί ο όγκος ενός φακού μπροστά στη βιντεοκάμερα δες καλύτερα τον ΝΙΚΟΝ AIS 135 1.8. Για Μ42 ο send ξέρει καλύτερα.


Που τον βρισκεις αυτο το φακο (ΝΙΚΟΝ AIS 135 1.8) ?
Εψαξα παντου αλλα δεν τον εχει κανεις ?
 
Η φωτό είναι εξαιρετικό παράδειγμα στιγμής που συλαμβάνει το μάτι του φωτογράφου...Τεχνικά τη βρίσκω άψογη και πολύ όμορφη σαν εκτέλεση.Νομίζω ότι οι φακοί που έβγαιναν παλιότερα για χρήση με φίλμ κυρίως, ήταν αρκετά αργοί στην εστίαση, αλλά έχουν υπέροχα χρώματα.Σε παιδικό πάρτι, που όλα είναι γρήγορα, στις 10 φωτό η 2 αξίζουν να τις κρατήσεις, εκτός κι αν πιάσεις τη στιγμή.Εκεί, ίσως οι καινούριοι φακοί, ειδικοί για DSLR, είναι σωτήριοι, αλλά κατώτεροι ποιοτικά.Πάντως, προσωπικά, πιστεύω ότι καλύτερα να έχεις 100 φωτόγραφίες και οι 50 να είναι αξιοπρεπείς οι 10 υπέροχες και οι άλλες για πέταμα ,παρά να έχεις τραβήξει 100 μέτριες.Διορθώστε με αν κάνω λάθος...:grinning-smiley-043
 
Μάλλον έχει να κάνει με τις λεπίδες διαφράγματος, για αυτό ρώτησα.
Πάντως εμένα δε με χαλάει αυτό το bokeh.

είπα, ότι είναι ανοικτός. Γι' αυτό και έχει τα highlights "λουκουμάδες" (doughnut, όπως τα καλούν οι αγγλοσάξωνες φίλοι φωτογράφοι). Και μάλιστα όχι απολύτως στρογγυλά σε όλο το κάδρο, προς τα άκρα γίνονται κάπως ελλειψοειδή. Τεχνικώς αυτό θεωρείται ατέλεια, εννοείται, αλλά σίγουρα δίνει ένα κάπως "ρετρό" αποτέλεσμα, το οποίο αρκετοί το επιδιώκουν. Εδώ υπάρχει κάποια, λέει, που τραβάει με φακούς με μύκητες, για "ονειρική" αίσθηση. Σίγουρα οι παλιοί φακοί έχουν πολλά να δώσουν, δεν έχει νόημα να τους κρίνουμε με τις σημερινές απαιτήσεις.
 
Ηλία, παρεμπτιπτόντως, έχει 8 λεπίδες. Έχω και τις δύο εκδόσεις του, τον Super Takumar που είναι φακός 5 στοιχείων και με πιο απαλούς τόνους (αλλά ευρύτερη γκάμα) -η παραπάνω φωτο είναι με αυτόν- και τον Super Multi Coated που είναι φακός 6 στοιχείων με πολλαπλές επιστρώσεις, οξύτερος και με καλύτερο κόντραστ. Είπαμε, κάθε φακός έχει κάτι να δώσει. Εάν έχουμε αρκετούς και ξέρουμε τι δίνει ο καθένας, μπορούμε να ανά περίσταση να χρησιμοποιούμε τον "ιδανικό" φακό. Αυτό είναι νομίζω που λείπει από τους σύγχρονους, ότι έχουν θέσει τον πήχη σε δεδομένο ύψος για όλα. Για να κάνει "σωστά" τη δουλειά του παντού ο φακός.
 
Δεν με ενοχλει το καλιτεχνικο μερος του "προβληματος".
Απλα, καποια bokeh μου προκαλουν οπτικη "συγχηση", εχω βλεπεις και λιγο αστιγματισμο, και ειμαι αρκετα ευαισθητος .