Φακοί Nikon F Mount (DSLR)

Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Από ότι έχω δει ο Sigma είναι ακριβός επειδή έχει σταθεροποίηση (αν και φτηνότερος από τον αντίστοιχο Νikon). Άρα δηλαδή πάω ή σε Tamron ή σε Nikon αλλά όχι f/2.8.
Το θέμα είναι το τι θετικά και αρνητικά θα έχω.
Διάβασα ότι ο Tamron έχει ένα "θέμα" με την αυτόματη εστίαση. Αν κάποιες φωτογραφίες δεν έχουν εστιάσει καλά και δεδομένου ότι δεν θα την χρησιμοποιώ επαγγελματικά την μηχανή, τότε αυτό είναι αποδεκτό από εμένα αν γενικά ο φακός είναι καλύτερος από τους "απλούς" Nikon.
Δεν ξέρω αν τελικά αν κάνω την μια ή την άλλη επιλογή θα μου λείψει περισσότερο η σωστή εστίαση, η γρήγορη εστίαση, η ποιότητα η οπτική σταθεροποίηση.
Επίσης δεν ξέρω αν τελικά επειδή η χρήση του θα είναι κυρίως μέρα αν χρειάζεται το f/2.8 ή κακώς θα έχω δώσει περισσότερα χρήματα χάνοντας κάποια πράγματα όπως αυτά που προανέφερα.
 
Re: Φακός για Nikon D90

Αν μιλαμε για budget φακους, εδω σου εχω σκαναρει μια σελιδα απο το περιοδικο της Νικον τευχος Δεκεμβριου 2011. Στο συγκριτικο 8 φακων, ο Νικον 70-300 βγαινει πρωτος και ο 55-300 μια πολυ καλη επιλογη.
Εγω εχω τον 55-300 VR και ειμαι πολυ ευχαριστημενος αλλα η επομενη μου αναβαθμιση θα ειναι σιγουρα ο 70-300 VR. Στις DX μηχανες ειναι σαν να εχεις ζουμ 105-450..not bad!

Οι φ2.8 φακοι, απ'οσο εχω δει εδω απο φωτο των μελων, ειναι και απαιχτοι αλλα και απλησιαστοι. Δεν συγκρινονται με αυτους εδω. Αν αντεχεις την τιμη και το ..βαρος δεν τιθεται θεμα για το τι πρεπει να αγορασεις. Αυτονοητο..

zoom.jpg
 
Re: Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Μάλλον δεν έχει καταλάβει τις ανάγκες σου και τις δυνατότητες των φακών. Το vr /is είναι χρήσιμο ΜΟΝΟ για μη κινούμενα αντικείμενα κι όχι πανάκεια. Η περίπτωση της χρήσης του σε κίνηση αφορά την κίνηση αυτού που τραβά (π.χ. σε ασταθές πάτωμα) κι όχι αυτού που αποθανατίζεται στη φωτογραφία. Όταν κινείται ο πιτσιρικάς (έστω και με μικρή ταχύτητα) τότε θέλεις υψηλές ταχύτητες (π.χ. πάνω από 1/250) ώστε να παγώσεις την κίνηση. Αλλιώς θα έχεις έναν θολό πιτσιρικά σε ένα υπέροχα σταθερό και καθαρό φόντο.

Το 2.8 είναι επιβεβλημένο ειδικά όταν θα έχεις να τραβήξεις και σε εσωτερικούς χώρους κλπ. Επομένως συστήνεται.... αν έχεις τη δυνατότητα να πάρεις φακό με vr επίσης είναι καλό και συστήνεται. Αλλά αν είναι να δώσεις 400+ επιπλέον για να έχεις απλώς vr και να το χρησιμοποιείς έτσι στην τύχη.... μάλλον καλύτερα να αγοράσεις άλλο φακό.

Για καλό af χρειάζονται δυο πράγματα. Ισχυρό μοτέρ στη μηχανή (που δεν έχει η d90) και καλό μοτέρ στο φακό . Δεν είναι απαραίτητο να είναι ο φακός τελευταίας τεχνολογίας. Όλοι οι 2.8 της τελευταίας 15 ετίας είναι μια χαρά φακοί. Και θα σου κάνουν μια χαρά τη δουλειά και ευτυχισμένο φωτογράφο (και μπαμπά) αλλά με μια προυπόθεση.

Να μάθεις πλήρως τις δυνατότηητες της μηχανής και του φακού και να αναπτύξεις καλή τεχνική ειδικά για χρήση των τηλεφακών.

Τότε θα πάρεις ζηλευτές φωτογραφίες....

Αν δεν κάνεις τίποτε από αυτά, και απλώς επιμένεις στο vr, θα πάρεις ένα ακριβό φακό, και όταν θα έρθει η ώρα για φωτογραφίες θα λες στο πιτσιρικά "μείνε ακίνητος!!!!".
 
Re: Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Είχα τον nikon 70-300 vr και δοκίμασα για περισσότερο από 20 μέρες τον νέο tamron 70-300 λόγω αποστολής για επισκευή του δικού μου 80-200. Μπορώ να πω ότι ο tamron είναι ισάξιος με τον nikon σε συνθήκες ff και σχεδόν το ίδιο καλός στο dx (μηχανή η 5100). Ειδικά στο διάστημα 200-300 είναι μάλλον καλύτερος.

Όμως οι δυο φακοί για να πιάσουν καλή απόδοση πρέπει να δουλέψουν στο 7.1 ή 8.0 (ειδικά από το 150 και πάνω), όταν ολοι οι 2.8 φακοί ξυρίζουν στο 4.0 ενώ κάποιοι είναι εξαιρετικοί ήδη στο 3.2-3.5 . Πρόκειται για τεράστια διαφορά (μιλούμε για 3 ή έστω 2 πλήρη στοπ, άρα όταν θα έχεις ταχύτητα 1/500 με τον 2.8 φακό με τον 5.6 θα έχεις 1/125 ή και 1/60, οπότε δεν παγώνεις την κίνηση και απλώς παλεύεις με το vr για να μην έχεις και φλου φωτογραφία) την οποία δεν μπορείς να καλύψεις σε ταχύτητα ανεβάζοντας το iso στη συγκεκριμένη μηχανή, ενώ και η διαφορά στο φλουτάρισμα επίσης είναι τεράστια.
 
Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Όντως για χρήση σπορ το vr δεν έχει ιδιαίτερο νόημα, ούτως ή άλλως θα μιλάμε για χρήση από 1/500 μην πω 1/1000 και πάνω. Η σταθεροποίηση είναι αυτή που θα σε βοηθήσει να βγάλεις καλή φωτογραφία στα 200mm με 1/30, άχρηστο για σπορ.
Τον Τάμρον μην τον πάρεις για σπορ. Τον έχω. Για όλα τα άλλα, καλός είναι. Όχι απλά καλός, οπτικά εφάμιλλος σε όλα πλην των πολύ καινούργιων vrII/is 70-200
 
Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Σας ευχαριστώ όλους!
Η αλήθεια είναι ότι ο Tamron είναι ήδη ακριβός για αυτό που μπορώ να διαθέσω τώρα οπότε και με αυτόν θα κάνω υπέρβαση (αν έβρισκα και μεταχειρισμένο καλά θα ήταν).
Το θέμα είναι ότι συγκρίνοντας τον 50 f/1.8 που έχω με τον 18-105 εκτός από την ευελιξία του 2ου ο 50ης μου αρέσει πολύ.
Θέλω έναν φακό που θα μου δώσει μεγαλύτερο εύρος αλλά και να είναι κάτι που θα θέλω πραγματικά να κρατήσω χωρίς να σκέφτομαι συνέχεια καλός είναι αλλά...
Για σπορ ο Tamron δεν κάνει λόγο αργής εστίασης; Έστω και με λίγο παραπάνω υπομονή και προσοχή στην εστίαση δεν κάνει; Το να βγαίνουν και μερικές φωτογραφίες χωρίς σωστή εστίαση δεν με πειράζει αρκεί να είναι λίγες αυτές οι μερικές...
 
Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Έτσι έλεγα κι εγώ αλλά σε δράση θα σου σπάσει τα νεύρα. Βέβαια τον έχω σε Canon, και με την full frame 5D2 τα πηγαίνει κάπως καλύτερα. Για όλα τα άλλα είπαμε είναι όχι καλός, άριστος.
Γράφει εξαιρετικά και από ανοικτός. Όσο για τα λεφτά, πόσο θέλεις να βρεις έναν τελε ζουμ σταθερό 2.8? Μην γελιέσαι, δεν έχει σχέση με κανέναν 70-300.
Εδώ είναι και το νήμα που του είχα ανοίξει πριν 3 1/2 χρόνια (πρέπει να είμαι από τους πρώτους κατόχους του στη χώρα μας)
 
Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Ένα καλό του Τάμρον είναι η πολύ κοντινή του εστίαση. Κάτω από το μέτρο. Και διατηρεί λίγο-πολύ το εστιακό του μήκος στα κοντινά, όχι σαν τον Νίκκορ (τον πρώην 70-200 λέω) που γινόταν 135ρης.
 
Απάντηση: Φακός για Nikon D90

@Χιώτης: Ευχαριστώ για το τεστ που ανέβασες!
@Send: Διάβασα όλο το νήμα για τον Tamron και είναι πολύ καλός φακός. Συμφωνώ ότι η τιμή του Tamron είναι πολύ καλή. Φυσικά αν είχε και καλή εστίαση δεν θα μπορούσε να έχει αυτή τη τιμή.
Άρα μάλλον τελικά είναι απόφαση αν ο φακός είναι για δράση ή για περισσότερο στατικές φωτογραφίες. Στην δεύτερη περίπτωση ο Tamron θα με αποζημιώσει.
Αυτό που θέλω να καταλάβω όμως είναι το πως ορίζουμε την δράση και το σημείο που θα δυσκολεύεται ο Tamron. Μιλάμε για οτιδήποτε μη στατικό ή για κίνηση με κάποια Α ταχύτητα;
 
Re: Φακός για Nikon D90

Θα προτεινα να δεις τον παλαιότερο Sigma 70-200 f2.8 DC HSM (οχι τον σταθεροποιημενο γιατι ειναι ακριβος και δεν σου χρειάζεται), Μπορεις να τον βρεις μεταχειρισμένο με λιγο ψάξιμο σε καλή τιμή η και καινουργιο κοντα στα 700 Ευρώ. Ειναι ενα σκαλι κατω από τον Tamron οπτικά, αλλά ειναι ταχύτατος στην εστιαση. Τον ειχα και εγώ στην D90 και τον χρησιμοποιούσα για παιδικές παραστάσεις και λήψεις για τα πιτσιρικια και το σκυλομετάνιωσα που τον έδωσα..

Αν θελεις δραση με λιγα λεφτά τον συνιστώ..
 
Last edited:
Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Εάν χρησιμοποιείς τον φακό κυρίως στο τέλε άκρο, και μπορείς να βολευτείς με σταθερό τέλε, καλή περίπτωση θα ήταν και ο 180ρης 2.8 της Νίκον, στα 880 ευρώ. Μιλάμε για φακό με εξαιρετική επίδοση κατευθείαν από το 2.8.
 
Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Δεν νομίζω ότι θα με βόλευε σταθερός. Ο Sigma 70-200 f2.8 DC HSM φαίνεται καλή περίπτωση!
 
Re: Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Μάλλον δεν έχει καταλάβει τις ανάγκες σου και τις δυνατότητες των φακών. Το vr /is είναι χρήσιμο ΜΟΝΟ για μη κινούμενα αντικείμενα κι όχι πανάκεια. Η περίπτωση της χρήσης του σε κίνηση αφορά την κίνηση αυτού που τραβά (π.χ. σε ασταθές πάτωμα) κι όχι αυτού που αποθανατίζεται στη φωτογραφία. Όταν κινείται ο πιτσιρικάς (έστω και με μικρή ταχύτητα) τότε θέλεις υψηλές ταχύτητες (π.χ. πάνω από 1/250) ώστε να παγώσεις την κίνηση. Αλλιώς θα έχεις έναν θολό πιτσιρικά σε ένα υπέροχα σταθερό και καθαρό φόντο.

Το 2.8 είναι επιβεβλημένο ειδικά όταν θα έχεις να τραβήξεις και σε εσωτερικούς χώρους κλπ. Επομένως συστήνεται.... αν έχεις τη δυνατότητα να πάρεις φακό με vr επίσης είναι καλό και συστήνεται. Αλλά αν είναι να δώσεις 400+ επιπλέον για να έχεις απλώς vr και να το χρησιμοποιείς έτσι στην τύχη.... μάλλον καλύτερα να αγοράσεις άλλο φακό.

Για καλό af χρειάζονται δυο πράγματα. Ισχυρό μοτέρ στη μηχανή (που δεν έχει η d90) και καλό μοτέρ στο φακό . Δεν είναι απαραίτητο να είναι ο φακός τελευταίας τεχνολογίας. Όλοι οι 2.8 της τελευταίας 15 ετίας είναι μια χαρά φακοί. Και θα σου κάνουν μια χαρά τη δουλειά και ευτυχισμένο φωτογράφο (και μπαμπά) αλλά με μια προυπόθεση.

Να μάθεις πλήρως τις δυνατότηητες της μηχανής και του φακού και να αναπτύξεις καλή τεχνική ειδικά για χρήση των τηλεφακών.

Τότε θα πάρεις ζηλευτές φωτογραφίες....

Αν δεν κάνεις τίποτε από αυτά, και απλώς επιμένεις στο vr, θα πάρεις ένα ακριβό φακό, και όταν θα έρθει η ώρα για φωτογραφίες θα λες στο πιτσιρικά "μείνε ακίνητος!!!!".


δωρεαν μαθηματα φωτογραφιας...

thenx!!!
 
Re: Απάντηση: Φακός για Nikon D90

paИ-baL;1056465950 said:
δωρεαν μαθηματα φωτογραφιας...

thenx!!!

Όντως, περιεκτικότατος ο Βλάσης! Εδώ "λίγο" πιο αναλυτικά η πρώτη παράγραφος.
 
Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Δύο πράγματα με έχουν προβληματίσει (με την καλή έννοια):
1ον το μάθημα από τον Βλάση που με έκανε να ψάχνω και διαβάζω παραπάνω για το VR που ενώ ήξερα ότι είναι για την κίνηση της κάμερας θεωρούσα ότι βοηθάει και κάπως γενικότερα (οπότε ευχαριστώ και για το link που είναι πολύ καλό). Με αυτά που γράφει ο Βλάσης επίσης με βοηθάει πραγματικά να προσδιορίσω καλύτερα αυτό που ψάχνω (και με έχει βοηθήσει σε διάφορα νήματα διαβάζοντας αυτά που γράφει)
2ον "Έτσι έλεγα κι εγώ αλλά σε δράση θα σου σπάσει τα νεύρα. " Αυτό που έγραψε ο send όμως με προβλημάτισε και με έκανε να βλέπω και προς Sigma 70-200 f2.8 DC HSM, που πρότεινε ο Γιώργος (Geoha).

Με το που θα είμαι λίγο ποιο έτοιμος θα χρειαστώ και μια τοπική βοήθεια για δοκιμή (ευχαριστώ και για την πρόταση Βλάση).
 
Last edited:
Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Τον Τάμρον μπορείς να τον δεις και σε μένα, πάνω σε Canon έστω.
Υπόψιν ο Τάμρον κατασκευαστικά είναι, αξιοπρεπής μεν αλλά ένα κλικ παρακάτω από τους λοιπούς.
 
Re: Απάντηση: Φακός για Nikon D90

εγώ θα είμαι διαθέσιμος από την Τρίτη και μετά. Μέχρι τότε θα τριγυρνώ στις γειτονικές χώρες.

Να ξέρεις ότι κι ο Τάσος είναι Θεσσαλονικιός επομένως... μπορείς να δεις τον ΤΑΜΡΟΝ πάνω σε μια CANON.

Από εκεί και πέρα.... υπάρχουν τρεις τρόποι με τους οποίους ακολουθούμε ένα αντικείμενο που κινείται. Με SINGLE FOCUS, δηλαδή όταν η μηχανή νετάρει μια φορά και μετά τραβά μια ή πολλές λήψεις, με CONTINOUS FOCUS όταν η μηχανή νετάρει συνεχώς μέσα στο ίδιο καρέ. Υπάρχει όμως και τρίτη περίπτωση όταν πρέπει να ακολουθήσεις μια πορεία αντικειμένου που τείνει να βγει από το καρέ σου. Π.χ. ένα σουτ στο μπάσκετ ή στο ποδόσφαιρο ειδικά από κοντινή απόσταση κι όχι λήψη από την κερκίδα ή ένα καρφί στο βόλευ ή μια κούκλα που θα πετάξει η κανακάρα σε ένα αντιπαθητικό κοριτσάκι. Εκεί είναι και τα πιο δύσκολα. Εκεί συνήθως παίζει ρόλο και το πόσα καρέ τραβά η μηχανή και με ποιά ταχύτητα τραβά. Διότι μπορεί να λέει η μηχανή ότι τραβά 5 φωτο το δευτ. αλλά αν η ταχύτητα είναι 1/60 απλώς δεν θα έχεις αυτά τα καρέ. Γενικότερα για να έχεις πολλά καρέ θα πρέπει και η ταχύτητα να είναι πάνω από 1/250, το καλύτερο πάνω από 1/500. Άρα ή τραβάμε με υψηλό iso ή με πολύ φωτεινούς φακούς.

Άρα δεν παίζει ρόλο μόνο ο φακός αλλά και η αντιμετώπιση από την πλευρά του φωτογράφου των συνθηκών που δημιουργούνται κάθε φορά. Δηλαδή προετοιμάζεσαι από πριν και δεν περιμένεις το παιδί να έχει την πρωτοβουλία και μετά να ψάχνεις για τη μηχανή.

Στους φακούς τώρα...

Ο φωτεινός φακός βοηθά το σύστημα εστίασης . Δόγμα...

Αλλά παίζει ρόλο και πόσο καλά γνωρίζεις το σύστημα εστίασης της μηχανής. Υπάρχουν μηχανές που τραβούν καταπληκτικές φωτογραφίες, όλες νετ, πολλές ριπές, και πιάνουν όλα τις μεταβολές του αντικειμένου μέσα στο κάδρο. Εμείς δεν κινούμαστε. Τέτοιες είναι κυρίως οι CANON 1D/1DS/7D και NIKON D3S και λιγότερο οι ΝΙΚΟΝ D3/D3X/D700/D300. Βλέπεις το σύστημα εστίασης είναι εξαιρετικό. Αλλά και το καλό το αυτοκίνητο, το απόλυτο, χρειάζεται κι ένα χερά οδηγό. Έτσι είναι και οι μηχανές. Θέλουν χερά φωτογράφο, ειδικά με τηλεφακό στα σπορ.

Στις πιο απλές μηχανές. Όλες δουλεύουν καλύτερα με ένα σημείο εστίασης, συνήθως το κεντρικό και μετά με πατημένο το κλείστρο προσπαθείς να ακολουθήσεις το θέμα σου, και ταυτόχρονα τραβάς. Η μηχανή μετακινείται ολόκληρη, αυτό δεν το συζητούμε. Και με το σύστημα εστίασης στο CONTINOUS FOCUS. Αν μπορείς να ακολουθήσεις με το κεντρικό σημείο εστίασης το θέμα σου, θα έχεις πάντα πετυχημένες φωτογραφίες, όταν το θέμα κινείται δεξιά κι αριστερά και όταν κινείται προς τα πίσω. Όταν έρχεται με ταχύτητα προς το μέρος σου, εκεί κάποιοι φακοί ψαρεύουν. Η λύση είναι να κινηθείς σε μικρότερο εστιακό μήκος.

Αλλά πολύ θέλω να δω έναν φωτογράφο, έστω ερασιτέχνη, ο οποίος να γνωρίζει τη μηχανή του, να γνωρίζει το χειρισμό του φακού του, και με την παραπάνω τεχνική να χάνει φωτογραφίες, επειδή ο φακός μπερδεύει.... Αν ο φακός αρχίσει και μπερδεύει, και δεν το καταλάβει και δεν διορθώσει την τεχνική του, τότε καλύτερα να πάει να ψήνει και να τρώει σουβλάκια...

Το χειρότερο σενάριο είναι αυτό που προωθούν οι εταιρείες. Δηλαδή πάρε ένα φακό με μεγάλο ζουμ, πάρε μια μηχανή με μη ισχυρό drive και απλώς επαρκές σύστημα εστίασης, και βάλτην με όλα τα σημεία εστίασης και προσπάθησε να πιάσεις το θέμα σου με μεσαία διαφράγματα.... αι να έχεις και το vr ανοιχτό. Επειδή το vr μετακινεί κρύσταλλα καθυστερεί την εστίαση της μηχανής.

αυτά....
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Φακός για Nikon D90

Αυτά είναι τα δύσκολα....

υπάρχουν κι άλλες περιπτώσεις που θεωρούνται δύσκολες αλλά δεν είναι... π.χ. μια παιδική παράσταση, μια γιορτούλα, ή γενέθλια.

Κατ´αρχήν να ξέρεις ότι υπάρχουν για τέτοιες περιπτώσεις και τα τριπόδια. Όποιος έχει τα γένια έχει και τα χτένια. Άν δηλαδή θέλεις να φωτογραφίζεις σαν τους επαγγελματίες σε τέτοιες περιπτώσεις, θα πρέπει να χρησιμοποιείς και τον εξοπλισμό τους. Δεν είανι ούτε χαζοί, ούτε φιγουράκηδες... τη δουλειά τους κάνουν.

Έστω όμως ότι δεν έχεις τριπόδι . Τί κάνεις;;;

Ψάχνεις να βρεις ένα στήριγμα. Αν η αίθουσα είναι μικρή και έχεις τηλεφακό, δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο από τον απέναντι τοίχο της σκηνής. Ακουμπάς (πιέζεις μαλακά) την πλάτη σου στον τοίχο. Τα πόδια τα εχεις ανοιχτά και οι φτέρνες ακουμπούν το σοβά τεπί. Το δεξί χέρι ακουμπά μαλακά το στήθος μας (επαφή) και το άλλο χέρι είναι σταθερό κάτω από τον φακό. Δοκίμασέ το και θα δεις ότι θα βγάλεις καταπληκτικές φωτογραφίες (με ένα σημείο εστίασης). Οι ταχύτητες 1/60 θα δώσουν καθαρές φωτογραφίες.

Αλλιώς ψάχνεις να βρεις κάγκελο και στηρίζεις όχι τη μηχανή αλλά τον αγκώνα σου (δεξί). Οι ταχύτητες 1/30 θα δώσουν καθαρές φωτογραφίες. Φυσικά τα πόδια μένουν ακίνητα και δεν τρέμουν ούτε στρίβουν.

Και το καλύτερο όλων. Κανείς δεν μας είπε ότι πρέπει να τραβούμε πάντα φωτογραφίες όρθιοι. Γονατίζουμε με το αριστερό πόδι πίσω και το δεξί το έχουμε σπαστό γοαντιστό. Βάζουμε τον αγκώνα του αριστερού χεριού στο δεξί πόδι. Ήδη έχουμε μια πολύ σταθερή στήριξη. Τραβούμε με τη μηχανή κυρίως σε Portrait mode αλλά και με landscape. Με εστιακή απόσταση στα 200 παίρνουν εξαιρετικές φωτογραφίες στο 1/20 στο όρθιο καρέ και με 1/30 ή 1/60 στο landscape.

Αυτά για όσους δεν θέλουν ή δεν έχουν να δώσουν εκατοντάδες ευρώ για τηλεφακούς....
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Φακός για Nikon D90

μπορείς να δεις μερικές φωτογραφίες στο λινκ της υπογραφής μου. Όλες είναι με τηλεφακό και οι περισσότερες με d700 αλλά υπάρχουν και με d5100. Άλλες τραβήχθηκαν με βροχή, άλλες νύχτα με φώτα γηπέδου.