Φακοί Samyang

Re: Samyang

.......Οσοι ειστε του χειροκινητου... τι γνωμη εχετε για τα 35mm σε κροπ για νυχτερινα, αφλασα και χερατα? Παλευεται η εστιαση ή πας με ζωνες και υπερεστιακες και στο περιπου?.......
Ο 35άρης είναι σχεδόν ισάξιος σε κρόπ με τους παλιούς στάνταρ φιλμάτους 50άρηδες, άρα όσοι είχαν δουλέψει με 35αρες SLR στο παρελθόν δεν πρέπει να έχουν σοβαρό πρόβλημα στην εστίαση με το χέρι. Να πούμε επίσης ότι ο φακός είναι αρκετά μακρύς για να ψάχνει κανείς υπερεστιακές αποστάσεις, έχει από την άλλη μεγαλύτερο βάθος πεδίου από τον 85αρη και ένα "καθαρόαιμο" 50αρη, άρα δεν αναμένονται ιδιαίτερες δυσκολίες στην εστίαση!
Στη δική μου περίπτωση (pentax) ο χειρισμός του διαφράγματος γίνεται απ' τη μηχανή (υπάρχει πλήρες exif) και επί πλέον υπάρχει και υποβοήθηση εστίασης απ' το σκόπευτρο με ηχητικό σήμα, γιά τους canon νομίζω όχι.
 
Re: Samyang

Στις Πενταξ δουλευουν τα παντα κανονικοτατα , μαλιστα εχει και επιλογη Α και ρυθμιζεις το διαφραγμα με το dial .

@ilias

Ειναι δυσκολη η εστιαση με μικρο σκοπευτρο και η επιβεβαιωση δεν ειναι της απολυτου ακριβειας (εχει ενα καποιο τζογο) , αγορασα λοιπον μια split focusing screen που κανει καταπληκτικη δουλεια στους χειροκινητους αφου διχαζει το ειδωλο και τις γραμμες και το μονο που εχεις να κανεις ειναι να τις ενωσεις ενω ταυτοχρονα κανει και μια πρισματικη παραμορφωση σε ενα κυκλο για την περιπτωση που δεν υπαρχουν σαφεις γραμμες οπου ζητουμενο ειναι να καθαρισει απο το πρισμα ο κυκλος.
Ακριβως οπως στις SLRs παλια.
Και παλι ομως στον 14αρη οταν δεν υπαρχει κοντινο θεμα ειναι δυσκολο οποτε για μακρυα υπερεστιακη ... ουτως η αλλως δεν τιθεται θεμα σε αυτα τα mm.
Τωρα με τον 35αρη/1.4 ανοιχτο δεν ξερω , ισως να μην ειναι καθολου ευκολο αν σκεφτεις οτι με τον Flektogon στο 2.4 που ειναι τερμα ανοιχτος ειχα καποια δυσκολια στα μακρυνα σχετικα πλανα πριν την σπλιτ .
 
Re: Samyang

@ send O 14ρης είναι FF φακός και στα άκρα του APS ζορίζεται σαφώς λιγότερο. Για βάλε τον 10-20 στα 14mm για δικαιότερη, έστω, σύγκριση (που και πάλι δεν θα είναι τόσο δίκαιη λόγω κύκλου κάλυψης).

Και παλι καμμια αντιρρηση ομως το αποτελεσμα ειναι αυτο που μετραει.
 
Re: Samyang

Οι άνθρωποι (της samyang) φαίνονται μερακλήδες !
Σαν κάτοχος του 14άρη και του 85άρη έχω να δηλώσω πολύ ικανοποιημένος τουλάχιστον! Εκείνο που με εξιτάρει είναι η "παγωμένη" αίσθηση του μέταλλου στο σώμα του φακού, αλλά και ο σχεδόν βελούδινος τρόπος που περιστρέφεται το δακτυλίδι εστίασης σε μια άνετη και μεγάλη γωνία στροφής. Για όσους γουστάρουν την χειροκίνητη εστίαση είναι απόλαυση!
Κρίνοντας απ' τα προηγούμενα περιμένω ο 35άρης, αν και βαρύς αλήθεια, να είναι το λιγώτερο ισάξιος. Οι άνθρωποι ανέβασαν τον πήχυ των προσδοκιών μας !!

+1 αν και εχω μονο τον 14αρη .
 
Re: Samyang

Φυσικά το αποτέλεσμα μετράει, αλλά να συγκρίνουμε μήλα με μήλα: έστω τους δύο φακούς στα 14mm να έχουν το ίδιο κάδρο. Σου τραβάει και εκεί τα άκρα ο Σιγμα, είναι και εκεί μαλακός;
 
Re: Samyang

Φυσικά το αποτέλεσμα μετράει, αλλά να συγκρίνουμε μήλα με μήλα: έστω τους δύο φακούς στα 14mm να έχουν το ίδιο κάδρο. Σου τραβάει και εκεί τα άκρα ο Σιγμα, είναι και εκεί μαλακός;

Εχεις δικιο , πολυ λιγοτερο στα 14 και στα 20 ειναι αμελητεα η ενοχληση παντα ομως υπολειπεται κατα πολυ του 14αρη σε αναλυση /οξυτητα παντου στο καδρο.
Εχει ομως και αυτος πολυ ωραια χρωματα και κοντραστ και αρχιζει απο 10mm , δεν τον υποτιμω , απλα ο Σαμγιανγκ ειναι εξαιρετικος για τα γουστα μου..
 
Re: Samyang

Ε υπάρχει και ο Tokina 11-16, όπως φυσικά και ο νέος (και αρκετά πιο ακριβός) 10-20/3.5
Τον παλιο εχουμε.
Απο ζουμ , δεν ξερω αν ο 8-16 πλησιαζει σε αποδοση τον Σαμ, δεν εχω δει δειγματα , αν και ειναι αλλου ειδους φακος.
Ο Τοκινα μου αρεσε πολυ οταν ψαχναμε για ευρυγωνιο αλλα ειχε βαλει καποιο οριο στο ποσο που ηθελε να διαθεσει και κατεληξε στον 10-20 αλλα ουτε ο 11-16 εχει την αποδοση του Σαμγιανγκ για μενα.
 
Re: Samyang

Ο Sigma 10-20mm f3.5 νόμιζα ότι είναι χειρότερος από τον f4-5.6.. Δεν ισχύει;
 
Re: Samyang

Ο Sigma 10-20mm f3.5 νόμιζα ότι είναι χειρότερος από τον f4-5.6.. Δεν ισχύει;

Δεν ξερω , τον ενα εχω δει μονο , αυτον που εχουμε τον f4.
Με τον 11-16 περιπου στα 600 ευρω και τον 8-16 με την σουπερ αποδοση (στα χαρτια , δεν τον εχω κουμπωσει) , ιδιας σχεδιασης , μονο 60 ευρω πανω δεν νομιζω οτι ειναι καλη επιλογη οι 10-20.
 
Re: Samyang

Ο Sigma 10-20mm f3.5 νόμιζα ότι είναι χειρότερος από τον f4-5.6.. Δεν ισχύει;

Ναι, στις γωνίες (πρόσεξε, όχι απλώς άκρα) στα 10mm φαίνεται πως όντως είναι και μάλιστα αρκετά (ακόμη και με τα γραφήματα που έχει η Sigma στη σελίδα της), βέβαια τα πάει πολύ καλύτερα στη βινιέτα (απόδοση δεν είναι μόνο η ανάλυση) και ασφαλώς είναι από λίγο (στο ευρυγώνιο) έως αρκετά (1 1/3 στοπ στο τέλε άκρο) ταχύτερος.
 
Re: Samyang

Ο 8-16 φαίνεται να είναι killer lens, αλλά τα 8mm είναι υπερβολικά. 12mm σε FF, είναι πραγματικά εξτρήμ κάδρο. Πέρα από κάποιες φωτογραφίες εντυπωσιασμού, λίγοι είναι αυτοί που πραγματικά θα αξιοποιήσουν αυτόν τον φακό. 12-24 το βρίσκω πιο χρήσιμο εύρος, ήδη γνήσιος υπερευρυγώνιος στο ένα άκρο (αντίστοιχα 18mm), και ημιευρυγώνιος στο άλλο.

Το αντίστοιχο του Σιγμα 12-24, αλλά με εξαιρετικές αυτή τη φορά επιδόσεις. Βέβαια, πολύ αργός, ξεκινά από f/4.5.
 
Last edited:
Re: Samyang

Στα 380 ευρω προτεινομενη λιανικη, θα τα μπλεξει λιγο τα πραγματα... τουλαχιστον σε οσους εχουν κροπ μηχανες...
 
Re: Samyang

Σε τόσα χρήματα βρίσκεται άνετα μεταχειρισμένος και ο χειροκείνητος Nikkor 35/1.4 (o οποίος διατηρεί και κάποια συλλεκτική αξία), ειδικά οι βιντεάδες δεν νομίζω να χρειάζονται κάτι παραπάνω.
 
Re: Samyang

Σε τόσα χρήματα βρίσκεται άνετα μεταχειρισμένος και ο χειροκείνητος Nikkor 35/1.4 (o οποίος διατηρεί και κάποια συλλεκτική αξία), ειδικά οι βιντεάδες δεν νομίζω να χρειάζονται κάτι παραπάνω.

Για το FF ο 35 άρης ΝΙΚΟΝ είναι κακός. Δεν κάνει, διότι έχει πολύ μεγάλη πτώση φωτεινότητας σε όλο το καρέ μέχρι και μετά το f2,0 και χρωματικές εκτροπές.

Ο Samyang δείχνει καλύτερη περίπτωση και μάλλον μου βλεφαρίζει...
 
Re: Samyang

Από τις φωτογραφίες-δείγματα των Πολωνών (με Νίκον d7000) μια αδυναμία που φαίνεται είναι οι υποπράσινοι φωτοστέφανοι σε περιοχές του bokeh με υψηλό κοντράστ.