Φακοί Sony e-mount

........Σε ένα και μόνο σώμα α7rII, θα την άλλαζα την τετράδα όμως με έναν και μοναδικό φακό, τον 24-70/2.8 GM, παραμένοντας στο όριο των 2Κ ευρώ.

Σωστά, αλλά έχω κάποιες μικρές διαφωνίες. Η μία έχει να κάνει με το πορτραίτο που στα 70 με 2,8 δεν είναι ακριβώς το ίδιο με το αποτέλεσμα του 85 στο 1,8. Είναι σημαντική διαφορά πιστεύω.

Η δεύτερη διαφωνία έχει να κάνει με συνολικό όγκο συνδυασμού μηχανής και φακού, που στην περίπτωση του 24-70 δημιουργεί ένα κάπως εχθρικό για τους περαστικούς σύνολο σε αντίθεση με τη διακριτικότητα που προσφέρουν φακοί σαν τον 35. Αυτό φυσικά αφορά μόνο αυτούς που φωτογραφίζουν στο δρόμο και όχι αυτούς που φωτογραφίζουν τοπία, αρχιτεκτονικά ή μυστήρια.

Η τρίτη διαφωνία το ξέρω πως σηκώνει πολύ συζήτηση, όμως πιστεύω πως για δημιουργική – καλλιτεχνική φωτογραφία, η χρήση σταθερών φακών είναι προτιμότερη. Για επαγγελματίες δεν το συζητώ, ο 24-70 είναι ό,τι πρέπει.
 
1. Σίγουρα δεν παίρνεις το αποτέλεσμα του 85/1.8 με τον 24-70 στα 70/2.8, αλλά όχι ότι δεν θα βγάλεις αξιοπρεπέστατα το πορτραίτο σου. Κι αν είσαι τόσο απαιτητικός με τα πορτραίτα, προσθέτεις τον 85/1.8 κι έχεις δύο φακούς, τον 24-70/2.8GM και 85/1.8 και τέλος, χωρίς αλληλοκάλυψη στα εστιακά μήκη. Ο 85/1.8 στο πεντακοσάρικο από grey έχει προσιτή τιμή σε σχέση με την πολύ καλή του επίδοση. Ο 24-70/2.8GM άνετα αντικαθιστά με την ποιότητά του την τριάδα 28/2, 35/2.8 και 55/1.8. Καλά, ο 28/2 δεν βλέπεται, αν συγκριθεί με τα 28mm του 24-70/2.8GM. Θα πρέπει να ψάξεις στα άκρα του 55/1.8 για να ξεψειρίσεις κάποια ελάχιστη υπεροχή του prime.

Στην πράξη έχεις άριστη απόδοση από τα 24mm σε όλα τα εστιακά μήκη μέχρι τα 50mm και από τέρμα ανοιχτός, και πολύ καλή απόδοση από τα 50mm μέχρι τα 70mm.
Ενώ στην περίπτωση της τριάδας 28/2, 35/2.8, 55/1.8 τι έχεις; Κενά τόσο στην κάλυψη όσο και στην ποιότητα, ειδικά στο ευρυγώνιο με τον αδύναμο 28/2.

2. Για δρόμο, ναι, δεν θα έπαιρνα μαζί μου τον 24-70/2.8. Αν είχα όμως μόνο αυτόν και κανέναν άλλον, θα προσαρμοζόμουν. Με τα προφανή πλεονεκτήματα του όλα-σε-ένα, χωρίς σκοτούρες τι φακό να επιλέξεις, χωρίς αλλαγές, σκόνες κτλ.

3. Κι εγώ μια ζωή της ίδιας άποψης ήμουν (οι 24-70/2.8 είναι μόνο για επαγγελματίες), μέχρι που δοκίμασα τον GM και είδα τι ποιότητα βγάζει. Πολλαπλοί primes σε έναν. Η τριάδα 28/2, 35/2.8, 55/1.8 δεν έχει τίποτα να τον κάνει να ζηλέψει. Να ήταν οι 35/1.4 και 50/1.4, εκεί μάλιστα.
 
Για του λόγου το αληθές, να θυμίσω κάποια παλιότερα ποστ με συγκρίσεις που έκανα:
http://avclub.gr/forum/showthread.php/143328-Φακοί-e-mount?p=1057654448&viewfull=1#post1057654448
http://avclub.gr/forum/showthread.php/143328-Φακοί-e-mount?p=1057654463&viewfull=1#post1057654463

α7ΙΙ
ZSEkzI.jpg


@f/8
hOYxcA.jpg
 
Πλέον ο 24-70mm GM είναι καρφωμένος πάνω σε κάμερα.. μάλιστα δε σκέφτομαι πια για macro φακό όπου δε μπορούσα να βγάλω απόφαση 90mm macro ή τον 100mm. Μετά από πρόσφατες φωτογραφίσεις με τον 24-70mm GM σε close up η απόφαση πάρθηκε υπέρ του 100αρι ... μετά τον 100-400mm φυσικά.
 
Συμφωνώ με την ιεράρχηση των αγορών σου, αλλά άλλο close-up και άλλο macro.
Oι δύο GM 0,25x προσφέρουν, ενώ ο 90/2.8macro είναι 1:1.

Με κίνηση μέσα-έξω του δαχτυλιδιού για την εναλλαγή AF-MF και εξαιρετική αίσθηση κατά τη χειροκίνητη εστίαση, ο 90/2.8macro παραμένει αγαπημένος μου φακός που δεν αποχωρίζομαι με τίποτα.

Κρινόμενος πάντα για τη δουλειά που κάνει, δηλ. το μάκρο, γιατί με το θέμα σε απόσταση δεν μπορεί να φτάσει την απόδοση των GM.
http://avclub.gr/forum/showthread.php/143328-Φακοί-e-mount?p=1057655256&viewfull=1#post1057655256
 
tzo είδα ότι στην 5άδα έβαλες τον 12-24/4 και όχι τον 16-35/2.8 GM
ο λόγος είναι οτι δένει καλύτερα με τον 24-70/2.8 ως προς την εστιακή απόσταση ή θεωρείς ότι είναι εξίσου καλός με τον GM?
 
Και τα δύο.

Θεωρώ τον 12-24 φακό-ορόσημο, αφού οι επιδόσεις του είναι τόσο υψηλές που κάλλιστα θα μπορούσε να φέρει τον χαρακτηρισμό GM, ενώ παράλληλα προσφέρει το υπερευρυγώνιο 12-16 και όλα αυτά σε συμμαζεμένο μέγεθος, χαμηλό βάρος και χαμηλή τιμή.

Έχοντας στη λίστα τον 24-70/2.8, του οποίου τα 24-35mm είναι εξαιρετικά, δεν με κερδίζει πλέον ένας 16-35, όσο καλός κι αν είναι, που σίγουρα θα είναι ο 16-35/2.8GM, αλλά για μια καλύτερη απόδοση στα άκρα από τον 12-24/4 και για το f/2.8 δεν θυσιάζω τα απίστευτα 12-16.

Αν θέλω φακό με κορυφαία επίδοση για εστιακό μήκος περί τα 20mm, θα προτιμήσω να προσθέσω τον Loxia 21/2.8, όπως έκανα αν πρόσεξες στη λίστα της δεκάδας. Η τριάδα 12-24/4 - Loxia21/2,8 - 24-70/2.8GM μού είναι πιο ελκυστική από 16-35/2.8GM + 24-70/2.8GM.
 
Απλα από περιέργεια, το manual focus του 24-70/ f 2.8 είναι της προκοπής (για βίντεο) ή ΤΕΛΕΙΩΣ άχρηστο όπως αυτό των sony 35mm/f1.8 και 50mm f/1.8 για τις aps-c ?
 
Είδα το βίντεο και μερικά τεστ ακόμα. Ο 24-70 f2.8 δείχνει πολύ καλής ποιότητας και θα μπορούσε να είναι και για low light λόγω του f 2.8, ΑΛΛΑ η Sony πάλι έκανε μισή δουλειά. Σ' εναν τέτοιο ακριβό φακό που δείχνει ιδανικός και για βίντεο στα 2000 ευρώ ΞΕΧΑΣΕ να βάλει stabilization. Έλεος.
 
A7ii έχει stabilizer στο σώμα μέσα. Και φαντάζομαι ότι και τα μελλοντικά σώματα θα έχουν.
Οπότε δεν είμαι σίγουρος ότι είναι λάθος εδώ.
 
Το ΙΒΙS που έχει και η α6500 και η α7ιι και γενικά η sony στη σειρά a7xxxx kai a6xxx είναι να το κλαίνε οι ρέγγες. Καλό είναι που υπάρχει αλλά δεν είναι και τίποτα σπουδαίο ως IBIS. Μετριότατο. Καμιά σχέση με αυτό που έχω δει σε Panasonic ή Olympus. Ως ενα βαθμό είναι λογικό λόγω του μεγέθους του αισθητήρα, αλλά βάλτε και ένα OSS στο φακό να βοηθήσει κι αυτός στη σταθεροποίηση. 2000 ευρώ θα τον πληρώσει ο κόσμος.
 
Αν δεν απατωμαι, οι φακοι που θελουν να ειναι top σε θεμα εικονας, δεν εχουν σταθεροποιηση. Αν μπει η σταθεροποιηση θα αρχισουν οι συμβιβασμοι...
 
Το ΙΒΙS που έχει και η α6500 και η α7ιι και γενικά η sony στη σειρά a7xxxx kai a6xxx είναι να το κλαίνε οι ρέγγες. Καλό είναι που υπάρχει αλλά δεν είναι και τίποτα σπουδαίο ως IBIS. Μετριότατο. Καμιά σχέση με αυτό που έχω δει σε Panasonic ή Olympus. Ως ενα βαθμό είναι λογικό λόγω του μεγέθους του αισθητήρα, αλλά βάλτε και ένα OSS στο φακό να βοηθήσει κι αυτός στη σταθεροποίηση. 2000 ευρώ θα τον πληρώσει ο κόσμος.

Gimbal προφανώς δεν αγόρασες ακόμη, γι' αυτό τα έχεις βάλει με ibis και oss.

Μια χαρά δουλεύει και το μεν και το δε και ο συνδυασμός των δύο για την εξάλειψη του τρεμοπαίγματος των χεριών, αλλά δεν μπορούν να υποκαταστήσουν το gimbal ή/και τη σταθεροποίηση μηχανών με μικρό αισθητήρα.

Συγκεκριμένα για τον 24-70/2.8GM, κι εγώ θα ήθελα να είχε OSS για χρήση στην α7s, αλλά με την α7s ούτως ή άλλως τον 16-35/4 OSS συνήθως χρησιμοποιώ για βίντεο.
Στην α7II και α6500 που έχουν ibis ούτε που με απασχολεί η έλλειψη OSS του 24-70GM.
 
Gimbal όχι ακόμα δεν το αγόρασα γιαυτό γκρινιάζω για την έλλειψη OSS :ernaehrung004:

Περιμένω πολύ υπομονετικά το καινούργιο Beholder DS2-a το οποίο μοιάζει να είναι ότι ψάχνω. Δηλ. μικρό σχετικά (όχι τόσο ψηλό σαν το crane), με 45' γωνία στηριξης ωστε να βλέπεις τι τραβάς και 1800 γρ μέγιστο βάρος.

Παρ' ολα αυτά όμως, το gimbal δεν μπορείς να το κουβαλάς παντού όπως την κάμερα σου. Έτσι, ειδικά για το βίντεο το OSS είναι σίγουρα ένα εξαιρετικό βοήθημα και μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμο κάποιες φορές. Προερχόμενος απο camcorders με πολύ καλό IBIS (έστω και ψηφιακό) με ξενίζει πολύ το IBIS των καμερών (mirrorles κλπ) το οποίο για ένα videographer μοιάζει πολύ υποτυπώδες. Απλά τα camcorders έχουν μικρούς αισθητήρες, χάνεις όλο το αρτιστικό-cine στυλ και ατμόσφαιρα, το bokeh κλπ και είναι επιεικώς τραγικά σε low light.
 
Αγαπητέ evanfotis, τα έχω δει και τα 2. Απλά η τιμή του beholder είναι πειπου 30% πιο κάτω. Σημαντικά πιο φτηνό. Αλλιώς και τα 2 είναι πολύ καλά.
 
Τα δύο κιλά θα σε κουράσουν στο ένα χέρι.

Ποιον φακό προορίζεις για χρήση στο gimbal και σε ενδιαφέρει το μέγιστο βάρος να είναι 1800γρ.;