Φακοί Sony e-mount

Το αγαπημενο μου σετ το οποιο χρησιμοποιω σχεδόν αποκλειστικά τη μέρα ειναι ο 18-105mm2. Ομως τη νυχτα, αναγκαστικά πάω σε prime φακούς με μάλλον καλύτερη επιλογή τον φτηνό κινέζικο 25mm f/1.7 λόγω πολύ καλύτερου manual focus απο τους sony και εναλλακτικά τον sony 35mm f1.8. Τώρα θα μου πεις γιατί 1800gr. Γιατί σκέφτομαι μήπως νύχτα κοτσάρω πάνω και το θωρηκτό τον sigma 18-35mm f1.8 απο τον οποίο έχω πολυ καθαρές λήψεις.
 
Μην ξεχνάς και το ένα κιλό του ίδιου του gimbal. Θα φτάσεις τα 2,5 κιλά, σαν να κουβαλάς δυο βαριοπούλες μαζί όρθιες στο ένα χέρι, προτεταμένο κιόλας!

Το μόνο gimbal που χάρηκα είναι το Pilotfly Action-1 + FDR-X3000, συνολικού βάρους κάτω από μισό κιλό.

Μετά από DS-1 και Crane, το επόμενο gimbal που θα προτιμήσω θα είναι μεσαίου βάρους.
Κάτι σαν το Crane-M, που ζυγίζει 750γρ. και σηκώνει 650γρ., εντός προδιαγραφών δηλαδή για α6500+FE28/2 ή 10-18/4.

Ειδικά τον FE28/2 τον θεωρώ ιδανικό για gimbal. Πανάλαφρος, 200γρ., AF, f/2 και ff.
 
Last edited:
εγώ στις διακοπές χρησιμοποίησα πιο πολύ τον 24-240mm, και για φωτογραφίες και για βίντεο. στα 24mm είναι πάρα πολύ καλός, αλλά και στα υπόλοιπα εστιακά μήκη είναι εξαιρετικός, στο κέντρο τουλάχιστον που με ενδιαφέρει. Βασικό πλεονέκτημα ότι παίρνει τα ίδια φίλτρα (72mm) με τον sigma 18-35/1.8 που χρησιμοποιούσα για low light βίντεο, και τον 50/1.4.
Ενθουσιασμένος με τον 24-240 δηλώνει και ο ken rockwell , πάνω στην Α9, γράφοντας χαρακτηριστικά
"This lens does everything. Even better, get this lens and simply forget about any fixed-focal length lenses, macro lenses, or anything like the 24-70/2.8 GM or 70-200/2.8 GM; this lens replaces them all"
 
Τον Rockwell πολλοί μαζί και εγώ δεν τον έχουν σε υπόληψη.
Όσον αφορά τον φακό...το dxomark δεν τον εμφανίζει σαν κάτι ιδιαίτερο.
Τον λένε ότι αντικαθιστά μέχρι και σταθερούς μου φαίνεται υπερβολικό
 
Απάντηση: Re: Φακοί e-mount

σαν το Crane-M, που ζυγίζει 750γρ. και σηκώνει 650γρ., εντός προδιαγραφών δηλαδή για α6500+FE28/2 ή 10-18/4.

Ειδικά τον FE28/2 τον θεωρώ ιδανικό για gimbal. Πανάλαφρος, 200γρ., AF, f/2 και ff.

πως είναι ο FE 28/f2 το af-c στο βίντεο;
 
Καλησπέρα. Υπάρχει κάποιος σε Θεσσαλία ή Μακεδονία που να διαθέτει τον Sony/Zeiss FE 4/2470 OSS? Θα ήθελα να δω το αποτέλεσμα με τη χρήση του OSS πάνω στην A7Rii (βασικά αν παρουσιάζει το ίδιο πρόβλημα οξύτητας όπως πάνω στην Α7ii).
 
Aπό φιλολογικό (για την ώρα) ενδιαφέρον... έχει δουλέψει κανείς τον FE 70-200 f4 με την 6500;

Ήθελα έναν καλό τηλεφακό για συναυλίες κλπ, άσε που εδώ έχουμε και αρκετά ζωάκια να κυκλοφορούν... βέβαια είναι πάρα πολλά τα λεφτά για κάτι που δε θα χρησιμοποιώ καθημερινά (και βέβαια ποτέ επαγγελματικά). Ανεξαρτήτως αυτού πάντως, χάνει κάπου όταν συνδεθεί σε κροπ; Kαι, αν όχι αυτός, υπάρχει κάποια καλύτερη λύση στα 200+ mm σε χαμηλότερο κόστος;
 
Σε χαμηλο κοστος δυστυχως δεν υπαρχει κατι εναλλακτικο του 55210 ο οποιος για 200 ευρω ειναι τιμιος. Για συναυλιες λογικα τα 200mm σου κανουν, αλλα εμενα μου φανηκαν λιγα για wild life κτλ
 
Σε χαμηλο κοστος δυστυχως δεν υπαρχει κατι εναλλακτικο του 55210 ο οποιος για 200 ευρω ειναι τιμιος. Για συναυλιες λογικα τα 200mm σου κανουν, αλλα εμενα μου φανηκαν λιγα για wild life κτλ

Τον έχω σκεφτεί κι αυτόν, όμως φοβάμαι λίγο το 6.3 για τα σκοτάδια των συναυλιών. Το f4 φωτεινό δεν το λες, αλλά είναι σαφής αναβάθμιση, που μαζί με φώτα σκηνής μπορεί να σου κρατήσει το ISO κάτω από 3000. Όπως σαφής αναβάθμιση είναι και τα +1200 ευρώ :FSGSFGS4:

Παραπάνω από 200mm χάνεται η μπάλα. Πας στον 100-400, αλλά όχι, με τέτοια λεφτά θα προτιμούσα να πάρω 3 primes.

edit: υπάρχει και το FE 70-300 στα 1100... χμμμ
 
Last edited:
εγώ χρησιμοποιώ τον Tamron 70-200mm/2.8 mark1 με τον sigma MC-11 και εστιάζει άψογα, τόσο σε AFS όσο και σε AFC. Στο βίντεο όμως πρέπει να τον δουλεύεις σε MF. Αν δε σε τρομάζει το βάρος, είναι καλή λύση (γύρω στα 750 ευρώ used). Σε μια συναυλία τον στήνεις πάνω σε ένα μονόποδο και πυροβολάς. είναι πολύ καλός και στο 2.8 ακόμα
Και ο tamron 150-600mm θα είχε ενδιαφέρον αν εστιάζει τόσο καλά όσο ο 70-200
 
Θα ήθελα να κάνω μια χαζή ερώτηση και να με συγχωρέσετε γι αυτο:

Ενδιαφέρομαι για τον παρακάτω φακό:

https://www.sony.com/electronics/camera-lenses/sel35f18


Σε όλη την ελληνική αγορά τον βρίσκω ως SEL35F18.AE. Υπάρχει έστω η παραμικρή πιθανότητα αυτό το AE να διαφοροποιεί τον φακό απο τον αρχικό ή είναι θέμα κωδικοποίησης;

Ευχαριστώ προταταβολικά.
 
εγώ χρησιμοποιώ τον Tamron 70-200mm/2.8 mark1 με τον sigma MC-11 και εστιάζει άψογα, τόσο σε AFS όσο και σε AFC. Στο βίντεο όμως πρέπει να τον δουλεύεις σε MF. Αν δε σε τρομάζει το βάρος, είναι καλή λύση (γύρω στα 750 ευρώ used). Σε μια συναυλία τον στήνεις πάνω σε ένα μονόποδο και πυροβολάς. είναι πολύ καλός και στο 2.8 ακόμα
Και ο tamron 150-600mm θα είχε ενδιαφέρον αν εστιάζει τόσο καλά όσο ο 70-200

Θαενκς, η αλήθεια είναι ότι δεν το'χα σκεφτεί αυτό το σενάριο. Βέβαια μαζί με το mount φτάνεις στο χιλιάρικο αλλά το mount το κρατάς και για άλλους. Και τα 2.8 ειναι τζιτζί για τέτοια δουλειά που το θέλω...
 
Aπό φιλολογικό (για την ώρα) ενδιαφέρον... έχει δουλέψει κανείς τον FE 70-200 f4 με την 6500;

Ήθελα έναν καλό τηλεφακό για συναυλίες κλπ, άσε που εδώ έχουμε και αρκετά ζωάκια να κυκλοφορούν... βέβαια είναι πάρα πολλά τα λεφτά για κάτι που δε θα χρησιμοποιώ καθημερινά (και βέβαια ποτέ επαγγελματικά). Ανεξαρτήτως αυτού πάντως, χάνει κάπου όταν συνδεθεί σε κροπ; Kαι, αν όχι αυτός, υπάρχει κάποια καλύτερη λύση στα 200+ mm σε χαμηλότερο κόστος;

Για τις συναυλίες όμως σκέψου και πόσο εύκολα θα βάζεις έναν τέτοιο φακό στον χώρο καθώς και το που θα είσαι στον χώρο. Επίσης, σε μικρά club, για Ελλάδα τουλάχιστον ακόμη και το f2.8 ίσως να μην είναι αρκετό σε πολλά μικρά Venue. Αν μπορείς δανείσου κάποιον φακό να δοκιμάσεις πριν προχωρήσεις σε αγορά.
 
Τον fe 70-200mm f4 τον έχω δουλέψει - δουλεύω πάνω στις Sony α5000 - α5100 - α6000 - α6500 και α9

μου λείπει το 2.8 ; μου λείπει και το 0.90 διάφραγμα σε πολλές περιπτώσεις από την εμπειρία μου μπορώ να πω ότι ο FE φακός ξυρίζει και είναι πολύ γρήγορος στην εστίαση όσο και αθόρυβος.
Δε θέλω φακούς άλλων εταιριών πάνω στις κάμερες μου διότι δε σου δίνουν το 100% από τα καλούδια τους.
 
Για τις συναυλίες όμως σκέψου και πόσο εύκολα θα βάζεις έναν τέτοιο φακό στον χώρο καθώς και το που θα είσαι στον χώρο. Επίσης, σε μικρά club, για Ελλάδα τουλάχιστον ακόμη και το f2.8 ίσως να μην είναι αρκετό σε πολλά μικρά Venue. Αν μπορείς δανείσου κάποιον φακό να δοκιμάσεις πριν προχωρήσεις σε αγορά.

Έχεις απόλυτο δίκιο, αν τελικά το πάρω απόφαση να πάω σε τέτοιο φακό, πρώτα θα νοικιάσω και θα τον δοκιμάσω σε τέτοια χρήση. Γενικά πάντως θα μου άρεσε να τραβάω κλασσική μουσική ή θέατρο/όπερα/musical, οπότε δεν περιμένω τρομακτικά σκοτάδια που θα αντιμετώπιζα πχ σε live σε bar.
 
Τον fe 70-200mm f4 τον έχω δουλέψει - δουλεύω πάνω στις Sony α5000 - α5100 - α6000 - α6500 και α9

μου λείπει το 2.8 ; μου λείπει και το 0.90 διάφραγμα σε πολλές περιπτώσεις από την εμπειρία μου μπορώ να πω ότι ο FE φακός ξυρίζει και είναι πολύ γρήγορος στην εστίαση όσο και αθόρυβος.
Δε θέλω φακούς άλλων εταιριών πάνω στις κάμερες μου διότι δε σου δίνουν το 100% από τα καλούδια τους.

Good to know! Γενικά μετά τη νίλα που έφαγα πρόσφατα με την αλλαγή συστήματος, νομίζω ότι, αν πάω σε ακριβούς φακούς, θα πρέπει να προτιμώ FE για να μείνουν και για μετά. Εκτός φυσικά απ'τον 24άρη Zeiss που σαν απωθημένο θα τον πάρω κάποια στιγμή.
 
Ο φίλος που έχει την A6300 σκέφτεται για φορά της Sony a7rii και θα ήθελα να ρωτήσω αν ο samyang 12 που έχει θα παίζει σωστά (αν είναι οκ το κάδρο για αστροφωτογράφιση) και χωρίς αντάπτορα στην ff Sony όπως επίσης και ο 16-70f4.
 
Απάντηση: Re: Φακοί e-mount

Ο φίλος που έχει την A6300 σκέφτεται για φορά της Sony a7rii και θα ήθελα να ρωτήσω αν ο samyang 12 που έχει θα παίζει σωστά (αν είναι οκ το κάδρο για αστροφωτογράφιση) και χωρίς αντάπτορα στην ff Sony όπως επίσης και ο 16-70f4.
Ιδια μοντουρα εχουν ολες οι sony ,FF και aps-c. Κανονικα μπαινουν. Απλα θα χασει αναλυση για ειναι crop φακοι και θα τους λειτουργει σε crop mode. Απο τεστ που ειχα διαβασει ο 12mm samyang δειχνει και πιο οξυς πανω στις α7, απλα δεν ξερω αν πλεον θα ειναι f2 ή το αποτελεσμα θα ειναι σαν να ειχε εναν 18mm f2.8