Το T-Max 100 είναι ιδανικό για πορτραίτο λόγω της φύσης του: Πολύ συμπαγές είδωλο στο αρνητικό, πλούσια διαβάθμιση γκρίζων τόνων και λεπτός κόκκος. Επίσης η βάση του ( η ζελατίνα, το "περφορέ") είναι εξαιρετικά καθαρή και διάφανη. Χαρακτηριστικό της σειράς Τ-ΜΑΧ είναι η ελαφρίά μωβ απόχρωση που έχουν τα φίλμς μόλις τα βγάλουμε απο το κουτί τους. Αυτό είναι ένα είδος "δεικτη" και αφορά στην καλή διαδικασία φιξαρίσματος. Εάν η βάση παραμένει μωβ μετά την διαδικασία στερέωσης, τότε αυτή πρέπει να επαναλειφθεί. Εάν έχει τύχει να πάρετε τα φίλμς σας απο το εργαστήριο και δεν είναι φιξαρισμένα σωστά τότε δεν έχει ακολουθηθεί η σωστή διαδικασία.
Πολύ σημαντική είναι και η διαδικασία εμφάνισης σ' αυτά τα φίλμς. Πάρα πολύ σημαντική!
Τα συγκεκριμένα ακούνε καλύτερα στον εμφανιστή T-Max Developer και στον Edwal FG-7 που ανέφερα παραπάνω. Η οποιαδήποτε χρήση άλλου εμφανιστή τα αδικεί και τα στερεί απο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Μάλιστα είναι καλύτερα να παραβλέψουμε τους συνιστώμενους χρόνους και διαλύσεις που συνιστά η Kodak δηλ: Διάλυση 1 προς 4 και 6 λεπτά εμφάνιση στους 24C. Aντί αυτού έχει βρεθεί πώς είναι καλύτερα -και το συνιστώ γιατί το ακολουθούσα-: Διάλυση 1 προς 9 και 11,5 λεπτά εμφάνιση στους 20C. Γενικά όταν η διάλυση είναι πιό αραιή και οι χρόνοι εμφάνισης μεγαλύτεροι έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.
Τώρα ποιός τα κάνει όλα αυτά θα μου πείτε........;
Το ίδιο φίλμ (Τ-ΜΑΧ 100) είναι επίσης κατάλληλο και για τοπία, όπου οι μεγάλες διαφορές στις φωτιστικές συνθήκες και στο κοντράστ ταιριάζουν στο χαρακτήρα του.
Υ.Γ Τα ασπρόμαυρα φίλμς είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο στην φωτογραφία, η αναφορά σε αυτά δεν εξαντλειται μέσα σε λίγες γραμμές. Η ιδιοσυγκρασία του καθενός απο αυτά αλλά και η ιδιοσυγκρασία ημών των ιδίων μπορεί να φτιάξει απειρους συνδοιασμούς.
Άλλος μπορεί να θέλει κόκκο , αλλος κοντράστ και άλλος το documentary style του Tri-X pan 400.
Έχουμε πολλά να πούμε.. :smile: