First Watt F5 by Nelson Pass

καλημερα

για μη balanced version τα toshiba 2SK1530Y + 2SJ201Y ποσο μεγαλη διαφορα εχουν στον ηχο ; γιατι απο σταθεροτητα ρευματος βλεπω οτι ειναι οντως καλυτερα

και αν τα βαλουμε πρεπει να βγαλουμε τα current limit η παιζουν και με αυτα
 
Tα ποτ ρυθμίζουν το bias του κάθε μοσφετ και μαζι ρυθμίζουν το dc offset επιθυμητό περί τα 10mv (voltage output).
Για μένα πρέπει να είναι ματσαρισμένα τα mosfet και υποχρεωτικά τα jfet!
Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσεις το σχηματικό που πρότεινα αν θέλεις βάζεις current limiter το οποίο εξασφαλίζει τα μοσφετ σε περίπτωση που το bias αυξηθεί απότομα και την περίπτωση που καταλάθος βραχυκυκλώσεις το +&- των ηχείων σου = κάψιμο των ακριβών toshiba!
Κατά την κατασκευή το βασικότερο είναι τα ποτ να έιναι ρυθμισμένα στο 0ohm (αφού τα μοντάρεις στην πλακέτα να τσεκάρεις όλα τα ποδαράκια (μεταξύ τους) του κάθε ποτ το πολύμετρο να δείχνει 0ohm!)


Επίσης καλό είναι να χρησιμοποιήσεις το κόλπο με την 100w λάμπα:
bulbtester.jpg


Σε περίπτωση που έχεις κάποιο πρόβλημα στην κατασκευή η λάμπα θα ανάψει έντονα και ταυτόχρονα θα μπορείς να τσεκάρεις την κατασκευή σου πιο υλικό έχει πρόβημα ή το λάθος σου! Σε περίπτωση που ανάψει σιγά σιγα και λίγο τότε όλα θα είναι εντάξει! (τσεκάρεις πρώτα μόνο το PSU μετά κοτσάρεις και τα ενιχυτικά...)
Η άλλη λύση είναι variac!.


PS : Kαλό διάβασμα του service manual του Νelson Pass!!!!!!!!!!!!!!!
 
Last edited:
Tα ποτ ρυθμίζουν το bias του κάθε μοσφετ και μαζι ρυθμίζουν το dc offset επιθυμητό περί τα 10mv (voltage output).
Για μένα πρέπει να είναι ματσαρισμένα τα mosfet και υποχρεωτικά τα jfet!
Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσεις το σχηματικό που πρότεινα αν θέλεις βάζεις current limiter το οποίο εξασφαλίζει τα μοσφετ σε περίπτωση που το bias αυξηθεί απότομα και την περίπτωση που καταλάθος βραχυκυκλώσεις το +&- των ηχείων σου = κάψιμο των ακριβών toshiba!
Κατά την κατασκευή το βασικότερο είναι τα ποτ να έιναι ρυθμισμένα στο 0ohm (αφού τα μοντάρεις στην πλακέτα να τσεκάρεις όλα τα ποδαράκια (μεταξύ τους) του κάθε ποτ το πολύμετρο να δείχνει 0ohm!)


Επίσης καλό είναι να χρησιμοποιήσεις το κόλπο με την 100w λάμπα:
bulbtester.jpg


Σε περίπτωση που έχεις κάποιο πρόβλημα στην κατασκευή η λάμπα θα ανάψει έντονα και ταυτόχρονα θα μπορείς να τσεκάρεις την κατασκευή σου πιο υλικό έχει πρόβημα ή το λάθος σου! Σε περίπτωση που ανάψει σιγά σιγα και λίγο τότε όλα θα είναι εντάξει! (τσεκάρεις πρώτα μόνο το PSU μετά κοτσάρεις και τα ενιχυτικά...)
Η άλλη λύση είναι variac!.


PS : Kαλό διάβασμα του service manual του Νelson Pass!!!!!!!!!!!!!!!

Για το κόλπο με την λάμπα όταν ανοίξεις τον ενισχυτή (και όλα είναι οκ) τότε ανάβει λίγο έντονα και μετά σταθεροποιείται λίγο πιο χαμηλα! Ενώ ανα ανάψει πολύ δυνατά τότε έχεις πρόβλημα!

Lightbulb_Limiter1.png



Για ασφάλεια μη πάθουμε και ηλεκτροπληξία, πλαστικό ή ξύλινο κουτάκι!!!

light_bulb_current_limiter_image003.jpg

http://tubenewbie.com/light_bulb_current_limiter.html


Στο παραπάνω site τα Watt της λάμπας είναι για 120AC για εμάς στα 240ΑC θέλουμε διπλάσια watt λάμπας και η 100αρα ειναι μια χαρα!!!!!!!
 
Last edited:
το κολπο με την λαμπα το ξερω απλα δεν ηξερα αν παιζει τα toshiba και με η χωρις current limiter

τα toshiba που δινει το diy tech κανουν τα εχεις δοκιμασει ; γινετε ποιο ευκολα με αυτα η ρυθμισει του bias και αν ναι τι ολισθηση εχει με τις αλλαγες θερμοκρασιας

σε ευχαριστω παρα πολυ για τις απαντησεις που μου εδωσες
και επιφυλασομαι να ανεβασω φωτο απο τον BA-2 που εχουμε ξεκινησει με φιλο και βρισκεται στο σταδιο τις κατασκευης του σασι
 
Τα toshiba είναι πολύ εύκολα στη ρύθμιση του bias, στο σχηματικό που προανέφερα, χρησιμοποιεί πολύ χαμηλα το ποτ σε αντίσταση οπότε από την θέση 0ohm μέσα σε 5-10 στροφές πιάνουμε το επιθυμητό bias (1,3Α για 0,22R =0.286v για 0,47R =0.611v). Mε τις αλλαγές θερμοκρασίας δεν καταλαβαίνουν τίποτα...σταθερότατα!
Ανεπιφύλακτα χωρίς current limiter & thermistor!
Αξίζουν τα λεφτά τους & με το παραπάνω.

Το techdiy είναι έγκυρο κατάστημα αλλά & λίγο ακριβό!

Περιμένουμε τις φωτογραφίες...!
 
Last edited:
Απάντηση: Re: First Watt F5 by Nelson Pass

4Vp-p / 1.414 ≈ 2.83Vrms

Οπότε τα τεχνικά χαρακτηριστικά εισόδου είναι :101Κ αντίσταση & 2.83Vrms ευαισθησία.

Ευχαριστώ παιδιά, βλέπω ότι μπορεί να οδηγηθεί απευθείας (παθητικά) με υψηλοέξοδα dac ή cd-players - για την πλειοψηφία των dac/cd-players θέλει προενίσχυση.

Όχι Μανόλη, 4 Vp-p είναι περ. 1,4 Vrms.

Άσχετο: Τα 2sk/2sj που έχει στην είσοδο, πόσα mA σας τραβάνε περίπου? πάνω από 5-6 ?
 
O F5 του Nelson Pass


2_6.jpg


2_5.jpg


2_4.jpg



Και ο F5 του απίστευτου Γερμανού


P1160701.JPG


P1160755.JPG


P1160762.JPG


P1160773.JPG




Warnig: Kpaiss μην κάνεις παραγγελία στο Γερμανό ! :tongue:

Σε ποιο Γερμανό αναφέρεστε καλοί άνθρωποι;;;

Την πουλάει αυτή την κατασκευή;
 
Επανέρχομαι με απορία...

Διαβάζοντας το νήμα 2-3 φορές με προσοχή, αντιλαμβάνομαι πως ο active προενισχυτής είναι must για να αξιοποιηθεί ο F5...

Πιστεύετε πως τα 10db gain του 16κιλου "αδελφού" X2 της Pass θα οδηγήσουν σωστά τον ενισχυτή;

Η υλοποίηση θα είναι single - ended.
 
Μετά από ένα ταξίδι 500+500 χιλιομέτρων ένας F5 που παρουσιάστηκε εδώ, αναπαύεται εδώ και μέρες επάνω (!) από το βουβάλι μου....
Επειδή προτίθεμαι να του δώσω κάποιες προσωπικές πινελιές (προς το καλύτερο ή χειρότερο κανείς δεν γνωρίζει) θα ήθελα κάποιες απόψεις σχετικά με την αφαίρεση των thermistors και του κυκλώματος επέμβασης τους που, όπως τον παρέλαβα, έχουν ήδη αφαιρεθεί από τον αρχικό κατασκευαστή.
Απόψεις όπως "παίζει καλύτερα" ή "είναι καλύτερα έτσι" δεν μου αρκούν - επιτρέψτε μου να θέλω κάτι παραπάνω. Τι λένε επ αυτού οι γνώστες ? (που ήδη έχουν προηγηθεί κατασκευαστικά και προφανώς τους σέβομαι προκαταβολικά).
 
Ο F5 έχει τα thermistors βάσει σχεδίου για να έχει θερμική αντιστάθμιση.

We can stop here, and the amplifier will be fully functional. The remaining additions will
enhance temperature tracking and provide for output current limiting

Μπορείς να μην τα βάλεις, αλλά θα έχει μεγαλύτερο χρόνο να έρθει σε θερμοκρασία. Επίσης είναι πιο παίδεμα στη ρύθμιση του bias γι αυτό ακριβώς το λόγο.

Από την άλλη, συνήθως αφαιρείται και η προστασία στην έξοδο, οπότε χάνεις την προστασία σε περίπτωση που οδηγήσεις ηχεία που πάνε πολύ χαμηλά ή αν βραχυκυκλώσεις την έξοδο κατά λάθος.

Ο Pass αναφερει
If you build this amplifier, you are of course welcome to delete this portion of
the circuit, and of course you will not complain if a shorted output lets the smoke out of your
amplifier. As it is, you will still be taking some chances with a shorted output

Πρακτικά η απάντηση είναι ότι παίζει καλύτερα χωρίς αυτά. Το αν δέχεσαι το ρίσκο είναι προσωπική σου επιλογή.

Και αν δεν το έχεις κάνει ήδη, διάβασε εδώ
http://www.firstwatt.com/pdf/prod_f5_man.pdf
 
έχω ήδη διβάσει αρκετά (αλλά φυσικά όχι όλα τα σχετικά νήματα στο diyaudio, εδώ και αλλού). Απλά θα ήθελα κάποια σχόλια "πίσω από τις γραμμές" που λένε...
Εννοείται ότι σε κανέναν ενισχυτη δεν θα βραχυκυκλώσεις έξοδο (παραδέχομαι μιά φορά το έκανα, αλλά άσχετα αν είχε ή όχι προστασία το τελικό στάδιο κάηκε), οπότε είναι ένα ρίσκο που το παίρνεις.
Από την άλλη θα περίμενα ίσως ένα πιουρίστας όπως αυτός να πεί, "στο εμπορικό προιϊόν πρέπει να τα βάλω - εσείς...(που ξέρετε) μην τα βάζετε..."

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

επίσης ένα ερώτημα είναι: στον ενισχυτή αυτό, εξ αρχής δεν μπήκαν. Να τα βάλω τώρα? ή όχι? δεν θα μου αρέσει το αποτέλεσμα? θα ζεσταίνεται λίγότερο ?
 
Καλορίζικος Δημήτρη!!!!!

Δύο άτομα που μου έρχονται στο μυαλό για οτιδήποτε χρειαστείς από τεχνικής πλευράς είναι ο Σάκης (Prooptiki) και ο αγαπητός Μανώλης / Μανόλης (Morfeas).

Αν αργήσουν να απαντήσουν, μη διστάσεις να τους στείλεις ΡΜ. :)

Και πάλι καλοάκουστος. Πολύ ιδιαίτερη περίπτωση. Περιμένουμε εντυπώσεις!!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ο δικός μου ΔΕΝ έχει thermistors και πέρα από το ότι έχει πολύ χαμηλό dc χειμώνα / καλοκαίρι, είναι και ΣΤΑΘΕΡΟΤΑΤΟΣ!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Και βέβαια προσοχή με την έξοδο. Αν δεν έχει μονωμένες μπόρνες ηχείων, να βάλεις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ!!

Και βέβαια να συνδέσεις τα Κ1000 σου να μας πεις τι ακούς (για πρώτη φορά).

Και κάτι τελευταίο: έχεις "μπλέξει" με έναν τελικό που απαιτεί 2.5 Vrms για τη πλήρη ισχύ του. Δεν γλυτώνεις από την κατασκευή ενεργού προ. Πληροφοριακά, ο χάμπα-χάμπα (στο αντίστοιχο νήμα) ματσάρει ιδεατά.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Επίσης, κάτι που τριβελίζει τελευταία το μυαλό μου είναι η αντικατάσταση της CRC τροφοδοσίας σε CLC, καθώς και η αύξηση της "μπάνκας" για να τη σπάσω και λίγο σε μερικούς-μερικούς (ονόματα δε λέμε). :)
 
ευχαριστώ Σταύρε.
Γνωρίζω ότι θα απαντήσουν και δεν βιάζομαι.
Αλλωστε τον χρειάζομαι όπως είναι για τον χειμώνα. :flipout:Στη διάρκεια θα προγραμματιστούν οι επεμβάσεις.

Οι πρώτες εντυπώσεις είναι όπως αναμένονταν θετικότατες, όσον αφορά το ταίριασμα με τα ηχεία μου που έχουν αποδειχθεί εύκολο φορτίο και σε άλλες περιπτώσεις.
Ακόμα δεν τον μέτρησα-σετάρισα. Τον χρησιμοποιώ όπως ήρθε και μελετάω τα σωθικά του πριν πιάσω νυστέρι. Ίσως η πρώτη δουλειά να είναι το μέτρημα, γιατί έκανε αρκετά δρομολόγια.
Με τα Κ1000 τον δοκίμασα για περίπου μιά ώρα, σε στάδιο προθέρμανσης και με πρόγραμμα radio swiss jazz- linn radio. Δυστυχώς δεν έχω τον διαθέσιμο χρόνο που είχα παλιά. Μόνο μια μέρα μπόρεσε να παίξει πάνω από 5 ώρες και να μπορώ να είμαι δίπλα. Οπότε τα σχόλια δεν θα ανταποκρίνονται.
Πρό έχω. Δοκιμάστηκε αρχικά με τον lovely cube και την τελευταία εβδομάδα παίζει με τον MBL.
Για σχόλια επίσης νωρίς. Ο χάμπα χάμπα...στα υπόψιν.
 
Θα αρχίσω με ανέξοδες επεμβάσεις χωροταξικής φύσεως....

για την ώρα δουλεύει με ενεργητική ψύξη από δυό φανάκια από Η/Υ σε πολύ χαμηλές στροφές.
Ίσως για ψυχολογικούς ? λόγους, ίσως για λόγους εκπαίδευσης ? ίσως επειδή το ΣΚ δεν κλείνουν τα μηχανήματα στο σπίτι...
 
Ξέχνα τα φαν Δημήτρη. Η σχεδίαση βασίζεται σε θερμοκρασιακή σταθερότητα κάτι που εξασφαλίζεται ΜΟΝΟ μέσω παθητικής ψύξης. Δηλαδή, μεγάλο κουτί και λειτουργία σε ελεγχόμενο (κλειστό) περιβάλλον, σωστή χωροταξική τοποθέτηση εξαρτημάτων και κατάλληλη επιλογή Mosfet εξόδου.
 
...μάλλον θα έλεγα ότι με τα φαν πετυχαίνω την θερμοκρασιακή σταθερότητα εκεί που θα την περίμενα.
Χωρίς...η σταθερότητα διατηρείται σε ψυχολογικά υψηλά επίπεδα.