Φωτογραφία "δρόμου"

Ειναι τραβηγμενες στον δρομο και καλως επιλεγη η ασπρομαυρη εκδοχη.

Εδω τελειωνουν τα θετικα ομως .

Εκτος του οριζοντα που γερνει (υπαρχει βοηθημα στις συγχρονες καμερες για αυτο για να ισορροπεις τον οριζοντας αν στην ληψη δυσκολευεται καποιος) το θεμα ειναι λαθος καδραρισμενο (και λιγο αδιαφορο στην δραση του βασικα, αν ειχαν καποια ενεργεια οι φιγουρες αλλιως θα σχολιαζαμε)
 
Ασφαλως
Προσπάθησε στις φώτο σου να βρίσκεις τις "ευθείες" που θα σου δώσουν ίσιο κάδρο.
Πολλές φορές λείπει η ευθεία οριζόντια γραμμή του ορίζοντα, αλλά υπάρχουν και οι κάθετες που μπορούν να επιτελέσουν το ίδιο έργο.
Εδω ισιωμένες οι φώτο, και δυστυχώς λόγο αυτού κροπαρισμένες. Φρόντισε το ίσιο καδρο εξ αρχής, για να μην χρειάζεται κροπ.
 

Attachments

  • trafic-police.jpg
    trafic-police.jpg
    2.4 MB · Views: 22
  • street photo.jpg
    street photo.jpg
    2.3 MB · Views: 22
Να ρωτήσω χάριν συζήτησης μιας και αναφέρθηκε από περισσότερα από ένα άτομα. Θεωρείτε πως η κλίση της εικόνας δε δίνει κάτι στις συγκεκριμένες λήψεις ή πως είναι λάθος προσέγγιση γενικότερα δηλαδή πρόκειται για τεχνικό λάθος κατά τη λήψη ; Το νήμα αφορά τη φωτογραφία δρόμου οπότε κυρίως βάσει αυτού ρωτάω, αλλά αν κάποιος θέλει να αναφερθεί και σε άλλα είδη καλώς.
 
Διαβασε εδω κατι προχειρο που βρηκα και δες τις φωτογραφιες αυτες και σκεψου ολες αυτες με γερμενες γραμμες και φορμες να δεις αν θα σου αρεσαν στο ματι.

 
Να ρωτήσω χάριν συζήτησης μιας και αναφέρθηκε από περισσότερα από ένα άτομα. Θεωρείτε πως η κλίση της εικόνας δε δίνει κάτι στις συγκεκριμένες λήψεις ή πως είναι λάθος προσέγγιση γενικότερα δηλαδή πρόκειται για τεχνικό λάθος κατά τη λήψη ; Το νήμα αφορά τη φωτογραφία δρόμου οπότε κυρίως βάσει αυτού ρωτάω, αλλά αν κάποιος θέλει να αναφερθεί και σε άλλα είδη καλώς.
Προσωπική μου γνώμη είναι οτι στην φωτογραφία δρόμου το τελευταίο που εξετάζουμε είναι η τεχνική αρτιότητα της φωτογραφίας.

Το θέμα είναι το Α και το Ω και αν αυτό μιλάει κανεις δεν ασχολείται με οριζόντιες και κάθετες.
 
  • Like
Reactions: papg
Διαβασε εδω κατι προχειρο που βρηκα και δες τις φωτογραφιες αυτες και σκεψου ολες αυτες με γερμενες γραμμες και φορμες να δεις αν θα σου αρεσαν στο ματι.

Όχι δε θα μου άρεσαν. Το σύνηθες άλλωστε δεν είναι να υπάρχουν κλίσεις. Η συντριπτρική πλειονότητα των φωτογραφιών ανά τα χρόνια είναι ίσιες. Ωστόσο, το ότι δε λειτουργεί για τις συγκεκριμένες εικόνες δε σημαίνει απαραίτητα ότι δε λειτουργεί γενικά. Για αυτό το διατύπωσα έτσι και στο αρχικό ερώτημα, δηλαδή δε λειτουργεί για τις συγκεκριμένες εικόνες ή δε λειτουργεί γενικά - είναι τεχνικό λάθος.

Εν πάση περιπτώσει στις περισσότερες εικόνες θεωρώ και εγώ πως δε λειτουργεί. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που η εσκεμμένη κλίση δίνει μια δυναμική, κατ΄ εμέ τουλάχιστον αλλά λογικά και για τους φωτογράφους που το κάνουν επιλλεκτικά και εσκεμμένα. Θα βάλω από κάτω παραδείγματα τα οποία θεωρώ πως αναδεικνύουν την τεχνική αυτή, καθώς για τεχνική πρόκειται όπως και οι κατευθυντήριες γραμμές - γραμμές φυγής - leading lines. Δε λέω ότι οι αρχικές εικόνες επί των οποίων έγιναν τα σχόλια εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή, απλώς επειδή παρατήρησα ότι σχολιάστηκε ήθελα να το θέσω ως ερώτημα.

Alan Schaller

1.jpg

Alex Webb


nyc30570-overlay.jpg

PAR112420.jpg

Harold Feinstein

Untitled.jpg

Pierre Pichot

dutch-angle-street-black-white-pierre-pichot-photography-1030x687.jpg

Henri Cartier-Bresson

2009CC2661.jpg



Προσωπική μου γνώμη είναι οτι στην φωτογραφία δρόμου το τελευταίο που εξετάζουμε είναι η τεχνική αρτιότητα της φωτογραφίας.

Το θέμα είναι το Α και το Ω και αν αυτό μιλάει κανεις δεν ασχολείται με οριζόντιες και κάθετες.

Συμφωνώ απολύτως.
 
  • Like
Reactions: gkpapad
Όχι δε θα μου άρεσαν. Το σύνηθες άλλωστε δεν είναι να υπάρχουν κλίσεις.

Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που η εσκεμμένη κλίση δίνει μια δυναμική, κατ΄ εμέ τουλάχιστον αλλά λογικά και για τους φωτογράφους που το κάνουν επιλλεκτικά και εσκεμμένα.

Δεν υπαρχει συνηθες οταν μιλαμε για καλλιτεχνικη φωτογραφια. Και εδω μεσα να ψαξεις λιγο θα το καταλαβεις.

Οι μη ευθειες γραμμες αν δημιουργουν γεωμετρικες φορμες ειναι εξισου ομορφες στο ματι οπως στα παραδειγματα που εβαλες.

Επομενως για να μιλαμε για ενα καδρο ουσιαστικα δεν μιλαμε για ισιες γραμμες απλως αλλα για το πως η γεωμετρια του καδρου εξυπηρετει καποιου ειδους φορμα.

Φυσικα υπαρχουν και κανονες στο φωτογραφικο καδρο οπως αντιστοιχα υπαρχει στο καδρο της ζωγραφικης.
 
Να ρωτήσω χάριν συζήτησης μιας και αναφέρθηκε από περισσότερα από ένα άτομα. Θεωρείτε πως η κλίση της εικόνας δε δίνει κάτι στις συγκεκριμένες λήψεις ή πως είναι λάθος προσέγγιση γενικότερα δηλαδή πρόκειται για τεχνικό λάθος κατά τη λήψη ; Το νήμα αφορά τη φωτογραφία δρόμου οπότε κυρίως βάσει αυτού ρωτάω, αλλά αν κάποιος θέλει να αναφερθεί και σε άλλα είδη καλώς.
Στα παραπάνω κάδρα δεν δίνει κάτι η κλίση σε οπτικό ή καλλιτεχνικό επίπεδο, σε αντίθεση με τις φώτο που έβαλες παραπάνω.
Οπότε όταν η κλίση δεν εξυπηρετεί την εικόνα σαν σύνολο, καλό είναι το κάδρο να είναι ίσιο.
Ας είναι τουλάχιστον οπτικά κατανοητό σε ένα βασικό επίπεδο.
 
  • Like
Reactions: toupia
Οκ οκ για αυτό ρώτησα άλλωστε διερευνητικά ώστε να διατυπωθεί η γνώμη του καθένα, ως προς το αν δε δίνει κάτι σε συγκεκριμένες εικόνες (όχι απαραίτητα τις αρχικές, μην παρεξηγηθώ) ή αν δε δίνει κάτι γενικότερα σαν τεχνική σύνθεσης. Καλύφθηκα.
 
ειναι περιεργο να εχει τετοιο φως σε μαυρο ξυρισμενο φοντο.

Δεν ταιριαζει κατα την αποψη μου . Δεν παλευοταν αλλιως το αυθεντικο φοντο ?
 
ειναι περιεργο να εχει τετοιο φως σε μαυρο ξυρισμενο φοντο.

Δεν ταιριαζει κατα την αποψη μου . Δεν παλευοταν αλλιως το αυθεντικο φοντο ?
Δεν εχει κατι ενδιαφερον και επιπροσθετα ηθελα να τονιστουν τα χαρακτηριστικα της κυριας.