Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Το τελευταίο σχόλιο δε χρειαζόταν. Μου αρέσει η κριτική από όλους, την επιδιώκω γιατί έτσι βελτιώνομαι, πόσο μάλλον όταν προέρχεται από κάποιον που αποδεδειγμένα γνωρίζει πολύ καλά το θέμα.
Στην ουσία τώρα. Στα 35mm είναι ο πιο ευρυγώνιος φακός που διαθέτω αυτήν τη στιγμή. Οπότε συμβιβάζομαι. Λιγουρεύομαι τον 16-35mm αλλά κάνω υπομονή ελπίζοντας να πέσει ακόμη λίγο η τιμή του.
Όσον αφορά τον ουρανό, η μέρα ήταν πολύ δύσκολη. Στην ατμόσφαιρα υπήρχε υπερβολική ποσότητα σκόνης που με δυσκόλεψε πολύ. Ούτε σύννεφα φαίνονταν ούτε καν το χρώμα του ουρανού, για αυτό προσπάθησα να περιορίσω την παρουσία του σε όλες μου τις φωτογραφίες.
Το φίλτρο που χρησιμοποίησα ήταν 10 στοπ. Χρειαζόμουν πιο δυνατό?
Επίσης, μπορείς να μου εξηγήσεις λίγο περισσότερο αυτό με τη δυναμική περιοχή που έχασα. Ποιες ρυθμίσεις θα συνιστούσες?
 
Προφανώς η ευαισθησία 50 στην μηχανή σου δεν είναι native αλλά πουσαρισμενη προς τα κάτω.
Όπως και οι προς τα πάνω πουσαρισμενες ευαισθησίες , έτσι κι αυτή έχει μειωμένο DR, που ΜΑΛΛΟΝ φαίνεται στα καπως "μπουκωμενα" μαύρα της φωτο σου (αν δεν έχουν γίνει από την επεξεργασία, κι αν βλέπω καλά από την οθόνη τύπου κινητού μου).
Νομίζω ...
 
Ιωσήφ ο 1635 είναι φακός αστέρι. Μην ελπίζεις να πέσει η τιμή του αν δεν βγει κάτι (μάλλον) καλύτερο, πχ ο 1635 f/2.8

Αν είχες βάλει φίλτρο 10 στοπ και στο ISO50 πήρες 30" λήψης, σημαίνει ότι σε ISO100 θα έπαιρνες 15", άρα λογικά η αρχική φωτομέτρηση χωρίς ND φίλτρο θα ήταν ~1/60". Σαν αρχικός χρόνος λήψης είναι σχετικά μικρός αν σκεφτείς ότι εμφανές αποτέλεσμα για κίνηση νερού θάλασσας θα έπρεπε αρχικά να έχεις χρόνο μεγαλύτερο από 1/20". Με φίλτρο ND2000 (11 stop) θα είχες διπλάσιο χρόνο λήψης (εδώ 60" σε ISO50 ή 30" σε ISO100). Λογικά ήθελες πιο δυνατό φίλτρο γιατί η κίνηση των νερών δεν επαρκούσε για να φανεί κάτι αρκετά θολωμένο μέσα σε 30". Βάλε και τον αρνητικό παράγοντα ότι έβλεπες από ψηλά το νερό, οπότε ο βυθός ήταν εμφανής...

Τώρα, σχετικά με τη δυναμική περιοχή, πρέπει να θυμόμαστε ότι η υψηλότερη τιμή της (άρα και ο χαμηλότερος θόρυβος) επιτυγχάνεται στο βασικό/native ISO που για την Α7 είναι το ISO100. Οποιαδήποτε τιμή πάνω ή κάτω από το 100 σημαίνει ότι έχεις χάσει κάτι από δυναμική περιοχή, ειδικά στα υψηλότερα ISO (γιαυτό και σε υψηλότερα ISO ανεβαίνει ο θόρυβος). Επίσης κάποιοι αναφέρουν ότι αν η μηχανή μπει σε bulb mode (λήψη πάνω από 30"), τότε έχουμε κι από εκεί απώλεια δυναμικής περιοχής. Αυτό θεωρητικά ισχύει για πολλές μηχανές αλλά δεν έχω τα μέσα να το διαπιστώσω.

Όλα τα ανωτέρω είναι τεχνικά θέματα αλλά σου ανέφερα και κάτι από αισθητικής άποψης, ότι πρέπει να δώσεις περισσότερη παρουσία στον ουρανό, ακόμα κι αν δεν έχει σύννεφα. Πίστεψέ με, καλύτερα αρκετός γυμνός ουρανός παρά λίγος και με σύννεφα. Φυσικά περί γούστου δνε τίθεται συζήτηση αλλά εδώ γενικά καλό θα ήταν να ακολουθήσουμε τον κανόνα των τρίτων.
 
πάρα πολύ όμορφα τα χρώματα και η υφή της θάλασσας... ένα πιο ευρυγώνιο πλάνο θα μου άρεσε και μένα περισσότερο

στη συγκεκριμένη μου αρέσει που δεν είναι πολύ θολό το νερό - διότι ο συγκεκριμένος βυθός και νερό έχουν ενδιαφέρον

εξαιρετική δουλειά και στην #396
 
Ευχαριστώ φίλε waroo για το σχόλιο.
Πολλά ευχαριστώ Ηλία και ΤΕΟ (κυρίως) για την ανάλυση και τις συμβουλές.
 
2lm4gt2.jpg
 
Μου αρέσει πολύ ο βαρύς ουρανός καθώς και το τοπίο.
Θα το προτιμούσα έγχρωμο..

Σε ευχαριστώ Κώστα.
Με την πρώτη ευκαιρία θα την ανεβάσω και έγχρωμη.
Έχω την εντύπωση όμως ότι είναι καλύτερη σε ασπρόμαυρη όπου φαίνονται οι διαβαθμίσεις του φωτός πιο ξεκάθαρα αφού στην έγχρωμη η παλέτα των τόνων ήταν έτσι και αλλιώς περιορισμένη.
Μουντά μπλέ, γκρι και πράσινα δηλαδή.
 
Μια διαφορετική προσέγγιση της τελευταίας φωτογραφίας.
Η επεξεργασία της δεύτερης εκδοχής δεν έγινε από εμένα.
Θα είχαν ενδιαφέρον τα σχόλια σας.

Sea Caves (4) b
by Iosif Michael, on Flickr
 
Ιωσηφ εμένα δεν μου αρέσει τόσο η δεύτερη, όχι λόγω των υπερκορεσμένων χρωμάτων, αλλά γιατί χάνεται το -όμορφο- άσπρο χρώμα που αφήνουν τα κύμματα στα βράχια.
Εμένα πάντως θα μου άρεσε μια ασπρόμαυρη εκδοχή όπου να φαίνονται "παγωμένα" τα κύμματα που χτυπάνε τα βράχια. Αν έχεις την ευκαιρία να ξαναβρεθείς σε αυτό το σημείο και στο επιτρέπουν οι συνθήκες φωτισμού, δοκίμασε μια λήψη σε υψηλή ταχύτητα!