Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Όπως βλέπεις, το αποτέλεσμα στην κίνηση είναι εντυπωσιακό (βλέπω όμως ότι έχεις κι άλλη ΜΕ, ήταν χωρίς φίλτρο?)
 
Ναι, είναι στην παραλία της Θεσσαλονίκης στη δύση του ήλιου χωρίς φίλτρο. Σήμερα πήγα στο φράγμα στη Βέροια, είχε μεν σύννεφα αλλά δεν είχε αέρα για να γράψει περισσότερο η κίνηση τους. Στην τελευταία λίμνη, μετά την γέφυρα, παίρνεις το δρόμο για Βεργίνα και στο ύψος της στροφής για Σφηκιά, στην απέναντι όχθη της λίμνης έχει προβλήτα αλλά πρέπει να πας με τα πόδια και το υπολογίζω περίπου 2-3 χλμ και η ΔΕΗ δεν επιτρέπει την κίνηση αυτοκινήτων στον δρόμο περιμετρικά της λίμνης, έχει τις εισόδους της περίφραξης κλειδωμένες. Από εκεί θα έχεις εικόνα προς τη δύση, αλλά είναι το βουνό που εμποδίζει να δεις το ηλιοβασίλεμα χαμηλά. Απ' όσο φαίνεται όμως η προβλήτα πρέπει να είναι καλή.
 
Σήμερα το απόγευμα παρέλαβα τα κάτωθι
Καλησπέρα.
Τελικά οι αγορές από εξωτερικό είναι λίγο trial and error.
Σήμερα παρέλαβα τα κάτωθι αγορασμένα από ΗΠΑ απευθείας από το σάιτ της εταιρείας.
Breakthrough
X3-ND6-77mm X3 Neutral Density (6-stop-77mm) 1
X3-ND10-77MM X3 Neutral Density (10-stop-77mm) 1
Step-Up Ring - 77mm (58mm-77mm) 1
Step-Up Ring - 77mm (67mm-77mm) 1
Step-Up Ring - 77mm (72mm-77mm) 1
77mm Center-Pinch Lens Cap 2

Μια φώτο εντός δωματίου (χωρίς και με το X3-ND6-77mm ) όπου απλά πειραματίστηκα με bulb και χρόνο έκθεσης.

Ελπίζω αύριο η πσκ να πειραματιστώ και με το υγρό στοιχείο ή και σύννεφα.
Αν έχω καταλάβει σωστά διάφραγμα και iso τα κρατάμε σταθερά και χρησιμοποιούμε το ανάλογο φίλτρο για να ρυθμίσουμε ταχύτητα ώστε αφενός να πετύχουμε σωστή έκθεση αλλά ταυτόχρονα και το εφέ που θέλουμε.
Για παράδειγμα στο τεστ στο δωμάτιο σκοπός μου ήταν απλά να πετύχω <<σωστή>> έκθεση αφού φωτογράφιζα κάτι τελείως στατικό. Ελπίζω να έγινα κατανοητός.
Εδώ και το λινκ με την φωτογραφία.
Φακός ο Sigma 18-35 οπότε και χρησιμοποίησα και το step up ring 72>77
https://drive.google.com/file/d/0B29IXRCujAZpTHlPekhNRjVtRk0/view?usp=sharing
 
πρεπει να εισαι ο μπιλ γκειτσ για να δεις της φωτο.... πιο περιπλοκο δεν γινετε:smash:
 
3465d0o.jpg
 
Καλησπέρα.
Βλέποντας απλά τις φωτογραφίες όλα φαίνονται εύκολα. Προσπαθώντας να βγάλεις αρχίζουν τα δύσκολα.
Ερώτηση αρχάριου. Στις φωτογραφίες με κυρίαρχο το υδάτινο στοιχείο η τεχνική είναι να βρίσκεται κάποιο σημείο που σας επιτρέπει να μην συμπεριλάβετέ στεριά, χρησιμοποιείτε τέλε ή κόβεται τα περιττά στοιχεία στην επεξεργασία;

Σε μια πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια εντός με τον 12-24, ο οποίος μάλλον δεν προσφέρεται, τίποτα δεν έκανα/ μου πήγε καλά.

24275373221_17fc0d981b_b.jpg
[/url]testing Breakthrough X3-ND10_IGP3956 by miltos, on Flickr[/IMG]

24275654631_06a01030db_b.jpg
[/url]testing Breakthrough X3-ND10_IGP3954 by miltos, on Flickr[/IMG]

Σάββατο πρωί πάλι χωρίς την πίεση του χρόνου
 
Ιωσήφ πού βρίσκεται αυτό το μαγευτικό τοπίο?απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς,μπράβο σου.
 
Πολύ καλή Ιωσήφ, μόνο την κάτω δεξιά γωνία αν μπορείς να κάνεις κάτι...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---


Για να βοηθήσω λίγο. Βλέπουμε ότι ο ήλιος λόγω του μεγάλου χρόνου έκθεσης, άρχισε να φτιάχνει ορατή "τροχιά" και να μοιάζει με αυγό, κάτι που οπτικά-αισθητικά δεν είναι και το καλύτερο. Τι κάνουμε; Δύο είναι οι λύσεις:

1. Κάνουμε 1 λήψη και με λίγη δοκιμή (οριακά, να μη χάσουμε κάτι από φωτεινότητα) κρατάμε την έκθεση τόσο ώστε να μην αρχίσει να γίνεται ορατή η τροχιά του ήλιου (συνήθως ~30"). Ο χρόνος έκθεσης εξαρτάται και από το αισθητικό-οπτικό αποτέλεσμα στα σύννεφα και το νερό. Αν μας καλύπτει το αποτέλεσμα, είμαστε οκ. Αν όχι, τότε:

2. Κάνουμε 2 λήψεις:
α) μία για το κομμάτι του νερού (εδώ τα κάτω 2/3) αδιαφορώντας για το αποτέλεσμα σε ορίζοντα-ουρανό.
β) μία 2η για το κομμάτι του ουρανού με τον ήλιο, τόσο ώστε ο ήλιος να μην εμφανίσει τροχιά
γ) στο PS ενώνουμε τις 2 λήψεις ως layers κρατώντας από την 1η τα κάτω 2/3 και από τη 2η το πάνω 1/3