χαλαρωτική αλλά ήθελε μάλλον κιαλλο χρόνο έκθεσης ώστε να ηρεμήσουν και τα νερά στο βάθος ...
Μου κάνει εντύπωση που με συνολικά 8 stop πήρες μόνο 10" έκθεσης. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι πρέπει να μπαίνει μόνο 1 φίλτρο πάνω στον φακό (αν υποθέσουμε ότι δεν είναι απαραίτητο να μπει GND). Κάθε φίλτρο, όσο καλό και να είναι, αποτελεί ένα εμπόδιο μεταξύ του θέματος και του φακού. Κατά συνέπεια, όσο πιο πολλά φίλτρα, τόσο πιο πολλά εμπόδια, άρα τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να έχεις απώλεια ανάλυσης. Βέβαια, εδώ περί απώλειας ανάλυσης φταίει περισσότερο ο φακός (και γιατί crop πάνω στην D850?).
Κάτι ακόμα που ήθελα να σημειώσω και αποτελεί ίσως προσωπική θέση, είναι το γιατί και πότε χρησιμοποιούμε τη μακρά έκθεση (ΜΕ). Για εμένα η ΜΕ δεν είναι ακριβώς φωτογραφία αλλά τεχνική που σκοπό έχει να αναδείξει ένα θέμα. Εδώ όμως θέμα δεν βλέπω, δεν υπάρχει κάτι που να με κρατάει στο κάδρο και σίγουρα δεν μιλάμε για abstract φωτογραφία όπου ένεκα τέχνης η ΜΕ θα ήταν η ίδια φωτογραφία.
Ανέφερα και πριν και πάντα το κάνω, ότι καταθέτω προσωπικές απόψεις, άλλωστε η αίσθηση του ωραίου ή του ενδιαφέροντος κάδρου στη φωτογραφία είναι πάντα αμιγώς υποκειμενικό θέμα, ειδικά σε αυτές που έχουν καλλιτεχνική χροιά. Πάραυτα, θεωρώ ότι αν η ΜΕ συνδυαστεί με την φωτογράφηση κανονικού θέματος, αποκτά τον χαρακτήρα που της πρέπει και η λήψη έχει πιο πολλά να μας δώσει. Τα βραχάκια, αν θέλεις την προσωπική μου άποψη, έχουν κάτι πολύ ενδιαφέρον να δώσουν αλλάξει η σύνθεση. Προσωπικά θα επέλεγα ένα κάδρο 3:2 που θα περιλαμβάνει μόνο τα 4 βραχάκια δεξιά και το άνω άκρο να είναι το όριο του νερού πριν φανεί ο λόφος απέναντι.
Ο εξοπλισμός είναι πράγματι άλλο θέμα και θα έλεγα ότι στη ΜΕ αποτελεί το 1/3 του συνόλου για μία καλή λήψη. Πάραυτα εγώ δεν θα έκανα τέτοιο βήμα για αλλαγή αν δεν υπήρχε και φακός να υποστηρίξει το τέλειο αρχείο της D850. Σχετικά με το θέμα της σύνθεσης, επειδή ακριβώς στη ΜΕ δεν μιλάμε ούτε για κλασικό τοπίο, ούτε για αστροφωτογράφηση, ούτε για ακριβή αποτύπωση αυτού που βλέπουμε, αυτόματα αυτή η κατηγορία εμπίπτει στην καλλιτεχνική, με άπειρες εκδοχές και "μεταφράσεις". Άπαξ λοιπόν και χρησιμοποιήσουμε αυτή την τεχνική, αλλάζει ο λόγος που βγάζουμε μια φωτογραφία αλλά και ο τρόπος που την αποτυπώνουμε. Πάνω σε αυτή τη συνθήκη ανέφερα τα προηγούμενα και επειδή στην καλλιτεχνική φωτογραφία θεωρώ ότι δεν υπάρχει καλός και κακός φωτογράφος, όλες οι γνώμες έχουν την ίδια αξία.


Industrial Sunset by Panagiotis Adamopoulos, on Flickr
Sea Of Elefsis by Panagiotis Adamopoulos, on FlickrWe use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.