Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Αναλόγως του αν έχεις αέρα κλπ., αναλόγως του θέματος και πόσο το επίμαχο τμήμα του συνδέεται με το νερό και τέλος αναλόγως του πόσο καλά γνωρίζεις να κάνεις masking. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα έκανα μία επιπλέον απλή λήψη (όχι ΜΕ) μόνο για το κοντινό τμήμα που φαίνεται θολό. Για να πετύχεις αυτό που ανέφερα σχετικά με τη θέση του θέματος μέσα στο κάδρο, ή θα στρέψεις τη μηχανή προς τα επάνω (για να τελειώνει το θέμα στο κέντρο) ή προς τα κάτω (για να τελειώνει στο άνω άκρο του κάδρου).

Να συμπληρώσω ότι στις κορυφές του τείχους καλό θα ήταν να μαζέψεις λίγο τα highlights (πχ με ένα burn) για να δώσεις στο τείχος πιο "απειλητικό" ύφος, σαν μάζα που σχίζει το νερό. Θεωρώ ότι τα highlights έτσι όπως δείχνουν πάνω στο τείχος, το κάνουν σχετικά "ήπιο" σε σχέση με το νερό άρα συναφές ως προς το ύφος. Θα επέλεγα την αντίθεση, ένα άγριο τείχος μέσα σε ήπιο νερό.
 
Ευχαριστώ ξανά. Κάδρα έχω κι άλλα. Σίγουρα ένα με το θέμα να τελειώνει στο κέντρο.
Θα ήθελα όμως να δοκιμάσω και το focus stacking.
 
Εδώ είναι εύκολο να το κάνεις, όπως είπα μόνο για το κοντινό κομμάτι. Δεν χρειάζεται να κάνεις τη διαδικασία του layer blending ως συνήθως. Ένα απλό masking πάνω στο επίμαχο κομμάτι αρκεί (με μεγάλο feather στη βούρτσα γύρω από το νερό).
 
Αχ αυτά τα layers.... Όλα καλά μέχρι τώρα όταν κάνω stack... Αλλά με τα layers ακόμα δεν τα έχω καταφέρει καλά.... Όσα tutorials και να έχω δει δεν τα έχω καταφέρει ακόμα καλά. Να πω την αλήθεια δεν το έχω πάρει και πολύ ζεστά ακόμα. Ωραίες και οι δύο.
 
"fluid intrusion"
Αυτή τη φορά το πρόβλημα μετατράπηκε σε ευκαιρία. Η προετοιμασία είχε γίνει για λήψη μόνο της δέστρας στο κέντρο και αρχικά η βάρκα δεν έμπαινε στο κάδρο. Όμως κατά τη διάρκεια της λήψης άρχισε να εισχωρεί αργά αλλά με συγκεκριμένο μοτίβο εμπρός-πίσω από τη δέστρα. Οπότε αποφάσισα να τη συμπεριλάβω στο κάδρο μετρώντας το χρόνο που κάνει τη μετακίνηση και στα 2+ λεπτά της λήψης την είχα στο κομμάτι που ήθελα. Ο τίτλος συνοδεύει το όλο συμβάν...



fluid intrusion by Teo Kefalopoulos, on Flickr
 
Ευχαριστώ πολύ, φίλε!
Εγώ βλέπω: α) τα τρία πασαλάκια μόνα τους που ήταν κι ο αρχικός μου στόχος (δεν μπορούσα όμως να πλησιάσω περισσότερο - ούτε σε εστιακό μήκος φακού, ούτε να πάω πιο κοντά)
β) Ο κυματοθραύστης μόνος του (την έχω βγάλει).
Εσύ, ποια κάδρα βλέπεις?
 
Ωραίο θέμα αλλά νομίζω οι πέτρες έχουν γεμίσει το κάδρο. Θα κρατούσα μόνο τις 3 αριστερές που κάνουν και μία νοητή καμπύλη σαν (
Γενικά θέλει αρκετό "αέρα" το κάδρο. Καταλαβαίνω πως μάλλον τα όρια ήταν τα μέγιστα δυνατά γιατί μετά θα είχες στοιχεία που δεν ήθελες στο κάδρο. Πάραυτα με κάποια αφαιρετική επεξεργασία και προσθήκη καμβά (και γέμισμά του με συναφή τμήματα νερού) θα παίρναμε πιθανότατα αυτό που εξήγησα.
 
Ωραίο θέμα αλλά νομίζω οι πέτρες έχουν γεμίσει το κάδρο. Θα κρατούσα μόνο τις 3 αριστερές που κάνουν και μία νοητή καμπύλη σαν (
Γενικά θέλει αρκετό "αέρα" το κάδρο. Καταλαβαίνω πως μάλλον τα όρια ήταν τα μέγιστα δυνατά γιατί μετά θα είχες στοιχεία που δεν ήθελες στο κάδρο. Πάραυτα με κάποια αφαιρετική επεξεργασία και προσθήκη καμβά (και γέμισμά του με συναφή τμήματα νερού) θα παίρναμε πιθανότατα αυτό που εξήγησα.

Σωστά!
Από επάνω είμαι όριο ορίζοντα ακριβώς. Από δεξιά έχω σβήσει αρκετά.... Μόνο αριστερά έχει περιθώριο.
 
Ευχαριστώ πολύ! Μία πρόταση αισθητικής: τα θέματα να μην βρίσκονται πολύ ψηλά στο κάδρο σου (όπως στην τελευταία φωτο). Καλύτερα να φτάνουν μέχρι το μέσο αυτού καθώς ο άνθρωπος ψυχολογικά νοιώθει να "πιέζεται" το πεδίο όρασή του όταν το θέμα που βλέπει αρχίζει να φτάνει στο άνω μέρος του κάδρου. Αυτό δεν συμβαίνει όταν το θέμα βρίσκεται στο μέσο ή κάπως πιο χαμηλά (πχ σε ένα κάτω τρίτο). Γενικά το μάτι θέλει "αέρα" όταν βλέπει μία φωτογραφία.
 
Ευχαριστώ για τη συμβουλή.
θα το έχω υπόψη μου, αν και στη συγκεκριμένη νομίζω πως δεν μπορούσα να το εφαρμόσω.
Αν σήκωνα λίγο προς τα πάνω τη φωτογραφική θα έβαζα στο κάδρο τις αποθήκες του αεροδρομίου που βρίσκονταν στο βάθος.
 
Ευχαριστώ για τη συμβουλή.
θα το έχω υπόψη μου, αν και στη συγκεκριμένη νομίζω πως δεν μπορούσα να το εφαρμόσω.
Αν σήκωνα λίγο προς τα πάνω τη φωτογραφική θα έβαζα στο κάδρο τις αποθήκες του αεροδρομίου που βρίσκονταν στο βάθος.

Κι εκεί ακριβώς αναλαμβάνει το Photoshop να σε βοηθήσει... :computer: