Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Κατ' εμέ τα θέματα που έβγαλες έχουν "ψωμί" αλλά οι συνθήκες φωτός πραγματικά καταστρέφουν το αποτέλεσμα. Προσωπικά πολλές φορές έχω αρνηθεί να βγάλω φωτογραφίες που δεν πληρούν συγκεκριμένα δεδομένα λήψης. Δες αυτές τις δύο, το φως είναι τόσο κακό που καταστρέφει τόσο τις υφές όσο και την ομοιομορφία που επιδιώκεις στο νερό. Συχνά αναφέρω ότι πρέπει να γνωρίζουμε πότε πρέπει και πότε δεν πρέπει να βγάλουμε μία φωτογραφία. Υπάρχουν και περιπτώσεις που ενώ οι συνθήκες φωτός είναι άριστες, το θέμα ακυρώνεται από στοιχεία που δεσμεύουν τόσο πολύ το κάδρο που τελικά αποφασίζεις να μην ασχοληθείς.

Μία φωτογραφία μου με συναφές θέμα αλλά με κατάλληλο φωτισμό.

"minimum"


minimum by Teo Kefalopoulos, on Flickr
 
Παναγιώτη πολύ ωραία ειδικά η 2η. Άποψη μου πως με λίγο μεγαλύτερη διάρκεια, το νερό θα φαινόταν άψογο σαν "αφρός" και θα την εξυψωνε ακόμα περισσότερο.

ΥΓ μας έχει "καλομάθει" ο τεο
ΥΓ 2 βλέπω τρομερή επιρροή στο νήμα από τον τεο! Σίγουρα προς τιμήν του και σίγουρα προς όφελος μας!
 
Κατ' εμέ τα θέματα που έβγαλες έχουν "ψωμί" αλλά οι συνθήκες φωτός πραγματικά καταστρέφουν το αποτέλεσμα. Προσωπικά πολλές φορές έχω αρνηθεί να βγάλω φωτογραφίες που δεν πληρούν συγκεκριμένα δεδομένα λήψης. Δες αυτές τις δύο, το φως είναι τόσο κακό που καταστρέφει τόσο τις υφές όσο και την ομοιομορφία που επιδιώκεις στο νερό. Συχνά αναφέρω ότι πρέπει να γνωρίζουμε πότε πρέπει και πότε δεν πρέπει να βγάλουμε μία φωτογραφία. Υπάρχουν και περιπτώσεις που ενώ οι συνθήκες φωτός είναι άριστες, το θέμα ακυρώνεται από στοιχεία που δεσμεύουν τόσο πολύ το κάδρο που τελικά αποφασίζεις να μην ασχοληθείς.


Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις.
Σίγουρα βλέπεις πράγματα που εγώ δεν μπορώ να τα αντιληφθώ ακόμα στο 100%
Και οι δύο είναι από 9 λήψεις σε Stack Mean. Αλλά όντως το φως δεν ήταν καλό...
 
Last edited by a moderator:
Βασίλη ωραία προσπάθεια και εμένα μου αρέσει πολύ !

Για τον Τεό τι να πω κάθε θέμα του είναι μοναδικό !

Πάνο είσαι στο σωστό δρόμο !
 
Δημήτρη, Κώστα σας ευχαριστώ πολύ. Όσο αφορά τον Θοδωρή είναι αυτός που έκανε εμένα, αλλά θεωρώ και πολλούς άλλους, να δω την φωτογραφία με άλλο "μάτι", και φυσικά και κάθε του δημιουργία είναι και ένα έργο τέχνης.!!!
 
Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια! Βασίλη ωραίο κάδρο, ίσως να το ήθελα με περισσότερο "αέρα" στα άκρα (άρα με λήψη σε μικρότερο εστιακό μήκος). Αλλά αυτό αφορά τη δική μου αίσθηση.

Σχετικά με αυτό που γράφεις, να δούμε τη φωτογραφία με άλλο μάτι, νομίζω ότι πολύ κόσμος δεν έχει ασχοληθεί με τη ΜΕ γιατί a priori τη θεωρεί ως τεχνική εξαπάτησης του θεατή και μέσο επιδίωξης εντυπωσιασμού, με απλά λόγια τέτοια θέματα από πολλούς δεν θεωρούνται φωτογραφίες, ίσως γιατί δεν απαθανατίζουν τη "στιγμή". Η άποψή μου είναι ότι αποτελεί αρκετά δύσκολο είδος φωτογραφίας, τόσο τεχνικά αλλά κυρίως αισθητικά (ως προς την επιλογή του θέματος, τις γωνίες λήψης, το φωτισμό, την επεξεργασία κλπ.). Ο άνθρωπος έχει μάθει να σκέφτεται με ρυθμούς και στοιχεία της καθημερινότητάς του, οπότε σίγουρα τον όρο "φωτογραφία" θα τον συνέδεε με ένα κλασικό πορτρέτο, με ένα τοπίο, με μία street κλπ. Το θέμα είναι ότι εδώ το κάδρο σε προκαλεί να σκεφτείς πράγματα που δεν μπορούσες καν να διανοηθείς ως μέρος μιας φωτογραφίας (ποιος θα ασχολούνταν με ένα ξερό κλαδί μέσα στη θάλασσα ή με μυδικαλλιέργειες ή με μία τσιμεντένια εξέδρα?). Οπότε τουλάχιστον για εμένα, η ΜΕ είναι όντως ένας άλλος κόσμος μέσα στον κόσμο της καθημερινότητας και το καλύτερο σε όλα αυτά είναι ότι τον δημιουργούμε εμείς.
 
Μία ακόμα λήψη με έντονη χρήση του αρνητικού χώρου. Εδώ το ύψος της κάμερας από τη βάρκα είναι πολύ σημαντικό και σε συνδυασμό με την έλλειψη άλλων στοιχείων στο κάδρο, υποχρεωτικά εστιάζεις στο πορτραίτο

"numb above a pale sea"



numb above a pale sea by Teo Kefalopoulos, on Flickr
 
Καλή λήψη αν και το κυρίαρχο νερό μπροστά κλέβει την παράσταση από το πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι του φωτός πίσω...
 
Σε ευχαριστώ. Πρώτη φορά εκει και επειδή είχα πετυχει την στιγμη που δυει ο ηλιος ηθελα να συμπεριλάβω και τα 2 στοιχεία στην φωτογραφία.

Και επειδή μου αρεσε πολύ έβγαλα άλλη μια

by the river by dimitris dim, on Flickr
 
Αυτή είναι πιο σωστή αν και προσωπικά θα την κροπαρα ένα Τσακ δεξιά έως τον κορμό του δένδρου να φύγει τμημα απο το έδαφος κάτω δεξιά που δεν προσθέτει κάτι και να οδηγήσω το μάτι στο παιχνίδι με το φως
 
Για καποιο λογο στο συγκεκριμενο σημειο τη συγκεκριμενη μερα ηταν καταπρασινα . Ισως τονιστικαν επιπλεον και στην επεξεργασια αλλα ναι ηταν καταπρασινα
 
"primordial forms"

Ο επίπεδος βράχος It-Taqtiegha tad στη Μάλτα. Όταν είδα αυτόν τον βράχο να αναδύεται μέσα από τη φουρτουνιασμένη θάλασσα, μου ήρθε στο μυαλό μία σκηνή δημιουργίας του κόσμου, ένα οπτικό θέμα ανάλογο του Χάους και της Γαίας στη Θεογονία του Ησίοδου.



primordial forms by Teo Kefalopoulos, on Flickr
 
Για τους φίλους της φωτογραφίας μακράς έκθεσης και του Θοδωρή (Anon) εδώ η ενδιαφέρουσα συνέντευξή του στο περιοδικό Progresso Fotoografico.