Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

οκ, δοκίμασε σε διαφορετικά εστιακά μήκη (αν έχεις ζουμ φακό) ή στρέψε το φίλτρο σε διαφορετικές θέσεις. Λογικά αν έχεις θέμα, θα φανεί.
 
Μετά από παρότρυνση του φίλου Θοδωρή να δοκιμάσω σε Α/Μ, αποφάσισα να δουλέψω σε αυτή τη φωτογραφία.

Αν υπάρχει και κάποιος οδηγός/συμβουλές για την επεξεργασία θα ήταν ιδανικό. Θέλω να προσπαθήσω περισσότερο στην επεξεργασία.


Sea Caves
by Iosif Michael, on Flickr
 
Η παρότρυνση είναι "επιλεκτική". Σίγουρα δεν είναι καλή ιδέα να δουλεύουμε όλα τα κάδρα (και) σε α/μ, θα έλεγα μάλιστα ότι αν ένα κάδρο δουλευτεί σε α/μ, αυτό πρέπει να αποφασιστεί πριν τη λήψη και όχι μετά. Όπως και να έχει το θέμα, το πως θα γίνει η επεξεργασία σε α/μ έχει πολλούς δρόμους και μεθόδους, όλα όμως καθορίζονται από το πώς ο φωτογράφος οραματίζεται το κάδρο του.
 
Η βυθισμένη εκκλησία που ανέβασα πολλές φορές. Πλέον, λόγω της στάθμης του νερού, δεν μπορείς να πλησιάσεις αρκετά.
Θα ήθελα λίγο πιο κάτω στο κάδρο την εκκλησία, αλλά δεν ήταν εφικτό ....


The sunken church
by Iosif Michael, on Flickr
 
Ιωσήφ αυτό το λίγο σου έλειψε για να πετύχεις ακριβώς τον κανόνα των τρίτων, κι έτσι όμως είναι πολύ καλή! Θοδωρή άλλη μια εξαίρετη "συνηθισμένη" σου!
 
Σωστή σκέψη, Αποστολή, επειδή όμως κρόπαρα σε τετράγωνο κάδρο δεν ήθελα να κόψω κι άλλο.
 
"black needles"
Πολυφωτογραφημένο σημείο στη Θεσσαλονίκη, νομίζω όμως ότι αυτή η θέση λήψης αποδίδει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αξία του θέματος. Κατά περίεργο τρόπο δεν έχω δει άλλους να έχουν επιλέξει αυτή τη θέση λήψης. Ναι μεν έχει απαιτήσεις για να κατέβεις στο σωστό σημείο αλλά το κάδρο σε αποζημιώνει. Λήψη σε συνθήκες έντονης ομίχλης, με τον κορμοράνο στο βάθος ως ιδιαίτερο στοιχείο του κάδρου.

 
Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Πραγματι άξιζε τον κόπο Θοδωρή, πολύ εύστοχη η επιλογή της θέσης και της γωνίας, αναδυκνύει το θέμα σου. Ο Κορμοράνος στο βάθος την ανεβαζει ακόμη περισσότερο και δενει αρμονικά με το υπόλοιπο θέμα.
 
Re: Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

......... Ο Κορμοράνος στο βάθος την ανεβαζει ακόμη περισσότερο και δενει αρμονικά με το υπόλοιπο θέμα.

...Μπράβο μάτι, Κώστα!

Γράφοντας το πουλί με κεφαλαία, μου θύμισες παλιά, πολύ παλιά ραδιοφωνική σαπουνόπερα, όπου ο πρωταγωνιστής είχε το όνομα αυτό...
 
Σ' ευχαριστώ πολύ!

Τι βλέπουμε εδώ; Αυτές οι σκούρες οριζόντιες γραμμές είναι από τα νερά ή από κάποια αισθητική διόρθωση; Αν θέλεις τη γνώμη μου, εγώ δεν θα έβαζα το τελείωμα του θέματος τόσο ψηλά στο κάδρο και επίσης νομίζω πως θα αφαιρούα και τα δύο στοιχεία αριστερά και δεξιά από τις συστοιχίες (νομίζω πως τραβάνε το μάτι περισσότερο απ' όσο θα έπρεπε). Έχω στο μυαλό μου μια άλλη εκδοχή, ένα τετράγωνο κάδρο με το τέλος κάθε συστοιχίας στο κέντρο του κάδρου και με περισσότερη τονική διαβάθμιση. Βέβαια εδώ πλέον βρισκόμαστε στα χωράφια της καλλιτεχνικής φωτογραφίας, οπότε κάθε άλλη γνώμη έρχεται δεύτερη.
 
Ευχαριστώ για τα σχόλια.
Θοδωρή, οι σκούρες γραμμές στο πάνω μέρος έγιναν κατά την επεξεργασία. Στα δεξιά και στο πάνω μέρος του κάδρου υπήρχε μέρος ενός κτηρίου, που προσπάθησα να αφαιρέσω.
Το πάνω μέρος επίσης, περίπου το 1/5 του κάδρου, είναι ουρανός και μέρος του κτηρίου, τα οποία προσπάθησα να διορθώσω.
Ο λόγος που τέλειωσα το θέμα τόσο ψηλά είναι επειδή ήθελα όσο το δυνατό λιγότερο μέρος του κτηρίου στο κάδρο, γνωρίζοντας και τη δυσκολία μου στην επεξεργασία.
Για τα δύο στοιχεία, δεξιά κι αριστερά, έχεις απόλυτο δίκαιο.
Γενικά ήταν ένα πολύ δύσκολο κάδρο.
 
Αν εξαιρέσω τον ορίζοντα που γέρνει αριστερά μερικές μοίρες, μου αρέσει πολύ!