Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Ωραίο θέμα, με το χρήσιμο στοιχείο της "έντασης". Ως ιδέα, δοκίμασε να προσθέσεις ένα planar grad έκθεσης κάπου -1eV ξεκινώντας από το κέντρο προς το πάνω άκρο.
 
Ευχαριστώ πολύ, Θοδωρή!
Μπορείς να μου εξηγήσεις λίγο την εισήγηση σου? Πώς το εφαρμόζω και ποιο το σκεπτικό?
 
Ευχαριστώ πολύ, Θοδωρή!
Μπορείς να μου εξηγήσεις λίγο την εισήγηση σου? Πώς το εφαρμόζω και ποιο το σκεπτικό?
Δες λίγο τη φωτογραφία μου στο ποστ 1852 (όπως και σε πολλές άλλες με συναφή επεξεργασία). Έχω προσθέσει ένα διπλό (reflected) graduated filter (ή αλλιώς planar grad) με -2eV. Αυτό το είδος επεξεργασίας επενδύει στο οπτικό αποτέλεσμα της τονικής αντίθεσης και προσδίδει την αίσθηση του βάθους στο κάδρο. Στο δικό σου, αυτό που φαίνεται flat/2D σαν ένα κομμάτι χαρτί, θα αποκτήσει πλέον βάθος που δημιουργείται με το αρνητικό exposure. Οι τιμές ποικίλουν αναλόγως του κάδρου ή της αίσθησης/ατμόσαφαιρας που θέλεις να αποκτήσει το θέμα σου. Συνήθως το "σκοτείνιασμα" κυμαίνεται από 0,5 έως 2,5eV. Φυσικά μπορεί να εφαρμοστεί μόνο σε 1 κομμάτι του κάδρου αλλά γενικά λειτουργεί καλά για τη δουλειά της προσθήκης βάθος στο κάδρο.
 
Σε υπερευχαριστώ, Θοδωρή! Όχι μόνο γι' αυτή τη συμβουλή, αλλά και για την καθολική σου στάση και συμπεριφορά!
Θα το δοκιμάσω!
 
Την ανεβάζω γιατί χρειάζομαι βοήθεια/καθοδήγηση...
Το πάνω μέρος της φωτογραφίας το πρόσθεσα εγώ, γιατί ήθελα να δώσω περισσότερο αέρα στο κάδρο.
Όμως δεν είναι πετυχημένη η προσπάθεια ... φαίνονται γραμμές ... γενικά δεν μου αρέσει.
Πώς το πετυχαίνω?

Curved by Iosif Michael, on Flickr
 
Kατ' αρχήν θα έδινα ακόμα περισσότερο αέρα στο θέμα, αξιοποιώντας τη δύναμη του αρνητικού χώρου. Πιθανό να μεγάλωνα το κάδρο στο αριστερό και στο άνω μέρος για να κάνω την κορυφή της καμπύλης να βρίσκεται στο κέντρο του (τετράγωνου) κάδρου.

Τώρα, αυτές οι γραμμές είναι banding. Είναι κλασικό πρόβλημα στην επεξεργασία των jpeg αλλά μπορεί να φανεί και σε 16bit tiff. Δοκίμασε να προσθέσεις θόρυβο στο Photoshop: Filter > Noise > Add noise > Gaussian + monochromatic, συνήθως 0,1 - 0,3% επαρκεί για να φύγει το banding.
 
Ευχαριστώ και πάλι, Θοδωρή. Έχω πολύ καλύτερο κάδρο από αυτό.
Θέλει όμως κι εκείνο να προσθέσω λίγο αέρα προς τα πάνω.
Καταγράφω κι αυτή τη συμβουλή σου! Σ´ευχαριστώ πολύ!!!
 
Δυστυχώς δεν κατάφερα να λύσω το πρόβλημα με το banding.
Δοκίμασα ο,τι εισηγήθηκες, Θοδωρή, αλλά είναι υπαρκτό ακόμη το πρόβλημα, αν και διορθώθηκε κάπως.
Είδα κάποια βιντεάκια για το θέμα, αλλά ότι κι αν δοκίμαζα δεν έλυνε τελείως το πρόβλημα.
 
Δυστυχώς δεν κατάφερα να λύσω το πρόβλημα με το banding.
Δοκίμασα ο,τι εισηγήθηκες, Θοδωρή, αλλά είναι υπαρκτό ακόμη το πρόβλημα, αν και διορθώθηκε κάπως.
Είδα κάποια βιντεάκια για το θέμα, αλλά ότι κι αν δοκίμαζα δεν έλυνε τελείως το πρόβλημα.
Κατ' αρχήν ελπίζω να μιλάμε για RAW για να είμαστε στο ίδιο σκεπτικό. Από εκεί και μετά, μία παράμετρος που πρέπει να δεις, είναι αν η κάρτα γραφικών έχει κάποιο θέμα ή δεν έχουν πάρει το τελευταίο update οι drivers. Σου το αναφέρω αυτό γιατί παλαιότερα είχα αρκετά συχνά θέμα με banding, το οποίο όμως δεν εμφανιζόταν στις εκτυπώσεις και συχνά έκανα διορθώσεις που δεν χρειάζονταν. Όταν άλλαξα κάρτα γραφικών και πήρα μία κατηγορίας Quadro, πλέον έβλεπα banding μόνο όταν όντως υπήρχε.

Το άλλο ζήτημα είναι η ποιότητα του RAW αρχείου καθώς μερικές κάμερες δίνουν αρχεία που σπάνε εύκολα με διάφορα προβλήματα στην επεξεργασία.

Όπως και να έχει, καλό θα ήταν να γνωρίζω το πως πρόσθεσες πληροφορία στο άνω μέρος του κάδρου.

"dawn over Filfla"
Το μικρό νησάκι Filfla νοτιοδυτικά της Μάλτας.

 
Εξαιρετική και πάλι, κι ας επαναλαμβάνομαι.
Όσον αφορά στα δικά μου... φωτογραφική Sony a7 πρώτης γενιάς κι εννοείται αρχείο RAW.
Πώς πρόσθεσα την πληροφορία: Μεγάλωσα το μέγεθος του καμβά με γέμισμα «άσπρο χρώμα», επέλεξα με λάσο το μέρος του καμβά που πρόσθεσα και ακολούθως edit ... Content-Aware Fill
 
Αχα οκ, λογικό είναι να σου βγάλει artifacts γιατί ψάχνει πληροφορία και από τα γύρω σημεία. Εκτός του fill - content aware υπάρχει και ένας άλλος τρόπος να δημιουργήσεις ένα επιπλέον flat κομμάτι στο κάδρο σαν γέμισμα του καμβά, χωρίς banding. Θα μου επιτρέψεις όμως να μην προχωρήσω σε περισσότερες λεπτομέρειες γιατί αυτό είναι ένα κομμάτι επεξεργασίας που αφενός μεταφέρεται σχετικά δύσκολα γραπτώς και αφετέρου αποτελεί μέρος του retouching στα σεμινάρια που κάνω. Ελπίζω στην κατανόησή σου.
 
Καταλαβαίνω απόλυτα, Θοδωρή.
Ήδη με έχεις βοηθήσει αφάνταστα και σ’ ευχαριστώ πάρα πολύ.
Αν και off topic, να ρωτήσω κάτι για τα σεμινάρια που ανέφερες... είναι διαδικτυακά ή δια ζώσης?
 
Καταλαβαίνω απόλυτα, Θοδωρή.
Ήδη με έχεις βοηθήσει αφάνταστα και σ’ ευχαριστώ πάρα πολύ.
Αν και off topic, να ρωτήσω κάτι για τα σεμινάρια που ανέφερες... είναι διαδικτυακά ή δια ζώσης?
θα σου στείλω πμ, ευχαριστώ
 
"still sea afternoon"
Μία τυπική σκηνή από το Δέλτα Αξιού, από τις ελάχιστες περιπτώσεις που ο τηλεφακός ήταν απαραίτητος για τη λήψη (στα 147mm). Θεωρώ ότι οι γλάροι δίνουν κάτι ιδιαίτερο στην όλη ατμόσφαιρα του κάδρου...


 
Ιωσήφ θα έκανα την (ιερόσυλη) κίνηση να σβήσω τα σιδερικά κάτω αριστερά - κατά τα λοιπά πολύ ενδιαφέρον το θέμα σου.

Θοδωρή πολύ καλή, την διαβάζω κάπως σαν γραμμικό Stonehenge του νερού...
 
Συμφωνώ, το αριστερό στοιχεία αφενός τραβάει το βλέμμα και αφετέρου δεν βοηθά στην ισορροπία του κάδρου. Επίσης κάτι συμβαίνει με την υφή του νερού. Με βάζει σε πειρασμό να γίνει καθολική αντικατάστασή του με ένα flat layer και grads...
 
Ευχαριστώ για τα σχόλια. Θα το δοκιμάσω να τα σβήσω, αν και ήδη συμφωνώ με τη σκέψη.
Θοδωρή, ακόμη να φτάσω στο σημείο να κάνω καθολική αντικατάσταση ...