Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Κώστα, είδα τον όντως πολύ ενδιαφέροντα διάλογό σας και ενίσχυσε, ομολογώ, την άποψή μου ότι τελικά η ΜΕ αφορά κατά το μάλλον "νεκρά φύση" που λένε κι' οι ζωγράφοι, με μόνο, και όπως φαίνεται απαραίτητο, στοιχείο το νερό, που ανάλογα με την κατάσταση της επιφάνειάς του (απλή ρυτίδωση ή αισθητός κυματισμός) θα δώσει από ελαφρώς ματ επιφάνεια ως αυτό το άσπρο "χαλί", σαν ένα εδαφικό πέπλο ομίχλης....
Κάθε άλλη άποψη είναι φυσικά καλοδεχούμενη και αναμενόμενη.
Προσωπικά δεν "ασκώ", ας επιτραπεί η έκφραση, το είδος αυτό , γιατί απλούστατα, σπανιότατα κουβαλώ τρίποδο, ούτε καν μονόποδο.
 
Ειχα κάνει μια διαφορετική προσπάθεια πριν τρία χρόνια με ακίνητο ανθρώπινο στοιχείο μέσα στο κάδρο και την είχε σχολιάσει ο Θοδωρής.

Ισως σου λυθούν καποιες απορίες στην συζήτηση που ακολούθησε.
Με αφορμή τη παραπάνω φώτο για εμένα πχ δεν σημαίνει "κινούμενα" σύννεφα= (απαραίτητα) και κινούμενα ζωντανά στοιχεία.
Δεν ξέρω ποιος το "αποφασίζει" αυτό, αλλά μου κάνει κάτι σαν το τρίτονο πχ στη μουσική του μεσαίωνα που ήταν πράγμα "απαγορευμένο".

Νομίζω πολύ ωραίες ιστορίες θα μπορούσαν να ειπωθούν με κέντρο τον ακίνητο άνθρωπο ανάμεσα στο χρόνο που περνά.
Το μοντέλο όμως δεν ξέρω τι άποψη θα είχε επ' αυτού...😀
 
Καλησπέρα. Συνεχίζω να υποστηρίζω ότι η ανθρώπινη παρουσία σε λήψεις ΜΕ πρέπει να εναρμονίζεται με το περιεχόμενο της εικόνας. Εννοώ ότι αυτό που θα ταίριαζε κατά τη γνώμη μου ως ανθρώπινη παρουσία σε ένα τέτοιο κάδρο θα ήταν να εμπεριέχει κίνηση και η ανθρώπινη παρουσία. Εξαίρεση αποτελούν φωτογραφίες όπου με τη χρήση της αντίθεσης, μπορείς να δημιουργήσεις ένα κάδρο-statement όπου ο άνθρωπος είναι ακίνητος και όλα γύρω του να κινούνται. Αυτό αποτελεί αντίθεση στοιχείων του κάδρου και θα μου άρεσε να το δω σε φωτογραφία.

Δεν είναι όμως απαραίτητο ο άνθρωπος να κάθεται σαν παγωμένος. Θυμίζω τις φωτογραφίες με street περιεχόμενο όπου ένας άνθρωπος ή ένα σύνολο ανθρώπων κινούνται σαν φαντάσματα μέσα στο κάδρο. Οπότε όλα είναι αποδεκτά.
 
Καλησπέρα. Συνεχίζω να υποστηρίζω ότι η ανθρώπινη παρουσία σε λήψεις ΜΕ πρέπει να εναρμονίζεται με το περιεχόμενο της εικόνας. Εννοώ ότι αυτό που θα ταίριαζε κατά τη γνώμη μου ως ανθρώπινη παρουσία σε ένα τέτοιο κάδρο θα ήταν να εμπεριέχει κίνηση και η ανθρώπινη παρουσία. Εξαίρεση αποτελούν φωτογραφίες όπου με τη χρήση της αντίθεσης, μπορείς να δημιουργήσεις ένα κάδρο-statement όπου ο άνθρωπος είναι ακίνητος και όλα γύρω του να κινούνται. Αυτό αποτελεί αντίθεση στοιχείων του κάδρου και θα μου άρεσε να το δω σε φωτογραφία.

Δεν είναι όμως απαραίτητο ο άνθρωπος να κάθεται σαν παγωμένος. Θυμίζω τις φωτογραφίες με street περιεχόμενο όπου ένας άνθρωπος ή ένα σύνολο ανθρώπων κινούνται σαν φαντάσματα μέσα στο κάδρο. Οπότε όλα είναι αποδεκτά.

το δεύτερο το προσπάθησα με την μηχανή στο χερι και χωρίς τρίποδο στην Αγία Πετρουπολη ανεβαίνοντας μεταλλική σκάλα σε κουπολα εκκλησίας. Κοντοστάθηκα ακούμπησα στην κουπαστή και δοκίμασα να βγάλω την σκάλα από πάνω και τον κόσμο να κινείται σαν φαντάσματα. Η τυχόν επιτυχία της σκηνής πάντως ανήκει στην μηχανή και στην τρομερή σταθεροποίηση της όχι σε εμένα , δυστυχώς δεν είχα τον χρόνο να τραβήξω δεύτερη με ακόμη μεγαλύτερο χρόνο.

_6161788-1.jpg
 
Συμφωνώ, απλά την έβαλα ως ένα δειγμα πάνω σε αυτά που έγραψε ο Θοδωρής σε συνέχεια της συζήτησης με όσα ρώτησε ο spageo.
 
"a blurred moment"
Ένα κλασικό θέμα από το Δέλτα Αξιού. Εδώ κύριο ρόλο παίζει η στάθμη της θάλασσας καθώς οι υφές του βυθού κοντά στη στεριά αλλάζουν πολύ με χαμηλή στάθμη.
*από αναγκαίο κακό, βλέπω τις φωτογραφίες μου σε TV γιατί η οθόνη μου μετά από 8 χρόνια λειτουργίας, πήγε εις τας αιωνίας μονάς. Αναμένοντας την καινούργια, βλέπω πόσο ρόλο παίζει η οθόνη σε φωτογραφίες με μεγάλες απαιτήσεις στις τονικότητες. Πιθανότατα κάποιοι που τις βλέπουν σε ανάλογη οθόνη όπως εγώ τώρα, θα μου έχουν ρίξει Χ !!


 
Ιωσήφ τέλεια φωτο με τέλειο θέμα!
Μια χαρά τα πήγε η οθόνη. Να φανταστείς η Eizo στη σειρά Coloredge δίνει περιθώριο ζωής τα 8 χρόνια με λειτουργία 10 ώρες/ημέρα. Εγώ την είχα on πάντοτε...
 
Πράγματι η φωτό απογειώθηκε με τα φαντάσματα στον βράχο , είναι σαν να δραπετεύουν από το παλιό ναυαγιο
 
  • Like
Reactions: spageo
Πολύ καλή και αυτή η εκδοχή του γνωστού σε όσους σε παρακολουθούμε Ιωσήφ. Άψογη τοποθέτηση του θέματος στο τετράγωνο κάδρο και σαφής διαχωρισμός θάλασσας - ουρανού, να "πατάει" κάπου. Τέλος να πω ότι προτιμώ την πιο φωτεινή "ατμόσφαιρα" της συγκεκριμένης λήψης.
 
Καλημέρα. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, Δημήτρη!
Δεν είναι ο ίδιος φάρος όμως. Αυτός είναι στη "νεοσύστατη" Μαρίνα Λεμεσού ... με δύσκολη πρόσβαση μήπως κι ενοχλούμε τους πλούσιους ένοικους.