Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Ιωσήφ η προτελευταία σου ωραία αλλά δεν μπορώ να κρίνω την τονικότητα γιατί ακόμα βλέπω σε άθλια οθόνη (ελπίζω μέχρι την Παρασκευή να δω "ανάσταση").

Για την τελευταία, αν μου επιτρέπεις βλέπω 3 θεματάκια:
1. θεωρώ ότι ο φάρος ανταγωνίζεται σε τονικότητα και προσοχή τα πασαλάκια, τα οποία επιπλέον οδηγούν το μάτι εκτός κάδρου.
2. η βινιέττα νομίζω έπρεπε να είναι πιο ομαλή.
3. ο ορίζοντας δεν βρίσκεται τοποθετημένος ούτε στο κέντρο, ούτε σε κάποιο τρίτο. Ίσως βέβαια προκαλεί το μάτι μόνο κάποιου του "συναφιού" μας που ασχολούμαστε με τον κανόνα των τρίτων...
 
  • Like
Reactions: anochampions
Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια, Θοδωρή.
Για το πρώτο σχόλιο, ήμουν σίγουρος πως θα σχολιαζόταν από έναν ειδικό του είδους, αν μου επιτρέπεις τον όρο. Για αυτό έχω και τον φάρο μόνο του και τα πασαλάκια μόνα τους.
Εδώ θέλησα να παίξω με την ανθεκτικότητα του παλιού και την αντίθεση παλιού-νέου που τραβούν σε διαφορετικές κατευθύνσεις.
Για τη βινιέττα έχεις απόλυτο δίκαιο.

Εύχομαι σύντομα να δεις "ανάσταση" (με την οθόνη).
 
Θα συμφωνήσω για την βινιετα με τον Θοδωρή, την ήθελα και εγώ λίγο πιο ήπια , ταιριαζει όμως στο κάδρο. Η τονικότητα του υπόλοιπου κάδρου μου άρεσε όπως την είδα το πρωί σε μεγάλη οθόνη καλιμπραρισμενη.

Στη σύνθεση κάτι με ενοχλούσε, διαβασα και οτι έγραψε ο Θοδωρής

Θα δοκίμαζα τη σύνθεση με τον φάρο και μόνο την μια σειρά με τα πασαλάκια μέσα στο κάδρο (θα έκοβα όλη τη δεξιά σειρά). Το έκανα πολύ πρόχειρα στο ipad και μου έδωσε το ίδιο σημείο φυγής (κάπου δεξιά λίγο πάνω από την μέση ) με τον φάρο , μου άρεσε πολύ περισσότερο.

Βέβαια στην πράξη θέλει καΙ ελαφρως αλλαγή στην γωνία. Την επόμενη φορά ίσως το δοκιμασεις.
 
  • Like
Reactions: anochampions
Ενδιαφέρουσα η πρόταση για μια σειρά μόνο πασαλάκια, Κώστα.
Θα το δοκιμάσω κι εγώ στον υπολογιστή.
Στο πεδίο, μετά το τρίτο lockdown … για 2 βδομάδες, αν και φοβάμαι πως θα πάει παραπέρα.
 
Πολύ καλή σαν περιεχόμενο και με σωστά τοποθετημένα τα στοιχεία του κάδρου. Μάλιστα θα έλεγα ότι της πηγαίνει ο σχετικά μικρός χρόνος λήψης, δίνει μια πιο άγρια αίσθηση στο νερό που ταιριάζει με την παρουσία των στοιχείων του κάδρου.
 
Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ, Θοδωρή! Το εκτιμώ ιδιαίτερα!
Σε χάσαμε τον τελευταίο καιρό.
 
Από κακή συγκυρία έμεινα πίσω 2 εβδομάδες λόγω του ότι ξαφνικά σταμάτησε να δουλεύει η οθόνη μου. Με νέα οθόνη πλέον, συνεχίζω ταχέως γιατί έχω αφήσει αρκετά πράγματα σε εκκρεμότητα.

"a temporary reflection"
Ακόμα μία λήψη από το Δέλτα. Μεγάλη σημασία στη συγκεκριμένη φωτογραφία έχει το ύψος τοποθέτησης της κάμερας σε σχέση με το θέμα. Είναι κάτι στο οποίο συχνά βλέπω να μη δίνουν τη δέουσα προσοχή, ακόμα και έμπειροι φωτογράφοι. Θεωρώ ότι η σχέση θέματος και θεατή είναι κρίσιμο σημείο στην παρουσία της φωτογραφίας. Για τη συγκεκριμένη, τοποθέτησα την κάμερα περίπου 50-60 εκατοστά από το ύψος του νερού για να δώσω "ηγεμονική" παρουσία στη βάρκα. Κάτι ανάλογο είχα κάνει και στο έργο "silentium", από τα πλέον αγαπημένα μου...​


 
Καλές δουλειές με τη νέα οθόνη, Θοδωρή! Eizo πάλι?
Εξαιρετική η φωτογραφία σου και πολύ βοηθητικές οι πληροφορίες λήψης που δίνεις!
Η ηγεμονική παρουσία της βάρκας, κατά τη γνώμη μου, τονίζεται και με την αναλογία κάδρου που επέλεξες.
 
Σ' ευχαριστώ πολύ Ιωσήφ! Πριν είχα την Asus PA249Q. Κράτησε 8 χρόνια με φουλ χρήση, δεν έκλεινε σχεδόν ποτέ. Τώρα αγόρασα την Eizo CS2420 και τολμώ να πω ότι είναι αρκετά καλύτερη, ιδίως στο πως διαχειρίζεται την καμπύλη τονικότητας. Αυτό με ενδιαφέρει πολύ στις α/μ.

Η βάρκα ναι, έπρεπε να μπει σε τέτοιο φορμά, θεωρώ ότι το τετράγωνο δεν θα έδινε καλύτερο αποτέλεσμα. Πάντως αυτή τη βάρκα δεν την είχα ξαναδεί σε αυτό το μέρος. Ευχάριστη προσθήκη, ελπίζω να μείνει εκεί για πολύ καιρό ακόμα.
 
  • Like
Reactions: anochampions
Εξαιρετική βρίσκω την <πρώτη σου> δημιουργία Τεό , της ταιριαζει πολύ το μακρύ κάδρο

με γειες και το νέο εργαλείο !
 
Σας ευχαριστώ πολύ. Το Δέλτα Αξιού πάντα ικανοποιεί σε θέματα για τέτοιου είδους φωτογραφία.
 
"vastness"
Τραβηγμένη και αυτή στο Δέλτα Αξιού, θα έλεγα ότι έχει πολλαπλούς συμβολισμούς μιας και η επιδίωξη ήταν το θέμα να έχει μικρή παρουσία στο κάδρο. Ίσως μία αίσθηση του να είσαι μόνος απέναντι στο άπειρο, ίσως η αίσθηση της απόρριψης ή της μοναξιάς, ίσως απλά η γαλήνη του μέρους αυτού ή η απεραντοσύνη του αγνώστου. Who knows...




vastness by Teo Kefalopoulos, on Flickr​
 
Iωσηφ μου αρέσει αλλά εχω μια ενσταση με την βινιετα μιας και εχες πολυ ομορφα γράψει τον σχηματισμό των βράχων και κάπου νιώθω ότι τον καπελώνει.

Με την βινιέτα θα έδινε κάτι διαφορετικό αν ξεχωριζε φωτισμενα το μονοπάτι οδηγώντας το μάτι προς το ξεφωτο της θάλασσας που ετσι κιαλλιως τραβάει το μάτι.

Ο Θοδωρής ειναι σε αλλο επίπεδο και τοποθετεί κάθε φορά και τον πήχυ πιο ψηλά, κάθε εικόνα του (όπως και η παραπάνω) ειναι μια δημιουργία πραγματικά !
 
  • Like
Reactions: anochampions
Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου, Κώστα, κι αντιλαμβάνομαι πλήρως την ένσταση σου.