Φωτογραφία πορτρέτου

Re: Πορτρέτο

μαλιστα, μια ενδιαφερουσα ερμηνεια απο τον Alex, για οσους θελουν να βαζουν κανονες στην φωτογραφια...
 
Re: Πορτρέτο

Εγώ δεν τους βλέπω ώς κανόνες, αλλά ώς εργαλεία. Και υπάρχουν πολλά εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις ανάλογα με το τί θέλεις να πετύχεις.
Ο Wes Anderson ας πούμε τοποθετεί τους χαρακτήρες του πάντα στο κέντρο. Με αυτό πετυχαίνει να δημιουργήσει μια αμεσότητα στην σχέση του θεατή με τον χαρακτήρα τον κάνει πιο σημαντικό απο το περιβάλλον του. Στο Mad Max Fury Road, όλοι στέκονταν μονίμως δεξιά η άριστερά και έχοντας μεγάλο κενό χώρο απο την άλλη πλευρά. Το σκηνικό εκεί ήταν ένας αυτόνομος χαρακτήρας και πήρε το screen time που του άξιζε.
Ο Κιούμπρικ κάδραρε και αυτός συχνά με τον χαρακτήρα στο κέντρο αλλά χρησιμοποιώντας συγκλίνουσες γραμμές και μια συμμετρία. Αυτό προκαλούσε μια πανταχού παρούσα αίσθηση στραβού, οτι κάτι άβολο συμβαίνει, μια ανησυχία που ταίριαζε στις ταινίες του.

Η απόφαση του πώς θα καδράρεις είναι το πιο σημαντικό στην φωτογραφία, και δυστυχώς δεν μπορώ να ισχυριστώ πετυχαίνω πάντα να το κάνω όπως θα ήθελα ή θα έπρεπε.
 
Re: Πορτρέτο

δεν θα συμφωνησω οτι ο Κιουρπρικ "ανησυχουσε" τους θεατες , ισα -ισα, η αισθητικη αξια των καδρον (χωρις επιτηδευση) που ακομα και οταν δεν υπηρχε μονταζ και το θεμα εμενε ακινητο εδινε την ευκαιρια στον θεατη να σκεφτει ακομα και πιο περα απο αυτο που ειδε, δινοντας ετσι τροφη για σκεψεις, κ αναλυσεις σε απομερα cafe εως και μετα τα μεσανυχτα....

...αλλες εποχες
 
Re: Πορτρέτο

Ανησυχούσε με την έννοια οτι (και μόνο εκεί που ήταν απαραίτητο) δημιουργούσε μια απόκοσμη αίσθηση. Στην Λάμψη πχ που είναι πολύ έντονο αυτό, έχεις συνεχώς την αίσθηση οτι υπάρχει κάτι λάθος ακόμα και πριν ξεκινήσει η τρέλα. Αλλά και σε άλλες ταινίες του. Στο Full Metal Jacket το πρώτο κομμάτι είναι γυρισμένο έτσι, ενώ στο δεύτερο που είναι στο Βιετναμ, αλλάζει σε πιο "νορμαλ" καδράρισμα. Κάνει πιο έντονη την αντίθεση μεταξύ της πνευματικής βίας του κέντρου εκπαίδευσης και της πραγματικής βίας του πολέμου.

Πάντως ο Κιούμπρικ είναι τεράστιο σχολείο για εναν φωτογράφο. Τα πλάνα του είναι φτιαγμένα με τρομερή εμμονή στην λεπτομέρεια, τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Για όποιον ενδιαφέρεται πάντως υπάρχει το blog oneperfectshot που ποστάρει συνεχώς frames απο ταινίες. Απόλαυση
 
Re: Πορτρέτο

Αν σας πω οτι το κροπ δε μου αρεσε καθολου, η φωτογραφια χανει . Μου αρεσει που εχει τοποθετηθει στο τελος καθώς κοιταζει στην αντιθετη μερια απο τα ερειπια που ειναι αμεσως μετα αυτο που θα κοιταξεις



test.jpg


Φυσικά τώρα δεν βλέπουμε τα ερείπια που ήθελε ο φωτογράφος αλλά αν καδράραμε από την αρχή με σωστή γωνία μπορούμε να δείχνουμε ότι ακριβώς θέλουμε.

Μπορεί να σταθεί σε ένα περιοδικό σε ένα site ή σε μια κορνίζα, Μπορεί να γίνει wallpaper; πάντα πρέπει να φανταζόμαστε μπορεί η φωτογραφία μου να είναι μέρος ενός λευκώματος, ενός άρθρου σε ένα περιοδικό...;
 
Re: Πορτρέτο

εγω προσφατα εβλεπα το barry lindon , και ειναι απο τις πιο ενδιαφερον ταινιες του κιουμπρικ για μενα απο αποψη φωτογραφιας και φωτισμου (μετα το 2001 παντα), ειδικα για αυτους που γουσταρουν το bokeh:)
ειδα και το μπογ που λεει ο αλεξ πιο πανω, και εχει τις πιο αγαπημενες μου προσφατες ταινιες απο αποψη φωτογραφιας το Kings speach και αννα καρενινα:)
απο προσφατες θα ελεγα επισης το Submarine το double και birdman (για τους widangle fanatics) ειναι πολυ ενδιαφερον, και ειδα και το touch of sin που εχει φοβερη φωτογραφια
 
Last edited:
Re: Πορτρέτο

Σε ασπρόμαυρο (και πορτρετα) μια και από μια τέτοια ξεκίνησε η κουβέντα η πολωνική Ida αν και με περίεργο κάδρο για σινεμά (1:1.33) ειναι ότι καλυτερο έχω δει τελευταία
 
Re: Πορτρέτο

εγω προσφατα εβλεπα το barry lindon , και ειναι απο τις πιο ενδιαφερον ταινιες του κιουμπρικ για μενα απο αποψη φωτογραφιας και φωτισμου (μετα το 2001 παντα), ειδικα για αυτους που γουσταρουν το bokeh:)

Παύλο ο θεότρελος το γύρισε όλο με φυσικό φωτισμό. Τα εσωτερικά είναι όλα φωτισμένα μόνο απο τα κεριά που βλέπεις να καίνε. Ο φακός που πήρε απο την Zeiss (Carl Zeiss Planar 50mm f/0.7) και προσάρμοσε στην κάμερα του είναι πλέον θρυλικός...

Ασχετο, γνώρισες μια φίλη μου έμαθα!!
 
Re: Πορτρέτο

Παιδιά υπάρχει κάποιο thread στο φόρουμ για τη φωτογραφία στον κινηματογράφο? Γιατί με ένα πρόχειρο ψάξιμο δε βρήκα κάτι και νομίζω θα είχε ενδιαφέρον.
 
Re: Πορτρέτο

Έχει δυναμική, είναι σαν να την έπιασες πάνω σε μια κίνηση που δεν ξέρουμε τί είναι. Έχει ενδιαφέρον και της ταιριάζει και το ασπρόμαυρο. Ίσως να κρόπαρα λίγο δεξια στην λευκή κολώνα, να ξεκινάει δλδ απο την κολώνα και μετά, να την χρησιμοποιούσα σαν κάδρο. Πρέπει να την δοκιμάσεις όμως για να δείς αν λειτουργεί καλύτερα, δεν ξέρω.

Και απο μένα επεξεργασία απο το κινητό με το snapseed αυτή τη φορά. Ωραίο προγραμματάκι, έχει πολλά εργαλία και φίλτρα (πχ αυτό μια εκδοχή του φιλτρου Noir).

Famme fatale by Alex, on Flickr
 
Re: Πορτρέτο

Κ οι 2 πολύ ωραίες! !Μου άρεσαν πολύ! ! Συμφωνώ στο κροπ της κολώνας. Το snapseed όντως έχει μεγάλη ποικιλία από φιλτρα. Το είχα δοκιμάσει σε τοπίο κ μου άρεσε πολύ :)
 
Re: Πορτρέτο

Antzela by Thanasis Magoulis, on Flickr

Έξω οι κολώνες και λίγο ποιο σφιχτό κάδρο για να κρατήσω τις αναλογίες, κοιτώντας τες μαζί μου δίνει την εντύπωση ότι πριν οι κολώνες σου αποσπούσαν την προσοχή ενώ τώρα είναι ποιο ξεκάθαρο. Ακούω τα σχόλια σας
 
Re: Πορτρέτο

Να σου πω την αλήθεια, κοιτάζοντας τις δίπλα δίπλα ίσως και να προτιμώ την 1η εκδοχή. Οι κολώνες λειτουργούν σαν ένα φυσικό κάδρο στη φωτογραφία. Αυτό που θα δοκίμαζα θα ήταν απλά να τις σκουρίνω λίγο ώστε να μην τραβούν τόσο την προσοχή. Επίσης, φακουδάρα :p

ΥΓ. Να ευχαριστήσω δημόσια το Θανάση που με εμπιστεύτηκε και μου έχει δανείσει γι' αυτές τις ημέρες τον 20άρη της Panasonic. Εξαιρετικός φακός.. :smash:
 
Re: Πορτρέτο

+1 στον racer, την προτιμω με τις κολωνες..

Φανταστικη και η φωτογραφια του Alex.. Μου αρεσει παρα πολυ η ατμοσφαιρα που βγαζει σαν συνολο.. Πολυ καλη συνθεση που εχει "δεσει" φοβερα με την επεξεργασια. Μπραβο μπραβο!
 
Re: Πορτρέτο

Για το κροπ επάνω εννοούσα να μείνει η κολόνα αλλά να φύγει το κενό δεξιά από την κολόνα :)