Φωτογραφιες φθινοπωρου

Τα μανιτάρια είναι εντελώς φθινοπωρινό θέμα,
σε μια μικρή βόλτα μέσα σε χωράφια αυτό το Σαββατοκύριακο συνάντησα πολλά,
κρίμα που δεν τα γνωρίζω να τα μαζέψω για φαγητό γιατί μου αρέσουν πάρα πολύ.

Είναι πάντως και ωραίο θέμα για φωτογράφηση.

manitari.jpg



..και τσουπ το χέρι του μικρού ακριβώς την ώρα που ήμουν έτοιμος για το κλικ. Πλάκα έχει και αυτή όμως.

manitari_2.jpg

ειδικά η δεύτερη άψογη. Μπράβο Ηλία!!!
 
Και μιας και το φθινόπωρο έχει έρθει για τα καλά,ορίστε δυο φωτογραφίες
( απο εκδρομή στη λίμνη Πλαστήρα την 28η οκτωβρίου). Αν δεν έβρεχε και είχα και το τρίποδα μαζί μου, θα ήμασταν καλύτερα!!!


by fok13, on Flickr



by fok13, on Flickr
 
ρε παιδιά τι κάνω λάθος.. ολες μου οι φωτό μου φαίνονται χάλια, κυρίως όταν βλέπω τις δικές σας..

εδω τραβηξα δυο μανιτάρια, μια χωρίς φλας και μια με φλας. Συνεφιασμένη μέρα, κάτω απο πυκνη βλαστηση. Λαθος ζουμ? Γωνία? Θέμα? ισοροπία λευκού?? Εκθεση? Μηχανή (Olympus 620, 14-42, 40-150), Φωτογράφος? Ολα μαζί?

τι επρεπε να είχα κάνει ώστε το μανιταράκι να βγεί πιο ωραία ?
 

Attachments

  • Zarouchla2010_169.jpg
    Zarouchla2010_169.jpg
    163.4 KB · Views: 39
  • Zarouchla2010_168.jpg
    Zarouchla2010_168.jpg
    133.7 KB · Views: 38
οι παραπάνω φωτογραφίες έχουν υποστεί κάποια επεξεργασία ή έχουν χρησιμοποιηθεί κάποια φίλτρα?
 
ρε παιδιά τι κάνω λάθος.. ολες μου οι φωτό μου φαίνονται χάλια, κυρίως όταν βλέπω τις δικές σας..

εδω τραβηξα δυο μανιτάρια, μια χωρίς φλας και μια με φλας. Συνεφιασμένη μέρα, κάτω απο πυκνη βλαστηση. Λαθος ζουμ? Γωνία? Θέμα? ισοροπία λευκού?? Εκθεση? Μηχανή (Olympus 620, 14-42, 40-150), Φωτογράφος? Ολα μαζί?

τι επρεπε να είχα κάνει ώστε το μανιταράκι να βγεί πιο ωραία ?

σε αυτο θα σταθεις..
Αν κρινω τις δοκιμες σου καθαρα φωτογραφικα , ειναι λαθος.Και θεμα καδρου.(δεν ξεχωριζεις τπτ απο την φωτογραφια) δεν εχει θεμα οπως επισης η ωρα σε προδωσε για την φωτογραφια.
αν πηγαινες αλλη ωρα με χαμηλα τον ηλιο και καταλληλο wb και επεφτες κατω χαμηλα και εκανες μακρο στο μανιταρι σε συνδιασμο με μια ωραια σκια η ενα ωραιο background το αποτελεσμα θα ηταν σαφως καλυτερο απο αυτο που εβγαλες τωρα.
Αυτη η φωτογραφια που βλεπω ειναι σηκωνω την μηχανη , και απλως τραβαω φωτο.
 
Ζαρούχλα, το 4ήμερο που μας πέρασε

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • Zarouchla2010_ 078.jpg
    Zarouchla2010_ 078.jpg
    109.5 KB · Views: 96
  • Zarouchla2010_081.jpg
    Zarouchla2010_081.jpg
    124.2 KB · Views: 94
  • Zarouchla2010_260.jpg
    Zarouchla2010_260.jpg
    157 KB · Views: 93
σε αυτο θα σταθεις..
Αν κρινω τις δοκιμες σου καθαρα φωτογραφικα , ειναι λαθος.Και θεμα καδρου.(δεν ξεχωριζεις τπτ απο την φωτογραφια) δεν εχει θεμα οπως επισης η ωρα σε προδωσε για την φωτογραφια.
αν πηγαινες αλλη ωρα με χαμηλα τον ηλιο και καταλληλο wb και επεφτες κατω χαμηλα και εκανες μακρο στο μανιταρι σε συνδιασμο με μια ωραια σκια η ενα ωραιο background το αποτελεσμα θα ηταν σαφως καλυτερο απο αυτο που εβγαλες τωρα.
Αυτη η φωτογραφια που βλεπω ειναι σηκωνω την μηχανη , και απλως τραβαω φωτο.

αυτό είναι και ένα από τα προβλήματα, τις τραβάω χωρίς μελέτη. Αργότερα που τις βλέπω, σκεφτομαι ότι επρεπε να είχα πράξει αλλιώς. Με την συνεφιά πχ, πέρα απο το wb μου φωτίζεται πολυ ο ουρανός και μου "καίγεται", ή θα μου βγεί σκουρο το έδαφος ή θα μου καεί ο ουρανός. Γενικά βγαίνουν πολύ μουντές. Θα βοηθούσε καποιο φίλτρο? Επίσης σε μέρη με έντονα σκιασμένες περιοχές, θα βγούν μαυρες, ενώ το μάτι βλεπει καλά, στην φωτό βγαίνει μαυρίλα, και αν υπερεκθέσω τα φωτεινά βγαίνουν ξασπρισμένα. Δηλαδή πέρα από τα κάδρα μου που δεν ειναι σωστά, δεν ξέρω πώς να χειριστώ και τον φωτισμό κάθε περίπτωσης:
 

Attachments

  • Zarouchla2010_110.jpg
    Zarouchla2010_110.jpg
    90.6 KB · Views: 27
  • Zarouchla2010_344.jpg
    Zarouchla2010_344.jpg
    194.9 KB · Views: 29
αυτο λεγεται δυναμικο ευρος.
ο καθε αισθητηρας εχει διαφορετικο δυναμικο ευρος.
πχ αν εβγαζες το σπιτακι ? στην 2η φωτογραφια με μια d3x τα σκιερα μερη θα ηταν πιο φωτεινα και το αποτελεσμα θα ηταν πολυ πιο φυσικο (θα πλησιαζε δλδ το πως τα βλεπει το ματι)
σαφως και ειναι πολυ δυσκολο μια φωτογραφικη μηχανη να βγαλει οτι βλεπει το ματι.Γιαυτο και υπαρχουν τεχνικες οπως HDR..

Υ.Γ την πρωτη την βλεπω σωστα φωτισμενη
 
JohnJohn, μιας και τα ίδια περνάω κι εγώ περίπου αυτό τον καιρό, θα σου πω τα δικά μου συμπεράσματα (μετά από πολλές συζητήσεις με τον gomar :P)

Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο να μάθεις σε ποια f παίζει καλύτερα ο φακός σου καθώς και να χρησιμοποιείς το σωστό f σε κάθε περίσταση. Εγώ στις αρχές, έλεγα "α, ας ανοίξω διάφραγμα να μεγαλώσω την ταχύτητα" αλλά τελικά το διάφραγμα που έβαζα δεν απέδιδε καθόλου σωστά και το αποτέλεσμα ήταν φωτογραφίες που δεν φαίνονται κουνημένες αλλά σαν να τους λείπει ποιότητα. Το ίδιο συνέβαινε όταν το έκλεινα πολύ και έβγαιναν κάτι φωτογραφίες χειρότερες κι από κινητού!

Από κει και πέρα, παίζουν ρόλο και τα όρια του φακού. Σίγουρα ένας φακός από κιτ δεν θα έχει την οξύτητα που έχει ένας πολύ πιο ακριβός φακός! Σε αυτό δεν μπορείς να κάνεις κάτι αλλά σίγουρα αν πειραματιστείς αρκετά με το διάφραγμα, θα δεις μεγάλη βελτίωση στην ποιότητα των φωτογραφιών σου!

Υ.Γ στην φωτογραφία με το σπιτάκι, φαίνεται πως το focus είναι στο δέντρο πάνω δεξιά μιας και φαίνεται πολύ πιο καθαρό από το σπιτάκι. Δεν ξέρω πως έγινε αυτό, πάντως με λίγο μεγαλύτερο f (και πάντα μέσα στα όρια που αποδίδει σωστά ο φακός σου), το αποτέλεσμα θα ήταν πιο καθαρό πιστεύω.
 
Last edited:
οι παραπάνω φωτογραφίες έχουν υποστεί κάποια επεξεργασία ή έχουν χρησιμοποιηθεί κάποια φίλτρα?

Αν εννοείς για τις δικές μου, ναι, έχουν μια ελαφριά επεξεργασία. Πέιραξα λίγο τα curves και το WB με το captureNX, έσωσα σε τιφ και στο photoshop αύξησα λίγο την οξύτητα (unsharp mask 0.9 και 70-90 περίπου).
Επίσης ξέχασα να πω ότι είναι τραβηγμένη με τον nikon 180/2.8.


EDIT, thanx GOmar για το σχόλιο -bye-
 
Αν εννοείς για τις δικές μου, ναι, έχουν μια ελαφριά επεξεργασία. Πέιραξα λίγο τα curves και το WB με το captureNX, έσωσα σε τιφ και στο photoshop αύξησα λίγο την οξύτητα (unsharp mask 0.9 και 70-90 περίπου).
Επίσης ξέχασα να πω ότι είναι τραβηγμένη με τον nikon 180/2.8.


EDIT, thanx GOmar για το σχόλιο -bye-

το πιο σημαντικο ξεχασες:p
 
Re: Απάντηση: Φωτογραφιες φθινοπωρου

JohnJohn, μιας και τα ίδια περνάω κι εγώ περίπου αυτό τον καιρό, θα σου πω τα δικά μου συμπεράσματα (μετά από πολλές συζητήσεις με τον gomar :P)

Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο να μάθεις σε ποια f παίζει καλύτερα ο φακός σου καθώς και να χρησιμοποιείς το σωστό f σε κάθε περίσταση. Εγώ στις αρχές, έλεγα "α, ας ανοίξω διάφραγμα να μεγαλώσω την ταχύτητα" αλλά τελικά το διάφραγμα που έβαζα δεν απέδιδε καθόλου σωστά και το αποτέλεσμα ήταν φωτογραφίες που δεν φαίνονται κουνημένες αλλά σαν να τους λείπει ποιότητα. Το ίδιο συνέβαινε όταν το έκλεινα πολύ και έβγαιναν κάτι φωτογραφίες χειρότερες κι από κινητού!

Από κει και πέρα, παίζουν ρόλο και τα όρια του φακού. Σίγουρα ένας φακός από κιτ δεν θα έχει την οξύτητα που έχει ένας πολύ πιο ακριβός φακός! Σε αυτό δεν μπορείς να κάνεις κάτι αλλά σίγουρα αν πειραματιστείς αρκετά με το διάφραγμα, θα δεις μεγάλη βελτίωση στην ποιότητα των φωτογραφιών σου!

Υ.Γ στην φωτογραφία με το σπιτάκι, φαίνεται πως το focus είναι στο δέντρο πάνω δεξιά μιας και φαίνεται πολύ πιο καθαρό από το σπιτάκι. Δεν ξέρω πως έγινε αυτό, πάντως με λίγο μεγαλύτερο f (και πάντα μέσα στα όρια που αποδίδει σωστά ο φακός σου), το αποτέλεσμα θα ήταν πιο καθαρό πιστεύω.

Αυτα που αναφερεις περι διαφραγματων και ορια φακων θα βοηθησουν σε μια στατικη φωτογραφια με τριποδο για να βγαλεις ενα καλο τοπιο με οσο το δυνατον καλυτερη ποιοτητα
Η αν σου επιτρεπει το φως της ημερας τοτε παιζεις με το ιδανικο διαφραγμα του φακου και τραβας αφοβα.
Απο εκει και περα το διαφραγμα χρησιμοποιειται κατα κορον ως βαθος πεδιου.
Πχ με τον 80-200 μπορει να θελω να εχω το 2.8 σαν διαφραγμα.Γιατι να βαλω Φ5.6 η Φ11 ; επειδη ειναι τα ιδανικα διαφραγματα;οχι.

Και μη το δενεις σχοινι κορδονι.Βγαλε μια φωτογραφια τοπιου με 5.6 και μια με 8.
μονο αν τις εχεις διπλα διπλα ισως καταλαβεις διαφορες..
 
ρε παιδιά τι κάνω λάθος.. ολες μου οι φωτό μου φαίνονται χάλια, κυρίως όταν βλέπω τις δικές σας..

εδω τραβηξα δυο μανιτάρια, μια χωρίς φλας και μια με φλας. Συνεφιασμένη μέρα, κάτω απο πυκνη βλαστηση. Λαθος ζουμ? Γωνία? Θέμα? ισοροπία λευκού?? Εκθεση? Μηχανή (Olympus 620, 14-42, 40-150), Φωτογράφος? Ολα μαζί?

τι επρεπε να είχα κάνει ώστε το μανιταράκι να βγεί πιο ωραία ?

Εγώ θα σου έλεγα να τα πάρεις ένα ένα. Αν προσπαθείς με πολλούς διαφορετικούς παράγοντες μαζί θα χαθείς.
Το μανιτάρι δεν ήθελες να βγάλεις; Το πρώτο λοιπόν λάθος είναι ότι το μανιτάρι καταλαμβάνει ένα μικρό, πολύ μικρό μέρος του κάδρου. Έπρεπε να πας πιο κοντά ή να βάλεις τηλεφακό. Όσο πιο πολύ μανιτάρι θα φαινόταν στο κάδρο τόσο το καλύτερο.
Επίσης θα βοηθούσε αν χαμήλωνες λίγο, τα μανιτάρια έχουν μόνο λίγους πόντους ύψος και αν τα τραβήξεις από χαμηλά θα τους δώσεις άλλο αέρα, αν τα βγάλεις από το ψηλά θα φαίνονται σαν πετραδάκια στο έδαφος
 
Στο 2ο σετ πάντως JohnJohn η πρώτη έχει τόση συνεφιά που ίσως να έπρεπε να μην έχεις καθόλου ουρανό δεν νομίζω πάντως ότι έχει θέμα φωτισμού.

Πολύ όμορφο το μανιτάρι με το παιδικό χέρι.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Φωτογραφιες φθινοπωρου

Αυτα που αναφερεις περι διαφραγματων και ορια φακων θα βοηθησουν σε μια στατικη φωτογραφια με τριποδο για να βγαλεις ενα καλο τοπιο με οσο το δυνατον καλυτερη ποιοτητα
Η αν σου επιτρεπει το φως της ημερας τοτε παιζεις με το ιδανικο διαφραγμα του φακου και τραβας αφοβα.
Απο εκει και περα το διαφραγμα χρησιμοποιειται κατα κορον ως βαθος πεδιου.
Πχ με τον 80-200 μπορει να θελω να εχω το 2.8 σαν διαφραγμα.Γιατι να βαλω Φ5.6 η Φ11 ; επειδη ειναι τα ιδανικα διαφραγματα;οχι.

Και μη το δενεις σχοινι κορδονι.Βγαλε μια φωτογραφια τοπιου με 5.6 και μια με 8.
μονο αν τις εχεις διπλα διπλα ισως καταλαβεις διαφορες..


Αν έχεις όσο φως θέλεις σε ένα τοπίο, δεν βρίσκω κανέναν λόγο να βάλεις 2.8 και όχι ιδανικά διαφράγματα! Αν όχι, σαφώς και θα παίξεις σε 2.8. Μην ξεχνάμε όμως και πως έχει διαφορά ένας φακός των 1.000ευρώ από έναν των 50! Και εννοείται πως από 5.6 με 8 δεν θα έχουν σχεδόν καμία διαφορά! Εγώ το ανέφερα αυτό σε περίπτωση που το παλικάρι βάζει π.χ f16 για να φαίνεται εστιασμένη όλη η φωτογραφία αλλά να μην ξέρει πως χάνει πολύ σε ποιότητα...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Φωτογραφιες φθινοπωρου

Αν έχεις όσο φως θέλεις σε ένα τοπίο, δεν βρίσκω κανέναν λόγο να βάλεις 2.8 και όχι ιδανικά διαφράγματα! Αν όχι, σαφώς και θα παίξεις σε 2.8. Μην ξεχνάμε όμως και πως έχει διαφορά ένας φακός των 1.000ευρώ από έναν των 50! Και εννοείται πως από 5.6 με 8 δεν θα έχουν σχεδόν καμία διαφορά! Εγώ το ανέφερα αυτό σε περίπτωση που το παλικάρι βάζει π.χ f16 για να φαίνεται εστιασμένη όλη η φωτογραφία αλλά να μην ξέρει πως χάνει πολύ σε ποιότητα...
μη βγαινουμε off topic..
για να κλεισουμε
μπορει με νταλα ηλιο να θελω να εχω στην φωτογραφια πολυ φλου φοντο και να ανοιξω τερμα διαφραγμα..
anyway....
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Φωτογραφιες φθινοπωρου

Αν έχεις όσο φως θέλεις σε ένα τοπίο, δεν βρίσκω κανέναν λόγο να βάλεις 2.8 και όχι ιδανικά διαφράγματα! Αν όχι, σαφώς και θα παίξεις σε 2.8. Μην ξεχνάμε όμως και πως έχει διαφορά ένας φακός των 1.000ευρώ από έναν των 50! Και εννοείται πως από 5.6 με 8 δεν θα έχουν σχεδόν καμία διαφορά! Εγώ το ανέφερα αυτό σε περίπτωση που το παλικάρι βάζει π.χ f16 για να φαίνεται εστιασμένη όλη η φωτογραφία αλλά να μην ξέρει πως χάνει πολύ σε ποιότητα...

o φακός μου ειναι ο zuiko 14-42 (F3.5-5,6) άρα τα F2.8 δεν παιζουν προς το παρόν. Θα ήθελα να επενδύσω σε εναν 14-54 καποια στιγμή αλλά πιστεύω ότι στα χέρια μου προς το παρόν θα πάει χαμένος αφου ακόμα δεν έχω μαθει ουτε να καδράρω σωστά. Και η 620 που πήρα υπερβολή ήταν ισως. Πώς μπορώ να βρώ σε ποια διαφράγματα αποδίδει καλύτερα ο φακός μου?

βασικά την ώρα του κλικ αυτό που σκεφτομαι ειναι πώς θα καδράρω, να μην γέρνει ο ορίζοντας, να μην φαίνεται η σκιά μου, αν έχω σκοτεινά κοντινά σημεία ώστε να ενεργοποιήσω το φλάς, και σπάνια θα σκεφτώ κάτι περεταίρω, εκτός αν μου βγεί στην φωτό κάτι που να βγάζει μάτι, πχ αν μπλεδισουν τα άσπρα ώστε να διορθώσω την ισορροπία λευκού. Δεν εχω μάθει ακόμα να παιζω με το διάφραγμα. Το πολύ πολύ να παιξω με τον χρόνο του κλειστρου αν τραβήξω κανένα ρυάκι. Wb, metering, διαφραγματα, χρόνοι κλειστρου, καδραρισμα, εκθεση, βαθος πεδίου κτλ, δυνατότητες φακου-μηχανής, είναι πολλή η πληροφορία (αγνωστη μεχρι προτινος) που πρέπει όχι απλά να κατανοήσω αλλά να μπορώ και να την ανακαλώ αυτόματα την δεδομένη στιγμή. Πχ θυμήθηκα οταν πηγα να τραβήξω το μανιτάρι να μην πλησιάσω πολύ γιατι ο φακός μου δεν εστιάζει σε λιγότερο απο 90cm απόσταση. Λάθος, γιατι θυμόμουν το όριο του δεύτερου φακού μου (zuiko 40-150), ενώ ο 14-42 που φόραγα εστιάζει ως στα 25cm, χαζομάρα. Επίσης ενώ έχω μηχανή με κινουμενη οθόνη, δεν σκεφτηκα να γυρισω την οθόνη προς τα πάνω και να κατεβασω την μηχανή στο έδαφος, θα την τράβαγα χωρίς καν να γονατίσω, χαζομάρα επίσης. Κι όταν δεν έχεις εμπειρία, κι έχεις μαζί και το έταιρο ήμισυ που του έχεις σπάσει τα νευρα με τα κλικ εδώ, κλικ εκει, κλικ και παραπέρα (ασχετα αν δεν μιλάει ή δεν το δειχνει) ε δεν εχεις και την ανεση να σκεφτείς με την ησυχία σου το κιτρινο μανιτάρι. Και το αποτέλεσμα φάνηκε.. "σηκώνω την μηχανή και τραβάω" οπως είπε ο φίλος. Αλλά έτσι δεν υπάρχει βελτίωση. Δεν ξέρω αν οι φωτό που τραβάω σήμερα σε σχέση με περισυ που πήρα την slr, αν ειναι εστω και λιγο καλύτερες.. γι αυτό ψιλοαπογοητευομαι. Τραβαω πολλές φωτό, αλλά δεν εχω βρει τον τροπο να βελτιωθώ.

Ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές.