Φωτογραφιες Λονδινο για αρχαριο

Harry_BMW

New member
28 November 2009
34
Καλησπερα παιδια.Οπως εχω πει σε προηγουμενο τοπικ εχω αγορασει την Εοs 500D κ εχω αρχισει να πειραματιζομαι.Θα ηθελα καποιες συμβουλες.Αυτη την Κυριακη φευγω Λονδινο κ ενδεχεται να παω κ εδιμβουργο οποτε θελω οι φωτογραφιες που θα τραβηξω να ειναι οσο το δυνατον καλυτερες.Για το μουντο κλιμα του Λονδινου τι θα πρεπει να προσεξω?Να εχω κ τα πρωινα υψηλο Ιso?Μηπως να το αφησω καλυτερα στο auto?Παντα για AF μιλαμε γιατι δοκιμασα μερικες με ΜF κ εβγαιναν χαλια.

Μια ακομα ερωτηση,πως κανω το επιλεκτικο θολωμα να φαινεται πολυ εντονο?Πχ θελω να τραβηξω φωτο το κοριτσι μου σε καποιο παρκο εκει αλλα θελω μονο αυτη να φαινεται καλα κ ολα τα αλλα πισω κ διπλα της πολυ θολα.Σε ποιο προγραμμα της μηχανης μου να το ψαξω κ τι να πειραξω?Επισης αν θελω θολο το μπροστα μερος κ ευκρινες το πισω πως γινεται?Συγνωμη που σας πρηζω με τις απορειες μου.
 
Θα επιχειρήσω να απαντήσω κανα δυό απο τα σημεία που λές. Δεν έχω πάει Λονδίνο αλλά ο μουντός καιρός είναι ίδιος όπου και αν είναι.

Για το iso, δεν θα πρότεινα να το έχεις στο αυτόματα. Θα έλεγα να το έχεις στα 400 ώς πρώτη επιλογή και αν βλέπεις οτι δεν σου φτάνει και σου δίνει μικρές ταχύτητεςς (οι φωτογραφίες βγαίνουν κουνημένες δλδ) τότε να το ανεβάσεις στα 800. Αμφιβάλλω αν ημέρα θα χρειαστείς παράπανω.

Για το θόλομα τώρα. Δεν θυμάμαι με ποιόν φακό είσαι, αλλα υποθέτω οτι έχεις τον φακό του κιτ τον 18-55 έτσι? Με αυτόν είναι η αλήθεια οτι λίγο δύσκολα θα πετύχεις καλό θόλωμα. Η καλύτερη σου περίπτωση για να το κάνεις με αυτόν τον φακό θα είναι να τον έχεις ζουμαρισμένο τέρμα (στα 55 δλδ) να ανοίξεις το διάφραγμα στο μέγιστο (f/5.6), να τοποθετήσεις το κορίτσι σου αρκετά μακριά απο το φόντο σου (όχι δλδ μπροστά σε κάποιον τοίχο, να έχει 3-4 μέτρα απόσταση απο οτιδήποτε πίσω της), το φόντο να περιέχει φυλωσιές (κάνουν ωραίο bokeh) και να είναι αρκετά κοντά σε σένα (δλδ να περνεις στην ουσία μόνο κεφάλι, άντε και ώμους.
Δυστηχώς με τον φακό του κιτ, στα 55μμ και με 5.6 μέγιστο διάφραγμα, είναι λίγο δύσκολο να πετύχεις καλό θόλωμα. Με τα παραπάνω τρικ θα καταφέρεις να μεγιστοποιήσεις αυτά που προσφέρει ο φακος αυτός σε αυτόν τον τομέα, αλλα για περισσότερα θα χρειαστείς άλλο φακό. Η φθηνότερη και ευκολότερη λύση (και μέσα στις καλύτερες) είναι η χρήση κάποιου φωτεινού 50αρη φακού.
Ένός 50mm f/1.8 αν μπορούσες να βρείς απο κάπου θα έκανε τρομερή διαφορά...
 
Με απογοητευεσες τωρα.Δηλαδη η μηχανη που πηρα ειναι μαπα αν δεν αγορασω προσθετα πραγματα.Το θολωμα ειναι οτι πιο συχνο βλεπω κ ενας απ τους λογους που πηρα dslr.Εβγαλα μερικες κοντινες με λιγο θολωμα χωρις να πειραξω το διαφραγμα καθολου απλα πειραξα αλλα πραγματα.

Μπορει καποιος να μου πει επειδη ειμαι ασχετος ποτε προτιμουμαι μεγαλη ταχυτητα κλειστρου κ ποτε μικρη καθως κ ποτε επιλεγουμε ανοιχτο διαφραγμα κ ποτε κλειστο κ τελος πως αλληλεπιδρουν αυτα μεταξυ τους αν επιλεξω πολυ ελευθερο προγραμμα?
 
Καταρχην, πρεπει να παρεις πισω το οτι η μηχανη σου ειναι αχρηστη εκτος αν ξαναπληρωσεις...-bye--bye-
Η μηχανη σου ειναι πολυ καλη. Και ο φακος υπερεπαρκης (προς το παρον).

Κατα δευτερον, διαβασε το μανουαλ πριν φυγεις ή στο αεροπλανο, και παρε το μαζι σου.

Εκει θα βρεις τις βασικες λειτουργιες της μηχανης.

Δες πρωτα τη λειτουργια Av. Με αυτην καθοριζεις το διαφραγμα, δηλαδη το θολωμα του φοντου, οποτε το χρειαστεις.

Με μεγαλες τιμες διαφραγματος βγαζεις γεφυρες κτιρια κτλ.
 
Για καλες φωτο, προσπαθησε να τραβας πρωι (οταν βγαινει ο ηλιος) και βραδυ, για να βγαινουν ωραια χρωματα και να μην καιγεται ο ουρανος. Οταν ειμαι μονος μου, βγαινουν πιο καλες φωτο, αλλα αυτο μπορει να και να μην υσχει για ολους.
Τωρα για ΙΣΟ, συνηθως 100-200 για μενα ειναι αρκετο την ημερα για τοπια.Για πορτρετα παντως καλυτερα παρε τον 50/1,8 , δεν ειναι και πολυ ακριβος.
Και μαθε την μηχανη οσο γινεται πριν το ταξιδι
Η μηχανη μια χαρα ειναι, αλλα παιζει μεγαλο ρολο και ο φακος
 
Οι φωτιστικές συνθήκες δεν διαφέρουν πάνω από 1 - 1,5 στοπ σε σχέση με μια τυπική χειμωνιάτικη μέρα στη Θεσσαλονίκη. Θα έχεις σταθερά iso200, όταν παραγίνεται μουντός ο ουρανός το ανεβάσεις στα 400. 800 όταν αρχίσει να πέφτει ο -όποιος- ήλιος, μετά τα δίνεις όλα.
 
Και εγω το'χω αυτο το χαρακτηριστικο.

Ε όταν δεν έχεις κάποιον να σου λέει "τελείωνε" όσο να 'ναι χαλαρώνεις. Και τελικά τρως λιγότερο χρόνο, η τραβάς στον ίδιο περισσότερες keepers, φωτογραφίζεις πιο αποδοτικά ας πούμε.
 
Ε όταν δεν έχεις κάποιον να σου λέει "τελείωνε" όσο να 'ναι χαλαρώνεις. Και τελικά τρως λιγότερο χρόνο, η τραβάς στον ίδιο περισσότερες keepers, φωτογραφίζεις πιο αποδοτικά ας πούμε.


Ακριβως.Την φωτογραφια με τα φυλλα στα φθηνοπωρινα που σας αρεσαν τα χρωματα,επειδη δεν ειχα τριποδο,καθομουν μιση ωρα μεχρι να την πετυχω,και η κοπελια μου νευριασε και εφυγε και την εψαχνα εξω απο το παρκο μετα και αυτη ειχε παει σπιτι!:flipout::flipout::flipout:

Πολλες φορες βεβαια φοβαμαι λιγακι μονος μου διοτι παιρνω το αυτοκινητο του πατερα μου στην Κρητη και βγαινω στην εξοχη για φωτογραφιες,και καποιες φορες ειναι ερημια.Βεβαια εχω ενα λουκ μυστηριο λιγο,μακρυ μαλλι,γενια και με "προστατευει":p,αλλα ξερεις με ολα αυτα που ακους συνεχεια...
 
αμα εχει κανα hi-end τριποδο μαζι σου, δεν νομιζω οτι πρεπει να φοβασαι τιποτα:)
 
Φίλε μου και εγώ είμαι κάτοχος μιας canon 500d και επίσης αρχάριος .. Θα ήθελα να σου πω να μην απογοητεύεσαι .Πιστεύω ότι η μηχανή σου είναι πάρα πολύ καλή για τα λεφτά της . Αλλά απο εκεί και πέρα όλα είναι θέμα φακού. Αν ψάξεις λίγο στο net θα βρεις φωτογραφίες απίστευτες που έχουν βγει με την 500d .
Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η τεχνική . Επομένως καλά έκανες και ξεκίνησες με τον κιτ φακό 18-55 και όσο καταλαβαίνεις πράγματα θα μπορείς να ξέρεις και σε τι φακό θα προχωρήσεις.
Για το 50mm 1.8 θα στον πρότεινα και εγώ , τον πήρα πριν 2 εβδομάδες περίπου και μπορεί να υπάρχουν καλύτεροι αλλά για τα λεφτά του είναι κορυφαίος. Επίσης θα σε βοηθήσει πολύ στο θόλωμα που θέλεις και επίσης είναι πολύ φωτεινός που σημαίνει δεν χρειάζεται να ανεβάζεις πολύ το iso ακόμα και με κακές συνθήκες φωτισμού. Αν μάλιστα το θέμα που φωτογραφίζεις είναι σταθερό εκεί είναι ακόμα πιο εύκολα τα πράγματα.

Για δες το παρακάτω παράδειγμα με την 500d και φακό τον 50mm 1.8 εντός σπιτιού, βράδυ χωρίς φλας. Η απόσταση του θολωμένου background είναι περίπου 1.5 μέτρο.

Υ.Γ. Να έχεις στο μαυλό σου ότι ο φακός αυτός δεν είναι ζοομ άρα θα πρέπει να κινείσαι εσύ...

attachment.php
 
Last edited:
Να είσαι προσεχτικός με το τρίποδο και τη φωτογράφηση κτιρίων στο

Λονδίνο.Αν δεν έχεις κάποιου είδους άδεια και φωτογραφίζεις πχ το Big Ben,

μπορεί να αντιμετωπίσεις σύλληψη ή και κατάσχεση του εξοπλισμού σου.
 
Μερικές φορές τελικά καταλήγεις πως είναι κρίμα που έχασε η Γερμανία τον πόλεμο. Οι άλλοι έχουν τον ολοκληρωτισμό στο μεδούλι τους. Τι εθνικότητας ήταν ο Όργουελ; Προφανώς δεν τα έγραφε για τους Γερμανούς.
 
Δηλαδη ρε παιδι για να καταλαβω.Ο φακος ο αρχικος ειναι τοσο χαλια?Οπως προειπα ο ξαδερφος μου με slr like μηχανη κ μηδενικη εμπειρια εβγαλε φωτο που υπαρχει αντιστοιχα θολωμα μπροστα η πισω.Εγω με ακριβοτερη μηχανη θα πρεπει να δωσω αλλα 350 ευρω περιπου για να το κανω αυτο?Αυτο το θεωρω τεραστιο φαουλ της εταιριας.Δηλαδη αν καποιος κρατησει τον αρχικο φακο τι παραπανω εχει απο μια ταπεινη compact?Μονο μεγαλυτερη ταχυτητα φωτογραφησης κ λιγο πιο ευκρινεις φωτο?

Κ αν τελικα αποφασισω να αγορασω κ φακο τι θα πρεπει να διαλεξω?Εναν Ζοομ εναν τηλεφακο τον 50mm η καποιον ευρυγωνιο (οι macro ληψεις δεν με ενδιαφερουν)? Οι αλλοι οι φακοι περα του 50mm μπορουν ευκολα να κανουν το θολωμα?Ποια η διαφορα φακου ζοομ με τηλεφακο?
 
Δεν είναι καθόλου χάλια. Εάν έχεις μάλιστα τον IS, είναι ακόμη καλύτερος. Η απόδοσή του είναι σαφώς ανώτερη -λογικό, λόγω του μικρού σχετικά εύρους του- από διάφορους σουπερζουμ.

Το πόσο "θολό" είναι το φόντο σε σχέση με το θέμα, εξαρτάται και από τον φακό, και από τον αισθητήρα, αλλά και από την απόσταση θέματος-φόντου.
ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ μπόρεσε ο φίλος σου να θολώσει το φόντο με σουπερζουμ κόμπακτ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΟ ΙΔΙΟ και πιθανότατα καλύτερα και η 500D με τον 18-55. Όσο φωτεινό φακό και να είχε η σουπερζουμ, απλά τα μεγέθη των αισθητήρων δεν συγκρίνονται (της 500D είναι 10 φορές μεγαλύτερος από τον αισθητήρα οποιασδήποτε σουπερζουμ). To ότι είναι "λίγος" ο 18-55 λέγεται λόγω του "μικρού" του διαφράγματος, και σε σχέση με το ξεφοντάρισμα που δίνει πχ ένας φακός 50μμ φ/2.8. Όχι σε σχέση με τις κόμπακτ.

Τα εστιακά μήκη που καλύπτει βέβαια μια σουπερζουμ, δεν μπορεί να τα καλύψει ο 18-55, θέλεις και τηλεφακό. Όχι σε αντικατάσταση, αλλά σε συμπλήρωση του 18-55.
 
Γιατί δεν πειραματίζεσαι;

Πριν πας στο Λονδίνο, βγάλε φωτογραφία ένα αντικείμενο, (μπουκάλι πχ) με διαφορετικές τιμές διαφράγματος (5.6,7.1…κλπ) στην ίδια θέση, με τον ίδιο φωτισμό, με τον ίδιο φόντο. Δες τα αποτελέσματα στον υπολογιστή. Με διαφορετικά ISO (100,200,κλπ). Δες τα αποτελέσματα.

Μόνο με τον πειραματισμό (και φυσικά το manual) θα καταλάβεις τι πρέπει να κάνεις. Αν θες, ανέβασε και κάποιες φωτογραφίες. Μπορεί να σε βοηθήσουμε πιο πολύ.
 
Δηλαδη αν αγορασω εναν τηλεφακο θα τον πρεπει αναλογως τι θελω να τραβηξω να αλλαζω εκεινη την ωρα τον φακο?Δεν εχω καταλαβει τι διαφορα σε φακο ζουμ κ σε τηλεφακο.. Ο 50μμ σε σχεση με αυτον που εχω τωρα τι θα μου δωσει παραπανω ακριβως?Θα ειναι τοσο ορατη η διαφορα?Με χαλαει λιγο το οτι δεν θα κανει καθολου ζουμ βεβαια.
 
Σε αυτό που λέει ο Νίκος, μην αλλάξεις μόνο το διάφραγμα μεταξύ των λήψεων, περαματίσου και με τη θέση του μπουκαλιού σε σχέση με τη μηχανή σου και το φόντο. Για απομάκρυνέ το λίγο από το φόντο και φέρε το κοντά στη μηχανή σου, και σου λέω τι ξεφοντάρισμα θα πάρεις και από τα 18mm ακόμη. Καμία, μα καμία απολύτως, σύγκριση με κόμπακτ. Ίσα-ίσα η μόνιμη γκρίνια πολλών για τις κόμπακτ είναι ότι όλα είναι νετ και δύσκολα μπορείς να ξεφοντάρεις (για άλλους βέβαια αυτό είναι βασικό πλεονέκτημα).
 
Μερικές φορές τελικά καταλήγεις πως είναι κρίμα που έχασε η Γερμανία τον πόλεμο. Οι άλλοι έχουν τον ολοκληρωτισμό στο μεδούλι τους. Τι εθνικότητας ήταν ο Όργουελ; Προφανώς δεν τα έγραφε για τους Γερμανούς.


+1000

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ για να δικαιολογήσω κάπως τα πράγματα, είναι ότι φυλάνε τα ρούχα τους μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις...όχι ότι πριν από αυτές ήταν καλύτεροι...