Φωτογραφίζοντας αγάλματα

Ένα δείγμα από φωτογράφηση αγαλμάτων τη νύχτα.

Μάρκο Τσεπένκωφ, Πρίλεπ (Περλεπές) FYROM. Εκθεση τουλάχιστον 10 δευτ. φακός NIKKOR 28-200 iso 200, φυσικά με τρίποδο.

Εδώ βολεύει η νύχτα απομονώνοντας το θέμα απ' το φόντο!
Αυτό το χρώμα του φωτισμού δίνει μια ζεστή αίσθηση τελικά! Σε τελείως λευκό δεν ξέρω αν θα μου άρεσε...
 
Το άγαλμα του τελευταίου Βυζαντινού αυτοκράτορα βρίσκεται κρυμμένο στην πλατεία Μητροπόλεως (Αθήνα), πίσω από ένα τοίχο και κάτω από δέντρα με τρόπο που απ' όσους περνάνε από εκεί να μην το βλέπει σχεδόν κανείς, παρά μόνο απορημένοι τουρίστες που ψάχνουν για φτηνά σουβενίρ στα γύρω μαγαζιά. Κάποιοι φαίνεται ότι επιμένουν να ξεχνάμε...

Δοκίμασα να το φωτογραφήσω αλλά το φόντο ενοχλούσε. Όσο κι αν προσπαθούσα να καδράρω διαφορετικά και να το θολώσω με την FZ-7 τα σχήματα και τα χρώματα μένανε εκεί να βγάζουν μάτι. Τελικά το photoshop ήταν ο μόνος δρόμος...
 

Attachments

  • pal1.jpg
    pal1.jpg
    9.8 KB · Views: 38
  • palaiologos.jpg
    palaiologos.jpg
    43.8 KB · Views: 38
Last edited:
Στο PS έκανες εξαιρετική δουλειά.

Μήπως μπορείς να βάλεις και τη πρώτη λήψη σε μεγαλύτερη ανάλυση για να εκτιμήσουμε και τη φωτογραφία;
 
Το ξεφοντάρισμα δούλεψε πολύ σωστά όσο μπορούσε, αλλά και πάλι κάποιες φορές δεν αρκεί ο φακός και θέλει photoshop για να απαλλαγούμε από διάφορα ενοχλητικά... Κι εντάξει τα φυλώματα δέντρων δεν ενοχλούν τόσο αλλά οι πολυκατοικίες φέρνουν κάτι ενοχλητικά άσχετο. Κάπως έτσι αναγκάζομαι να μαθαίνω κολπάκια στο photoshop...

Ποιός είναι στην δεύτερη φωτογραφία? Εντυπωσιακό βλέμμα!

Ποιά από όλες εννοείς;
 
Ας δούμε τώρα τί κάνει και μια τυπική κόμπακτ. και επιλέγω την ίδια πόλη Prilep.

Δείτε και πάλι τον Μάρκο Τσεπένκωφ, μέρα, στο χέρι, με τη μικρούλα SONY L1(αιωνία της η μνήμη) χωρίς έλεγχο του διαφράγματος και αισθητήρας 1/2,5 ιντσες. Καμιά σχέση έτσι δεν είναι; Δείτε επίσης την προτομή του Μίτσε Κοτσάροσκι, πόσο χάνει μέσα σε ένα τοπίο με όλα νετ (αν´η μηχανή είχε ανάλυση 8 μεγα θα μπορούσαμε να διαβάσουμε και την αφίσα πίσω στην κολώνα). Και το πολύ εντυπωσιακό άγαλμα του Κλίμεντ Όχριντσκι (δηλ. του Αγίου Κλήμη της Αχρίδας), του μαθητή του Κυρίλου και του Μεθόδιου, που διέδωσε το χριστιανισμό στην περιοχή. Ειδικά γι αυτό το άγαλμα (και για μερικά ακόμα θα ξαναπάω στις 18/4.

Όλα είναι δείγματα του σοσιαλιστικού ρεαλισμού με μια νότα μπανάλ εθνικισμού.
 

Attachments

  • DSC00063_1.jpg
    DSC00063_1.jpg
    84.6 KB · Views: 25
  • DSC00062_1.jpg
    DSC00062_1.jpg
    67.1 KB · Views: 27
  • DSC00047_1.jpg
    DSC00047_1.jpg
    77.6 KB · Views: 24
Και από τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό, ας πάμε στον τουρκικό ιδεατισμό. Πάρτε ένα άγαλμα μικρό και μια μάσκα του Κεμάλ Ατατούρκ στο Μουσείο στη Μπίτολα (δηλ. το Μοναστήρι) FYROM. Το κτήριο όπου τώρα στεγάζεται το μουσείο ήταν η στρατιωτική ακαδημία, όπου φοίτησε ο Κεμάλ και από όπου αποφοίτησε ως ανθυπολοχαγός. Φυσικά φιλοξενεί μια ολόκληρη πτέρυγα για τον Κεμάλ, την οποία συντηρεί και πληρώνει το Γραφείο του Πρωθυπουργού της Τουρκίας.


Η πρώτη είναι τραβηγμένη με τον CANON 17-40 στο 31 και με διάφραγμα 5. Η δεύτερη με τον 70-210 3.5-4.5, περίπου στο 85 και με διάφραγμα 5.6. Iso 800 πολύ καλή επίδοση δεν νομίζετε;

Η τρίτη είναι για να σας δείξω ότι αυτές οι φωτο τραβήχθηκαν την ώρα του μαθήματος...
 

Attachments

  • IMG_1331_1.jpg
    IMG_1331_1.jpg
    58.5 KB · Views: 32
  • IMG_1330_1.jpg
    IMG_1330_1.jpg
    23.4 KB · Views: 29
  • IMG_1327_1.jpg
    IMG_1327_1.jpg
    25.5 KB · Views: 28
Άντε να βάλουμε και κάτι διαφορετικό. Ρωμαικό άγαλμα στην Ηράκλεια, την ελληνιστική και ρωμαική πόλη που βρίσκεται δίπλα στο Μοναστήρι. Πάλι εν ώρα μαθήματος. Το άγαλμα έχει εξαιρετική θέση. Όμως η λήψη είναι απαράδεκτη. Γι αυτό και θα ξαναπάω στις 20/4. Βλέποντας αυτή τη φωτο σκέφτηκα να διώξω το φακό και να πάρω έναν L. Τελικά άλλαξα σύστημα.
 

Attachments

  • IMG_1287_1.jpg
    IMG_1287_1.jpg
    58.8 KB · Views: 28
Στο PS έκανες εξαιρετική δουλειά.

Μήπως μπορείς να βάλεις και τη πρώτη λήψη σε μεγαλύτερη ανάλυση για να εκτιμήσουμε και τη φωτογραφία;

Αυτή εννοείς?
Από εδώ ξεκίνησα και στα γρήγορα με magnetic lasso και gaussian blur πέρασα στο αποτέλεσμα που είδες. Πρόχειρα την δούλεψα, απλά την έβαλα κυρίως σαν δείγμα για το ξεφοντάρισμα.
 

Attachments

  • pal3.jpg
    pal3.jpg
    64.3 KB · Views: 27
Ας δούμε τώρα τί κάνει και μια τυπική κόμπακτ. και επιλέγω την ίδια πόλη Prilep.

Δείτε και πάλι τον Μάρκο Τσεπένκωφ, μέρα, στο χέρι, με τη μικρούλα SONY L1(αιωνία της η μνήμη) χωρίς έλεγχο του διαφράγματος και αισθητήρας 1/2,5 ιντσες. Καμιά σχέση έτσι δεν είναι; Δείτε επίσης την προτομή του Μίτσε Κοτσάροσκι, πόσο χάνει μέσα σε ένα τοπίο με όλα νετ (αν´η μηχανή είχε ανάλυση 8 μεγα θα μπορούσαμε να διαβάσουμε και την αφίσα πίσω στην κολώνα). Και το πολύ εντυπωσιακό άγαλμα του Κλίμεντ Όχριντσκι (δηλ. του Αγίου Κλήμη της Αχρίδας), του μαθητή του Κυρίλου και του Μεθόδιου, που διέδωσε το χριστιανισμό στην περιοχή. Ειδικά γι αυτό το άγαλμα (και για μερικά ακόμα θα ξαναπάω στις 18/4.

Όλα είναι δείγματα του σοσιαλιστικού ρεαλισμού με μια νότα μπανάλ εθνικισμού.

Έχεις δίκαιο. Οι compact περιορίζουν αρκετά απ' τη φύση τους το αποτέλεσμα. Γνωρίζοντας όμως τι μπορούμε να περιμένουμε σαν αποτέλεσμα, νομίζω ότι μπορούμε να παρακάμψουμε κάποια προβλήματα π.χ. καδράροντας διαφορετικά, πλησιάζοντας περισσότερο το θέμα κλπ.
 
Και από τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό, ας πάμε στον τουρκικό ιδεατισμό. Πάρτε ένα άγαλμα μικρό και μια μάσκα του Κεμάλ Ατατούρκ στο Μουσείο στη Μπίτολα (δηλ. το Μοναστήρι) FYROM. Το κτήριο όπου τώρα στεγάζεται το μουσείο ήταν η στρατιωτική ακαδημία, όπου φοίτησε ο Κεμάλ και από όπου αποφοίτησε ως ανθυπολοχαγός. Φυσικά φιλοξενεί μια ολόκληρη πτέρυγα για τον Κεμάλ, την οποία συντηρεί και πληρώνει το Γραφείο του Πρωθυπουργού της Τουρκίας.


Η πρώτη είναι τραβηγμένη με τον CANON 17-40 στο 31 και με διάφραγμα 5. Η δεύτερη με τον 70-210 3.5-4.5, περίπου στο 85 και με διάφραγμα 5.6. Iso 800 πολύ καλή επίδοση δεν νομίζετε;

Η τρίτη είναι για να σας δείξω ότι αυτές οι φωτο τραβήχθηκαν την ώρα του μαθήματος...

Η τρίτη μ' αρέσει πιο πολύ απ' όλες!
Η δεύτερη μοιάζει κάπως αστεία, σαν να βγήκε από σκιτσογράφο κόμιξ... ;)
Iso 800 ε? Χμμ...
Μπα, δεν ζηλεύω ακόμα. Κρατιέμαι! ;)
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφίζοντας αγάλματα

Το άγαλμα του τελευταίου Βυζαντινού αυτοκράτορα βρίσκεται κρυμμένο στην πλατεία Μητροπόλεως (Αθήνα), πίσω από ένα τοίχο και κάτω από δέντρα με τρόπο που απ' όσους περνάνε από εκεί να μην το βλέπει σχεδόν κανείς, παρά μόνο απορημένοι τουρίστες που ψάχνουν για φτηνά σουβενίρ στα γύρω μαγαζιά. Κάποιοι φαίνεται ότι επιμένουν να ξεχνάμε...

Δοκίμασα να το φωτογραφήσω αλλά το φόντο ενοχλούσε. Όσο κι αν προσπαθούσα να καδράρω διαφορετικά και να το θολώσω με την FZ-7 τα σχήματα και τα χρώματα μένανε εκεί να βγάζουν μάτι. Τελικά το photoshop ήταν ο μόνος δρόμος...



εξαιρετικη φωτο ........

δεν μπορεις να κανεις τιποτε αν φοντος ειναι ασχημος .... εκτος του να επεμβεις δραστικα ......
 
Άντε να βάλουμε και κάτι διαφορετικό. Ρωμαικό άγαλμα στην Ηράκλεια, την ελληνιστική και ρωμαική πόλη που βρίσκεται δίπλα στο Μοναστήρι. Πάλι εν ώρα μαθήματος. Το άγαλμα έχει εξαιρετική θέση. Όμως η λήψη είναι απαράδεκτη. Γι αυτό και θα ξαναπάω στις 20/4. Βλέποντας αυτή τη φωτο σκέφτηκα να διώξω το φακό και να πάρω έναν L. Τελικά άλλαξα σύστημα.

Ποιός φακός ανέλαβε την ευθύνη της "απαράδεκτης" φωτογραφίας?
Φαίνεται να χάνει σε λεπτομέρεια με λάθος contrast αλλά δεν ξέρω και πώς είναι το άγαλμα για να κρίνω με σιγουριά!
Για διαφώτισέ μας στις λεπτομέρειες του προβλήματος, μήπως μάθουμε κι εμείς τι φταίει και στις δικές μας φωτογραφίες!
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφίζοντας αγάλματα

Και από τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό, ας πάμε στον τουρκικό ιδεατισμό. Πάρτε ένα άγαλμα μικρό και μια μάσκα του Κεμάλ Ατατούρκ στο Μουσείο στη Μπίτολα (δηλ. το Μοναστήρι) FYROM. Το κτήριο όπου τώρα στεγάζεται το μουσείο ήταν η στρατιωτική ακαδημία, όπου φοίτησε ο Κεμάλ και από όπου αποφοίτησε ως ανθυπολοχαγός. Φυσικά φιλοξενεί μια ολόκληρη πτέρυγα για τον Κεμάλ, την οποία συντηρεί και πληρώνει το Γραφείο του Πρωθυπουργού της Τουρκίας.


Η πρώτη είναι τραβηγμένη με τον CANON 17-40 στο 31 και με διάφραγμα 5. Η δεύτερη με τον 70-210 3.5-4.5, περίπου στο 85 και με διάφραγμα 5.6. Iso 800 πολύ καλή επίδοση δεν νομίζετε;

Η τρίτη είναι για να σας δείξω ότι αυτές οι φωτο τραβήχθηκαν την ώρα του μαθήματος...



το αγαλματιδιο βγηκε πολυ ωραιο ....

σχεδον χωρις θορυβο και με πολυ ωραιες σκιες ....:grandpa:



απορω στα μουσεια γιατι δεν αφηνουν να χρισιμοποιει καποιος τριποδα .....
 
Re: Απάντηση: Re: Φωτογραφίζοντας αγάλματα

εξαιρετικη φωτο ........
Χαίρομαι που σου άρεσε!
Αν δείς που το έχουν κρύψει το άγαλμα... Και κάποιοι του ξηλώνουν και το όνομα συχνά...

δεν μπορεις να κανεις τιποτε αν φοντος ειναι ασχημος .... εκτος του να επεμβεις δραστικα ......

Εκεί κατέληξα κι εγώ... Αν και θεωρώ ότι το photoshop με τα διάφορα κόλπα δίνει κάπως ψεύτικο αποτέλεσμα, τελικά βοηθάει να δείξω αυτό που ήθελα εγώ να φανεί! Τώρα που σταματάει η φωτογραφία και που αρχίζει η ζωγραφική με αυτές τις διαδικασίες, είναι άλλο πονεμένο θέμα...
 
Ο δεύτερος στο μήνυμα 50. Ποιός είναι?

Μανώλης Ανδρόνικος, καθηγητής κλασικής αρχαιολογίας στη Θεσσαλονίκη και ανασκαφέας των βασιλικών τάφων στη Βεργίνα. Η προτομή βρίσκεται στο πάρκο απέναντι από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης.
 
Ποιός φακός ανέλαβε την ευθύνη της "απαράδεκτης" φωτογραφίας?
Φαίνεται να χάνει σε λεπτομέρεια με λάθος contrast αλλά δεν ξέρω και πώς είναι το άγαλμα για να κρίνω με σιγουριά!
Για διαφώτισέ μας στις λεπτομέρειες του προβλήματος, μήπως μάθουμε κι εμείς τι φταίει και στις δικές μας φωτογραφίες!


Βλέπω ότι ο φακός είτε δεν εστίασε σωστά, είτε εγώ κούνησα τη φωτο. Wide open δεν ήταν, καθώς το διάφραγμα ήταν 5.6. Ο φακός ήταν ο CANON EF 70-210 3.5-4.5. Επίσης βλέπω ότι σε συννεφιά πάσχει από έλλειψη κορεσμού στα χρώματα.

Το άγαλμα πάντως έχει πολύ φωτογενή θέση, καθώς είναι μόνο του μέσα στα χόρτα.
 
Αν το αποτέλεσμα στη Γυναίκα της Πίνδου μας φαίνεται ότι δεν απομονώνεται από το περιβάλλον (και τώρα βλέπω ότι τραβήχθηκε με 5.6 κι όχι με 3.2) χρειαζόμαστε φακό με μεγαλύτερο εστιακή απόσταση, που να δουλεύει wide open και μάλιστα που να ξυρίζει. Τέτοιοι φακοί είναι 100άρηδες μάκρο.

Π.χ. Tamron 90 sp, Tokina 100 atx pro και Sigma 105 macro, όλοι με φωτεινότητα 2.8.
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφίζοντας αγάλματα

Αν το αποτέλεσμα στη Γυναίκα της Πίνδου μας φαίνεται ότι δεν απομονώνεται από το περιβάλλον (και τώρα βλέπω ότι τραβήχθηκε με 5.6 κι όχι με 3.2) χρειαζόμαστε φακό με μεγαλύτερο εστιακή απόσταση, που να δουλεύει wide open και μάλιστα που να ξυρίζει. Τέτοιοι φακοί είναι 100άρηδες μάκρο.

Π.χ. Tamron 90 sp, Tokina 100 atx pro και Sigma 105 macro, όλοι με φωτεινότητα 2.8.



oi macro ειναι φανταστικοι για πορτρετα η αγαλματα !!!!

και αν εχεις και καναν 180 αρη πιστευω θα ειναι πιο καλος σε ξεφονταρισμα ...
 
Αν το αποτέλεσμα στη Γυναίκα της Πίνδου μας φαίνεται ότι δεν απομονώνεται από το περιβάλλον (και τώρα βλέπω ότι τραβήχθηκε με 5.6 κι όχι με 3.2) χρειαζόμαστε φακό με μεγαλύτερο εστιακή απόσταση, που να δουλεύει wide open και μάλιστα που να ξυρίζει. Τέτοιοι φακοί είναι 100άρηδες μάκρο.

Π.χ. Tamron 90 sp, Tokina 100 atx pro και Sigma 105 macro, όλοι με φωτεινότητα 2.8.

έχω και έναν Sigma 105/2.8 EX macro για δοκιμή, εάν ενδιαφέρεσαι. Πολύ ωραίος φακός με επίσης πολύ αργή εστίαση! Αλλά οξύς και 1:1 macro, φυσικά.