Φθινόπωρο...

Τι πιο φθινοπωρινό από κάστανα στη φωτιά, σωστά?!

Από τη σημερινή Εορτή Κρητικού Καστάνου και Ελαιολάδου (24η παρακαλώ) στο Σέιχ-Σου, Θεσσαλονίκη.


attachment.php




attachment.php


Canon 40D, Tamron SP 90/2.8 macro
 

Attachments

  • Chestnut-&-Oliveoil-Festival-08-02.jpg
    Chestnut-&-Oliveoil-Festival-08-02.jpg
    162.9 KB · Views: 112
  • Chestnut-&-Oliveoil-Festival-08-01.jpg
    Chestnut-&-Oliveoil-Festival-08-01.jpg
    199 KB · Views: 114
Μια και εδώ στη Φλώρινα ήλθε πλέον ο χειμώνας, ας βάλουμε μερικές ακόμη για το φθινόπωρο. Φύλλα στο έδαφος.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • DCC_3326_1.jpg
    DCC_3326_1.jpg
    159.5 KB · Views: 71
  • DCC_3325_1.jpg
    DCC_3325_1.jpg
    158.9 KB · Views: 71
  • DCC_3323_1.jpg
    DCC_3323_1.jpg
    143.7 KB · Views: 72
Last edited:
Nαι είναι καλύτερες.
Ένα γενικό tip τώρα:
Σε τέτοιες φωτιστικές συνθήκες όπως στις φωτογραφίες του Βλάση είναι πολύ εύκολο να ξεγελαστεί το φωτόμετρο της μηχανής μας.
Τί κάνουμε;
Επιλέγουμε spot φωτομέτρηση και παίρνουμε ένδειξη επό ένα πράσινο φύλλο. Το πράσινο χρώμα είναι το πλησιέστερο στη γκρίζα κάρτα της Kodak (όλα τα φωτόμετρα είναι ρυθμισμένα να μετρούν σε 18% γκρί).
Ετσι η μέτρησή μας θα είναι πιό σωστή.
Εάν δεν υπάρχει πράσινο φύλλο τότε κάνουμε το εξής: Παίρνουμε ένδειξη απο την παλάμη μας (!) η οποία υποτείθεται ότι φωτίζεται όμοια με το θέμα μας.

Και κάτι ακόμα for Nikon users: Η φωτομέτρηση Matrix δεν είναι το δυνατό σημείο της Νίκον εδώ και πολλά χρόνια. Εχει τάση να υπερφωτίζει κάτι που παλιά βόλευε εκείνους που τραβούσαν μόνο αρνητικό φίλμ. Γι αυτό επιλέγετε καλύτερα κέντρο βάρους ή σπότ
Αντίθετα η 5D (δείγματα στο νήμα 10+ μεγκαπίξελς και μείς) δέν έχει κανένα πρόβλημα.
Ελπίζω στις D3/D700 να έχουν επιτέλους διορθώσει αυτό το "bug"
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Φθινόπωρο...

Και κάτι ακόμα for Nikon users: Η φωτομέτρηση Matrix δεν είναι το δυνατό σημείο της Νίκον εδώ και πολλά χρόνια.

Εγώ Βασίλη θα λεγα ότι ποτέ δεν ήταν to matrix κάτι το ιδιάιτερο. Χρήσιμο ναι αλλά όχι ουσιαστικό εργαλείο στα χέρια του φωτογράφου.
Αν ξέρεις να φωτομετράς με το κέντο βάρους, δηλαδή όπως λές να φωτομετράς σε όσο το δυνατόν πιο ουδέτερες επιφάνειες τί να το κάνεις το ματριξ;
 
Να σας πω κάτι να γελάσετε; Λοιπόν η μηχανή φωτομέτρησε κανονικά, αλλά στη μετατροπή έβαλα το silkypix να κάνει αυτό τη μετατροπή σε auto το exposure και το white balance. Έ, η υπερέκθεση είναι αποτέλεσμα των προτάσεων της silkypix και όχι της αρχικής λήψης.
 
Βλάση νομίζω ότι σε τέτοιες φωτογραφίες σαν αυτή με τα κιτρινισμένα φύλλα που έστειλες το φωτόμετρο της Νικον δε πέφτει έξω με τίποτα
(και κανένα σύγχρονο φωτόμετρο νομίζω αλλά μια και έχω Νικον γράφω μόνο για αυτή)
Άντε να πέσει μισό στοπ.

Εγώ θα έβαζα λίγο πιο ζεστά χρώματα στο white balance του captureNX.
(Μάλλον τράβηξες με συννεφιά και το μπλέ κυριαρχεί)
Ακόμη ίσως κατα την έκθεση να ήταν χρήσιμο ένα πολωτικό που θα αφαιρούσε μερικές αντανακλάσεις από τα φύλλα και θα τα βοηθούσε να αποκτήσουν πιο βαθύ χρώμα.
 
Βλάση νομίζω ότι σε τέτοιες φωτογραφίες σαν αυτή με τα κιτρινισμένα φύλλα που έστειλες το φωτόμετρο της Νικον δε πέφτει έξω με τίποτα
(και κανένα σύγχρονο φωτόμετρο νομίζω αλλά μια και έχω Νικον γράφω μόνο για αυτή)
Άντε να πέσει μισό στοπ.

Εγώ θα έβαζα λίγο πιο ζεστά χρώματα στο white balance του captureNX.
(Μάλλον τράβηξες με συννεφιά και το μπλέ κυριαρχεί)
Ακόμη ίσως κατα την έκθεση να ήταν χρήσιμο ένα πολωτικό που θα αφαιρούσε μερικές αντανακλάσεις από τα φύλλα και θα τα βοηθούσε να αποκτήσουν πιο βαθύ χρώμα.

Ηλία το δοκίμασα, αλλά στους 6000 kelvin το πράσινο βγαίνει αφύσικο εντελώς.
 
Νομίζω οτι η μηχανή "είδε" οτι το κάδρο είχε χαμηλό φωτισμό γι'αυτό βγήκαν υπερφωτισμένες, συγκρινόμενες ειδικά με την πρώτη. Λογικά η πρώτη θα εχει μεγαλύτερη ταχύτητα απο τις υπόλοιπες -εαν δεν είναι διορθωμένη στον υπολογιστή φυσικά.
Εαν ειναι έτσι, δεν ξερω κατα ποσο μπορεί να είναι οποιασδήποτε μορφής ιδιοτροπία σων nicon. Εγω βλέπω κατα τον ίδιο τρόπο να συμπεριφέρονται και η 400d αλλα και η oly c5050z.
 
Να πώ την αλήθεια θα τις ήθελα είτε πιό ανοιχτές είτε πιό κλειστες. Τα χρώματα είναι πολύ ωραία αλλά σαν σύνθεση μου φαίνεται σαν να μήν έχει θέμα. Χωρίς σαφές foreground/background. Δλδ να έδειχνες ολόκληρο τον λόφο που καλύπτεται απο την πυκνή φθινοπωρινή βλάστηση.Η ένα κλαδί/δέντρο να ξεχωρίζει απο τα άλλα απο κοντά. Τώρα αισθάνομαι οτι το μάτι μου "σκανάρει" συνεχώς να βρεί ένα σημείο αναφοράς.
Ίσως άμα είχε και λίγο ουρανό να έκανε λίγο κοντραστ με τα φύλλα.
 
Να και μερικα φθινοπωρινα φυλλα δικα μου, απο τα οποια δεν εμεινα καθολου ευχαριστημενος ομως...
 
Δεν είχε φως... τι ώρα τις έβγαλες?

Hταν λιγο πριν σκοτεινιασει... περιπου 4,30 το απογευμα.... χωρια οτι ηταν συννεφια προς βροχη και τα δεντρα με τα κλαδια σχηματιζαν κανονικη σκεπη μην αφηνοντας ουτε λιγο φως να περασει...

Παντως περιμενα πιο ζωντανα χρωματα, αλλα μαλον ο φωτισμος δεν επαρκουσε...
 
Από ότι έχω καταλάβει όσο πιό έντονο το φώς τόσο πιό έντονος είναι και ο κορεσμος των χρωματων. Λογικό καθώς φαντάζομαι ότι όσο πιό πολύ φώς πέφτει πάνω σε μία σκηνή τόσο περισσότερο αντανακλάει ώστε να "πιαστεί¨απο την κάμερα. Γιαυτό και σε μία ηλιόλουστη μέρα αν δεν κατεβάσεις λίγο το saturation θα "καούν" τα πίο έντονα χρώματα. Άν και άν είναι πολύ δθνατός ο ήλιος μετά μπαίνει στην εξίσωση και το μεγάλο κόντραστ, άρα δεν θές και ντάλα μεσημέρι...
Αν και φαντάζομαι κάθε στιγμή έχει την χρήση της ανάλογα με το τί θες να κάνεις...