Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

ΟΚ, ΟΚ, γνωστή η επιχειρηματολογία και των δύο πλευρών.

Στην πράξη όμως: Είσαι πολύτιμος! Έχεις το σπανιότατο προνόμοιο να διαθέτεις δύο παραπλήσια ηχεία, εκ των οποίων το ένα διαθέτει καμπίνα που (μάλον) δεν ακτινοβολεί καθόλου.

1) Το θεωρείς πιστότερο;
2) Δεν το θεωρείς πιστότερο, αλλά το προτιμάς παρ' όλα αυτά;
3) Δεν το προτιμάς;

Σημ: Τα παραπάνω μούλτιπλ τσόισες, με αποκλειστικό κριτήριο την ρεαλιστικότητα της εικόνας, αγνοώντας άλλα τυχόν προτερήματα ή ελαττώματα

Αυτος ηταν και ο λογος που εφτιαξα τα νορμαλ για να τα συγκρινω.
Ειναι σιγορα πιστοτερο αν το θετεις ετσι.
Οπως ανεφερα και πριν η πιο σωστη λεξη που βρηκα ειναι πιο συγκεκριμένο και πιο ζωντανα μεσοχαμηλα και μεσαια.
Αλλαξα τρια μονωτικά και το καλυτερο ηχο (για μενα) τον ειχε αδειο, μονο ξυλο.
Η καμπινα εκτος του οτι ειναι απιστευτα ακαμπτη, ειναι και οβαλ κατι το οποιο βοηθα σε αλληλοεξουδετερωση κυματων.

Το προβλημα ειναι η κατασκευή της,
ειχα σκεφτει αρκετους τροπους και πραγματικά χωρις να λουφαρεις σε καμπυλότητα ειναι πακετο εκτος αν εχεις παντογραφο.
Ο κυλινδρος ειναι πολυ ευκολο αλλα δεν εχει τις προυποθεσεις

Θα τους βαλω Fostex F200Α που παιζει καλα στα 37λιτρα και πιστευω τοτε να αξιζει το κοπο να τα στησω σε καλο συστημα.
Αλλα θα φτιαξω και μια οβαλ για Eton 11'' καθως βολευει σε λίτρα, διασταση και εκταση, τοτε θα εχω καλυτερη αποψη αν πραγματικά αξιζει το κοπο, μια που χαμηλο θελουμε να παραγει και να ελεγχει.

τα hemp ειναι αριστα για τα λεφτα τους αλλα για.... δυο ή τριων δρομων υλοποιησεις

Υ.Γ. ειχα πολλες ωρες και τα Ομεγα το οποιο με μικρο ή μεσαιο ενισχυτη δεν εχουν χαμηλο, αν τους βαλεις κανενα με αρ$^$3 ξαφνηκα χαμηλο.
τι χαμηλο? του κουτιου χαμηλο
Και η hemp στα σχεδια της στασιμα δημιουργει με 25Χ25 πλευρες για να συντονισει.
Ambient το ειπαμε?
παρεμπιπτοντως τα νορμαλ μου ειναι πιο Ambient
 
Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

γιατι αν είχαμε εναν κιθαρίστα στο δωμάτιό μας δεν θα ακούγαμε σκέτη την κιθάρα, αλλά την διαμορφωμένη από τον χώρο μας ευρεία διασπορά της.

απλά ο χώρος θα πρέπει να δρα διακριτικά (εμπλουτίζοντας με λίγη αντήχηση χωρίς να αλλοιώνει με εντονη την πρώτη ανάκλαση)

Μα στην ηχογράφηση υπάρχει και η πληροφορία του χώρου (φυσική ή τεχνητή δεν έχει σημασία στην κουβέντα μας). Οσο προκαλώ της ανακλάσεις του χώρου τόσο οδηγούμαι προς μια δικιά μου εκδοχή της ηχογράφησης. Επίσης σε κάθε χώρο θα έχω μια διαφορετική (εκδοχή). Ασε που στο 99% των περιπτώσεων ο χώρος δεν είναι σημετρικός.
Δεν είναι προτιμότερο -τουλάχιστον τις πρώτες ανακλάσεις- να τις περιορίσω όσο γίνεται (στενότερος λοβός όσο ανεβαίνει η συχνότητα);
 
Νάτο πάλι το αιώνιο ερώτημα! Λογικά, φαίνεται να έχεις δίκιο (αν και όση πρώτη ανάκλαση έχει απομείνει, θα έρχεται χωρίς υψηλές συχνότητες και αυτό λένε δεν είναι καλό). Από την άλλη, τα υπερβολικά νεκρά δωμάτια δεν ακούγονται... νεκρά; Γιατί;
 
μια μεση λυση χρειαζεται νομίζω.. ότι και να κάνουμε ο χώρος είναι κομμάτι της αλυσίδας, είτε τον θέλουμε είτε δεν τον θέλουμε, για τους δικούς του λόγους ο καθένας, αλλιώς να βάλουμε ακουστικά. Είναι μέρος του συστήματος, όπως είναι ο ενισχυτής μας, όπως ειναι ο χώρος (τεχνητός ή μή) της ηχογράφησης, όπως είναι τα μηχανήματα που ενεπλάκησαν στην ηχογράφηση και όλα βάζουν πολύ ή λίγο την ηχητική υπογραφή τους σε αυτό που θα ακούσουμε. Δεν βρίσκω πουθενα το κακό να ακούω το σήμα διαμορφωμένο σε καποιο βαθμό και από τον χωρο μου, την στιγμή που έχω ήδη δεχτεί ένα σωρό αλλους συμβιβασμούς.

Δηλαδή με ποια λογική πρέπει να δεχόμαστε την ηχητική υπογραφή του φουλ στην παραμόρφωση λαμπάτου ενισχυτή αλλά να απορρίπτουμε δια ροπάλου τα υπόλοιπα στάδια? Μηπως μαζί με την μή επιδραση του χωρου μας θα πρεπε να επιδιωκουμε την μη επίδραση και ΟΛΩΝ των υπολοιπων παραγόντων αν ακολουθησουμε αυτην την λογική?

Συμφωνώ με την λογική του Μανώλη ότι δεν πρέπει να παρεμβάλλεται τίποτα, όμως αν την υιοθετήσουμε θα πρέπει να την ακολουθήσουμε παντού.
Κι αν το πάμε έτσι, αναστρέφοντας το σενάριο (κατι που μου φαινεται πιο λογικό), γιατι να μην απορρίψουμε τον χώρο της ηχογράφησης, δηλαδη οι ηχογραφήσεις να γίνονται σε ανηχοικές συνθήκες, να ρυθμίζονται οι θέσεις των οργάνων οπως γουστάρει ο ηχολήπτης και το αποτέλεσμα που θα ακούσω στο σαλόνι μου να είναι οι οργανοπαιχτες οπως θα ακουγόντουσαν αν επαιζαν στον δικό μου χώρο? Μηπως τελικά αυτό θα ακουγόταν πιο φυσικό? Μηπως να δουμε γιατι η πιστότητα δεν μας φερνει και τοσο κοντα στην φυσικότητα?

αφου ειμαι εξοικειωμένος με τον χωρο μου στον οποιο ζω και ακουω καθημερινά, ακουω τις φωνές των δικών μου ανθρώπων, θα ακούσω την φωνή του Τερζή, αν ερθει στο σαλόνι μου να τον κεράσω κρασι και αν αρχισει να τραγουδά, διαμορφωμένο στις γνωστές μου οικοίες συνθήκες. Αυτό δεν ειναι πιο φυσικό? Γιατι πρέπει να τρώω στην μάπα τον χωρο που ζει ο ηχολήπτης και να μην ακούω κάτω απο τις οικείες μου συνθήκες? Μηπως τελικά πρεπει να επιδιώκουμε κλεινοντας τα μάτια να μην φανταζόμαστε ότι είμαστε στον χώρο του μουσικού γεγονότος (έτσι οπως επέλεξε και το ηχογράφησε ο ηχολήπτης και πετυχαίνοντας πιστή αναπαραγωγή), αλλά κλεινοντας τα ματια να μας δημιουργειται η εντύπωση πως το μουσικό γεγονός λαμβάνει χώρα στον φυσικό πραγματικό μας χώρο? ισως αυτα ακουγονται ανατρεπτικά, όμως για μενα αυτό θα ήταν σημαντικότερο. Να αισθάνομαι ότι ο μουσικός είναι εδώ, όχι οτι εγώ ειμαι εκεί που ήταν ο μουσικός. Πολυ δυσκολα βεβαια και τα δυο.
 
Γιάννη,

ας μη πλατιάσουμε γιατί δεν θα βγάλουμε -ξανά- συμπέρασμα. Ας αφήσουμε κατά μέρος τις λάμπες, πηγές, θέση σελλήνης κτλ. Το ότι ακούει ο καθένας μας την έκδοση του Τερζή, της Callas, των Radiohead, είναι δεδομένο. Κι αυτό εξαρτάται απ τα προηγούμενα, απ τον χώρο κι απ τα μυαλά μας.

Ολοι ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να νεκρώσουμε έναν οικιακό χώρο. Μ αυτό δεδομένο, και πέρα απ τους ρυθμούς του ίδιου του δωματίου που μπορούμε-θέλουμε ή όχι ν ασχοληθούμε, το "million $ question" -που λένε και στο χωριό μου- είναι, θέλουμε:

-μια πηγή με όσο το δυνατόν διευρημένο λοβό;
-μια πηγή με σταθερή διασπορά;
-μια πηγή μονόπολη, δίπολη;
 
Πιστευω οτι το "παιχνιδι", παιζεται στην ηχογραφηση και στον ηχοληπτη.
Εχουμε ξαναπει οτι δεν μπορουμε να παμε πιο πισω απο το δισκο που εχουμε στα χερια μας.

Υπαρχουν ομως παραγωγες με πολλα μικροφωνα, στις οποιες τα μικροφωνα ειναι πανω στα οργανα ή ηλεκτρικα συνδεδεμενα στην κονσολα.
Σ´αυτες τις περιπτωσεις ο χωρος του στουντιο, πολυ λιγο, εως καθολου εχει περασει στην εγγραφη.
Σε καθε αλλη περιπτωση, με αποσταση των μικροφωνων, απο το/τα οργανο/α, σαφως και εχει περασει ο "χωρος" και στο δισκο.

Αφηνω εξω τον ηχοληπτη, γιατι θα το παμε μακρια.Πειτε οτι ηταν ο καλυτερος του κοσμου.

Απλα λοιπον, ετσι πρεπει ν' ακουμε στους χωρους μας, με τα δικα τους χαρακτηριστικα, να προστιθενται.

Προεδρε, και γω εχω τις ιδιες απορίες!
 
Γιάννη,

ας μη πλατιάσουμε γιατί δεν θα βγάλουμε -ξανά- συμπέρασμα. Ας αφήσουμε κατά μέρος τις λάμπες, πηγές, θέση σελλήνης κτλ. Το ότι ακούει ο καθένας μας την έκδοση του Τερζή, της Callas, των Radiohead, είναι δεδομένο. Κι αυτό εξαρτάται απ τα προηγούμενα, απ τον χώρο κι απ τα μυαλά μας.

Ολοι ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να νεκρώσουμε έναν οικιακό χώρο. Μ αυτό δεδομένο, και πέρα απ τους ρυθμούς του ίδιου του δωματίου που μπορούμε-θέλουμε ή όχι ν ασχοληθούμε, το "million $ question" -που λένε και στο χωριό μου- είναι, θέλουμε:

-μια πηγή με όσο το δυνατόν διευρημένο λοβό;
-μια πηγή με σταθερή διασπορά;
-μια πηγή μονόπολη, δίπολη;

α μάλιστα.. πλατειάζω και δεν βοηθώ την κουβέντα, ενώ οι ειρωνίες περι σελήνης βοηθουν στο να βγαλουμε άκρη.. οκ.. :D

in any case δεν μπορείς να οριοθετείς την δική μου σκέψη με βάση το δικό σου προσανατολισμό.. θεωρείς δεδομένο ότι ο χώρος πρέπει οσο το δυνατόν να νεκρωθεί και θέτεις το ερώτημα πάνω σε αυτήν την βάση, προκαθορίζοντας εμμεσα και την απάντηση (θέλουμε μικρότερη φόρτιση χωρου άρα και στενό λοβό ακτινοβολίας) αλλά για μένα το αν θέλουμε νέκρωση ή όχι του χωρου ειναι κάτι που πρεπει να προηγηθεί σε μια τετοια ακρως ενδιαφέρουσα διερεύνηση.
 
α μάλιστα.. πλατειάζω και δεν βοηθώ την κουβέντα, ενώ οι ειρωνίες περι σελήνης βοηθουν στο να βγαλουμε άκρη.. οκ.. :D

in any case δεν μπορείς να οριοθετείς την δική μου σκέψη με βάση το δικό σου προσανατολισμό.. θεωρείς δεδομένο ότι ο χώρος πρέπει οσο το δυνατόν να νεκρωθεί και θέτεις το ερώτημα πάνω σε αυτήν την βάση, προκαθορίζοντας εμμεσα και την απάντηση (θέλουμε μικρότερη φόρτιση χωρου άρα και στενό λοβό ακτινοβολίας) αλλά για μένα το αν θέλουμε νέκρωση ή όχι του χωρου ειναι κάτι που πρεπει να προηγηθεί σε μια τετοια ακρως ενδιαφέρουσα διερεύνηση.

Δεν υπάρχει ειρωνία Γιάννη. Λίγο χιούμορ το οποίο ΙΜΟ δεν βλάπτει την κουβέντα.
Στο προηγούμενο σου μήνυμα, ενώ ξεκινήσαμε να συζητάμε περί διασποράς βρέθηκαν πάλι μπροστά οι λαμπάτοι ενισχυτές, ο ηχολήπτης και δεν θ αργούσαν οι επαφές και οι κολλήσεις και δεν ξέρω γω τι άλλο : )

Στο θέμα μας. Αν διαβάσεις ξανά το σημείο που έκανες bold απ το μήνυμα μου θεωρώ ότι δεν μπορούμε να νεκρώσουμε τον μέσο οικιακό χώρο. Και πιο αναλυτικά για την περίπτωση των πρώτων ανακλάσεων, ειδικά σε υψηλές συχνότητες, μια λύση θα μπορούσε να είναι ο στενότερος λοβός.
Σ αυτή τη βάση ακολούθησαν οι συγκεκριμένες ερωτήσεις μου. Και τις έκανα επειδή έχεις μεγαλύτερη πείρα στο θέμα απ ότι εγώ. :grinning-smiley-043

Αν δεν θες να μπεις στην λογική μου -δικαίωμα σου- μπορείς να γράψεις τα δικά σου συμπεράσματα. Εστω και εμπειρικά.

ΥΓ: συζήτηση κάνουμε. Ελπίζω να συνεχίσουμε χωρίς σε κάθε δεύτερη λέξη να κοιτάμε πίσω απ την πλάτη μας.
 
Ηρεμείστε ρέι, τι κακό είναι αυτό με σας, μια χαρά το πάμε :smile:

Μορφέας:
Δεν νομίζω οτι το "πλάτειασμα" του JohnJohn στερείται ουσίας. Λέει ότι όταν κάποιος "γουστάρει να ακούει λάμπα, κι' ας έχει τη δικιά της υπογραφή", γιατί να απορρίπτει ηχεία που προσπαθούν να διεγείρουν "ευχάριστα" το χώρο;
 
Last edited:
ακριβώς.

δεν είμαι σιγουρος για το ότι ο χώρος πρέπει ντε και καλά όσο το δυνατόν να νεκρωθεί και γι αυτό δεν μπορω να το θεωρήσω ως δεδομένο, άσχετα με το αν ειναι εφικτό η όχι. Πχ για το υψίσυχνο κομμάτι που έθιξε ο Μανώλης, ενδεχωμένως σε ενα στενό δωμάτιο, που ο τοίχος βρίσκεται ακριβώς διπλα στο ηχείο, ενας στενός λοβός να έφερνε θετικότερο αποτέλεσμα - και λεω ενδεχωμένως γιατι κι αυτό σηκώνει αρκετή μελέτη. Αν αποδειχτεί όντως έτσι, αυτό δεν σημαίνει ότι σε ενα φαρδύτερο δωμάτιο ότι θα πρεπει να ακολοθηθεί η ίδια πρακτική του στενού λοβού. Πχ τα πιατίνια in real εκπεμπουν σε πολυ ανοιχτή ακτίνα κι έτσι ειναι η φυσική τους παρουσία. Αν τα αναπαραξουμε μέσω ενός στενού λοβού, αμέσως-αμέσως έχουμε εισάγει άλλον εναν παράγοντα απομάκρυνσης απο το φυσικό. Στον στενό χώρο το "κακό" που προξενουμε με εναν στενό λοβό ίσως να ειναι μικρότερο από το κακό που θα προξενούσε ο έντονα διεγερμένος χώρος και ενδεχομένως πράγματι να εξυπηρετήσει ο στενός λοβός. Σε ενα μεγάλο χώρο όμως δεν μας λέει κανείς ότι τα πράγματα θα εξακολουθούν να είναι έτσι. Μπορεί το "κακό" που προξενεί ο χώρος να είναι μικρότερο από αυτό του στενού λοβού που κι αυτό αξίζει μελέτης.
Χρησιμοποιώ λέξεις "μπορεί", "ίσως" κτλ γιατί θεωρώ ότι όλοι οι παράγοντες αξίζουν προσοχής και δεν θεωρώ τίποτα σίγουρο ή δεδομένο. Πιστεύω ότι και οι δυο "σχολές", της σφαιρικής & της κατευθυντικής πηγής αν μπορουμε να τις πούμε έτσι, έχουν τα δίκια τους κατά περίπτωση. Δεν μπορεί τόσοι οπαδοί στον κόσμο της μιας πλευράς και τοσοι της άλλης να ειναι οι μέν ή οι δε μ@λ@κες, πιστεύω πως η αλήθεια είναι καπου στην μέση και δεν μπορουμε να θεωρήσουμε δεδομένο ουτε το ένα ούτε το άλλο γιατι έχουμε μια καλή πιθανότητα να ξενικάμε με λαθος βάση.
 
Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Κατ' εμέ, αυτό είναι μία Hi-Endική π@π@ριά για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα.
Την ήχο τον παράγουν τα μεγάφωνα. Period!
Οι δονήσεις της καμπίνας, σίγουρα, (παίρνω και όρκο...), δεν υπήρχαν στην ηχογράφηση. Και για αυτό πασχίζουμε όλοι, να ακούσουμε πιστά την ηχογράφηση που έχουμε στα χέρια μας.

Ετσι ακριβως:grinning-smiley-043
 
Kαι το δικο μου σκεπτικο. Οταν κατι ηχογραφειται υπαρχουν συγκεκριμενες δεδομενες συνθηκες ετσι? Οταν αυτο αναπαραγεται απο το συστημα μπαινουν στην μεση ενα σωρο χρωματισμοι - παραμορφωσεις αποτελεσμα των μεσων αναπαραγωγης. Ηδη λοιπον εχουν λοιπον αλλαξει αυτα τα δεδομενα εστω και λιγο. Ερχομαστε στο ηχειο. Σαν μετατροπεας με σπουδαια δουλεια και δυσκολη πρεπει να βγαζει το δυνατον λιγοτερες παραμορφωσεις και χρωματισμους...αμ δε! Εχουμε λοιπον ηδη ενα σωρο προβληματα απο τα μεγαφωνα, αλλα τοσα απο τα κρος το λιγοτερο που θελουμε ειναι να εχουμε ακομη περισσοτερα και απο τις καμπινες. Αν κι αυτες "βγαζουν πραμα-βρωμα" τοτε τα εχουμε κανει ολα χυλο. Μονο αυτο που γραφτηκε δεν ακουμε. Παντα οι καμπινες πρεπει να ειναι οσο γινεται αδρανεις...
 
Ωραία και λογικά όλα αυτά.
Και, επανέρχομαι! Γιατί τότε τα υπερβολικά νεκρά δωμάτια ακούγονται... νεκρά;; (εκτός αν υπάρχουν αντιρρήσεις και σε αυτό). Σύμφωνα με το παραπάνω σκεπτικό, θάπρεπε να ακούγονται ακόμα καλύτερα.
 
Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Ωραία και λογικά όλα αυτά.
Και, επανέρχομαι! Γιατί τότε τα υπερβολικά νεκρά δωμάτια ακούγονται... νεκρά;; (εκτός αν υπάρχουν αντιρρήσεις και σε αυτό). Σύμφωνα με το παραπάνω σκεπτικό, θάπρεπε να ακούγονται ακόμα καλύτερα.

Ακριβως το ανιθετο. Αλλο το ποσο αδρανη πρεπει να ειναι η καμπινα και αλλο το ποση αποσβεση πρεπει να εχει το δωματιο. Η μουσικη ειτε ζωντανη ειτε κονσερβα αναπαραγεται στον χωρο. Αρα δημιουργουνται ανακλασεις οι οποιες χρειαζονται, απλα θελουμε και τον σχετικο ελεγχο αυτων.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Μισό, να ανασυγκροτηθούμε, γιατί βλέπω να χάνουμε τη μπάλα λόγω κακής συνενόησης.

Ο toulou λέει:
H σχολή που θέλει τις καμπίνες να ακτινοβολούν ήχο, λέει οτι το ηχητικό πεδίο που δημιουργείται πίσω και πλάι από το ηχείο, ανακλάται στους τοίχους και αυξάνει την αίσθηση χώρου και βάθους της μουσικής σκηνής.
Ο Γιαννης Α. απαντά (και ο Morfeas συμφωνεί):
Κατ' εμέ, αυτό είναι μία Hi-Endική π@π@ριά για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα.
Τον ήχο τον παράγουν τα μεγάφωνα. Period!...
Ο ΜΙΧΑΗΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ απαντά "Ετσι ακριβως", παραθέτει και το σκεπτικο:
...Εχουμε λοιπον ηδη ενα σωρο προβληματα απο τα μεγαφωνα, αλλα τοσα απο τα κρος το λιγοτερο που θελουμε ειναι να εχουμε ακομη περισσοτερα και απο τις καμπινες. Αν κι αυτες "βγαζουν πραμα-βρωμα" τοτε τα εχουμε κανει ολα χυλο. Μονο αυτο που γραφτηκε δεν ακουμε. Παντα οι καμπινες πρεπει να ειναι οσο γινεται αδρανεις...
, γράφει όμως και ότι :
... Η μουσικη ειτε ζωντανη ειτε κονσερβα αναπαραγεται στον χωρο. Αρα δημιουργουνται ανακλασεις οι οποιες χρειαζονται, απλα θελουμε και τον σχετικο ελεγχο αυτων.
Γιατί λοιπόν χρειάζονται οι ανακλάσεις που δημιουργούνται, αν "τον ήχο τον παράγουν τα μεγάφωνα. Period!" και "η απαιτούμενη χωρική πληροφορία έχει συμπεριληφθεί στην ηχογράφηση", όπως γράφηκε κάπου αλλού;
Και αν χρειάζονται "κάποιες" ανακλάσεις - αλλά όχι οι κύριες, γιατί να μην είναι ωφέλιμη και η ακτινοβολία κάποιας "καλόηχης" καμπίνας;
 
Αγαπητε ανακλασεις απο τον χωρο και οχι εξτρα χρωματισμοι καμπινας. Γιατι τα μπερδευεις. Ενα ηχειο πρεπει ιδανικα να αναπαραγει αυτο που παιρνει χωρις να βαζει και την δικη του υπογραφη. Ιδανικα, αλλα καθως αυτο ειναι αδυνατο ειδικα στα ηχεια, τοτε το λιγοτερο ειναι, να εχει τους λιγοτερους δυνατους χρωματισμους. Ο χωρος μεχρι στιγμης δεν εχει σημασια. Απο την στιγμη λοιπον που το ηχειο κανει την δουλεια του "σωστα" τοτε σειρα εχει ο ελεγχος του χωρου...ο οποιος δεν πρεπει να ειναι ουτε ακουστικα αδρανης αλλα ουτε και πολυ "ζωντανος".
 
κατσε γιατι θα χασουμε τη μπαλα

καταρχην να μη μπερδευουμε τις αρμονικές της ηχογραφησης, που υπαρχουν και ειναι γραμμενες με τις αρμονικές- ανακλάσεις του συστηματος μας μαζι με το χωρο.
Οι πρωτες ειναι καλες και αποτελουν αναπόσπαστο κομμάτι της μουσικής, σπάνια τις ακούμε ολες.
Οι δευτερες ειναι αυτες που μας ενδιαφερουν οι οποιες αλλιωνουν το αποτελέσμα.

Για να αναπτυχθούν οι χαμηλες συχνότητες θελουν χωρο, θα αναπτυχθούν στο εσωτερικλο της καμπίνας και θα ξεδιπλωθουν στο χωρο που ειναι στημένο το συστημα.
Αναλογα με τις διαστάσεις του χωρου θα ειναι και η συχνότητα που θα ακουσουμε.
π.χ. για να ακούσεις 20κυκλους θέλεις χώρο με μεγιστη διαγώνιο 17,2μετρα.
Αυτο το αναφέρω γιατι ακούω καποιους να ακούν 20 κύκλους σε 5Χ4 δωματιο...πως το κάνεις ρε φίλε

Ολοι οι ηχοι όταν προσπίπτουν σε μια επιφάνεια του χωρου μας ενα ποσοστο τους απορροφάτε απο την επιφάνεια ανάλογα με τον δεικτη απόρρόφησης της για κάθε συχνότητα και ενα ποσοστό ανακλάται.
Καθε ανακλαση του χώρου μας δεν ανήκει στην ηχογράφηση....αλλά

προσεξτε τωρα εχουμε δυο ειδών ηχους που δημιουργουνται απο το συστημα μας.
Αυτούς που δημιουργούνται από την καμπίνα του ηχειου και δυναμώνουν οταν η καμπίνα πλησιάζει σε τοίχους και τις ανακλάσεις του χωρου.

Οι πρωτες κατα την αποψη μου ειναι απαραδεκτες,
δηλαδη τι η καμπίνα στα σαμπλερ...απαραδεκτες.

Οι δευτερες αναπόφευτες και μπορούν να αντιμετωπιστούν με απορροφητικά υλικά.

Τωρα κατι αλλο,
θυμαστε πως ειναι η μουσική σε ενα γηπεδο που δεν εχει ανακλάσεις....
δεν ξερω αν σας αρεσει ή σας αρέσει περισσότερο μουσική σε κλειστο δωμάτιο.
Σε κλειστο χωρο η μουσική εχει μια ζεστασιά, μεγαλύτερη πληροφορία και περισσότερες δυναμικές, την εχουμε συνηθήσει κιολας.

Θυμάμαι σε κάτι διακοπές στην Αμοργό εχει μια παραλία στα νοτια του νησιου που πας κυρίως με σκάφος.
Ειναι περιμετρικά βραχια υψους πανω απο 20 μετρα κυκλικά γυρω από μια παραλία μήκους 50 μετα και 20 μετα βαθους.
Εκει που λετε περασαμε δύο μερες με τις καλύτερες χαμηλές που εχω ακούσει μετα το wild rose, με απλά μηχανηματα ημιεπαγγελματικά και γεννητρια
 
Απάντηση: Re: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Αγαπητε ανακλασεις απο τον χωρο και οχι εξτρα χρωματισμοι καμπινας. Γιατι τα μπερδευεις. Ενα ηχειο πρεπει ιδανικα να αναπαραγει αυτο που παιρνει χωρις να βαζει και την δικη του υπογραφη. Ιδανικα, αλλα καθως αυτο ειναι αδυνατο ειδικα στα ηχεια, τοτε το λιγοτερο ειναι, να εχει τους λιγοτερους δυνατους χρωματισμους. Ο χωρος μεχρι στιγμης δεν εχει σημασια. Απο την στιγμη λοιπον που το ηχειο κανει την δουλεια του "σωστα" τοτε σειρα εχει ο ελεγχος του χωρου...ο οποιος δεν πρεπει να ειναι ουτε ακουστικα αδρανης αλλα ουτε και πολυ "ζωντανος".
Κατ´αρχάς, δεν παίρνω θέση υπέρ των ζωντανών καμπίνων - το δικηγόρο του διαβόλου κάνω. Ούτε όμως μπορώ να πω με μεγάλη βεβαιότητα ότι είμαι και κατά. Είμαι σε απορία.

Συγκεκριμένα αυτό το "δεν πρέπει να ειναι ουτε ακουστικα αδρανης" είναι που με μπερδεύει, και όχι η σύγχιση των χωρικών ανακλάσεων με τους έξτρα χρωματισμούς καμπίνας που αναφέρεις. Νόμιζα οτι είναι σαφές, αλλά ξεκαθαρίζω αυτό που εννοούσα ως τώρα:

Ένας χώρος που "δεν πρέπει να ειναι ούτε ακουστικα αδρανης" είναι σχεδόν βέβαιο ότι έχει την δική του "ακουστική υπογραφή" και απόλυτα βέβαιο οτι προσθέτει πληροφορία που δεν υπήρχε στην ηχογράφηση, πληροφορία πέρα από "τον ήχο που παράγουν τα μεγάφωνα. Period". Όμως αυτό όχι μόνο δεν μας πειράζει, αλλά το θεωρούμε και EΠΙΘΥΜΗΤΟ, σε κάποιο ποσοστό έστω.

Η "ακουστική υπογραφή" όμως, και η πληροφορία που δεν υπήρχε στην ηχογράφηση, μιας "ζωντανής" καμπίνας δεν είναι επιθυμητή!! Γιατί; Που είναι η διαφορά; Γιατί αυτή η πρόσθετη πληροφορία είναι χρωματισμός και "έξτρα" όπως λες, ενώ η ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ του χώρου... όχι;
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Εδώ είναι λίγο διαφορετικό το πράγμα.
Κατά Linkwitz (και αρκετών άλλων, κυρίως διπολάκηδων), η όσο το δυνατόν ομοιόμορφη συχνοτικά διασπορά είναι σημαντική, όχι τόσο για τονισμό μιάς πιο εκτεταμένης και βαθειάς σκηνής, αλλά για... αμυντικούς λόγους: για να αποφευχθεί η καταστροφή της έκτασης και του βάθους.
Αυτό επειδή λένε, το αυτί αντιλαμβάνεται την ανομοιομορφία του εξ ανακλάσεως ήχου και αρνείται να εκλάβει το αποτέλεσμα ως ρεαλιστικό. Κατ' αυτούς αυτή είναι η κύρια αιτία της λεγόμενης "κουτίλας". Δεν μας ενοχλεί δηλαδή το ότι το κουτί ακτινοβολεί, αλλά το ότι ακτινοβολεί χρωματισμένα. Και δεν μας ενοχλεί τόσο ο χρωματισμός αυτός επειδή χρωματίζει και τον απ' ευθείας ήχο, αλλά επειδή κάνει τον εξ ανακλάσεως ήχο να φαίνεται σαν ξένο σώμα.

Να μην κάνω τον έξυπνο, για όλα τα παραπάνω δεν έχω πειραματισθεί τόσο ώστε να έχω κάπως θεμελιωμένη προσωπική άποψη, ούτε κάν έχω εμβαθύνει στο θεωρητικό μέρος πέραν των βασικών. Τα βρίσκω όμως εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Μην ξεχνάμε ότι ο Linkwitz "ήταν εκεί" (στην παραδοσιακή φιλοσοφία ηχείου) εδώ και πολλά χρόνια και όχι σε ρόλο κομπάρσου βέβαια, για να την παρατήσει αλλάζοντας εντελώς πλεύση - προς τα δίπολα Οrion κλπ κλπ


Το διπολο (πχ πανελ) κανει ενα "εφε" και το αποτελεσμα που τελικα λαμβανει ο ακροατης ειναι κυριως οι ανακλασεις του εκαστοτε χωρου και πολυ λιγοτερο η μουσικη που παιζει το ηχειο. Ουσιαστικα ΑΚΟΥΣ ΤΟΝ ΧΩΡΟ και οχι το ηχειο.
Αλλωτε το αποτελεσμα ειναι ελκυστικο και αλλωτε απαραδεκτο οπως ΣΥΝΗΘΩΣ συμβαινει.

Προσωπικα ακουσα μονο μια φορα πανελ, να παιζει καλα. Ο ιδιοκτητης προφανως ειχε τον τροπο του (τεχνικα). Απ την αλλη μερια, ο Liknwitz ξερει πραγματα που δεν τα ξερουμε εμεις και πιθανον να μπορει να στησει σωστα ενα διπολο.
Σε διαβεβαιω ομως οτι η συντριπτικη πλειοψηφια των απλων χρηστων, ΔΕΝ μπορει.