Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Μαζί σου! Κι' εγώ... μόνο δύο, αμφότερες σε πολύ μεγάλους χώρους (αν και όσοι εγραψαν εντυπώσεις από Orion στημένα από τον Linkwitz σε διάφορες εκδηλώσεις, μόνο τα καλύτερα είχαν να πουν).

Αυτά όμως που έγραψα στο απόσπασμα που κάνεις quote, δεν είναι προπαγάνδα υπέρ των διπόλων.
Το θέμα ήταν ευρύς ή στενός λοβός. Και επεσήμανα την αιτίαση Linkwitz, κατασταλαγμένου πλέον "διπολιστή" που ωστόσο είναι εχθρός των ζωντανών κουτιών.
Να πω επίσης, ότι εγώ τουλάχιστον δεν έχω εντοπίσει άλλο προβληματισμό πάνω στο θέμα, που να εμβαθύνει κάπως πιο επιστημονικά από το γενικόλογο "το κουτί προσθέτει πληροφορία που μουτζουρώνει τον ήχο". Όποιος γνωρίζει πηγή πληροφόρησης πάνω στο πολύ ενδιαφέρον αυτό θέμα, παρακαλώ να την αναφέρει.
 
Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Μαζί σου! Κι' εγώ... μόνο δύο, αμφότερες σε πολύ μεγάλους χώρους (αν και όσοι εγραψαν εντυπώσεις από Orion στημένα από τον Linkwitz σε διάφορες εκδηλώσεις, μόνο τα καλύτερα είχαν να πουν).

Αυτά όμως που έγραψα στο απόσπασμα που κάνεις quote, δεν είναι προπαγάνδα υπέρ των διπόλων.

Σωστος. Και δεν θεωρησα οτι κανεις προπαγανδα. Απλα απαντησα γιατι ο Linkwitz (και ο καθε Linkwitz) μπορει να εχει πανελ που να παιζει σωστα.

Σχετικα τωρα με τα "ζωντανα" ηχεια σε αντιθεση με τους δηθεν επιστιμονικοφανεις αφορισμους, δεν μπορω να εχω αποψη. Βαλτε διαγραμματα, μετρησεις, καντε συγκεκριμενες αναφορες, τελως παντων, να σχολιασουμε ...

Ερωτηση προς Γιαννη Α :
"Τον ήχο τον παράγουν τα μεγάφωνα. Period!..."
Το ρεφλεξ? :grinning-smiley-043
 
...

Πχ τα πιατίνια in real εκπεμπουν σε πολυ ανοιχτή ακτίνα κι έτσι ειναι η φυσική τους παρουσία. Αν τα αναπαραξουμε μέσω ενός στενού λοβού, αμέσως-αμέσως έχουμε εισάγει άλλον εναν παράγοντα απομάκρυνσης απο το φυσικό.

...

Γιατί απομάκρυνση;

Ας υποθέσουμε ότι αναφερόμαστε κύρια σε ζωντανές ηχογραφήσεις. η "ανοιχτή ακτίνα" του πιατινιού έχει καταγραφεί στο μέσο που προσπαθούμε ν αναπαράγουμε.

Γιατί περιορίζοντας της πρώτες ανακλάσεις στον χώρο αναπαραγωγής απομακρινόμαστε απ το φυσικό;
 
...Κι' εγώ... μόνο δύο, αμφότερες σε πολύ μεγάλους χώρους (αν και όσοι εγραψαν εντυπώσεις από Orion στημένα από τον Linkwitz σε διάφορες εκδηλώσεις, μόνο τα καλύτερα είχαν να πουν).
Ψέματα είπα. Και τα Logan κάποιου γνωστού που έχει φύγει, μια χαρά έπαιζαν και ο χώρος δεν ήταν μεγάλος...
 
Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

......
......
......


Ερωτηση προς Γιαννη Α :
"Τον ήχο τον παράγουν τα μεγάφωνα. Period!..."
Το ρεφλεξ? :grinning-smiley-043

Τζιμ, πιστεύω πως καταλαβαινόμαστε.... Εκτος αν με πειράζεις!!!!-bye-

Επί τη ευκαιρία όμως ας κάνω πιο σαφές αυτό που εννοώ.
Όταν σχεδιάζουμε μία συναρμογή ηχείου είτε είναι κόρνα, είτε B.R, είτε Transm. Line, οι εξισώσεις και τα εξομοιωτικά εργαλεία που διαθέτουμε μας δίνουν ως αποτέλεσμα το σύνολο της συναρμογής Μεγάφωνο + Φορτιση.

Κανένα δεν μας δίνει ΚΑΙ την δευτερογενή ακτινοβολία του υλικού της καμπίνας!
Θέλουμε λοιπόν, η πράξη να συμπίπτει το δυνατόν με τη θεωρία.
Άρα κατά την υλοποίηση της κατασκευής, θα προσπαθούμε πάντα να ελαχιστοποιούμε τους αστάθμητους - μη ελεγχόμενους παράγοντες όπως το "τραγούδι" της καμπίνας.
Νομίζω πως και εσύ στις κόρνες σου δεν θες να ακούς το MDF ή τον πολυεστέρα, αλλά την υπολογισμένη ακτινοβολία μεγαφώνου + κόρνας...
 
Και μια ερώτηση προς τους κατασκευαστές ηχείων, που λένε : "τα ηχεία μας είναι φτιαγμένα να δουλεύουν ως μουσικά όργανα"
Ποιο μουσικό όργανο?

Κλασσική κιθάρα?
Βιολί?
Μεγάλο Κόντρα Μπάσσο?

Δηλαδή Dire Straits ή μπουζούκι ΔΕΝ????
Να ξέρω τι να ακούω δηλαδή....
 
Και ας μην συγχέουμε τον χώρο ηχογράφησης, τον χώρο ακρόασης και τις καμπίνες των ηχείων.

Εμείς στα χέρια μας έχουμε ένα δισκάκι που περιέχει τα εξής:

Τα όργανα και τη φωνή ενός μουσικού θέματος που ηχογραφήθηκε σε ένα studio που κατα τα 99% είναι ένας ΝΕΚΡΟΣ ΧΩΡΟΣ.
Ο ηχολήπτης τα επεξεργάστηκε (μπορεί να έβαλε και λίγο "χρώμα" ή τεχνητή πληροφορία χώρου), και επιβεβαίωσε το αποτέλεσμα σε έναν επίσης ΝΕΚΡΟ ή σχεδόν νεκρό χώρο με τα Monitor που έχει.

Δική μας δουλεία είναι να αναπαράγουμε το δυνατόν πιστότερα αυτά που έχει το δισκάκι.
Το να βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι τον δικό μας χώρο με το "βουητό" της καμπίνας είναι λάθος.
Και είναι λάθος, γιατί το μέσο σπιτικό σαλόνι είναι αυτό που λέει η λέξη, και που εμείς το χρησιμοποιούμε ΚΑΙ σαν χώρο ακρόασης.
Ενώ ένα ηχείο που ακούγεται έντονα η καμπίνα του, είναι απλά ένα ΚΑΚΟ προϊόν.
 
Γιατί απομάκρυνση;

Ας υποθέσουμε ότι αναφερόμαστε κύρια σε ζωντανές ηχογραφήσεις. η "ανοιχτή ακτίνα" του πιατινιού έχει καταγραφεί στο μέσο που προσπαθούμε ν αναπαράγουμε.

το κατά πόσο εχει καταγραφεί αυτό σε ενα studio γεματο ηχοπορροφητικά ειναι είναι ένα θέμα αλλά τέσπα..

Γιατί περιορίζοντας της πρώτες ανακλάσεις στον χώρο αναπαραγωγής απομακρινόμαστε απ το φυσικό;


οχι. δεν απομακρυνόμαστε από το φυσικό επειδή περιορίζουμε τις πρώτες ανακλάσεις (αποτέλεσμα) αλλά επειδή στενεύουμε τον λοβό μέσα απο ένα χωνί (αιτία). Το πιατίνι όταν παλλεται εκπέμπει προς πολλές κατευθύνσεις. Τον ρόλο αυτό καλείται δυστυχώς να παίξει ο θόλος του tweeter. Αν του βάλεις μπροστα ενα χωνί για να του στενέψεις τον λοβό, κατα καποιο τρόπο το πνιγεις, του αλλάζεις ενα από τα χαρακτηριστικά του. Ηδη βεβαια εχουμε κανει μεγαλη ζημιά με τοσα μηχανήματα που εχουν παρεμβληθεί, δεν το συζητάω.. Το γεγονός ότι θα εχεις λιγότερη ανακλαση από τον τοιχο είναι θετικό (επαναλαμβάνω σε στενό δωμάτιο - σε φαρδύ το συζητάμε) αλλά αυτό δεν αναιρεί το ότι εχει αλλοιωθεί ενα επιπλεον χαρακτηριστικό του αρχικού ηχητικού χαρακτήρα.. Πάρε μια κόρνα και μίλα μεσα απο αυτήν. Η φωνή σου θα ακουστεί ολόιδια?
 
το κατά πόσο εχει καταγραφεί αυτό σε ενα studio γεματο ηχοπορροφητικά ειναι είναι ένα θέμα αλλά τέσπα..




οχι. δεν απομακρυνόμαστε από το φυσικό επειδή περιορίζουμε τις πρώτες ανακλάσεις (αποτέλεσμα) αλλά επειδή στενεύουμε τον λοβό μέσα απο ένα χωνί (αιτία). Το πιατίνι όταν παλλεται εκπέμπει προς πολλές κατευθύνσεις. Τον ρόλο αυτό καλείται δυστυχώς να παίξει ο θόλος του tweeter. Αν του βάλεις μπροστα ενα χωνί για να του στενέψεις τον λοβό, κατα καποιο τρόπο το πνιγεις, του αλλάζεις ενα από τα χαρακτηριστικά του. Ηδη βεβαια εχουμε κανει μεγαλη ζημιά με τοσα μηχανήματα που εχουν παρεμβληθεί, δεν το συζητάω.. Το γεγονός ότι θα εχεις λιγότερη ανακλαση από τον τοιχο είναι θετικό (επαναλαμβάνω σε στενό δωμάτιο - σε φαρδύ το συζητάμε) αλλά αυτό δεν αναιρεί το ότι εχει αλλοιωθεί ενα επιπλεον χαρακτηριστικό του αρχικού ηχητικού χαρακτήρα.. Πάρε μια κόρνα και μίλα μεσα απο αυτήν. Η φωνή σου θα ακουστεί ολόιδια?

Γιάννη, δεν καταλαβαίνω ακριβώς το "αποτέλεσμα & αιτία". Πέρα απ αυτό ας ξεκαθαρίσουμε κάτοια πράγματα.
1ο μην φανταστείς ότι τα χωνιά -γενικώς- γίνονται laser. Απλά έχεις την δυνατότητα να ελέγχεις την διασπορά. Οι παλιές παραλληλόγραμμες είχαν διασπορά >90 μοίρες. Επίσης υπάρχουν και οι καθαρές constant directivity.
2ο στις υψηλές συχνότητες που δίνουν την αίσθηση του χώρου (αποστάσεις γιατί τις διαστάσεις τις δίνουν μαζί με τις χαμηλές) ο περιορισμός των πρώτων ανακλάσεων θα δώσει σαφώς πιο πιστή χωρική πληροφορία για τον χώρο ηχογράφησης (τεχνιτός ή φυσικός δεν έχει σημασία). Απ την εμπειρία μου και στον χώρο μου που δεν είναι συμμετρικός το καλύτερο αποτέλεσμα το έχω πάρει με αυτή την πρακτική.
3ο το παράδειγμα με την ομιλία είναι πολύ αυθαίρετο και δεν στέκει όπως το αναφέρεις γενικά. Αν μιλήσεις μέσα απο ένα χωνί που έχει flare όσο η χαμηλότερη συχνότητα της φωνής σου. Φορτωθεί σωστά, και έχεις το Q να το οδηγήσεις, θα ακουστείς μια χαρά. Και πιο μακριά. :flipout:

Ελπίζω να τα πούμε αύριο απο κοντά.
 
"The improved directivity control reduces the reflected sound energy reaching the listening area. This improves the sound stage imaging and greatly enhances the ability to localise sound sources."

http://www.genelecusa.com/ht/learning-center/dcw/

μα σύμφωνησα με αυτό εξ αρχής, κυριως υπο συνθήκες όπως οι πολύ κοντινοί πλαινοί τοίχοι που έχει κι ο Μορφέας στο σαλόνι του.

Υπάρχει όμως και ο αντίλογος αντίστοιχα

Flush (soffit) mounted speakers strike me as producing a sound that is two-dimensional, analytical, but ultimately lifeless. Highly directional horn speakers create a similar negative impression. In the tweeter range, wide horizontal dispersion removes harshness and adds airy-ness in my experience.

http://www.linkwitzlab.com/frontiers.htm

την τελευταία φορά που αναφέρθηκα στο σχόλιο του Linkwitz το αντεπιχείρημα ήταν να τον βγάλουμε κουφό !!!!


ολ αϊ αμ τράιην του σέι ιζ δατ η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Δεν ειμαι πολέμιος της κόρνας, απλά υποστηρίζω πως επιχειρήματα υπάρχουν κι απ τις δυο πλευρές.


@Μανώλη δυστυχώς ειδικά αυριο δεν θα μπορέσω για οικογενειακούς λόγους ( κι έχω παρα πολύ καιρό να "χτυπήσω" ψαρονέφρι κλαψ!! )
 
http://www.linkwitzlab.com/frontiers.htm

την τελευταία φορά που αναφέρθηκα στο σχόλιο του Linkwitz το αντεπιχείρημα ήταν να τον βγάλουμε κουφό !!!!


ολ αϊ αμ τράιην του σέι ιζ δατ η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Δεν ειμαι πολέμιος της κόρνας, απλά υποστηρίζω πως επιχειρήματα υπάρχουν κι απ τις δυο πλευρές.


@Μανώλη δυστυχώς ειδικά αυριο δεν θα μπορέσω για οικογενειακούς λόγους ( κι έχω παρα πολύ καιρό να "χτυπήσω" ψαρονέφρι κλαψ!! )

Μα γιατί μαντέυετε ότι μιλάμε πάντα για τις κόρνες; :grinning-smiley-043

Για τον Λινγουαφόν μ αυτά που γράφει -όχι τα τεχνικά, τα ριβιουεράδικα- μια εξέταση δεν θα ήταν άσχημη ιδέα. :flipout:
Βρε, μπας και ψάχνεται για καμμιά θέση σε περιοδικό;

Σε φοβήσαμε μου φαίνεται. Μέχρι την επόμενη συνάντηση θα το γυρίσουμε απ τις ντουντούκες σε ηχοτρυπίδες.
 
Παντως εγω που ακουσα τον Ulf να μιλαει μεσα απο το χωνι του (αυτο με τα 311 κιλα μπετον) τον ακουσα 100 μετρα μακρυα και ηταν ολοιδιος ο Ulf χωρις καμμια αλλαγη και ηταν σαν να ηταν διπλα μου!
Γιαννη, θα πρεπει πρωτα να ακουσεις κορνες και μετα να γραφεις θεωριες.
 
ομως
ο Πετερ Σβενσον, κιθαριστας των Καρδιγκανς, καθως μιλαγαμε για κορνες μεσα στο γκουλα στουντιο πριν μερικα χρονια και για να δειξει την δυσαρεσκεια του για τα Μ 19 που ειχανε εκει, ξεβιδωσε μια 811 και αρχισε να μιλαει μεσα απο αυτην!
Ακουγοταν υπερβολικα νασαλ.
Ειναι σαν τα αυτοκινητα, Τραμπαντ η Φερραρι η μαλλον Αλφασουντ εννοουσα, ολα αυτοκινητα ονομαζονται.