Fuji FinePix S9600 άτυπο Club...

Βλάση η δεύτερη δεν είναι το Κοινοβούλιο, είναι η έδρα της Κυβέρνησης. Το Κοινοβούλιο (Narodno Sobranije) είναι το χαμηλό κτήριο, καθώς συνεχίζεις, απέναντι από αυτό που δεν θυμάσαι. Το οποίο είναι το κεντρικό κτήριο της BAN (Βουλγαρική Ακαδημία Επιστημών). Αλήθεια τον καθεδρικό ναό τον έβγαλες;

Ευχαριστώ για τη διόρθωση, Βλάση. Ο καθεδρικός ναός ποιος είναι; Αυτός ο μεγαλοπρεπέστατος του Αλεξάνδρου Νέφσκι; Δεν θυμάμαι ρε γμτ! Μας τα έλεγε ο ξεναγός, αλλά τώρα έχω ξεχάσει μερικά.
 
Ευχαριστώ για τη διόρθωση, Βλάση. Ο καθεδρικός ναός ποιος είναι; Αυτός ο μεγαλοπρεπέστατος του Αλεξάνδρου Νέφσκι; Δεν θυμάμαι ρε γμτ! Μας τα έλεγε ο ξεναγός, αλλά τώρα έχω ξεχάσει μερικά.

Ναι... Νιέφσκι
 
Ναι, τον έβγαλα τον καθεδρικό ναό. Είναι πολύ εντυπωσιακός (57 μέτρα ύψος!). Μέσα ήταν ίσως ακόμη πιο εντυπωσιακός, αλλά δεν επιτρεπόταν να βγάλεις φωτογραφίες. Η πρώτη φωτογραφία δείχνει την εμπρόσθια όψη του και η δεύτερη την αριστερή πλευρά. Η τρίτη απεικονίζει το άγαλμα της Αγ. Σοφίας, προστάτιδας της Σόφιας, η τέταρτη την αφεντομουτσουνάρα μου στο χιονοδρομικό του Μπόροβετς και η πέμπτη το τελεφερίκ από από την κορυφή (2000 μέτρα) του χιονοδρομικού της Βίτοσα. Χαρακτηριστικό ήταν ότι και στα δύο χιονοδρομικά δεν έκανε παρά ελάχιστο κρύο παρά το ύψος! Εδώ στην Αλεξανδρούπολη το κρύο ήταν τότε κάπως βαρύ!
 
Απάντηση: Re: Fuji FinePix S9600 άτυπο Club...

Ναι, τον έβγαλα τον καθεδρικό ναό. Είναι πολύ εντυπωσιακός (57 μέτρα ύψος!). Μέσα ήταν ίσως ακόμη πιο εντυπωσιακός, αλλά δεν επιτρεπόταν να βγάλεις φωτογραφίες. Η πρώτη φωτογραφία δείχνει την εμπρόσθια όψη του και η δεύτερη την αριστερή πλευρά. Η τρίτη απεικονίζει το άγαλμα της Αγ. Σοφίας, προστάτιδας της Σόφιας, η τέταρτη την αφεντομουτσουνάρα μου στο χιονοδρομικό του Μπόροβετς και η πέμπτη το τελεφερίκ από από την κορυφή (2000 μέτρα) του χιονοδρομικού της Βίτοσα. Χαρακτηριστικό ήταν ότι και στα δύο χιονοδρομικά δεν έκανε παρά ελάχιστο κρύο παρά το ύψος! Εδώ στην Αλεξανδρούπολη το κρύο ήταν τότε κάπως βαρύ!

ωραιες φωτος αλλα τις μικρηνες πολυ .....

ωραια χρωματα και συμπεριφορα στα σκοτεινα σημεια δηλ, φωτομετρηση!

την επομενη φορα βαλε πιο μεγαλες για βλεπονται καλυτερα...
 
Re: Απάντηση: Re: Fuji FinePix S9600 άτυπο Club...

ωραιες φωτος αλλα τις μικρηνες πολυ .....

ωραια χρωματα και συμπεριφορα στα σκοτεινα σημεια δηλ, φωτομετρηση!

την επομενη φορα βαλε πιο μεγαλες για βλεπονται καλυτερα...


Βαγγέλη, δεν ξέρω τι να κάνω επί του προκειμένου. Έκανα μόνο resize στο photoshop στα 800 x 600 και τίποτε άλλο. Μία όμως απ' όλες (η τελευταία, αν δεν κάνω λάθος) υπερέβαινε και πάλι τα όρια σε KB, οπότε τη μίκρυνα λίγο περισσότερο.
 
Βλασση η δευτερη σειρα των φωτογραφιων ειναι φωτογραφιες πιο σωστα καδραρισμενες απο αυτες της πρωτης σειρας. Με προλαβες. Οτι ηθελα να πω για τις πρωτες ουσιαστικα το εχεις διορθωσει με τις δευτερες.

Το μονο που παρατηρησα και στις 2 σειρες ( σε μια φωτο) ειναι κατι μωβ σημαδια νομιζω πανω στο αγαλμα στην τριτη φωτο. Το εχεις προσεξει?
 
Το μονο που παρατηρησα και στις 2 σειρες ( σε μια φωτο) ειναι κατι μωβ σημαδια νομιζω πανω στο αγαλμα στην τριτη φωτο. Το εχεις προσεξει?

Ναι, δεν έχεις άδικο. Είχε βγει πολύ σκοτεινή και αναγκάστηκα να την περάσω λίγο από το photoshop. Πείραξα το Gamma.
 
Απάντηση: Re: Fuji FinePix S9600 άτυπο Club...

Παίρνω το θάρρος να ανεβάσω κι εγώ λίγες φωτογραφίες από πρόσφατο ταξίδι στη Βουλγαρία, τραβηγμένες με τη μικρή αδελφούλα της 9600, με την 6500.

Τελικά και η μικρή αδελφούλα δεν τα πάει καθόλου άσχημα!
 
Re: Απάντηση: Re: Fuji FinePix S9600 άτυπο Club...

Τελικά και η μικρή αδελφούλα δεν τα πάει καθόλου άσχημα!

Καλή είναι. Και να σκεφτείς ότι μάλλον δεν έχω καταφέρει να την κάνω να αποδώσει ούτε το 60% των πραγματικών της δυνατοτήτων. Είναι προφανές ότι κάνω λάθη. Οι έμπειροι είμαι σίγουρος ότι το έχουν καταλάβει. Είμαι αρχάριος όμως ακόμη. Τώρα μαθαίνω.
 
Βλάση αυτή η πρότασή μου για την ωραία λήψη του ναού. Αν τη θεωρείς παρέμβαση, πές μου να την διαγράψω.

Αν θέλεις να κάνεις το ίδιο, τότε πηγαίνεις στο Photoshop>Filters>Lens Correction>Vertical Correction έβαλα -35 . Μαρκάρω και κάνω Crop. Μετά πηγαίνω στα Layers και κάνω Flatten Image. Ύστερα στο Ιmage>Adjustment> και διορθώνω τα Levels ώστε να αποκτήσει περισσότερο κοντράστ η εικόνα. Ο κορεσμός δεν πειράχθηκε καθόλου.
 

Attachments

  • 2007_12070381_copy.jpg
    2007_12070381_copy.jpg
    136.8 KB · Views: 26
Βλάση αυτή η πρότασή μου για την ωραία λήψη του ναού. Αν τη θεωρείς παρέμβαση, πές μου να την διαγράψω.

Αν θέλεις να κάνεις το ίδιο, τότε πηγαίνεις στο Photoshop>Filters>Lens Correction>Vertical Correction έβαλα -35 . Μαρκάρω και κάνω Crop. Μετά πηγαίνω στα Layers και κάνω Flatten Image. Ύστερα στο Ιmage>Adjustment> και διορθώνω τα Levels ώστε να αποκτήσει περισσότερο κοντράστ η εικόνα. Ο κορεσμός δεν πειράχθηκε καθόλου.

Μόνο παρέμβαση δεν θεωρώ την πρότασή σου, Βλάση. Απεναντίας, τη θεωρώ απολύτως απαραίτητη, αφού διόρθωσε τα κακώς κείμενα της φωτογραφίας μου. Τώρα τη χάρηκα πολύ περισσότερο!

Πραγματικά θεωρώ αναγκαίες για μένα τέτοιες συγκεκριμένες προτάσεις για συγκεκριμένα λάθη. Σε ευχαριστώ!
 
Πάντως Βλαση Βλασίδη φαίνεται έντονα η παραμόρφωση στις καμάρες του τρούλου του καμπαναριού. Eίναι αναπόφευκτο άραγε;:chinscratch:
 
Πάντως Βλαση Βλασίδη φαίνεται έντονα η παραμόρφωση στις καμάρες του τρούλου του καμπαναριού. Eίναι αναπόφευκτο άραγε;:chinscratch:

Για δοκίμασε από photoshop Filter > Distort > Lens correction > remove distortion με ρύθμιση 1 -2 περίπου. Καλύτερα πριν κάνεις την μετατροπή του Βλάση.
Διορθώνει αρκετά την παραμόρφωση του ευρυγώνιου.

Ιδιαίτερα χρήσιμη ρύθμιση και για τις περισσότερες compact μηχανές με "οικονομικό" φακό παρεμπιπτόντως...
 
Φυσικά χρειάζεται και τη διόρθωση που αναφέρει ο Ηλίας. Όμως ο σκοπός μου ήταν να δείξω πολύ απλά στον Βλάση τη βελίωση που μπορεί να φέρει το PS. Εγώ έχω να παρατηρήσω ότι υπάρχει και σφάλμα προοπτικής στους όγκους της εκκλησίας. Συγκεκριμένα ο τρούλος είναι πιο μεγάλος σε σχέση με του ς όγκους χαμηλά. Δεν έκανα κάποια επέμβαση εκεί, διότι είναι περίπλοκη διαδικασία και επίσης διότι η συγκεκριμένη εκκλησία από κατασκευής´της έχει ανισομέρεια στους άνω και κάτω όγκους. Δεν έχω όμως μπροστά μου τα σχέδια ή μια σωστή φωτογραφία της για να προβώ σε ακριβείς διορθώσεις.

Πάντως με το PS μπορείς να διορθώσεις πολλά. Με τους αρχιτεκτονικούς όμως μπορείς να διορθώσεις και την προοπτική.
 
Πάντως με το PS μπορείς να διορθώσεις πολλά. Με τους αρχιτεκτονικούς όμως μπορείς να διορθώσεις και την προοπτική.

Kαι το photoshop βοηθάει αρκετά, και οι αρχιτεκτονικοί φακοί φυσικά. Αν δεν μπορούμε όμως να σταθούμε στο ιδανικά σωστό σημείο για φωτογράφηση, κάποιες παραμορφώσεις είναι αναπόφευκτες. Από χαμηλά η μηχανή απλά δεν μπορεί να δει ότι θα έβλεπε από μεγαλύτερο ύψος. Αλλά καταφέρνουμε με τεχνικές να μιμηθούμε την αίσθηση...

Αν φωτογραφήσουμε π.χ. την Καμάρα με ευρυγώνιο από κοντά και με τηλεφακό απο μακρυά, μπορούμε με το photoshop να διορθώσουμε την κοντινή να μοιάσει πολύ με την μακρινή. Ο τρόπος όμως που θα φαίνεται το κάτω μέρος της καμάρας στην κοντινή θα προδίδει την διαφορετική οπτική μας.

Έχετε παρατηρήσει ότι όταν τα πιτσιρίκια πρωτοζωγραφίζουν ανθρώπους τους φτιάχνουν με αφύσικα πιο μακρυά πόδια σε σχέση με το σώμα; Είναι απλά θέμα οπτικής! Απ' το ύψος που στέκονται βλέπουν κυρίως πόδια κι αυτό ακριβώς μεταφέρουν στην ζωγραφιά τους! :grandpa:
Παρόμοια παραμορφώνει και η μηχανή μας!
 
Εδώ βοηθά ο αρχιτεκτονικός φακός, τόσο όσο δεν φανταζόμαστε. Έστω ότι έχουμε έναν 28άρη φακό πάνω σε πλήρες καρέ. Έστω ότι στεκόμαστε σε απόσταση 10 μέτρα από ένα κτήριο 20 μέτρα ψηλό. Αν θελήσουμε να πάρουμε ολόκληρο το κτήριο, τότε στη μέγιστη έκταση του φακού (περίπου 10-12 χλστ.) έχουμε "κατεβάσει" το κτήριο περίπου 8-10 μέτρα. Κι όλα αυτά ΧΩΡΙΣ την παραμόρφωση της οπτικής που μας δίνει ένας υπερευρυγώνιος και χωρίς την αίσθηση ότι παίρνουμε τη λήψη από χαμηλά, διότι η αίσθηση είναι ότι το κτήριο χαμηλώνει 2 ορόφους ή ότι εμείς ανεβαίνουμε στο 2ο όροφο της απέναντι πολυκατοικίας.

Γι αυτό και δεν πουλώ τον δικό μου φακό και περιμένω ένα φθηνούλι σώμα από τη ΝΙΚΟΝ με πλήρες καρέ το πολύ στα 1600 ευρώ.
 
Εδώ βοηθά ο αρχιτεκτονικός φακός, τόσο όσο δεν φανταζόμαστε. Έστω ότι έχουμε έναν 28άρη φακό πάνω σε πλήρες καρέ. Έστω ότι στεκόμαστε σε απόσταση 10 μέτρα από ένα κτήριο 20 μέτρα ψηλό. Αν θελήσουμε να πάρουμε ολόκληρο το κτήριο, τότε στη μέγιστη έκταση του φακού (περίπου 10-12 χλστ.) έχουμε "κατεβάσει" το κτήριο περίπου 8-10 μέτρα. Κι όλα αυτά ΧΩΡΙΣ την παραμόρφωση της οπτικής που μας δίνει ένας υπερευρυγώνιος και χωρίς την αίσθηση ότι παίρνουμε τη λήψη από χαμηλά, διότι η αίσθηση είναι ότι το κτήριο χαμηλώνει 2 ορόφους ή ότι εμείς ανεβαίνουμε στο 2ο όροφο της απέναντι πολυκατοικίας.

Ο αρχιτεκτονικός φακός μπορεί και προβάλει την εικόνα υπό γωνία στο ccd αντισταθμίζοντας την τραπεζοειδή παραμόρφωση, απ' όσο θυμάμαι.
Αν φωτογραφίζεις μια γιγαντοαφίσα το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και κανείς δεν θα δει πρόβλημα!

Από τον δρόμο όμως που θα βγάλουμε την φωτογραφία ενός κτηρίου δεν φαίνεται π.χ. αν υπάρχει ένα περιστέρι στο μπαλκόνι του πρώτου ορόφου! Η φωτογραφία θα μοιάζει μεν σαν να είναι από το μπαλκόνι του δευτέρου ορόφου της απέναντι πολυκατοικίας, αλλά θα βλέπουμε το μπαλκόνι του πρώτου ορόφου απ' το κάτω μέρος κι όχι απ' το πάνω.
Σε εικόνες 2 διαστάσεων δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά η τρίτη διάσταση, το βάθος, είναι αυτό που εμφανίζει το πρόβλημα...
 
Ηλία την επόμενη φορά θα κοιτάξω να έχω μαζί μου τον φακό και θα παίξουμε (αν βρούμε ελεύθερο χρόνο). θα δείς ότι αυτό που κάνει είναι να αλλάζει τη σχέση ισορροπίας ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο.

Να ανοίξω μήπως χωριστό θέμα για τέτοιους φακούς;
 
Ηλία την επόμενη φορά θα κοιτάξω να έχω μαζί μου τον φακό και θα παίξουμε (αν βρούμε ελεύθερο χρόνο). θα δείς ότι αυτό που κάνει είναι να αλλάζει τη σχέση ισορροπίας ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο.

Να βρεθούμε με το καλό και η συνέχεια θα είναι εύκολη!

Να ανοίξω μήπως χωριστό θέμα για τέτοιους φακούς;

Δεν νομίζω, πολύ εξειδικευμένο και περισσότερο θεωρητικό.
Πόσοι τέτοιοι φακοί υπάρχουν άραγε σε χέρια συνφορουμιτών; Υπάρχει δεύτερος;

Αρκετά παλιότερα είχα δοκιμάσει παρόμοια προσέγγιση με φακό πάνω σε φυσούνα, αν κι εκεί για άλλο λόγο, για διαφορετικό βάθος πεδίου.
Η αλλαγή οπτικής γωνίας πάντως είναι απροσδόκητα εντυπωσιακή!