Γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Διαφορές με την διπλοκαλωδίωση και την διενίσχυση υπάρχουν όταν υπάρχει πρόβλημα με τα τελικά στάδια του ενισχυτή μας.

Πρόβλημα ίσων αδύναμο τροφοδοτικό,λίγη ισχύ,κακή σχεδίαση.

Η διαφορά οφείλεται στην παρεμβολή έξτρα αντιστάσεων στην έξοδο των ενισχυτών που υποστηρίζουν διπλοκαλωδίωση με αποτέλεσμα ο ενισχυτής να βλέπει μεγαλύτερη αντίσταση που μεταφράζεται σε πιο εύκολο φορτίο.

Και η πιο τρανταχτή διαφορά οφείλετε στην αφαίρεση των βραχυκυκλωτήρων απο τα
ηχεία.

Ολα εξηγούνται.

Δεν υπάρχουν "μαντζούνια" και θαύματα όταν πρόκειται για ηλεκτρονικές διατάξεις.

Με ενα σωστό ενισχυτή δεν υπάρχουν ακουστές διαφορές ΟΥΤΕ με διενίσχυση.

Τίποτα δεν εξηγείται με αυθαίρετα συμπεράσματα.

YBA,Krell,Jadis... που εγώ έχω δοκιμάσει έχουν τα προβλήματα που αναφέρεις;Οι διαφορές ήταν-είναι ευδιάκριτες με π.χ Proac και καλώδια Kimber,Analysis,Siltech...
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Όταν ο ενισχυτής υποστηρίζει διπλοκαλωδίωση αλλά τα ηχεία δεν υποστηρίζουν, υπάρχει περίπτωση να δούμε διαφορά στον ήχο αν βάλουμε 4 μπανάνες στον ενισχυτή και 2 στα ηχεία?
 
Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Δεν υπάρχουν γενικές συνταγές.Απλά δοκίμασε δανειζόμενος κάποια καλώδια.
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Πάντως προσωπικά θεωρώ ότι εξαρτάται από το σύστημα και από τον ακροατή.

Το καλύτερο είναι πρώτα η δοκιμή και μετά η αγορά καλωδίων, γιατί υπάρχει και η περίπτωση, με τα ίδια χρήματα αντί να βάλει κάποιος διπλό καλώδιο, να βάλει μονό και να δει καλύτερα αποτελέσματα απ' ότι αν διπλοκαλωδίωνε.
 
Re: Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Δεν υπάρχουν γενικές συνταγές.Απλά δοκίμασε δανειζόμενος κάποια καλώδια.

ΟΚ ευχαριστώ.
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Οι ειδήμονες της διπλο, τριπλο, τετραπλο, .... καλωδίωσης, μπορούν να μας εξηγήσουν (με κατανοητό τρόπο) από καθαρά τεχνικής πλευράς τα όποια πλεονεκτήματα?
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Είμαι κι εγω περίεργος να μάθω την πορία του σήματος μέσα στο ηχείο.

π.χ.
Όταν συνδέουμε 4 μπανάνες στο πίσω μέρος του ηχείου, το σήμα δεν περνάει από το cross over? Αν περνάει από το ίδιο cross over, σημαίνει ότι εννόνεται με το σήμα από τις άλλες 2 μπανάνες (πριν φτάσει στο cross). Ποιός ο λόγος τότε να συνδέσουμε 4 μπανάνες?

Αν δεν περνάει από το cross over, τότε τι γίνεται? Εφόσον το σήμα που πέρνει από τον ενισχυτή είναι το ίδιο με το σήμα των άλλων δύο μπανανών (φεύγουν από το ίδιο σημείο από τον ενισχυτή), λογικά τα δύο σήματα ξαναεννόνονται εσωτερικά του ηχείου έτσι δεν είναι?
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Οι ειδήμονες της διπλο, τριπλο, τετραπλο, .... καλωδίωσης, μπορούν να μας εξηγήσουν (με κατανοητό τρόπο) από καθαρά τεχνικής πλευράς τα όποια πλεονεκτήματα?

Με τον τρόπο που ρωτάς, μάλλον όχι.
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Ήμουν σίγουρος ότι δεν υπάρχει τρόπος κατανοητής εξήγησης.
 
Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Υπάρχει αρκεί να μιλάμε συγκεκριμένα κι όχι γενικά.Μ' αυτήν την έννοια δεν υπάρχουν γενικές συνταγές.

Ποιός ενισχυτής,ποιά ηχεία,ποιά καλώδια.Αρκεί βέβαια να ξέρεις τις απαραίτητες τεχνικές λεπτομέρειες-χαρακτηριστικά γι' όλα αυτά.Οι κατασκευαστές ηχείων,που προτείνουν για μηχανήματά τους διπλοκαλωδίωση χωρίς να πουλάνε καλώδια,κάτι ξέρουν παραπάνω.

Αν δεν τα ξέρεις κι είσαι και περίεργος,απλά δοκιμάζεις με δανεικά καλώδια και σου λύνεται η απορία.
 
Re: Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Υπάρχει αρκεί να μιλάμε συγκεκριμένα κι όχι γενικά.Μ' αυτήν την έννοια δεν υπάρχουν γενικές συνταγές.

Ποιός ενισχυτής,ποιά ηχεία,ποιά καλώδια.Αρκεί βέβαια να ξέρεις τις απαραίτητες τεχνικές λεπτομέρειες-χαρακτηριστικά γι' όλα αυτά.Οι κατασκευαστές ηχείων,που προτείνουν για μηχανήματά τους διπλοκαλωδίωση χωρίς να πουλάνε καλώδια,κάτι ξέρουν παραπάνω.

Αν δεν τα ξέρεις κι είσαι και περίεργος,απλά δοκιμάζεις με δανεικά καλώδια και σου λύνεται η απορία.




Δεν είναι λύση να αρχίσω να δοκιμάζω στην τύχη ότι μου κατέβει.
Ποιες ακριβώς είναι οι απαραίτητες τεχνικές λεπτομέρειες που πρέπει να ξέρω?


Όσο για τους κατασκευαστές ηχείων, εκεί μέσα βρίσκονται ορισμένοι από τους μεγαλύτερους απατεώνες. Προηγούνται βέβαια αυτοί με τα purifiers.
 
Last edited:
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

ειχα ενα Forseti ολοκληρωμένο
ο συγκεκριμένος ενισχυτης υποστήριζε διπλοκαλωδίωση αφου ειχε αλλη μπορνα για τις χαμηλες και αλλη για τις υψηλές

αν δεν χρησιμοποιουσες διπλοκαλωδιωση επρεπε να συνδεσεις σε αυτη με τις χαμηλες

σε αλλά ηχεια με διπλοκαλωδίωση τα ακουγαμε καλυτερα και αλλα οχι

εγω με τα δικά (zanadu) χρησιμοποιουσα μονοκαλωδιωση γιατι με την ιδια αξια επερνα καλυτερο καλώδιο το οποίο επηρρεαζε περισσότερο

δεν ασχολουμε με τετοια πραγματα πια γιατι ειναι σχετικά
ακουω μια χαρα μουσικουλα και ειναι το μονο που με ενδιαφερει
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

τι προβλημα εχετε με τους βραχυκυκλωτηρες???

πεταξτε τους και καντε βραχυκυκλωτηρα το καλώδιο σας
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Από τις προσωπικές μου "εμπειρίες" με την κ. Διπλοκαλωδίωση (προσοχή δεν είναι υπονοούμενο) ειλικρινά δεν κατέληξα σε κανένα απολύτως αξιόπιστο συμπέρασμα, οπότε δεν μου επιτρέπεται ούτε καν να τολμήσω να συμβουλεύσω κάποιον επί του θέματος.

Γι' αυτό ρωτώ αυτούς που πιστεύουν ότι έχουν ξεκαθαρίσει το θέμα, εάν μπορούν να εξηγήσουν και σε εμένα, με κατανοητό τρόπο, σε τι ακριβώς επιδρά η διπλοκαλωδίωση, καθαρά από τεχνική πλευρά. Τι διαφορετικό προσδίδει η μεταφορά του κοινού σημείου των crossover woofer & tweeter, από το ηχείο στην έξοδο του ενισχυτή ?
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Η διπλοκαλωδίωση διευκολύνει το έργο του ενισχυτή. Το μέγεθος της διευκόλυνσης αυτής εξαρτάται από το είδος και την σχεδίαση του κροσόβερ.
Συμβουλή τα καλώδια πάνω και κάτω να είναι ΙΔΙΑ.


από οτι καταλαβαινω και εγω στο κρος ειναι οι διαφορες και οχι στη δυνατοτητα του ενισχυτη, οπως αποδειχτηκε και με το Forseti

αλλά ειναι και το marketing, μπορείς να δωσεις πολλά λεφτά σε ηχεία και να σου εχουν δυο μπορνες???
θα τους κραξουν
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Τι διαφορετικό προσδίδει η μεταφορά του κοινού σημείου των crossover woofer & tweeter, από το ηχείο στην έξοδο του ενισχυτή ?

Τι εννοείς?
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Απλά περιγράφω αυτό που φαίνεται στον εξωτερικό παρατητητή, ότι κάνει η διπλοκαλωδίωση: Μεταφέρει το κοινό σημείο αναφοράς από το ηχείο στην έξοδο του τελικού.

image_preview
 
Last edited:
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Δεν υπάρχει κοινο σημείο αναφορας, τουλάχιστο ετσι οπως καταλαβαινω αυτο που λές.

ο ενισχυτης βλέπει δυο ''δρόμους'' ενα με ασφαλτο και ενα με χωμα
π.χ. η ασφαλτος ειναι HF και το χωμα οι LF

εμεις μπορεί να βλέπουμε οτι κανει καποια διαδρομή μεχρι να φτάσει στο κρος και τα μεγαφωνα αλλά το ρευμα δεν βλέπει καμια διαδρομη
εκει στο κκικινο του ενισχυτη βλέπει LF ή HF
αυτο που κανεις να διαχωρίζεις τις συχνότητες σε δυο καλώδια μη νομιζετε οτι ειναι τιποτα ιδαιτερο για τον εξης απλό λογο : καθε συχνότητα εχει διαφορετική διεισδυτικότητα στον αγωγο
οι μεσαιες και υψηλές ειναι επιφανειακές και οι χαμηλές διεισδυουν στο εσωτερικό του, οπότε και ενα καλώδιο μονο του κανει αυτον το διαχωρισμό
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Το "κοινό σημείο αναφοράς" μεταξύ των δύο δρόμων (υψηλών & χαμηλών) στη μονοκαλωδίωση βρίσκεται στα binding posts των ηχείων, ενώ στη διπλοκαλωδίωση βρίσκεται στα binding posts στην έξοδο του ενισχυτή. Αυτό εννοώ. Τι διαφορά μπορεί να κάνει αυτό?
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

αυτο που κανεις να διαχωρίζεις τις συχνότητες σε δυο καλώδια μη νομιζετε οτι ειναι τιποτα ιδαιτερο για τον εξης απλό λογο : καθε συχνότητα εχει διαφορετική διεισδυτικότητα στον αγωγο
οι μεσαιες και υψηλές ειναι επιφανειακές και οι χαμηλές διεισδυουν στο εσωτερικό του, οπότε και ενα καλώδιο μονο του κανει αυτον το διαχωρισμό

μαλλον μικρή
και εξαρτάται πολύ περισσότερο απο την ποιοτητα και διατομή του καλωδίου (σε περιπτωση που εχουμε πολλά αμπερ)