Γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Απάντηση: Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Ήμουν σίγουρος ότι δεν υπάρχει τρόπος κατανοητής εξήγησης.

Ξέρεις, εκτός από τα του highend και της διπλο-τριπλο-τετραπλοκαλωδίωσης, υπάρχει και κάτι άλλο που λέγεται ευγένια.
 
Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Στα 802D υπήρχε τεράστια διαφορά (αλλά κανονική διπλοκαλωδίωση, όχι μούφα)

τι εννοεις ''κανονικη'' και ''μουφα''?
ποια ειναι η μια και ποια η αλλη?
 
Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Μούφα θεωρώ το να ξεκινά απ τον ενισχυτή με 2 βύσματα και να καταλήγει σε 4.
Το κανονικό είναι να παρέχει 4 εξόδους ο ενισχυτής (να είναι σοβαρός) και να φεύγουν 4 καλώδια.
 
Re: Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Το κανονικό είναι να παρέχει 4 εξόδους ο ενισχυτής (να είναι σοβαρός) και να φεύγουν 4 καλώδια.

Δηλαδής αν είναι σοβαρός έχει 2 σετάκια μπόρνες παράλληλα με εσωτερικό λαμάκι; :p
Τέτοιους σοβαρούς ενισχυτές βρε Δημήτρη σου φτιάχνω με το κιλό...
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

ενδιαφερον ακουγεται...
εχω ενα yamahaki (rx-v663) ο οποιος αν δεν κανω λαθος την υποστηριζει την διπλοκαλωδιωση, ενα ζευγαρι δαπεδου crystal audio ΤΧ-Τ2,κεντρικο crystal audio THX select,και αλλα 4 SmArt 4 Tower,τα οποια ολα εχουν υποδοχες διπλοκαλωδιωσης.πως μπορω να μαθω αν εχουν σειριακο ή παραλληλο crossover?
αξιζει να πειραματιστω?θα εχω καλυτερα αποτελεσματα?(οχι οτι δεν ακουω καλα τωρα)
αν μπορειτε βοηθηστε και δωστε τα φωτα σας!
thanks in advance
Εχω τον ιδιο AV. Διαβασε το manual για την διπλοενυσχηση που μπορεις να κανεις στα main ηχεια σου. Ετοιμαζομαι να το δοκιμασω και γω για να δω διαφορα. Αυτο γινεται οταν δεν χρησιμοποιεις τα presence καναλια που διαθετει ο 663...
 
Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Μούφα θεωρώ το να ξεκινά απ τον ενισχυτή με 2 βύσματα και να καταλήγει σε 4.
Το κανονικό είναι να παρέχει 4 εξόδους ο ενισχυτής (να είναι σοβαρός) και να φεύγουν 4 καλώδια.


αυτο που λες στην ουσια ειναι διενισχυση,απ'οσο ξερω.
 
Re: Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Μούφα θεωρώ το να ξεκινά απ τον ενισχυτή με 2 βύσματα και να καταλήγει σε 4.
Το κανονικό είναι να παρέχει 4 εξόδους ο ενισχυτής (να είναι σοβαρός) και να φεύγουν 4 καλώδια.


Μα αυτο μπορει να γινει ευκολα απο τους περισσοτερους δικαναλους αρκει να εχουν διπλες εξοδους ηχειων (Α/Β). Αυτο βεβαια εναι διενισχυση, αλλα μηπως ετσι εξαντλεις ευκολοτερα τις δυναμεις του...???:FSGSFGS4:
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Διενίσχυση είναι όταν έχουμε ξεχωριστούς ενισχυτές για τους ξεχωριστούς κλάδους των crossover, όχι όταν ο ενισχυτής είναι δικάναλος και απλά βγάζει δυο ζευγάρια μπόρνες.

Ασχέτως αριθμού μπορνών / καλωδίων, αν τα κανάλια του ενισχυτή είναι δυο, έχουμε διπλό/τρίπλο/κτλ. καλωδίωση.
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Διενίσχυση είναι όταν έχουμε ξεχωριστούς ενισχυτές για τους ξεχωριστούς κλάδους των crossover, όχι όταν ο ενισχυτής είναι δικάναλος και απλά βγάζει δυο ζευγάρια μπόρνες.

Ασχέτως αριθμού μπορνών / καλωδίων, αν τα κανάλια του ενισχυτή είναι δυο, έχουμε διπλό/τρίπλο/κτλ. καλωδίωση.


Για πες Δημητρη, δηλαδη ποσα καναλια πρεπει να 'χει ο ενισχυτης για να κανεις διενισχυση?
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Υπό ιδανικές συνθήκες, όσα είναι τα ζεύγη των μπορνών που έχει το ηχείο σου.

Συνήθως τα ζεύγη είναι δύο, οπότε για διενίσχυση χρειάζεσαι δυο δικάναλους ενισχυτές, ή έναν τετρακάναλο.

Κάποιοι AV ενισχυτές που υποστηρίζουν πραγματική διενίσχυση, το κάνουν αξιοποιώντας κανάλια που τους περισσεύουν, ή λειτουργώντας σε 5.1 mode αντί για 7.1 mode (ώστε να αξιοποιούν τα 2 επιπλέον κανάλια για τη διενίσχυση).
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Καλα για τους πολυκαναλους ισχυει, ετσι εχω 'διενισχυσει' κι εγω το δυο μπροστινα ηχεια στο ht χρησιμοποιωντας τις εξοδους των surround back του 7.1 σε 5.1 ...

Αλλα μαλλον με μπερδευει η λεξη ... 'καναλια' αφου στη διενισχυση τα συγκεκριμενα 'καναλια' που χρησιμοποιουνται για διενισχυση παραγουν ακριβως το ιδιο σημα, σωστα? Κι εδω βασικα μιλαμε για δικαναλα συστηματα.

Sorry αν λεω πολλα... για να μαθουμε κατι παραπανω παμε...
 
Last edited:
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Στον κόσμο του δικάναλου, διενίσχυση σημαίνει ουσιαστικά δύο ενισχυτές, συνήθως τελικοί, από δυο κανάλια ο κάθε ένας, οι οποίοι όντως δίνουν το ίδιο σήμα, το οποίο μετά "φιλτράρεται" από τα crossover των ηχείων.

Τι sorry.. αυτά καλό είναι να τα υπενθυμίζουμε που και που.. εν είδη F.A.Q. :p
 
Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Όταν λέω σοβαρός, εννοώ με άριστη τροφοδοσία και να βγάζει την ίδια ισχύ απ όλες τις εξόδους.
 
Re: Απάντηση: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Όταν λέω σοβαρός, εννοώ με άριστη τροφοδοσία και να βγάζει την ίδια ισχύ απ όλες τις εξόδους.

Και πάλι παράλληλα είναι μάναμ...
Απλά αντί να υπάρχει το λαμάκι από τη μεριά των ηχείων υπάρχει από τη μεριά του ενισχυτή... :)
Άλλο φυσικά το να έχει 4 διαφορετικά τελικά στάδια. Εκεί θα μιλάγαμε για διενίσχυση...
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

...και όπως πάμε έχουμε μπερδευτεί και με την διπλοενίσχυση

Το ιδανικό λέγοντας διπλοενίσχυση, θα ήταν στο κουτί του ενισχυτή μας να είχε 2 ενισχυτές για το καθε καναλι, με μία μικρή ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ. Ο ένας ενισχυτής να ήταν σχεδιασμένος για την ενισχυση των χαμηλών συχνοτήτων και ο δεύτερος για τις υψηλές συχνότητες. Για εμένα ΕΚΕΙ θα ειχε νοημα η διπλοκαλωδίωση.


emotiva-xpa-1-amplifier-fig9.jpg


Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ενισχυτές είναι οτι δεν ενισχυουν γραμμικά το σημα απο τα 20Hz εως και τα 20ΚΗz γιατί το φάσμα συχνοτήτων που πρεπει να ενισχύσουν ειναι σχετικά μεγάλο.

Οπως βλέπετε και στην παραπανω εικόνα, "ευθεία γραμμή" υπάρχει μεχρι τη συχνότητα του 1KHz. Από εκεί και πάνω... η ζωη τραβάει την ανηφόρα...

Και γι αυτό το λόγο η διπλοκαλωδίωση για εμενα ειναι ακυρη, απο τη στιγμη που ο κάθε κοινός ενισχυτής θα έχει γραφική παράσταση ως ανωτέρω.

Εαν είχε δυο ενισχυτές, εναν για τις χαμηλές και εναν για τις υψηλές... Και ΟΛΑ αυτα για το ενα καναλι... Δεν θα το συζητούσα. ΔΙΠΛΟΚΑΛΩΔΙΩΣΗ.

Ποσο θα ήταν το κόστος όμως του ενισχυτή?
 
Απάντηση: Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Το ιδανικό λέγοντας διπλοενίσχυση, θα ήταν στο κουτί του ενισχυτή μας να είχε 2 ενισχυτές για το καθε καναλι, με μία μικρή ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ. Ο ένας ενισχυτής να ήταν σχεδιασμένος για την ενισχυση των χαμηλών συχνοτήτων και ο δεύτερος για τις υψηλές συχνότητες.
Εαν είχε δυο ενισχυτές, εναν για τις χαμηλές και εναν για τις υψηλές... Και ΟΛΑ αυτα για το ενα καναλι... Δεν θα το συζητούσα. ΔΙΠΛΟΚΑΛΩΔΙΩΣΗ.




Πρέπει φυσικά να προηγηθούν ενεργά φίλτρα, οπότε καταλήγουμε στην ενεργή πολυενίσχυση, αν τους κολήσουμε
και στις πλάτες των ηχείων για να γλυτώσουμε απο τα καλώδιά τους,φτάνουμε στα ενεργά ηχεία,που παρόλο
έχουν μόνο θετικά στοιχεία και επικράτησαν στα studio,
στα σπίτια μας δεν έχουν βρει θέση και ασχολούμαστε
με λεπτομέρειες (διπλοκαλωδίωση,διπλοενίσχυση,καλώδια κ.α.)
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Το διαγραμμα που δινεις ειναι τυπικο για την παραμορφωση 99% των ενισχυτων.Και ειναι μια χαρα για ενισχυση για τις υψηλες συχνοτητες.Πειραζουν τα 0.02%THD και οχι το 10% (τουλαχιστο) των συνηθισμενων τουιτερ?
 
Re: Απάντηση: Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Πρέπει φυσικά να προηγηθούν ενεργά φίλτρα, οπότε καταλήγουμε στην ενεργή πολυενίσχυση, αν τους κολήσουμε
και στις πλάτες των ηχείων για να γλυτώσουμε απο τα καλώδιά τους,φτάνουμε στα ενεργά ηχεία,που παρόλο
έχουν μόνο θετικά στοιχεία και επικράτησαν στα studio,
στα σπίτια μας δεν έχουν βρει θέση και ασχολούμαστε
με λεπτομέρειες (διπλοκαλωδίωση,διπλοενίσχυση,καλώδια κ.α.)

Το διαγραμμα που δινεις ειναι τυπικο για την παραμορφωση 99% των ενισχυτων.Και ειναι μια χαρα για ενισχυση για τις υψηλες συχνοτητες.Πειραζουν τα 0.02%THD και οχι το 10% (τουλαχιστο) των συνηθισμενων τουιτερ?

Ακριβώς το ίδιο πράγμα λέμε!
Δεν προκειται να καταλάβουμε διαφορά με την διπλοκαλωδίωση.
Το μόνο που κερδίζουμε είναι η αίσθηση ελαφρώτητας στην τσέπη.

...και για να είμαστε πιο σωστοί κάπως έτσι είναι οι καμπύλες απόκρισης των ενισχυτών, "φουλ της κούρμπας" δηλαδη!

CS5FIG1.jpg


και σε αυτό η διπλοκαλωδίωση, δεν προσφέρει τίποτε...
 
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Ναι, αλλά οι κούρμπες των ενισχυτών είναι αστείες μπροστά στις καμπύλες των ηχείων.