ναι, βάζουν και πολύ καλούς μεντεσέδες στις πόρτες ...![]()
Μια παρένθεση, όσον αφορά τη σύσταση εταιρείας στην Ελλάδα.
Επειδή το πέρασα πριν 4 χρόνια, το να στήσεις επιχείρηση είναι πολύ μεγάλο ζόρι και θέλει κάμποσο κεφάλαιο για να ξεκινήσεις.
Είναι λες και το κράτος σε τιμωρεί επειδή θες να βασιστείς στις δικές σου δυνάμεις...
υπολόγιζε 2-3 μήνες χωρίς τα crossover.σε λίγο καιρό έχεις ένα εξαιρετικό ζευγάρι ηχείων
αγόρασε μπόλικους, πυκνωτές, πηνία, αντιστάσεις σε διάφορες τιμές και ποιότητες και δύο κολλητήρια ένα για κάθε ηχείο και ξεκίνα τις δοκιμές στα crossover.προσαρμοσμένο στις δυνατότητες-απαιτήσεις-χώρο σου
Η δική μου εμπειρία στις ιδιοκατασκευές ηχείων λέει τα εξής:
1. Το αρχικό κόστος που έχεις υπολογίσει πολλαπλασίασε το χ 2 ή χ 3 καλύτερα για να είσαι μέσα.
2. Φρόντισε να έχεις πολύ χρόνο στην διάθεσή σου.
3. Αν δεν έχεις υπομονή και επιμονή άστο καλύτερα.
4. Αν απογοητεύεσαι εύκολα, τότε αυτό το χόμπι δεν κάνει για εσένα.
5. Συμβουλέψου τα είδη υπάρχοντα σχέδια και εμπειρίες ανθρώπων που έχουν φτιάξει κάτι παρόμοιο.
6. Αν δυνατό προσπάθησε να ακούσεις κατασκευές που χρησιμοποιούν ίδιες μονάδες με τις δικές σου.
7. Βρες ένα καλό επιπλοποιό (ψείρα) και βεβαιώσου (πριν του αναθέσεις το έργο) ότι είναι ανεκτικός σε υποδείξεις και δεν κινδυνεύεις να σου πετάξει τα ηχεία στο κεφάλι με το παραμικρό.
8. Σκέψου εξ' αρχής κάθε βήμα σου και προσπάθησε να βρεις και εναλλακτικές (αν υπάρχουν).
9. υπολόγιζε 2-3 μήνες χωρίς τα crossover.
10. αγόρασε μπόλικους, πυκνωτές, πηνία, αντιστάσεις σε διάφορες τιμές και ποιότητες και δύο κολλητήρια ένα για κάθε ηχείο και ξεκίνα τις δοκιμές στα crossover.
11. Ξεκίνα με την κατασκευή των crossover βασισμένος αρχικά στα τυπολογία (ΒW, LR κτλ) και στην συνέχεια κάνε μικροαλλαγές για να το φέρεις στα γούστα σου. Υπολόγιζε ότι αυτή η διαδικασία μπορεί να κρατήσει από 2 μήνες έως και 1 χρόνο. Εάν χρησιμοποιήσεις μικρόφωνο και μετρήσεις θα κερδίσεις χρόνο, αλλά πάντα ο τελικός κριτής θα είναι το αυτί σου.
Να τονίσω πως τα cross θα πρέπει να τα φτιάξεις εσύ, έχοντας στημένα τα ηχεία στον χώρο σου με τα δικά σου μηχανήματα και καλώδια, έτσι ώστε όλα αυτά να συμπεριληφθούν στο κούρδισμα που θα κάνεις.
12. Να θυμάσαι «Αν δεν βρέξεις κ..λο, ψάρι δεν τρως».
Εάν όλα πάνε καλά θα ανταμειφτείς με ένα ηχείο που θα είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σου, τόσο αισθητικά αλλά κυρίως ηχητικά και το αποτέλεσμα τουλάχιστον για εσένα θα είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ, για εμάς του υπόλοιπους που σίγουρα θα ζηλέψουμε το αποτέλεσμα θα είναι καλούτσικο προς μέτριο και θα ξεκινήσουμε ένα δικό μας project που θα είναι πολύ καλύτερο από το δικό σου, αλλά το κρατάμε μυστικό.
Για να μην παρεξηγηθώ, θέλω να τονίσω πως είμαι από αυτούς που πιστεύουν πως σαφώς και αξίζει να φτιάξει κάποιος ένα δικό του ηχείο, το έχω κάνει στο παρελθόν και θα το ξανακάνω στο μέλλον.Το να δημιουργείς κάτι δικό σου ξεκινώντας από το 0 σου δίνει μια ιδιαίτερη ευχαρίστηση που δεν συγκρίνεται με οτιδήποτε έτοιμο.
Το να φτιάξεις ένα κουτί με 2, 3 κτλ μεγάφωνα είναι σχετικά απλό, το να το κάνεις να παίζει όμως......θέλει πολύυυυυυυ δουλειά αδελφάκι μου. Πιστεύω πως οι κατασκευαστές ηχείων και ιδιαίτερα αυτοί που φτιάχνουν ακριβά ηχεία, οι περισσότεροι κάνουν πολύ καλή δουλειά (με το αζημίωτο βέβαια), δηλαδή φτιάχνουν πολύ καλές στιβαρές και όμορφες καμπίνες, χρησιμοποιούν καλά έως και εξαιρετικά μεγάφωνα και έχουν κάνει σοβαρή δουλειά με τα crossover, προκειμένου να κουρδίσουν τα μεγάφωνα έτσι ώστε να μετράνε και να παίζουν καλά.
Το ΜΕΓΑΛΟ τους πρόβλημα (από τα πολλά που υπάρχουν) είναι ότι δεν μπορούν να ξέρουν τις ακουστικές - ιδιαιτερότητες του κάθε χώρου που θα κλιθεί να παίξει το ηχείο τους (δηλαδή το σαλόνι, γραφείο κτλ του καθενός) και την επέμβαση που θα έχει αυτός ο χώρος στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.
Όλοι λοιπόν οι κατασκευαστές ηχείων, έχουν να στα χέρια τους μια εξίσωση, με τον άγνωστο Χ να είναι ο χώρος του καθενός. Μιας και λύση δεν υπάρχει (έτσι θέλουν να πιστεύουμε), επιλέγουν να φτιάχνουν ηχεία που να μετράνε πολύ καλά σε ανηχοικούς θάλαμους στο 1m και να μπορούν να παίξουν εξίσου καλά αν ο χώρος τους το επιτρέψει.
Εδώ είναι που μπαίνει το DIY, αν κάποιος αποφασίσει να φτιάξει η να αγοράσει ένα ζευγάρι ηχεία και να τα κουρδίσει στο χώρο του λαμβάνοντας υπόψη του την ακουστική του χώρου αλλά και όλη την αλυσίδα των μηχανημάτων και καλωδίων που χρησιμοποιεί, τότε θα φτάσει σε ένα αποτέλεσμα που καμία εταιρεία δεν μπορεί να του το προσφέρει.
Για να μην παρεξηγηθώ, θέλω να τονίσω πως είμαι από αυτούς που πιστεύουν πως σαφώς και αξίζει να φτιάξει κάποιος ένα δικό του ηχείο, το έχω κάνει στο παρελθόν και θα το ξανακάνω στο μέλλον.Το να δημιουργείς κάτι δικό σου ξεκινώντας από το 0 σου δίνει μια ιδιαίτερη ευχαρίστηση που δεν συγκρίνεται με οτιδήποτε έτοιμο.
Το να φτιάξεις ένα κουτί με 2, 3 κτλ μεγάφωνα είναι σχετικά απλό, το να το κάνεις να παίζει όμως......θέλει πολύυυυυυυ δουλειά αδελφάκι μου. Πιστεύω πως οι κατασκευαστές ηχείων και ιδιαίτερα αυτοί που φτιάχνουν ακριβά ηχεία, οι περισσότεροι κάνουν πολύ καλή δουλειά (με το αζημίωτο βέβαια), δηλαδή φτιάχνουν πολύ καλές στιβαρές και όμορφες καμπίνες, χρησιμοποιούν καλά έως και εξαιρετικά μεγάφωνα και έχουν κάνει σοβαρή δουλειά με τα crossover, προκειμένου να κουρδίσουν τα μεγάφωνα έτσι ώστε να μετράνε και να παίζουν καλά.
Το ΜΕΓΑΛΟ τους πρόβλημα (από τα πολλά που υπάρχουν) είναι ότι δεν μπορούν να ξέρουν τις ακουστικές - ιδιαιτερότητες του κάθε χώρου που θα κλιθεί να παίξει το ηχείο τους (δηλαδή το σαλόνι, γραφείο κτλ του καθενός) και την επέμβαση που θα έχει αυτός ο χώρος στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.
Όλοι λοιπόν οι κατασκευαστές ηχείων, έχουν να στα χέρια τους μια εξίσωση, με τον άγνωστο Χ να είναι ο χώρος του καθενός. Μιας και λύση δεν υπάρχει (έτσι θέλουν να πιστεύουμε), επιλέγουν να φτιάχνουν ηχεία που να μετράνε πολύ καλά σε ανηχοικούς θάλαμους στο 1m και να μπορούν να παίξουν εξίσου καλά αν ο χώρος τους το επιτρέψει.
Εδώ είναι που μπαίνει το DIY, αν κάποιος αποφασίσει να φτιάξει η να αγοράσει ένα ζευγάρι ηχεία και να τα κουρδίσει στο χώρο του λαμβάνοντας υπόψη του την ακουστική του χώρου αλλά και όλη την αλυσίδα των μηχανημάτων και καλωδίων που χρησιμοποιεί, τότε θα φτάσει σε ένα αποτέλεσμα που καμία εταιρεία δεν μπορεί να του το προσφέρει.
Δηλαδή ένα τέτοιο π.χ βάσης ή δίδρομο δαπέδου ηχείο,που πραγματεύεται το θέμα,δεν θα παίζει σ'...άλλους μικρομεσάιους χώρους και θα παίζουν τ' αντίστοιχα ενός κατασκευαστή επειδή μετρήθηκαν σε...ανηχοϊκό; :blink:
Ομολογώ,ότι δεν το πιάνω...
Και δεν ισχύει μονο για τα ηχεία.
Δεν εννοω αυτο.
Ενα ηχειο το οποιο τιουναρεται για συγκεκριμενο χωρο,θα ακουγεται καλυτερα σε τετοιους χωρους.
Επισης οταν ενα ηχειο τιουναρεται σε χωρους που εχουν τα προβληματα τους,τοτε "by design" μιλαμε για ενα λανθασμενο ηχειο,το οποιο αν τοποθετηθει σε λιγοτερο προβληματικους χωρους,θα εκτεθει.
Δυο λαθη δεν κανουν ενα σωστο...............συμφωνω ομως οτι το γουστο ειναι που μετρα στο τελος.
Δηλαδή τα ηχεία που θα "τιουναριστούν" σ' ένα μέσο οικιακό χώρο,θα είναι... λανθασμένα,ενώ αυτά που "τιουνιαρίζονται" σε ανηχοϊκό θάλαμο,που καμιά σχέση δεν έχει αυτός ο ακουστικά νεκρός και χωρίς ανακλάσεις χώρος με τα σπίτια μας,θα είναι σωστά;
Μπορείς να εξηγήσεις,αποδείξεις που χρειάζονται-σε τι χρησιμεύουν στους καταναλωτές χομπίστες,τέτοιες χωρίς νόημα μετρήσεις σε ανηχοϊκούς;
Πριν βιαστείς να απαντήσεις διάβασε κι εδώ...
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php/38362-Εύκολα-ηχεία-Ας-ξεκαθαρίσουμε-μερικά-πράγματα
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.