Hi End ηχεία...Μύθοι και πραγματικότητες...

Καλά τα φίλτρα δεν είναι ανάγκη να τα αγοράζεις «ενσωματωμένα» στα ηχεία και την τιμή τους.
Μια χαρά αυτόνομα DSP υπάρχουν για να παρεμβάλεις στην αλυσίδα αναπαραγωγής σου.

Για κάποιον που δεν ξέρει, ή δεν θέλει να ασχοληθεί είναι καλό να είναι ενσωματωμένα και να γίνονται όλα με το πάτημα ενός κουμπιού.
 
Για κάποιον που δεν ξέρει, ή δεν θέλει να ασχοληθεί είναι καλό να είναι ενσωματωμένα και να γίνονται όλα με το πάτημα ενός κουμπιού.

Όλα σε ένα
Το παράδειγμα της meridian δηλαδή

Πασο

Σίγουρα υπάρχουν αγοραστές για όλα τα παραπάνω συστηματα
 
Για κάποιον που δεν ξέρει, ή δεν θέλει να ασχοληθεί είναι καλό να είναι ενσωματωμένα και να γίνονται όλα με το πάτημα ενός κουμπιού.

Στην πράξη, η "διόρθωση" ενός ηχείου στο πεδίο της συχνότητας και του χρόνου μέσω της αυτόματης διαδικασίας DSP απλώς βελτιώνει το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα σε συγκεκριμένο χώρο ακρόασης . Μην περιμένεις μέσω του dsp να διορθώσεις ένα μέτριο ηχείο ή ένα μέτριο σύστημα. Εχει τύχει πολλές φορές, η διορθωμένη απόκριση στα χαρτιά να εμφανίζεται flat και στην πράξη το σύστημα να μην ακούγεται.
 
Στην πράξη, η "διόρθωση" ενός ηχείου στο πεδίο της συχνότητας και του χρόνου μέσω της αυτόματης διαδικασίας DSP απλώς βελτιώνει το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα σε συγκεκριμένο χώρο ακρόασης . Μην περιμένεις μέσω του dsp να διορθώσεις ένα μέτριο ηχείο ή ένα μέτριο σύστημα. Εχει τύχει πολλές φορές, η διορθωμένη απόκριση στα χαρτιά να εμφανίζεται flat και στην πράξη το σύστημα να μην ακούγεται.

Καλά εννοείται δεν υπάρχει ασημένια σφαίρα
Και δε θα έπρεπε να προκαλεί αυτό έκπληξη σε κανένα
 
Last edited:
To Beolab 5 είναι νομίζω από τα λιγότερα αναγνωρισμένα ηχεία στο χώρο μας. Η καινοτομία που εισήγαγε το 2003 ήταν πολύ σημαντική. Εγώ περιμένω με μεγάλο ενδιαφέρον την επόμενη ναυαρχίδα της B&O.
 
Κάντε μία βόλτα να τα ακούσετε αυτά τα B&O
γιατί τα χαρτιά και οι ευθείες δεν δείχνουν τη πραγματικότητα.

Ζακ αν και διαφωνώ με την τακτική να ισοσταθμίσεις το ηχείο στη θέση ακρόασης,
επαιζε καλύτερα μετά την ισοστάθμιση?
 
Να δικαιολογήσω την διαφωνία μου που δεν αφορά την ισοστάθμιση
αλλά την θεωρώ οπως τα συστηματα esp κτλ των αυτοκινήτων, δηλαδή δεν θα σωσει σε καμία περίπτωση ενα λαθος μηχανικά σχεδιασμένο αμάξι.

Ως προς την απόκριση σου στη θέση ακρόασης υπάρχει πτωση στο ανω ακρο
αυτό σημαινει 100% οτι η μετρηση σου είναι εκτός αξονα του τουίτερ :nounder:
από εκει και πέρα η βυθιση στα ~2κ ισως να είναι η συμπεριφορά του κρος εκτός αξονα
και η αλλη παρακάτω είναι πολύ πιθανόν να είναι απο το πάτωμα.

Θελω να πω οτι διόρθωσες μία συμπεριφορά εκτός αξονα που προφανώς δεν ειναι φλατ (π.χ. για τις ψηλές θα μπορουσες να αλλάξεις την κλίση του ηχείου)
και προφανώς σε μία αλλη κοντινη θέση η συμπεριφορά να είναι διαφορετική....
 
Last edited:
Τα καλιμπραρισμένα μικρόφωνα θέλω να πιστεύω ότι τοποθετήθηκαν στο ύψος των tweeters και στη θέση ακρόασης.
Είναι λογικό να παρατηρείται μια πτώση στις υψηλές συχνότητες όταν το μικρόφωνο τοποθετείτε σε μεγάλη απόσταση από το tweeter.
Καλύτερα όμως να μην ασχοληθούμε άλλο με την ηλεκτρονική διόρθωση της απόκρισης ενός ηχείου. Κινδυνεύουμε να ξεφύγουμε από το κύριο θέμα μας.
 
Τα καλιμπραρισμένα μικρόφωνα θέλω να πιστεύω ότι τοποθετήθηκαν στο ύψος των tweeters και στη θέση ακρόασης.
Είναι λογικό να παρατηρείται μια πτώση στις υψηλές συχνότητες όταν το μικρόφωνο τοποθετείτε σε μεγάλη απόσταση από το tweeter.
Καλύτερα όμως να μην ασχοληθούμε άλλο με την ηλεκτρονική διόρθωση της απόκρισης ενός ηχείου. Κινδυνεύουμε να ξεφύγουμε από το κύριο θέμα μας.

+1...
 
Έχουμε είδη ξεφύγει κατά πολύ από το κύριο θέμα, αλλά τες πα.

Ζακ αν και διαφωνώ με την τακτική να ισοσταθμίσεις το ηχείο στη θέση ακρόασης,
επαιζε καλύτερα μετά την ισοστάθμιση?

Ναι έπαιζε ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ, αν αναλογιστεί κανείς ότι ήταν ένα ηχείο της πλάκας (Tannoy M2 του 1994 αγορασμένο 50.000 δρχ), μιλάμε για ένα μικρό "θαύμα". Θα μπορούσε βέβαια να παίξει και λίγο καλύτερα με περισσότερο ψάξιμο, αλλά περιοριζόταν από τις μονάδες που ήταν πολύ χαμηλής ποιότητας οπότε δεν άξιζε να ασχοληθώ παραπάνω μαζί του, άλλωστε δεν σκόπευα και να τα κρατήσω τα ηχεία.

Μιας και όλα αυτά έγιναν με ηλεκτρονικό cross είχα την δυνατότητα να αλλάζω με ένα κλικ το cross, μεταξύ αυτού που μέτραγε flat στο 1μ και αυτού που μέτραγε flat στην θέση ακρόασης.

Η διαφορά ήταν Τραγική υπέρ αυτού που μέτραγε flat στην θέση ακρόασης, δεν υπήρχε θέμα σύγκρισης.

IMG_1815.jpg
 
Καλά τα φίλτρα δεν είναι ανάγκη να τα αγοράζεις «ενσωματωμένα» στα ηχεία και την τιμή τους.
Μια χαρά αυτόνομα DSP υπάρχουν για να παρεμβάλεις στην αλυσίδα αναπαραγωγής σου.

Πράγματι, αλλα σε αυτη την περίπτωση μιλάμε για αλλα 2-3 χιλιαρικακια τουλάχιστον, σωστά?
 
Δεν το ήξερα ότι και η Meridian έχει προχωρήσει σε αυτό.

Δες εδώ πχ http://www.meridian-audio.com/the-collection/loudspeakers/dsp5200-digital-active-loudspeaker.aspx

Ειλικρινά αν τωρα ξεκινούσα ξανά είναι πιθανον να είχα καταλήξει σε μια έτοιμη λύση τύπου http://www.hifichoice.co.uk/news/article/meridian-audio-core-200-dsp3200--pound;5250/8876 και να τελείωνε εκει το παραμύθι για εμένα
 
Re: Απάντηση: Hi End ηχεία...Μύθοι και πραγματικότητες...

Έχουμε είδη ξεφύγει κατά πολύ από το κύριο θέμα, αλλά τες πα.



Ναι έπαιζε ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ, αν αναλογιστεί κανείς ότι ήταν ένα ηχείο της πλάκας (Tannoy M2 του 1994 αγορασμένο 50.000 δρχ), μιλάμε για ένα μικρό "θαύμα". Θα μπορούσε βέβαια να παίξει και λίγο καλύτερα με περισσότερο ψάξιμο, αλλά περιοριζόταν από τις μονάδες που ήταν πολύ χαμηλής ποιότητας οπότε δεν άξιζε να ασχοληθώ παραπάνω μαζί του, άλλωστε δεν σκόπευα και να τα κρατήσω τα ηχεία.

Μιας και όλα αυτά έγιναν με ηλεκτρονικό cross είχα την δυνατότητα να αλλάζω με ένα κλικ το cross, μεταξύ αυτού που μέτραγε flat στο 1μ και αυτού που μέτραγε flat στην θέση ακρόασης.

Η διαφορά ήταν Τραγική υπέρ αυτού που μέτραγε flat στην θέση ακρόασης, δεν υπήρχε θέμα σύγκρισης.

ok:a0210:
 
Απαντώντας στο αρχικό ερώτημα του Dipie, με 3.000 εγώ θα έφτιαχνα κάτι σαν κι αυτό.

speaker project.jpg


και για να εξηγήσω το σκεπτικό μου, το παραπάνω ηχείο στηρίζεται σε ένα πολύ καλό midrange που διαθέτει μεγάλο εύρος και μας δίνει την δυνατότητα να το ταιριάξουμε με ένα καλό, αλλά φτηνό tweeter που κροσαρισμένο >5000 Hz δεν θα τραβάει ζόρια μιας και όλη την δουλειά θα την κάνει το mid.

Το ίδιο ισχύει και προς τα κάτω 2 8άρια ανά ηχείο πιστεύω θα έχουν αρκετή έκταση και όγκο στο χαμηλό, ενώ παράλληλα ανεβάζουν την ευαισθησία του ηχείου.

Είναι απλά μια σκέψη, και η μονάδες που έβαλα είναι μόνο για το παράδειγμα, ούτε τις έχω ακούσει (εκτός από το Vifa) ούτε έχω ψάξει τα χαρακτηριστικά τους.
 
Γιατι τοσο δυσαναλογα φτηνα tweeter;Εγω δε θα εμπιστευομουν τις υψηλες μου σε υλοποιηση των 3000 σε δυο τουιτερ που κοστιζουν 70 ευρω

Γιατί
1. Για να μην ξεπεράσω το budget.
2. Μην σε ξεγελά η χαμηλή τιμή το XT25 είναι ένα εξαιρετικό tweeter που χρησιμοποιείται σε ακριβά ηχεία. Διάβασε αυτό
3. Γιατί όπως είπα και παραπάνω δεν χρειάζεται να κροσαριστεί χαμηλά (λόγο του mid) και άρα έχει ποιο εύκολη δουλειά να κάνει.