HIGH END

Ναι οι μουσικοί είναι φυσικό να έχουν παραπάνω ικανότητες λόγο άσκησης.

Θα έλεγα και λόγω μεγαλύτερου ενδιαφέροντος άρα και συγκέντρωσης της προσοχής τους σε τέτοια πράγματα.

Ισχύει όμως το ίδιο και όταν ακούν από 'στερεοφωνικό' ?

Γιατί όχι?

Και βέβαια δεν είναι προνόμιο μόνο των μουσικών! Πολλοί άνθρωποι έχουν ευαίσθητη ακοή και το κατάλληλο ενδιαφέρον. Τους μουσικούς τους ανάφερα απλώς ώς ένα εύκολο παράδειγμα.
 
Να σου πω κάτι απλό.
Έχεις ακούσει την φωνή σου ηχογραφημένη ?
Εντυπώσεις...?
 
Re: Απάντηση: HIGH END

Να σου πω κάτι απλό.
Έχεις ακούσει την φωνή σου ηχογραφημένη ?
Εντυπώσεις...?

Αχαχαα
που να την ακουσεις και απο FM
 
Aυτο γινεται επειδη οταν μιλαμε εμεις ακουμε και την δονηση του τυμπανου που προκαλει η ομιλια μας. Η κανονικη μας φωνη ειναι αυτη που ακουμε ηχογραφημενη.
 
Εμείς ακούμε και τις αντηχήσεις μέσα σ' όλο τα αναπνευστικό μας σύστημα όταν μιλάμε.
Νομίζω ότι ακούμε τη φωνή μας πιο "μπάσα", σε σχέση με το πραγματικό.

Επίσης, κανένας μουσικός που παίζει πνευστό, δεν ακούει το ίδιο την ώρα που παίζει αυτός, σε σχέση με όταν παίζει κάποιος άλλος.
 
Last edited:
Aυτο γινεται επειδη οταν μιλαμε εμεις ακουμε και την δονηση του τυμπανου που προκαλει η ομιλια μας. Η κανονικη μας φωνη ειναι αυτη που ακουμε ηχογραφημενη.

Προφανώς εννοείς τη δόνηση που μεταφέρεται στο τύμπανο μέσω του κρανίου. Επίσης "κανονική" εννοείς προφανώς τη φωνή που ακούν οι άλλοι. Αποκάλυψη μιάς καθημερινής αυταπάτης!
 
Ο λόγος που το ανέφερα είναι για να καταλάβετε την διαφορά.
Έτσι μπορεί να αναγνωρίζεις ένα όργανο όταν το ακούς "ζωντανά" αλλά σίγουρα δεν ηχογραφείται (άρα αναπαράγεται) το ίδιο.
 
Προφανώς εννοείς τη δόνηση που μεταφέρεται στο τύμπανο μέσω του κρανίου. Επίσης "κανονική" εννοείς προφανώς τη φωνή που ακούν οι άλλοι. Αποκάλυψη μιάς καθημερινής αυταπάτης!

Και στις δυο ερωτησεις σου ΝΑΙ!
 
Re: Απάντηση: HIGH END

Ο λόγος που το ανέφερα είναι για να καταλάβετε την διαφορά.
Έτσι μπορεί να αναγνωρίζεις ένα όργανο όταν το ακούς "ζωντανά" αλλά σίγουρα δεν ηχογραφείται (άρα αναπαράγεται) το ίδιο.


μπορω να ρωτησω τι σχεση εχει στην ακοη μας η δικη μας φωνη (που ισχυει η διαφορετικοτητα της χροιας σε μια ηχογραφηση) με την ηχογραφηση ενος μουσικου οργανου;;;;;
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: HIGH END

μπορω να ρωτησω τι σχεση εχει στην ακοη μας η δικη μας φωνη (που ισχυει η διαφορετικοτητα της χροιας σε μια ηχογραφηση) με την ηχογραφηση ενος μουσικου οργανου;;;;;
Έχει να κάνει με την κουβέντα που κάναμε πριν για τους μουσικούς και την σημασία της χροιάς των οργάνων.
Η εγγραφή της φωνής χρησιμοποιήθηκε ως παράδειγμα γιατί είναι πιο πιθανό να έχουμε κάνει κάτι τέτοιο παρά να ηχογραφήσουμε κάποιο όργανο.
 
Έχω ακούσει ακριβά που ήταν άθλια, αλλά δεν νομίζω ότι ένα φτηνό ή πολύ φτηνό θα μπορέσει να ξεπεράσει ένα σωστό ακριβότερο.
Εδώ ισχύει το εξής: μπορεί καμιά φορά οι αετοί να πετάξουν πιο χαμηλά και από τις κότες, όμως οι κότες ποτέ δεν θα πετάξουν στα ύψη των αετών.


"ο αετος πεθαινει στο αέρα" αφιερωμενο στους κατόχους t-class
:ADFADF1:
 
Δηλαδή αν ακούσετε ζωντανά τον ίδιο καλλιτέχνη να παίζει με δύο διαφορετικά όργανα (παρόμοια) θα καταλάβετε τις διαφορές ?

Αν αυτό είναι το πρόβλημα του στερεοφωνικού σου τότε το σύστημά σου είναι High End. :)


Αυτά τα υποθετικά (αλλά ενδεχομένως υπάρχοντα ηχεία, πχ NXT) δεν θα χαρακτηριστούν Hi End μόνο και μόνο επειδή δεν γνωρίζουμε να κατασκευάσουμε τον κατάλληλο γι' αυτά ενισχυτή.

Τότε μιλάμε για ένα High End ζευγάρι ηχείων.
Δεν φτάνουν όμως μόνο αυτά για να έχεις ένα High End σύστημα.


"ο αετος πεθαινει στο αέρα" αφιερωμενο στους κατόχους t-class
:ADFADF1:

Ε, καλά τώρα, μην τα ισοπεδώνουμε όλα... -bye-
 
Έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν ότι άλλο πράγμα είναι το τι μας ευχαριστεί
ηχητικά και άλλο πράγμα τι είναι πιό φυσικό. Έπαναλαμβάνω λοιπόν το
ερώτημα τι θεωρείτε εσείς ότι είναι το High-End?
Τελικά τα High-End ηχεία που ακούσατε Κε Στεφανίδη, δεν ήταν τέτοια,
τι ήταν τότε και γιά ποιό λόγο θα έπρεπε να τα αγοράσει κανείς?!
Προσοχή προς αποφυγή κάθε παρεξήγησης, δεν θίγω τα προσωπικά
γούστα του οποιουδήποτε, το κακώς εννοούμενο High-End με ενοχλεί και
οι διάφοροι μύθοι.
 
Ολα σχετικά είναι με τον ήχο. Ποιος είναι ο ήχος που τελικά εντυπωσιαζει τους ακροατές περισσότερο, το έχετε ψάξει αρκετά ?

Αν ρωτήσετε φίλους μουσικούς θα σας πουν ότι η στουντιακή ηχογράφηση ακούγεται καλύτερα από το live γιατι στο studio γίνεται και η ψηφιακή επεξεργασία που βελτιώνει δραματικά τον ήχο και μάλιστα διορθώνονται και πολλές ατέλειες της ηχογράφησης.

π.χ, αν ακούσετε live τη φυσική φωνή ενός γνωστού σας τραγουδιστή, που συνήθως τον ακούτε είτε live σε συναυλία είτε σε στουντιακές ηχογραφήσεις, τότε πολλοί από εσάς θα χάσετε κάθε ενδιαφέρον για το φυσικό ήχο γενικότερα καθώς και για τη φωνή του αγαπημένου σας τραγουδιστή.

Υπάρχουν συστήματα που αναπαράγουν το ηχογραφημένο και επεξεργασμένο στουντιακό υλικό πολύ πιο εντυπωσιακά από το ίδιο το φυσικό πραγματικό γεγονός. Η τέχνη της ηχοληψίας μπορεί να πάρει μια μέτρια εκτέλεση και μια μέτρια φωνή και να την κάνει επιτυχία και φαινομενικά ανώτερη από το πραγματικό γεγονός.


Εγώ πιστεύω ότι χρειάζεται κατ' αρχάς να έχουμε και κάποια μουσική παιδεία για να εκτιμήσουμε το φυσικό ήχο. Εχω την αίσθηση ότι τα στοιχεία εντυπωσιασμού που συνήθως απουσιάζουν από το φυσικό ήχο ενός μουσικού οργάνου μπορούν με κατάλληλη επεξεργασία να προστεθούν στο στουντιο. Δεν γίνονται πλέον ηχογραφήσεις χωρίς την προσθήκη επεξεργασίας είτε αυτό λέγεται reverb είτε λέγεται "βάθος" .
Ελάχιστες ηχογραφήσεις είναι αυτές που έχουν γίνει με δύο μικρόφωνα και χωρίς την προσθήκη εφέ. pre ή post proccessing.

Τα ανωτέρω σχόλια τα έγραψα όχι για να πάμε να σπουδάσουμε κλασική μουσική, αλλά για να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Οπως είπα και πριν, ο φυσικός ήχος δεν περιλαμβάνει εκείνα τα στοιχεία εντυπωσιασμιού που έχουμε μάθει να ακούμε όλα αυτά τα χρόνια από τα στερεοφωνικά μας.

Ας αφήσουμε για λίγο τα στερεοφωνικά μας κι ας εκπαιδεύσουμε περισσότερο τα αυτιά μας στο φυσικό ήχο.
 
Last edited:
παιζοντας ερασιτεχνικα μουσικη καμποσα χρονια μπορω να πω οτι ετσι ακριβως ειναι IK
 
Συμφωνώ απόλυτα, απλά το κακό είναι ότι σε αρκετούς δεν θα αρέσει ο
φυσικός ήχος γιατί καλώς ή κακώς έχουν μάθει να ακούν ωραιοποιημένες
καταστάσεις. (γιά μέχρι κάποια περίοδο στο παρελθόν, βάζω και τον εαυτό
μου μέσα), να μην θεωρηθεί αυτή η δήλωση ως μειωτική, κουβέντα κάνουμε!
 
Κι εγώ σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τον I.K. αλλά στο κείμενό του εκφράζει ταυτόχρονα και την αμφισβήτηση ορισμένων θέσεών του (και πολύ σωστά) όταν λέει ότι στον ήχο όλα είναι σχετικά. Και εξηγούμαι:

1) Στο σπίτι μου υπάρχει ένα καλής ποιότητας πιάνο, στο οποίο μελετάει ο γιός μου, άρα είμαι σαφώς εξοικειωμένος με τον ήχο του -συγκεκριμένου έστω- πιάνου (αφήστε που το "γαργαλάω" κι εγώ πού και πού). Λοιπόν έχω ακούσει πολλές καλές ηχογραφήσεις πιάνου, σε πραγματικά καλά συστήματα αλλά καμία δεν μου έχει μεταδώσει ακριβώς την αίσθηση που έχω όταν ακούω the real thing, αυτό που οι μουσικοί ονομάζουν το "σονάρισμα" του οργάνου.

2) Πριν χρόνια άκουσα μιά μεγάλη Αμερικανική πανεπιστημιακή χορωδία στην Αγγλικανική εκκλησία της οδού Φιλελλήνων. Και ο πιό εύγλωτος σχολιαστής δεν θα μπορούσε να με έχει προετοιμάσει γι αυτό που τελικά μου συνέβη. Η ακουστική εμειρία με συγκλόνισε τόσο που έκλαιγα από συγκίνηση, χωρίς να μπορώ να σταματήσω. Απο τότε αναζητούσα μάταια το σύστημα που θα μπορέσει να μεταδώσει το συγκλονιστικό "σονάρισμα" μιάς μεγάλης χορωδίας, με επιλεγμένες ηχογραφήσεις. (Κι αν σας πώ ότι αυτό που πλησίασε ΠΟΛΥ κοντά είχε γιά ενίσχυση το σκουλήκι τoν Τrends ΤΑ-10.1?)
 
και αληθεια ποιος ειναι ο φυσικος ηχος μιας κιθαρας? ολοι θα εχετε πιασει στα χερια σας μια και θα εχετε καταλαβει οτι καμια κιθαρα δεν παιζει το ιδιο με μια αλλη...ακομη και ιδια μοντελα, χειροποιητα διαφοροποιουνται.
οποτε ποια κιθαρα απο ολες εχει πιο φυσικο ηχο? δηλαδη ποια κιθαρα ειναι πιο κοντα στο φυσικο ηχο της κιθαρας?
κατι δεν κολλαει ε?
φυσικος ηχος...ρυακι, καρδερινα, μια σταλα που πεφτει στο νερο, ενα ηφαιστειο που εκρηγνηται.
χασαμε τη μπαλα.
 
Re: Απάντηση: HIGH END

2) Πριν χρόνια άκουσα μιά μεγάλη Αμερικανική πανεπιστημιακή χορωδία στην Αγγλικανική εκκλησία της οδού Φιλελλήνων. Και ο πιό εύγλωτος σχολιαστής δεν θα μπορούσε να με έχει προετοιμάσει γι αυτό που τελικά μου συνέβη. Η ακουστική εμειρία με συγκλόνισε τόσο που έκλαιγα από συγκίνηση, χωρίς να μπορώ να σταματήσω. Απο τότε αναζητούσα μάταια το σύστημα που θα μπορέσει να μεταδώσει το συγκλονιστικό "σονάρισμα" μιάς μεγάλης χορωδίας, με επιλεγμένες ηχογραφήσεις. (Κι αν σας πώ ότι αυτό που πλησίασε ΠΟΛΥ κοντά είχε γιά ενίσχυση το σκουλήκι τoν Τrends ΤΑ-10.1?)

δεν εχουμε παρα να καλοσορισουμε τον trends στον χωρο του hi end.

tr(hi)ends.
 
???!!! Άβυσσος η ψυχή του High-End. Αυτό το τελευταίο με τον Trends μου
ακούγεται τούλάχιστον πολύ περίεργό, αλλά δεν μπορώ να το αντικρούσω,
δεν τον έχω ακούσει. Αυτό που αμφισβητώ σφόδρα όμως είναι ότι μπορεί
να οδηγήσει σε ρεαλιστικές στάθμες, μεγάλα και δύσκολα ηχεία!
Οι ρεαλιστικές στάθμες είναι και αυτές μιά καθοριστική παράμετρος γιά την
πιστικότητα στην αναπαραγωγή μιάς μεγάλης συμφωνικής ας πούμε.