Η γωνιά της μετατροπής

Το διαβασα που στο εγραψαν στο Blf εκει που εγραψες το προβλημα σου , αλλα αδυνατω να πιστεψω οτι εχει θεμα.... Μια βιδα ειναι αρκετη κατ'εμε , δεν ειναι θεμα πιεσης , αλλα απλα επαφης. Μην ξεχνας οτι το πιεζει και το οπτικο....
 
Last edited:
Εγώ,να το δεχτώ,αλλά το ότι λείπει η βίδα,αλλά και όλα τα μπιχλιμπίδια που συνοδεύουν το φακό,(κορδόνι,κλιπ,κλπ),δείχνουν αν μη τι άλλο,ότι εκεί μέσα τρεις λαλούν και δυό χορεύουν...
 
Ουσιαστικα το 219C ειναι το επομενο απο το Β .
Δες εδω σχετικα με τις ομοιοτητες και διαφορες , ειδικα τις καμπυλες με την αποδοση και καταναλωση .
http://budgetlightforum.com/node/40133

Τα πλησιεστερα Led θα ελεγα οτι ειναι το xp-g2/xp-g3 , αν και δεν νομιζω οτι υπαρχει βαση συγκρισης .
 
Μερικες φωτογραφιες απο τις μετατροπες :

Στον X5 χρησιμοποιηθηκαν xp-g3 s4 3a , quad dsche board 20mm , carclo 10621 optic .
Εκτος απο τις αλουμινενιες ψυκτρες-αποστατες , χρειαστηκε τρυπα στον host για να περασουν τα καλωδια στο κεντρο .
Τα ελατηρια των drivers εγιναν bypassed , και τα καλωδια προς τα led αλλαχτηκαν σε 20 awg .

20160603_155529.jpg

20160603_162904.jpg

20160603_165144.jpg

20160603_165127.jpg

227ac014-80a8-427b-9ae9-89fa03478c2b.jpg



Στον X6 χρησιμοποιηθηκαν xp-l hi v2 1a , noctigon triple board 32mm ελαχιστα λιμαρισμενη στα 31.7mm διαμετρο , ledil cute-3-m optic (24 μοιρες FWHM , αλλα με την πρωτη ευκαιρια θα αλλαχτει σε cute-3-s ή ss . Οπως μπορειτε να δειτε ειχε φαει λιγο κουτσουρεμα σε μερικα "καναλια" , απο μια παλια προσπαθεια...

20160603_152847.jpg

20160603_154437.jpg

20160603_154439.jpg

20160603_154640.jpg
 
Ωραία κόλπα ! ! ! :)
Εντάξει δε λέω ότι έχω ασχοληθεί, έχω απλά ένα Phenix από καμιά 10+ χρόνια που ακόμα δουλεύει καθημερινά, έχοντας μου χαλάσει κάμποσα τζιν (πάντα στη τσέπη! )
Αλλά σίγουρα μου ε´χει δοθεί πολλές φορές η ευκαρία να εκτιμήσω τα προσόντα τους.
Όμως σε modding, όχι !
(...τουλάχιστον ακόμα ! :) )
Παλιότερα έφτιαχνα για τους φίλους που κάναν νυχτερινές καταδύσεις, κυκλώματα για soft start των φακών τους, επιμηκύνοντας θεαματικά τη ζωή στα λαμπάκια που χρησιμοποιούσαν.
Αλλά τότε δεν είχαμε και πολλά μέσα για modding!
Τώρα όμως από ότι βλέπω, το πράμα πάει ΚΑΛΑ! ! !:)
Γιώργο πολύ προσεγμένη δουλειά ! :T:
Μια ερώτηση :
Η μετατροπή για αύξηση της φωτεινότητας, τι επιπτώσεις έχει στις θερμοκρασίες, έχεις μετρήσει διαφορές και έχεις βγάλει κάποιο γράφημα σύγκρισης των βασικών παραμέτρων
πρίν και μετά τη μετατροπή;

Εύχομαι πάντα κέφια και δημιουργικότητα ! :)
 
Ευχαριστω και παλι για τη βοηθεια σου Στελιο !
Εδω ο driver ειναι με fet οποτε , οσο ρευμα "ζητησουν" τα led , τοσο θα προσπαθησει να δωσει ο driver , εφοσον υπαρχει μια καλη high-drain μπαταρια και δεν εμφανιζεται καπου αλλου στο φακο μεγαλη αντισταση , ειτε ελατηριο , ειτε διακοπτης κλπ .
Η αυξηση στη θερμοκρασια ειναι αισθητη , στο "turbo" που τα δινει ολα για ολα , και μια παραπανω σε περιπτωσεις οπως αυτη που ειναι και πανω απο 1 led . θερμοκρασιες δεν εχω καταφερει να μετρησω για να κανω τη συγκριση... Σαν θετικα , στα modes εκτος του τελευταιου , του turbo , ειναι οτι με ιδια καταναλωση ενος led με 3ων led παραλληλα , τα 3 εχουν καλυτερη αποδοση , περισσοτερη φωτεινοτητα (ειδικα σε led οπως τα xp-g3 με χαμηλο Vf) . Και απλα το turbo , ειναι ικανο να δωσει για μικρο χρονικο διαστημα οση περισσοτερη φωτεινοτητα γινεται , με το αναλογο κοστος σε καταναλωση και υψηλες θερμοκρασιες μετα απο καποια λεπτα , αναλογα της μαζας που υπαρχει για ψυξη .
 
Ελα τώρα που είσαι καλό παιδί να μας πεις τη σύγκριση με τον S41,μιάς και τον απέκτησες κι αυτόν.:operator:
 
Γιώργο να 'σαι καλά, το διασκέδασα και εγώ αρκετά! :D
Αυτό το MosFET το ελέγχει κάποιος DC-DC converter, έχεις δει αν είναι απλά back converter ή έχουν back-boost converter?
Το ρωτάω αυτό γιατί από ότι κατάλαβα συνδέεται η φωτεινότητα με την αντίσταση διέλευσης του όλου κυκλώματος, και λες ότι τα LED με χαμηλότερη πρόσθια πόλωση, έχουν περισσότερο φως.
Πραγμα που σημαίνει ότι ο converter είναι μάλλον back
Έχεις δεί τα κυκλωματικά αυτού του converter μήπως με κάποιες αλλαγές σε ένα δυο εξαρτήματα μπορεί να δώσει ακόμα περισσότερο φως, ή παίζοντας με το τσοκ τους "έρθουν' να δουλεύουν στη νέα κατάσταση φόρτισης εξίσου αποδοτικά με την αρχικά σχεδιασμένη? (Μιλάω για τον έλεγχο ρεύματος)
Ξέρω ότι αυτά είναι πολύ παρακινδυνευμένα, αλλά λέω εγώ (aka σπέρνω "ζιζάνια":P )
Αν έχεις βγάλει τίποτε φωτογραφίες από την πλακέτα των converters, για βάλε να γουστάρουμε ! :D

Για την εκλυόμενη θερμότητα, δεν μπορείς να κάνεις και πολλά, αλλά για την απαγωγή της, ίσως είναι δυνατόν να γίνουν κάποιες βελτιώσεις, με κύριο πεδίο βελτίωσης, την συναρμογή του "αποστάτη ψύξης" με το περίβλημα του φακού.
Σίγουρα η θερμοαγώγιμη πάστα βοηθάει πολύ, αλλά εξαρτάται έντονα και από το πόσο "σφιχτά" πατάει ο αποστάτης στο περίβλημα.
Αυτό το τελευταίο από ότι καταλαβαίνω είναι κυλινδρικό εσωτερικά, οπότε η συναρμογή ένός επίσης κυλινδρικού αποστάτη στο εσωτερικό του, είναι ζήτημα ακρίβειας κατασκευής.
Αν όμως το εσωτερικό του φακού (στην περιοχή που μπαίνει ο αποστάτης ήταν ελαφρά κωνικό, και κατασκευαζόταν και ο αποστάτης με μια ανάλογη κωνικότητα, τότε η συναρμογή τους θα μπορούσε να γίνει πολύ πιο καλή με θεαματικά καλή επίδραση στην μείωση της μεταξύ τους υπάρχουσας θερμικής αντίστασης.
Συνεπώς η παραγόμενη θερμότητα θα πέρναγε πολύ πιο εύκολα στο περίβλημα του φακού και η θερμοκρασία των LEDs θα μειωνόταν!
Βέβαια το όλο εγχείρημα είναι μια άσκηση μηχανουργικής ακρίβειας, αλλά αξίζει το κόπο να το σκεφτείς, ιδιαίτερα αν το περίβλημα του φακού έχει βολικό σχήμα για συμμετρική συγκράτηση στο collet-τσοκ ενός τόρνου.

Καλά, τώρα, σε έχω "φτιάξει" .... "παπόρι" ! ! ! !
Καλή συνέχεια !!!!! :D
 
Οι συγκεκριμμενοι drivers ειναι direct drive (οχι boost ή buck), εχουν fet για να δινει οσα αμπερ μπορει στο "turbo" , 1 τσιπακι 7135 για το moon mode κυριως , και ενα attiny που ελεγχει τα modes κλπ .
εδω το νημα αναπτυξης : http://budgetlightforum.com/node/35507

Εννοειτε οτι το αλουμινιο μπαινει "κουτι" μεσα με θερμοαγωγιμη , γιαυτο και τοση ακριβεια στα σχεδια των αποστατων-ψυκτρων . Καλο αυτο με το κωνικο που λες , αλλα η μονη περιπτωση να γινει αυτο ειναι να επεξεργαστει και ο host ο ιδιος σε τορνο ...
Στον X5 ειχα δει απο εναν στο BLF που ειχε κανει τον αποστατη να βιδωνει εκει που βιδωνε ο reflector , και γενικα με ακριβειες τρελες . Ειχε χρησιμοποιησει την χαλκινη εκδοχη του φακου , και χαλκινο αποστατη , ομως ειχε δειξει με μετρησεις οτι απλα με 30 δεπτερολεπτα διαφορα εφτανε ο φακος στην ιδια θερμοκρασια . Και κατι παραξενο που παρατηρησε , οτι στην χαλκινη εκδοχη , δεν περνουσε η θερμοκρασια στο σωμα του φακου με την μπαταρια μεσα , ενω στον αλουμινενιο περνουσε κανονικα και δουλευε σαν 1 ψυκτρα ολος (μιλαμε για 2 πανομοιοτυπους φακους , που αλλαζε μονο το υλικο κατασκευης) .
 
Σε αναμονη πειραγματος του olight m3xs-ut...ενα λεντακι xpg2 ειναι ηδη βουτηγμενο σε ισσοπροπυλικη αλκοολη και περιμενω το βραδακι να το συνδεσω..
 
Να υποθέσω δηλαδή (γιατί από την τοπολογία των κυκλωμάτων αυτών έχω "μεσάνυχτα") ότι ο microcontroller ελέγχει το FET με PWM, όπου στο turbo mode το Duty cycle τείνει στο 100%.
Και όταν θέλει το μειωμένο φωτισμό (παράταση ζωής της μπαταρίας) ελέγχει FET και current regulator (7135) και πάλι με PWM?

Η ιδέα της βιδωτής προσαρμογής, δεν είναι κακή, αλλά θέλει προσοχή στις διαστάσεις και στα μέταλλα που επιλέγονται !
Το ότι ο χάλκινος αποστάτης δεν είχε καλά αποτελέσματα σε συνεργασία με τον "χάλκινο" φακό, είναι ενδεχομένως αναμενόμενο πρόβλημα.
Και βάζω τα "..." στο χάλκινος, γιατί είναι πολύ πιθανό το υλικό κατασκευής του να ήταν κάποιο κράμα χαλκού και όχι καθαρός χαλκός όπως ο αποστάτης. (ή να παίζει θέμα επιμετάλλωσης με χαλκό)
Έτσι παίρνοντας τρία χαρακτηριστικά υλικά, αν σκεφτείς ότι ο συντελεστής γραμμικής διαστολής τους είναι αντίστοιχα:
1. Al : 23 -24 x10^-6/oC
2. Μπρούτζος : 20 x10^-6/oC
3. Cu : 16,6 - 17,6 x10^-6/oC
Έχεις από "χέρι" ότι τα δύο κομμάτια (1, 2) έχουν ~3x10^-6/oC διαφορά ξεκινώντας από τις ίδιες διαστάσεις σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, μόλις αρχίσουν να ζεσταίνονται, μεταβάλουν ανόμοια τις διαστάσεις τους και συγκεκριμένα το αλουμίνιο, τείνει να διαστέλλεται περισσότερο από το χαλκό!
Αν δε βάλεις χάλκινο αποστάτη σε αλουμινένιο φακό, τότε τα πράγματα γίνονται χειρότερα, γιατί η διαφορά των συντελεστών γραμμικής δαστολλής τους είναι ~7 x10^-6/oC
Έτσι με το που πάει η θερμότητα να περάσει στο "χάλκινο" σώμα του φακού, αυτό "απομακρύνεται" από το χαλκό του αποστάτη, και η θερμική αντίσταση της επαφής τους αυξάνει !
Ένα άλλο θέμα σε σχέση με την αισθητή διασπορά της θερμότητας σε ένα "χάλκινο" περίβλημα είναι ότι η θερμική αγωγιμότητα του μπρούτζου είναι ~120 W/m-k , ενώ του αλουμινίου είναι 247 W/m-k.
Άρα, όχι μόνο περνάει μικρότερη ποσότητα θερμότητας στο περίβλημα του φακού, αλλά με μεταφέρεται δυσκολότερα από αυτό !
Αντίθετα όταν και τα δύο κομμάτια είναι από αλουμίνιο, η συναρμογή τους διαστέλλεται με τον ίδιο τρόπο, οπότε η ποιότητα της θερμικής σύζευξης δεν μεταβάλλεται και φυσικά δεν υπάρχει κανένα θέμα με την διασπορά της στο κέλυφος!
Το ιδανικό θα ήταν ένας χάλκινος ή και "χάλκινος" φακός με αλουμινένιο αποστάτη ! :D
 
Οπως τα λες Στελιο , στα modes , εκτος του turbo ομως , χρησιμοποιει pwm .

Ευχαριστουμε για τις πληροφοριες Στελιο . Σχετικα με το προβλημα που ανεφερα ... Το προβλημα παρατηρηθηκε στο σωμα του φακου ομως , οχι στην συνδεση ψυκτρας-κεφαλης... Και ειχε χρησιμοποιηθει ενα ειδος χαλκου μεγαλυτερη θερμοεπαγωγη , θα παω να κοιταξω να σου πω πως λεγεται (που σε μορφη σκονης ειναι καρκινογονο) .

Ηλια , εχεις ξαναδοκιμασει σε ισοπροπυλικη αλκοολη ? Σε σχεση με απλη βενζινα εχει διαφορα ??

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Το βρηκα , Tellurium Copper λεγεται
 
Last edited:
Συνεπώς στα modes που δεν είναι turbo μπορεί για αρκετή ώρα να διατηρεί τη φωτεινότητα σταθερή ρυθμίζοντας το FET chopper, ώστε το μέσο ρεύμα να είναι σταθερό! ( ΟΚ το έχω τώρα! :) )

Η Ισοπροπυλική αλκοόλη χρησιμοποιείται σαν καθαριστικός διαλύτης, στις περιπτώσεις που δεν θέλουμε το παραμικρό κατάλοιπο στην επιφάνεια που καθαρίσαμε!
Επίσης η σύνθεσή της δεν επιτρέπει τη δημιουργία "αλλάτων" στις επιφάνειες που καθαρίστηκαν με αυτή.
Χρησιμοποιείται πολύ στον καθαρισμό των επιφανειών των CPU heat spreaders από τα κατάλοιπα παλιών θερμοαγώγιμων παστών. (χωρίς βέβαια να σημαίνει ότι θα δείς μετρήσιμες διαφορές αν καθαρίσεις με κοινό οινόπνευμα ! :P

Στα οπτικά -όπως η περίπτωση εδώ- είναι μια πολύ καλή επιλογή σε σχέση με τους άλλους καθαριστικούς διαλύτες!
Δεν ξέρω βέβαια τι παίζει με την αλληλεπίδρασή της με τα υλικά κατασκευής του LED.

Edit:
"Εξωτικά" κράματα !
Ομολογώ ότι έχω μεγαλύτερη πείρα σε άλλα κράματα... ( κοτσιφάλι με μαντηλαριά, ας πούμε ! :D ) ! ! ! !
Αλήθεια έχει σκεφτεί κανείς να βάλει κάνα heat pipe σε φακούς τέτοιους, να γίνει η ψύξη ... ψύξη ! ! !
 
Last edited:
Συνεπώς στα modes που δεν είναι turbo μπορεί για αρκετή ώρα να διατηρεί τη φωτεινότητα σταθερή ρυθμίζοντας το FET chopper, ώστε το μέσο ρεύμα να είναι σταθερό! ( ΟΚ το έχω τώρα! :) )

Η Ισοπροπυλική αλκοόλη χρησιμοποιείται σαν καθαριστικός διαλύτης, στις περιπτώσεις που δεν θέλουμε το παραμικρό κατάλοιπο στην επιφάνεια που καθαρίσαμε!
Επίσης η σύνθεσή της δεν επιτρέπει τη δημιουργία "αλλάτων" στις επιφάνειες που καθαρίστηκαν με αυτή.
Χρησιμοποιείται πολύ στον καθαρισμό των επιφανειών των CPU heat spreaders από τα κατάλοιπα παλιών θερμοαγώγιμων παστών. (χωρίς βέβαια να σημαίνει ότι θα δείς μετρήσιμες διαφορές αν καθαρίσεις με κοινό οινόπνευμα ! :P

Στα οπτικά -όπως η περίπτωση εδώ- είναι μια πολύ καλή επιλογή σε σχέση με τους άλλους καθαριστικούς διαλύτες!
Δεν ξέρω βέβαια τι παίζει με την αλληλεπίδρασή της με τα υλικά κατασκευής του LED.

Edit:
"Εξωτικά" κράματα !
Ομολογώ ότι έχω μεγαλύτερη πείρα σε άλλα κράματα... ( κοτσιφάλι με μαντηλαριά, ας πούμε ! :D ) ! ! ! !
Αλήθεια έχει σκεφτεί κανείς να βάλει κάνα heat pipe σε φακούς τέτοιους, να γίνει η ψύξη ... ψύξη ! ! !

Και πως να μπει αυτή;
 
O Ηλιας βουτηξε το led για να αφαιρεση τη σιλικονη που εχει πανω , να κανει dedome δηλαδη ωστε να αυξηθει το throw , δεν το χρησιμοποιησε σε καποια επιφανεια .

Το ρημαδι το heatpipe πως να μπει μεσα ? :bigcry: Μονο κοψιες γινονται στα πλαγια της κεφαλης , για καλυτερη ψυξη , εξωτερικα .
 
Last edited:
Αυτό είναι ένα πολύ ωραίο ερώτημα!
Πιστεύω ότι κατασκευαστικά (στο εργοστάσιο) κάτι μπορεί να γίνει, αυξάνοντας το κόστος αρκετά!
Μετά σαν modding τα πράματα είναι δύσκολα, και σίγουρα θέλει ανακατασκευή το περίβλημα του φακού.
Τόσο για να μπεί το/τα heat pipe στη βάση ψύξης (αποστάτης) όσο και κυρίως για να γίνει η σύζευξή του με το σώμα του φακού όπου και θα αποδίδει τη θερμότητα!
Αυτό είναι μια δύσκολη δουλειά και μόνο αν το όλο σχήμα του κελύφους του φακού βολεύει μπορεί κάποιος να το προσπαθήσει!
Δύσκολα !!!
Γι αυτό και ρώτησα αν κάποιος (κατασκευαστής) έχει κάνει κάτι τέτοιο.
 

Attachments

  • LED Torch + Heat pipes.jpg
    LED Torch + Heat pipes.jpg
    132.3 KB · Views: 45
Άσε τώρα που το σκέφτομαι περισσότερο, όλο και νέες τρέλες μου κατεβαίνουν ! ! ! χαχαχαχαχχα!!!