Re: Η καλυτερη ταινια του 2017
ειδα την Δουνκερκη,εξαιρετικη για τον λογο που φτιαχτηκε,υπεροχη φωτογραφια και μουσικη που δενει αψογα με την δραση,παραγωγη και μονταζ στα υψη,πρωτολειο σινεμα που θελει μονο να δειξει χωρις να πει,
προσωπικα δεν ενθουσιαστηκα ισως γιατι δεν την ειδα στις καταλληλες συνθηκες,οποιος δεν την δει σε κινηματογραφο και ακομα καλυτερα imax "χανει" τo 60% της ταινιας,ισως γιατι εχω συνηθησει το εγκεφαλικο συμπαν του Νολαν και περιμενα αλλα πραγματα..
γραφω εδω γιατι βλεποντας την ταινια ,πιστευω οτι η κριτικη που μπηκε στο νημα ειναι τελειως αδικη στα ορια της παρεξηγησης και προκαταληψης,ολα αυτα τα,οτι ο Νολαν βλεπει με επαρση, "με το ματι του θεου", τα δρωμενα ειναι παντελως ανυποστατα κατα την αποψη μου
ναι δεν μπαινεις στο πετσι των πρωταγωνιστων αλλα γιατι?οχι για να το παιξει ο Νολαν θεος,αλλα γιατι θελει να θεσει τον θεατη στο επικεντρο της μαχης σαν να ναι ενας απλος στρατιωτης η σε αλλη περιπτωση σαν ενας απλος πολιτης που παει να βοηθησει,θα μπεις στο πετσι καποιου αλλου ενω καιγεσαι ο ιδιος να σωσεις και να σωθεις?
γι αυτο οι διαλογοι ειναι λιγοι,γι αυτο δεν δειχνει π.χ τις διαβουλευσεις του Τσορτσιλ με το επιτελειο του η των αξιωματικων για το μελλει γενεσθαι..θα τα γνωριζε αυτα ενας απλος στρατιωτης μεσα στο μετωπο?
ο εχθρος σχεδον δεν εμφανιζεται και δεν κατονομαζεται, δεν υπαρχει χρονος γι αυτο παρα για να κοιταξει ο πρωταγωνιστης θεατης να σωσει η να σωθει,επισης ο εχθρος δεν εμφανιζεται συχνα γιατι αυτη ειναι η φυση του συγκεκριμενου χρονικου δεν εχει σχεση με την αποβαση της Νορμανδιας οποτε η συγκριση με τον Σπηλμπεργκ ειναι αδικη..
οι πατριωτικες κορωνες που ειναι λιγες δεν ειναι κομφορμισμος απλα κατι που εγινε οπως αντιστροφα δειχνει και την ιδιοτελεια αρκετων προκειμενου να σωσουν το τομαρι τους,οπως επισης δειχνει πολιτη που γραφει στα ... το ναυτικο και παει να σωσει στρατιωτες με κινδυνο της ζωης του μονο και μονο προς τιμην του γιου του που εχασε,
η μη γραμμικη αφηγηση, που ειναι σημα καατεθεν Νολαν δεν ειναι παραταιρη,κανει πιο νευρικη και σφιχτοδεμενη την αφηγηση ενω μονταρεται εξαιρετικα...
ο Νολαν απλως καταγραφει,δεν παιρνει θεση ,ο ιδιος αναφερε οτι ηθελε να φτιαξει μια καθαρα βιωματικη ταινια και αυτο οφειλε να το ξερει ο κριτικος πριν γραψει μαλλον ο ιδιος με επαρση,αποδομωντας τον χωρις λογο αρκετες φορες..
καποιος μπορει να κατηγορησει το Νολαν οτι απλως κανει επιδειξη τεχνικης,δεν θελετε να βλεπετε τον Ροναλντο να κανει ποδαρακια?
