Η κυρά Λέγγω aka Lenco

ΟΚ, ευχαριστώ πολύ.
Θα τους τηλεφωνήσω αύριο να δω σε τιμή τη δίνουν....
 
Εγινε η παραγγελια για τη shure m97xe απο amazon. Εδω δεν απαντανε ουτε σε τηλεφωνο ουτε σε e-mail!
Μπορει να συμβουλεψει καποιος τι προτρακτορα να χρησιμοποιησω στην περιπτωση μου;
 
Τι μεγεθος βραχιονα θα προτεινατε και ποιο μοντελο σε μια value for money προσεγγιση;
 
ποσο ειναι το money για να γινουν και οι σχετικες προτασεις. εστω στο περιπου. τα μεταχειρησμενα τα εχεις λαβει υποψιν?
 
στα 200...300 ευρώ το πολύ....βέβαια η προσέγγιση του value for money δεν εξετάζει τόσο το απόλυτο μέγεθος αλλά το συγκριτικό.
αν π.χ. μπορούσαμε να ποσοτικοποιήσουμε τη βελτίωση (κατασκευαστικά, ευκολίες ρύθμισης, σταθερότητα, διάρκεια ζωής....που ενδεχομένως όλα αυτά μεταφράζονται σε 'πλουσιότερο και πιστότερο ήχο'), πότε παίρνουμε 'περισσότερη' βελτίωση ποσοστιαία χωρίζοντας σε κάποια διαστήματα τιμών π.χ. ως 300 ευρώ, 300-700, 700-1000, 1000+....

Το λέω αυτό γιατί φαντάζομαι ότι έχουν διαμορφωθεί κάποιες κατηγορίες τιμών στην αγορά που λίγο πολύ αντανακλούν την παραπάνω λογική, ως ένα ποσό είναι entry level, σε μια επόμενη κατηγορία είναι αυτό που λέω value for money - ουσιαστικές βελτιώσεις χωρίς ραγδαία αύξηση τιμών, και πιο πάνω είναι το κυνήγι της τελειότητας όπου cost is not an issue.
Θα μπορούσε για παράδειγμα τα 200-300 ευρώ που θα έδινα να μην αγγίζουν καν την κατηγορία vfm όπως την περιγράφω παραπάνω και ένας έμπειρος να μου έλεγε ότι όταν είμαι διατεθειμένος να πιάσω το τάδε ποσό τότε συζητάμε για τις επιλογές που υπάρχουν...ή και το αντίθετο.

Επίσης αυτό που με προβληματίζει είναι το μέγεθος του βραχίονα γιατί διαβάζοντας γύρω-γύρω τι λέγεται προκύπτει ότι δεν είναι μονόδρομος η απάντηση ως προς το μέγεθος, γενικά ο μεγαλύτερος έχει γεωμετρικό αβαντάζ αλλά υπάρχουν άλλα προβλήματα που μπορεί να τον φέρουν πίσω από ένα μικρότερου μήκους. Και εδώ θα ήταν χρήσιμη η εμπειρία φίλων που έχουν παίξει με διάφορα μεγέθη και έχουν ιδία άποψη.
 
σε καινουργιο στο ποσο που αναφερεις η απαντηση ειναι μια, ακουει στο ονομα ρεγκα.

σαν εξαιρετικη περιπτωση θα εβαζα και τον Jelco 370 NOS που κυκλοφορει στον μπαυ αμερικης. με την κεφαλη σου (97) καλυτερα η ρεγκα. τον συνδιασμο αυτο τον εχω σε ενα απο τα πικαπ μου (παροπλησμενο) και ειναι μουσικοτατος
 
Ευχαριστώ φίλε Dr Pan!

Λοιπόν πάω στο vinylengine calculator pro βάζω τα δικά μου νούμερα (effective length 210mm, overhung 10mm, offset angle 19), πατάω calculate και βγάζει τα παρακάτω γραφήματα και αποτελέσματα (arm1 ο δικός μου).

tracking distortion.jpg

tracking error.jpg

ve calc.jpg





Μετά πάω και σχεδιάζω την όλη κατάσταση για να φτιάξω ένα προτράκτορα δικό μου, βάζω τα null Points που βγάζει (τα οποία όμως είναι με άλλο offset και overhung) προσπαθώ να τα πιάσω με τη γεωμετρία του δικού μου βραχίονα και από ότι βλέπετε αυτό δεν γίνεται με τίποτα, στο ένα σημείο θέλει στρίψιμο 3 μοίρες και στο άλλο 1, αντίστροφα όμως, όπερ 4 μοίρες διαφορά από θέση σε θέση.

Τι δεν έχω καταλάβει και δεν κάνω σωστά;

myprotractor.jpg
 
εισαι πολυ εκτος στο pivot to spindle. επισης το συνολικο effective length ειναι λαθος και κατ επεκταση τα νουμερα που σου δινει το generator ειναι εκτος σκαλας.

με καποιες (λιγες) εξαιρεσεις θα σου προτεινα loefgren B για τον βραχιωνα σου.
 
OK το βρήκα, έχει μια επιλογή ο calculator που λέει custom. Αν επιλέξεις αυτό και βάλεις τα δικά σου στοιχεία κάνει τους υπολογισμούς σύμφωνα με αυτά και εμφανίζει το αντίστοιχο γράφημα δίπλα στα άλλα.
Δεν μπορώ τώρα από εδώ που είμαι να βάλω τις εικόνες αλλά τα πράγματα είναι απογοητευτικά ως αναφορά τη γεωμετρία του μαμά βραχίονα.
 
Από ότι φαίνεται αν θέλω να κρατήσω την ίδια θέση τοποθέτησης του βραχίονα (οπότε και το πικάπ στην αρχική του μορφή) η μόνη γεωμετρικά σωστή λύση είναι ο βραχίονας της pro-ject σε μήκος 8.6".
Τι λέτε αξίζει τον κόπο; Εχει διάφορα μοντέλα με ένα από αυτά να είναι full carbon (8.6cc).
Το θέμα είναι ότι τον βρίσκω μόνο του ως εξάρτημα μόνο σε ένα μαγαζί στην Αγγλία, στο e-bay τίποτα και στο site της pro-ject έχει μόνο τα καινούργια μοντέλα.
Επίσης, τι να κυττάξω για να βεβαιωθώ ότι μπορεί να πάει στην ίδια θέση, εννοώ βγάζοντας τον παλιό αν η υποδοχή που αφήνει είναι κατάλληλη και για τον pro-ject.
 
Αυτος στο πιο κοντο του στις 8.6".
Η κεφαλη θα ειναι η shure M97Xe.
 
Οι βραχίονες επιλογής είναι Rega/Moth 250/300, Linn Basik/Basik Plus/Akito ή Jelco... οι Project δεν είναι καλοί βραχίονες.

Θα πάρεις χάρακα από το Jumbo και θα κάνεις μια τρύπα να μπαίνει στο spingle (άξονα), και θα μετρήσεις ΑΚΡΙΒΩΣ την απόσταση spindle to pivot του βραχίονα που θα χρησιμοποιήσεις, κάνοντας επίσης μικρό τρυπάκι για ανεξίτηλο μαρκαδόρο, και θα διαγράψεις επάνω στο τοπ πλειτ το τόξο εκείνο που είναι η σωστή απόσταση τοποθέτησης.

Κατόπιν θα πας το τοπ πλειτ σε μηχανουργείο ή μόνος σου και θα κάνεις την/τις απαιτούμενες τρύπες ώστε να είσαι απόλυτα ακριβής.

Να ξέρεις δύο πράγματα

1. Επειδή το πλατό είναι χαμηλά σε σχέση με το τοπ πλειτ, τοποθετώντας βραχίονα επάνω στο τοπ πλειτ συνήθως είναι λάθος το VTA δηλαδή ο βραχίονας είναι πολύ ψηλά στο pivot (tail up).
2. To τοπ πλειτ τρώει όλο τον κραδασμό του μοτέρ οπότε είναι η λιγότερο σωστή θέση τοποθέτησης βραχίονα.

Το 1. το ανταπεξέρχεσαι είτε με stacked plater, δηλαδή να βάλεις και δεύτερο πλατό επάνω ώστε να ψηλώσει ή με προσθήκες στην κεφαλή...

το 2. είτε στρίβεις το τοπ πλειτ στον πλίνθο κατά 90 μοίρες και βάζεις βραχίονα εκτός είτε τρυπάς πολύ μεγαλύτερη τρύπα (ή κόβεις ολόκληρη την γωνία) στο τοπ πλειτ και εδραιώνεις τον βραχίονα στον πλίνθο (που θα είναι κάτω από το τοπ πλειτ εκεί, και σε χαμηλότερο ύψος, ώστε να αποφύγεις την περίπτωση 1.
 
Με το σκεπτικό από τη μία να αποφύγω όλα αυτά που πολύ σωστά αναφέρει ο Chris1967 και φυσικά να ελαχιστοποιηθούν τα κόστη, κάνω την εξής σκέψη.

Στα παρακάτω γραφήματα θα δείτε ποια είναι η συμπεριφορά της γεωμετρίας του βραχίονα ως έχει και πως αυτή συγκρίνεται με τις ιδανικές περιπτώσεις Loefgren A & B και με ένα τροποποιημένο βραχίονα όπου το headshell είναι προεκτεταμένο κατά 10mm, όπου προκύπτει overhung μεγαλύτερο κατά 9.4 mm και βάζοντας την κεφαλή κοντά στη βέλτιστη offset angle, όπως φαίνεται και στο σχέδιο πιο κάτω.

Το headshell ως έχει τώρα δίνει περιθώριο για μόλις άλλα 2mm, τα οποία φυσικά δεν είναι αρκετά. Ιδανικά θα ήθελα ένα μακρύτερο κατά 10 mm headshell, και να παραμείνει και ένα περιθώριο αξονικής μικρορύθμισης με slots.
Τα ερωτήματα είναι κατά πόσο υπάρχουν headshells με διαφορετικές διαστάσεις, άρα και πιο μακριά, ή είναι τυποποιημένα ως προς το μήκος και κατά πόσο είναι δυνατή, και επιτρεπτή, η περιστροφή της κεφαλής εντός του headshell ώστε να βγάζει τη σωστή γωνία με τη γραμμή που ενώνει τη βελόνα με το Pivot point.
Και φυσικά αν δεν υπάρχει κάτι έτοιμο, τι λέτε για ιδιοκατασκευή;

Συνεχίζω το ψάξιμο και το διάβασμα αλλά αν κάποιος γνωρίζει εκ πείρας τις απαντήσεις θα με βοηθούσε πολύ.

ΥΓ τελικά τα εργαλεία του vinylengine είναι πολύ χρήσιμα αν μάθεις να τα δουλεύεις...ειδικά για DIYηδες.


tracking distortion_original vs extended.jpg

tracking error_original vs extended.jpg

ve calc_original vs extended.jpg

extended_drawing.jpg
 
Με λίγο παιχνίδι και μετά από λίγη κουβέντα που έγιεν δίπλα, θα ξεκινήσω να βάλω τη νέα κεφαλή στον υπάρχοντα βραχίονα και headshell στο 214 effective length και 22.5 μοίρες offset angle.
Τα θεωρητικά που θα προλύψουν είναι τα παρακάτω.

214 data.jpg

214 tracing distortion.jpg

214 tracing error.jpg

Θα χρησιμοποιήσω τον παρακάτω προτράκτορα που σχεδίασα. Εδώ η έκδοση με πολλαπλά τόξα για reverse engineering αν χρειαστεί ώστε να βρω με μεγαλύτερη ακρίβεια το κέντρο περιστροφής του βραχίονα και να επανέλθω με σωστότερο προτράκτορα προσαρμοσμένο στην πραγματική γεωμετρία.

View attachment Protractor 214-22_5_arcs.pdf
 
πολυ παραμορφωση ομως, ειδικα στα 70 μμ θα ουρλιαζει το συστημα. πανω απο 1% ειναι ενοχλητικη..
 
Ναι... όπως τα λέει ο Πάνος είναι... συμβουλή μου είναι να βάλεις τους βραχίονες στις εργοστασιακές τους αποστάσεις και μετά να παίξεις με τους προτράκτορες διαφόρων τύπων για τον βραχίονα... και τελευταίο άσε τις καστομιές... αν τις θεωρείς απαραίτητες.
 
πολυ παραμορφωση ομως, ειδικα στα 70 μμ θα ουρλιαζει το συστημα. πανω απο 1% ειναι ενοχλητικη..

Είναι το καλύτερο που μπορεί να γίνει χωρίς να προχωρήσω σε μοντιφιά. Θα τσεκάρω και με το εργαλείο την ακριβή θέση αλλά δεν νομίζω να μπορεί να τραβηχτεί πιο μπροστά η βελόνα. Οπότε αυτό είναι το βέλτιστο για τα δεδομένα που έχουμε.


Ναι... όπως τα λέει ο Πάνος είναι... συμβουλή μου είναι να βάλεις τους βραχίονες στις εργοστασιακές τους αποστάσεις και μετά να παίξεις με τους προτράκτορες διαφόρων τύπων για τον βραχίονα... και τελευταίο άσε τις καστομιές... αν τις θεωρείς απαραίτητες.

Μα ακριβώς αυτό κάνω που λες. Δεν υπάρχουν εργοστασιακές ρυθμίσεις, κανείς δεν ξέρει τίποτα για αυτόν το βραχίονα, παρά μόνο το σχέδιο που κυκλοφορεί. Το εργαλείο που σχεδίασα χρησιμεύει καταρχήν για τον ακριβή εντοπισμό του κέντρου περιστροφής του βραχίονα, και αν τυχόν είναι ήδη εκεί που λέει το σχέδιο τότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως προτράκτορας για την ευθυγράμμιση της κεφαλής και να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στις κλασσικές καμπύλες leofgren, stevenson.
Το να σχεδιάσει κάποιος ένα προτράκτορα δεν είναι τίποτα σπουδαίο αρκεί να καταλαβαίνει λίγο από γεωμετρία, να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία του vinyl engine για υπολογισμούς αν δεν θέλει να τους κάνει μόνος του και να μπορεί να χειρίζεται τα απαραίτητα εργαλεία σχεδίασης σε υπολογιστή.
Τα έχω τυπωμένα τώρα δίπλα μου, αν προλάβω θα τα χρησιμοποιήσω για πρώτη φορά το απόγευμα έστω με την παλιά κεφαλή ώστε τουλάχιστον να διαπιστώσω που βρίσκομαι γεωμετρικά.
 
κατι δεν παει καλα εδω. κανενας βραχιωνας, απο καμια μαρκα, ουτε καν την πιο ξεφτιλα δεν ειχε τετοιες μετρησεις γιατι απλα θα ακουγεται απαισια.

μετρησε το effective length (+/- 1 μμ) και ανεβασε μια φωτο απο πανω του βραχιωνα και θα σου πω πως να τον στησεις
 
Εβαλα το σχέδιο πάνω και προς μεγάλη μου χαρά είδα ότι οι αρχικές μου μετρήσεις και υπολογισμοί ήταν σωστοί.
Η βελόνα όπως την έχω τραβήξει έξω-έξω στο headshell ακολουθεί με απόλυτη ακρίβεια το τρίτο προς τα έξω τόξο σε σχέση με αυτό που έχω σχεδιάσει πιο έντονα, οπότε η ακτίνα που έχει τώρα η βελόνα είναι στο 216.7 mm ακριβώς. Επίσης επαληθεύεται και ότι η απόσταση από κέντρο πλατώ σε κέντρο βραχίονα είναι 200mm όπως το είχα μετρήσει πρόχειρα και το έχω σχεδιάσει (αλλιώς δεν θα είχαμε απόλυτη ιχνηλάτηση του σχεδιασμένου τόξου από τη βελόνα).

Με αυτά τα στοιχεία προκύπτει overhang 16.7 και γωνία (εφόσον είναι παραλληλισμένη η κεφαλή με το headshell) 18 μοίρες.
Τα νούμερα φαίνονται παρακάτω.
Αν τη στρίψω (θα προσπαθήσω) και πιάσω 24 μοίρες τότε είμαι σωστός κατά stevenson αλλά θα πρέπει να σχεδιάσω άλλο προτράκτορα γιατί είναι άλλα τα null points.
Οπότε θα το κάνω για τώρα λίγο με το χέρι να δω τι διαφορά ακούω.
Θα περιμένω να έρθει η νέα κεφαλή, να δω σε τι ακτίνα κάθεται πάνω στο headshell όσο πιο έξω πάει και θα σχεδιάσω μετά τον καλύτερο δυνατό προτράκτορα για αυτή θέση.
stay tuned

Dr Pan K, δες και τις φώτο που θες και τα στοιχεία. Σκέφτεσαι κάτι άλλο;

216_7_original head.jpg

protractor use.jpg