Η μνήμη δεν εστιάζει....

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,609
Κάποιες φορές φαίνεται ότι η μνήμη μας μπορεί και να διαγράφει γεγονότα. Λογικό αν είναι κάτι δυσάρεστο.
Μπορεί όμως να συμβαίνει το αντίθετο. Να έχει διαγράψει δηλαδή κάτι πάρα πολύ καλό ?
Κάτι τόσο καλό ώστε να μένει μόνο μια ετικέττα και μια "φήμη ότι υπήρχε κάτι καλό"

Προσωπικά θεωρούσα ότι η μνήμη μου ήταν οξύτατη. Ιδίως στη μουσική. Και όμως.
Επί σχεδόν ένα ή ενάμιση χρόνο είχα στο μυαλό μου να αποκτήσω πρόσβαση στον δίσκο αυτό που κάτι μου έλεγε ότι ήταν καλός.
Και παρ όλο που τόσος είναι ο χρόνος που διαθέτω πρόσβαση στο spotify όλο έλεγα "καποια στιγμή πρέπει να το ψάξω αυτό και να το ακούσω"

Και οι μέρες περνούσαν και τίποτα, μέχρι προχτές.
Ο χρόνος βρέθηκε όπως και ο δίσκος στο ευρετήριο του spotify.
Και αποδεικνύεται ότι τον δίσκο τον γνωρίζω νότα πρός νότα, δεν συζητάμε ότι είναι εκπληκτικός, το φρεσκάρισμα του νέου ακούσματος τον κατατάσσει άμεσα στους 10 που συζητούσαμε πρόσφατα και από το Σάββατο δεν χορταίνω να τον ακούω ξανά και ξανά.
Το παράξενο ποιό είναι?
ΠΩΣ (?) τον γνώριζα τόσο καλά αφού ποτέ δεν τον είχα. Διότι αφ ενός δεν τον έχω, δεν τον είχα και πούλησα, και αφ ετέρου σίγουρα δεν τον έχω και στις κασέτες που είχα και έχω ακόμα σε ένα μπαούλο.
Όταν λέμε νότα νότα, εννοούμε, τι ακολουθεί μετά κανονικά και με το νόμο.

Το τρίτο και σαφέστατα καλύτερο άλμπουμ του προοδευτικού συγκροτήματος που συνδύαζε αριστοτεχνικά την jazz με την κλασική και την rock μουσική. Ο αυτοσχεδιασμός γενναιόδωρος, όσο προστάζει η jazz ή καλύτερα το rock, αλλά συγκρατημένος όσο επιτάσσει η κλασική. Ο Μπαχ και η αντίστιξη δίνουν και παίρνουν και οι μουσικοί είναι πραγματικά από άλλο πλανήτη, ασχετα αν εκείνη την εποχή ολοι μας είχαμε εστιάσει στον οργανίστα και στον κιθαρίστα. Οι σύγχρονες ακροάσεις με κάνουν να τρίβω τα αυτιά μου με τον εξαιρετικό τζαζίστα drummer (που εκδιώχθηκε βλακωδώς για αυτόν ακριβώς τον λόγο) ενώ ο μπασίστας δένει αρμονικά μαζί του. Ενα σύνολο που δεν του λείπει τίποτα.

Ο δίσκος ήταν κορυφή και παραμένει παρά τα 40 χρόνια στην πλάτη του.
Τότε το downbeat (για το downbeat λέμε) του έβαλε 5/5 (για ροκ progressive συγκρότημα μιλάμε) ενώ το σύγχρονο allmusic του δίνει 4.5/5
ενώ ο κιθαρίστας ψηφίστηκε την ίδια χρονιά ως ο καλύτερος του κόσμου. Αν τότε ήμουν ο John Mc Laughlin και τον άκουγα θα είχα κρεμάσει την κιθάρα καθώς αυτός κατάφερε να συνδυάσει αυτό που έδινε ο Maha με τον λυρισμό και την εκφραστικότητα που λείπανε. Προφανώς και δεν τον είχε ακούσει ή τουλάχιστον οι γύρω του φρόντισαν να τον κρατήσουν μακρυά του.

Ασχετα με το γεγονός ότι η πίεση για περισσότερη παραγωγή εμπορικού προϊόντος και οι ανάγκες της περιοδείας οδήγησε το συγκρότημα στη διάλυση λίγα χρόνια μετά, ευτυχώς άφησαν πίσω τους αυτό το αριστούργημα, μαζί με ένα δυό ακόμα λιγότερο αξιόλογους αλλά πιό εμπορικούς δίσκους.

Για μένα 6 στα 5.
Αναζητείστε το ! Δεν θα χάσετε.
 
Μου μυρίζει τους Ολλανδούς Focus με τον μεγάλο Jan Akkerman :worshippy:. Τον είχαμε και στο Guitar Album με το Hocus Pocus. Από εκεί είχες "εντυπωθεί" τον ήχο τους και είχε περάσει στο πετσί σου...
 
Τι είναι πάλι τούτο ; Μαντεψιές και στις παρουσιάσεις ; Δεν μας φθάνουν τα υπόλοιπα βάσανα μας ;
 
......Ο δίσκος ήταν κορυφή και παραμένει παρά τα 40 χρόνια στην πλάτη του...
ενώ ο κιθαρίστας ψηφίστηκε την ίδια χρονιά ως ο καλύτερος του κόσμου...

In 1973 (Ian) Akkerman was chosen 'Best Guitarist in The World' by the readers of the UK magazine, Melody Maker. (Wiki)
-bye-

Grio παιχταράς!
 
Αν ειναι το hocus pocus ( vade retro ) το έχω αλλα...στην Ελλάδα και εχω να το ακουσω τουλαχιστον 20 χρόνια.
 
Focus 3
To hocus pocus (waves within) ωχρια τραγικά μπροστά στο 3αρι


Ο δίσκος δεν έχει τιποτα απολυτως για πεταμα ενω το ομώνυμο μαζί με το questions answers και anonymous ii είναι αλλού. Βέβαια να μην ξεχνάμε τη Sylvia....
 
Last edited by a moderator:
Είναι νομιζω η καλύτερη ωρα να ακολουθήσετε το link.
 
Στον αντίποδα των όσων γράφεις αρχικά Μήτσο, εγώ δεν είχα ακούσει ποτέ μου ουτε ένα κομμάτι του, ουτε συνειδητά ουτε ασυνείδητα (αντίθετα το Moving Waves με το γνωστό Hocus Pocus, ναί, μια φορά το 1981).

Τελειώνω σχεδόν τη δεύτερη ακρόαση τώρα και δεν χρειάζομαι άλλη για να καταλάβω.

Εδώ μιλάμε για δισκάρα! Θα συμφωνήσω μαζί σου.

Thanks για την ιδέα της παρουσίασης:grinning-smiley-043.

Τελείωσε η ακρόαση, να το ξαναπώ: Δισκάρα!

Μας έφτιαξες βραδιάτικα ρε Μήτσο.


ΥΓ Αχ αυτό το βαρέλι.... Βρε μήπως τελικά δεν έχει πάτο; :chinscratch:
 
Last edited by a moderator:
κρινοντας τους με εμπορικα κριτηρια, στις ΗΠΑ
αποτελουν εκλεκτο μελος της λιστας των one hit wonders...
το 45 αρι hocus pocus κερδισε χρυσο δισκο
και αυτη ηταν η μοναδκη τους φορα στο hot 100
αντιθετα στην αγγλια το υπεροχο sylvia ηταν το μεγαλο τους hit.
 
Μετά από αρκετή σκέψη για να εξηγήσω το παράδοξο να γνωρίζω τον δίσκο μέσα και έξω και ταυτόχρονα να μην τον θυμάμαι κατέληξα στο ότι τελικά ήταν πάρα πολύ μπροστά από την εποχή του.
Ο δίσκος τότε παρεξηγήθηκε, σνομπαρίστηκε (Ολλανδοί γαρ) σε μια Βρετανία και Αμερική που έψαχναν χιτς και ευκολοχώνευτα γκλαμ (Hocus pocus) και προσπεράστηκε.
Γιά τους ίδιους λόγους και για μένα πρέπει να αποδείχτηκε πιό δύσκολος (ή έστω αταίριαστος) για τα τότε γούστα μου και αν και προφανώς υπήρχε σε κάποια κασέτα, σίγουρα "απαλλοτριώθηκε" για κάτι καλύτερο.
Εκείνη την εποχή είχα λίγη συμπάθεια για την jazz ή τον αυτοσχεδιασμό, σε αντίθεση με τι συνέβη 5 χρόνια μετά.
5 χρόνια μετά το είχα διαγράψει παντελώς από τη μνήμη μου και έμεινε κάπου στο μυαλό μου ότι "αυτός ο δίσκος πρέπει να είναι καλός"
Αφού ακόμα και του Νότη την αναφορά την προσπέρασα.

Περιττό να το επαναλάβω, αλλά.....
Ε Κ Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Ο Σ δίσκος!
 
Πωπω, μέσα στις εξετάσεις και τα ιδιαίτερα, έχω να ακούσω και φόκους εν έτει 2015 ... γμτ το κλαμπ μου μέσα ...
 
Μια χαρα εισαι chief

Η μνημες δεν ειναι καταχωνιασμενες καπου ατοφιες (κατι σαν ενα file στο σκληρο) και οταν προσπαθεις να τις ανασυρεις συνθέτει απο κομματια πολλων άλλων παρομοιων! Πολλες φορες διαφορετικοι μαρτυρες περιγραφουν το ιδιο γεγονος με το δικο τους τροπο. Αυτο συμβαινει γιατι η συνθεση γινεται με διαφορετικο τροπο καθε φορα, δηλ. τα κομματια περιεχουν και ασχετα πραγματα με το συγκεκριμενο γεγονος (προσωπα, εμπειριες κλπ, πες το σκουπιδια ή θορυβο) και το τελικο αποτελεσμα διαφερει.

Στη δικη σου περιπτωση, αντιθετα απο οτι πιστευεις, όχι μόνο εστιαζεις σε μνημες/ακουσματα αλλά και συνθετεις με μεγαλη ακριβεια.
Αυτο που καταλαβαινω (και χωρις να ειμαι ειδικος) ειναι οτι αφενος εχεις το ταλεντο να συνθετεις και προφανως το εχεις εξασκησει (αντιθετα με αλλους που απλως ακουμε τις ομοιοτητες και διαφορες), αφετερου οτι το συγκεκριμενο εργο ειναι σχετικα προβλεψιμο στα αυτια ενος γνωστη (γιατι δεν μπορω να δεχτω οτι το κεφαλι σου μπορει να δουλευει με τον ιδιο ακριβως τροπο οπως αυτο του συνθετη).
 
κάτι σαν ελεγχόμενο deja vu σου συνέβη......Ο "Mορφέας" θα έλεγε πως "κάτι αλλάζουν στο matrix" :angel:
και όπως σε κάθε matrix και εδώ κάθε τι που συμβαίνει χτίζει το επόμενο,

δυστυχώς η ευτυχώς είμαι out of focus



















γκρουπ είναι οι out of focus
:idea:
 
Μια χαρα εισαι chief

Η μνημες δεν ειναι καταχωνιασμενες καπου ατοφιες (κατι σαν ενα file στο σκληρο) και οταν προσπαθεις να τις ανασυρεις συνθέτει απο κομματια πολλων άλλων παρομοιων! Πολλες φορες διαφορετικοι μαρτυρες περιγραφουν το ιδιο γεγονος με το δικο τους τροπο. Αυτο συμβαινει γιατι η συνθεση γινεται με διαφορετικο τροπο καθε φορα, δηλ. τα κομματια περιεχουν και ασχετα πραγματα με το συγκεκριμενο γεγονος (προσωπα, εμπειριες κλπ, πες το σκουπιδια ή θορυβο) και το τελικο αποτελεσμα διαφερει.

Στη δικη σου περιπτωση, αντιθετα απο οτι πιστευεις, όχι μόνο εστιαζεις σε μνημες/ακουσματα αλλά και συνθετεις με μεγαλη ακριβεια.
Αυτο που καταλαβαινω (και χωρις να ειμαι ειδικος) ειναι οτι αφενος εχεις το ταλεντο να συνθετεις και προφανως το εχεις εξασκησει (αντιθετα με αλλους που απλως ακουμε τις ομοιοτητες και διαφορες), αφετερου οτι το συγκεκριμενο εργο ειναι σχετικα προβλεψιμο στα αυτια ενος γνωστη (γιατι δεν μπορω να δεχτω οτι το κεφαλι σου μπορει να δουλευει με τον ιδιο ακριβως τροπο οπως αυτο του συνθετη).

κάτι σαν ελεγχόμενο deja vu σου συνέβη......Ο "Mορφέας" θα έλεγε πως "κάτι αλλάζουν στο matrix" :angel:
και όπως σε κάθε matrix και εδώ κάθε τι που συμβαίνει χτίζει το επόμενο,

δεν ξέρω πως ακριβώς συνέβη. Εκείνη την εποχή ό,τι αγόραζα καταγράφονταν. Τουλάχιστον μέχρι τα 18-19 σχολαστικά.
Διότι δεν αγόραζα δίσκους (ούτε αποκτούσα μουσικές) καθημερινά. Τα πάντα ήταν προγραμματισμένα (οικονομικά κυρίως) και εξαρτώνταν κύρια από τις κοινωνικές επαφές το πόσο μπορούσες να διευρύνεις τις μουσικές σου δραστηριότητες και γνώσεις.
Όπως προανέφερα, δεν αγοράστηκε.
Κύρια διότι νομίζω δεν κυκλοφόρησε. Στην Ελλάδα πρέπει να κυκλοφόρησε το moving waves (λόγω hocus pocus) και ίσως το live at the rainbow.
Η αίσθηση του deja vu ήταν πολύ έντονη προχτές. Διότι ήξερα νότα νότα όχι τα κλασικά Sylvia πχ, αλλά το ομώνυμο focus III και καπάκι το questions answers....
Ίσως να φταίει η κλασική τους δομή. Ίσως να τα άκουγα σε κάποιον (σε ποιόν?) φίλο. Αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν το είχε κανείς.
Χτες έκανα και μια ερευνα στο "τεφτέρι" όπου κατέγραφα τις κασέτες. Τίποτα.
Δεν μπορώ να χωνέψω όταν πχ στα 15 μου αγόραζα το Love devotion & surrender και το άκουγα μέχρι να ακουστεί "έλεος!" στο σπίτι, ότι μπορεί να πέρασε έστω και για λίγο από τα χέρια μου και να μην έμεινε υλικά, παρά μόνο άυλα στη μνήμη μου.
Φυσικά αυτό δεν αλλάζει τίποτα.
Το ενδιαφέρον είναι ότι τουλάχιστον 2-3 χρόνια (πάλι δεν ξέρω με ποιά αφορμή, σίγουρα κάποια συζήτηση εδώ) το έψαχνα σε άβακες....
Ευτυχώς σώθηκα με το spoty !
Πάω για ένα γιαπωνέζικο σίγουρα!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

To 1967 η Petula Clark είχε την επιτυχία Don't sleep in the subway. Το κομμάτι σύμφωνα με τα wiki είναι βασισμένο πάνω στη δομή του κανόνα του Pachelbel

https://www.youtube.com/watch?v=bvKj8lTuVtk

ακούστε από 0:38 έως 0:50

και ακούστε στο focus 3
από 2:03 έως 2:18

https://www.youtube.com/watch?v=xCqDZMqd4XY


Πολύ ψαγμένοι οι άνθρωποι δε λέω !