Η πτώση των ΜΜΕ

Re: Η πτωση των ΜΜΕ

Η Ελλάδα σήμερα διαθέτει 160 εφημερίδες, 180 τηλεοπτικούς σταθμούς, 800 ραδιοφωνικούς σταθμούς, 3.500 περιοδικά και μόλις 10 εκατομμύρια ανθρώπους. (Η Πορτογαλία, με τον ίδιο πληθυσμό, διαθέτει 35 εφημερίδες, 62 τηλεοπτικούς σταθμούς και 221 ραδιοφωνικούς σταθμούς σύμφωνα με το «World Factbook» of 2004).
Τα ιδιωτικά ΜΜΕ στην Αθήνα ελέγχονται από μία μικρή ομάδα ανθρώπων που δημιούργησαν ή κληρονόμησαν τις περιουσίες τους μέσω ναυτιλιακών, τηλεπικοινωνιακών, τραπεζικών, πετρελαϊκών ή άλλων επιχειρήσεων, και έχουν μεταξύ τους συγγένεια εξ αγχιστείας, ή παντρεύονται με πολιτικούς και κυβερνητικούς αξιωματούχους ή/ και άλλους ισχυρούς
επιχειρηματίες.


http://www.atticafreepress.gr/Η-διαπλοκή-των-ΜΜΕ-στην-Ελλάδα-από-το-wikileaks/
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

αν θυμάστε καλά το είχα σημειώσει ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα. Αν φύγουν οι επιστροφές (μαύρο χρήμα) τότε τα ΜΜΕ θα παραμείνουν στο παιχνίδι.


tου Παναγιώτη A. Μπόμη

Ολόκληρο το σύστημα των ΜΜΕ (τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, εφημερίδες, περιοδικά, ηλεκτρονικός Τύπος - sites και portals) έχει διαβρωθεί και σαπίσει από την ανεξέλεγκτη πια βουλιμία των διαφημιστικών εταιρειών που δίνουν «διαφημιστικά πακέτα», παίρνοντας απίθανα «ανταλλάγματα» (αφορολόγητα ποσά) από τα μέσα που τους πουλάνε χρόνο (τηλεοράσεις - ραδιόφωνα) και χώρο (έντυπα, ηλεκτρονικές εφημερίδες).

Το newsbomb τολμά από σήμερα να ανοίξει το σκοτεινό φάκελο της αθέατης πλευράς των διαφημιστικών εταιρειών στην Ελλάδα, που εκμεταλλευόμενες την οικονομική κρίση καναλιών και εντύπων μπορούν και επιβάλουν:

* ποια τηλεοπτικά προϊόντα μπαίνουν στα ελληνικά σπίτια (σήριαλ, ριάλιτι, παιχνίδια, σόου, μεσημεριανά σκουπίδια κ.λπ.),
* ποια πρόσωπα πρέπει να παρουσιάζουν εκπομπές κατά τα γούστα των διαφημιστών,
* ποιας ποιότητας ενημέρωση πρέπει να προσφέρεται από τα κανάλια (με κεντρικό τους στόχο τα δελτία ειδήσεων),
* ποιες μεγάλες εταιρείες και τράπεζες απαγορεύεται να "ακουμπάνε" τα κανάλια γιατί είναι οι μεγάλοι πελάτες (και οι μεγάλοι προστατευόμενοι) των διαφημιστών.



Το σύστημα των «επιστροφών-εκπτώσεων» έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη μάστιγα για την επιβίωση των ΜΜΕ, την αντικειμενική ενημέρωση του πολίτη και αποτελεί πλέον το μεγάλο όπλο μιας αφόρητα πιεστικής –στα όρια ενός οιονεί εκβιασμού- συμπεριφοράς των διαφημιστών σε βάρος των ΜΜΕ. Στη «διαφημιστική αγορά» είναι γνωστή η καθιερωμένη ταρίφα των «επιστροφών-εκπτώσεων», ένα σύστημα που έχουν καθιερώσει με το έτσι θέλω οι διαφημιστές από το 1990 που άρχισαν να ανθίζουν τα ιδιωτικά κανάλια και ραδιόφωνα και στηρίζεται στο δόγμα: Σου δίνω ένα διαφημιστικό πακέτο της τάδε τράπεζας ύψους 500.000 ευρώ για ένα χρόνο, θα μου επιστρέψεις το 40% ή θα μου δώσεις αντίστοιχο τηλεοπτικό χρόνο (αξίας του 40% των 500.000 ευρώ) να διαφημίζω άλλο πελάτη μου χωρίς να σου πληρώνω τίποτα. Από απόλυτα αξιόπιστες πηγές που γνωρίζουν καλά πώς διαμορφώνεται η ταρίφα για τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες και τα λεγόμενα media shops που μοιράζουν τα διαφημιστικά πακέτα στα κανάλια διατυπώνονται τα ακόλουθα ερωτήματα:

* Αληθεύει ότι η ΒΒDΟ GROUP GREECE (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Τάσος Πράσινος) απαιτεί «επιστροφές» 35-40 % επί της συνολικής αξίας του ποσού που εμφανίζεται να πληρώνει στο κανάλι για το διαφημιστικό πακέτο;
* Αληθεύει ότι η ΒΟLD OGILVY (διευθύνων σύμβουλος Θόδωρος Κοτιώνης) απαιτεί «επιστροφές-εκπτώσεις» 45% ή αντίστοιχο τηλεοπτικό χρόνο του 45% της αξίας του διαφημιστικού πακέτου;
* Αληθεύει ότι η FORTUNE (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Βασίλης Προβελεγγιάδης) συμπληρώνει την «τριάδα» αυτή, των πιο σκληρών διαφημιστικών ως προς το επίπεδο των επιστροφών, που σπρώχνουν την «αγορά» αυτή προς τα πάνω;
* Αληθεύει ότι η υπάρχει μια ομάδα οκτώ από τις σημαντικότερες διαφημιστικές που κινούνται στις επιστροφές λίγο πιο χαμηλά από τις προηγούμενες, στη ζώνη 18-22%, αλλά παρά ταύτα παραπάνω από το διπλάσιο νόμιμο όριο; Αληθεύει ότι η ομάδα αυτή απαρτίζεται από τις ακόλουθες εταιρείες:



1. LEO BURNETT: επικεφαλής ο παλαιός διαφημιστής Π. Βενέτης.
2. MC CANN: απευθείας πολυεθνική, με τον Σ. Βάτση διαχειριστή.
3. SPOT THOMSON: επικεφαλής οι Χρ. Κερασιώτης και Δ. Μαύρος –πρόκειται για το έτερον ήμισυ της ΒOLD στους κρατικούς λογαριασμούς (οι δύο εταιρείες διατηρούν και κοινό media shop), με μόνιμο πελάτη τη Ν.Δ.
4. DDB: της οικογένειας Παπαπολύζου, από τις πιο «παραδοσιακές» στο χώρο στην Ελλάδα.
5. ASHLEY & HOLMES: επικεφαλής ο Μάκης Σεριάτος.
6. ΛΕΟΥΣΗΣ: της ομώνυμης οικογένειας που την ίδρυσε και τη διαχειρίζεται.
7. UPSET: με διευθύνοντα και κυρίαρχο πρόσωπο τον Γ. Κακουλίδη, και
8. PUBLICIS: γαλλικής ιδιοκτησίας, με πελάτες τις σπουδαιότερες πολυεθνικές γαλλικής προέλευσης.

* Διαχωρίζουμε μια εταιρεία από την αρχή. Τη CIVITAS του Γ. Φλέσσα και θα μας θυμηθείτε « γιατί» στην πορεία. Πρόκειται για μια διαφορετική εταιρεία, χωρίς την κλασική δομή των υπολοίπων, η οποία μάλιστα διεκδικεί μειωμένες επιστροφές σε σχέση με τις «ανταγωνίστριές» της. Βρίσκεται διαρκώς παρά την εξουσία, χάρη στις ειδικές σχέσεις Φλέσσα. Πού οδηγούν αυτές; Λόμπυ; Σχέσεις με κέντρα του εξωτερικού;



Το πνεύμα και το γράμμα του νόμου 2328/95 που διέπει τις διαφημιστικές εταιρείες υιοθετούν την έκφραση επιβράβευση μέχρι του 9,9%. Ο σαρκασμός μιας λέξης που μπορεί και πρέπει να οδηγήσει σε οριστικά συμπεράσματα:


1. Είναι επιβράβευση το χαράτσι των διαφημιστικών στα μέσα;
2. Τηρείται το όριο και όταν δεν τηρείται πόσα χρήματα διαχειρίζονται, με ποιον τρόπο και από ποιους πάτρονες (προς ποιόν και γιατί);
3. Και, στο τέλος-τέλος, παρανομούν όλοι, κάποιοι, πολλοί, λίγοι; (αλλά μη μας πείτε κανένας).

'Ολα γίνονται χέρι με χέρι, φυσικά αποδείξεις δεν υπάρχουν και το σύστημα λειτουργεί ανενόχλητο εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια. Αυτό το άθλιο σύστημα συναλλαγών, στα όρια του νόμου (;) πιέσεων, φοροκλοπής (παρντόν, επιβράβευσης) και επιβολής των δικών τους νόμων στο τηλεοπτικό προϊόν που μπαίνει στα ελληνικά σπίτια, θα αποκαλύψει το newsbomb με μια μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα στα άδυτα των αδύτων και στα στρατηγεία των διαφημιστικών εταιρειών.

http://www.newsbomb.gr/fakelos-diafhmistikh-agora/story/41555/kamarwste-toys-megalo-diafhmistes
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

Ρε φιλαράκι.. έχεις κάνα DVD Πρετεντέρη γιατί είμαι χαρμάνης;
pretenter-junkies2.jpg

ΠΗΓΗ: Antista/Chef

Πάμε καλά; 4 μέρες χωρίς να παίρνουμε τη δόση μας από κυβερνητική προπαγάνδα; Πως να αντέξει ο μέσος εθισμένος τηλεθεατής, ακροατής ή αναγνώστης χωρίς μια κουβέντα για το καλό μας ΔΝΤ, γιαι τον μάρτυρα πρωθυπουργό μας που σώζει την πατρίς, για τον υπουργό οικονομικών που δεν θα πάρει νέα μέτρα απόψε; Έστω έναν Πάγκαλο να βρίζει τον Τσίπρα και τους Δημόσιους υπάλληλους ή έναν Πρετεντέρη να βρίζει απεργούς. Κάτι βρε αδερφέ γιατί είμαστε χαρμάνηδες. Μόνο το site του ΔΝΤ μας έχει απομείνει αλλά αυτοί τα λένε κυριλέ και είναι βαρετό σαν μεθαδόνη. Δεν γίνεται άλλο! Ή να επιστρατευτούν οι άπεργοί, ή να εξαιρεθούν από την απεργία όσοι πληρώνονται άνω των πολλών χιλιάδων ευρώ τον μήνα και συνεπώς αντιλαμβάνονται την ανάγκη να κάνουν θυσίες οι υπόλοιποι.
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

Υπέρογκες ζημίες και διόγκωση των δανείων ήταν ο αντίκτυπος της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας το 2010 στους μεγαλύτερους εκδοτικούς ομίλους της χώρας, Μάλιστα η αρνητική εικόνα των ισολογισμών των εισηγμένων του χώρου ξεπέρασε ακόμα και την πιο απαισιόδοξη εκτίμηση, με τα διαφημιστικά έσοδα να πέφτουν σχεδόν κατακόρυφα και η ...“αιμορραγία” από την μείωση της κυκλοφορίας των εντύπων να παραμένει αμείωτη.

Οι διοικήσεις των εταιρειών επέλεξαν ως γραμμή άμυνας την μείωση των δαπανών ωστόσο δεν κατάφεραν να καλύψουν την “μαύρη τρύπα” στα έσοδα, με την τελική εικόνα αρκετών εισηγμένων να επιβάλλει επιτακτικά την ανάγκη κεφαλαιακής ενίσχυσης, αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή ή συγχωνεύσεων.

Η “ασφυξία” που πλήττει έντονα πλέον τον κλάδο αποτυπώθηκε χαρακτηριστικά και στις πρόσφατες αποφάσεις της διοίκησης του Χρηματιστηρίου σύμφωνα με τις οποίες σύσσωμες σχεδόν οι εισηγμένες μεταφέρθηκαν στην κατηγορία της “επιτήρησης”, εξέλιξη πρωτοφανής στην ιστορία του χρηματιστηρίου, δεδομένου ότι ποτέ έως σήμερα ένας κλάδος τόσο μαζικά δεν είχε περάσει το “κατώφλι” της επιτήρησης.

Συγκεκριμένα, ήδη από σήμερα Παρασκευή οι μετοχές των Τεχνικών Εκδόσεων, ΔΟΛ, Τηλέτυπου, Πήγασου και Τεγόπουλου διαπραγματεύονται υπό το καθεστώς επιτήρησης.
Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποκτά το γεγονός ότι οι διοικήσεις των εισηγμένων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης εμφανίζονται απαισιόδοξες και για την φετινή χρονιά εκτιμώντας πως η συνεχιζόμενη μείωση των πωλήσεων και των διαφημιστικών εσόδων σε συνδιασμό με τις την περιορισμένη διάθεση των τραπεζών για χορήγηση πιστώσεων θα επιβαρύνει περαιτέρω την κατάσταση στον κλάδο.

ΔΟΛ

Η συνεχιζόμενη μείωση της κυκλοφορίας των εντύπων, ο δραματικός περιορισμός της διαφημιστικής δαπάνης και ο οξύς ανταγωνισμός σε επίπεδο προωθητικών ενεργειών επηρέασαν αρνητικά τις εργασίες και τα αποτελέσματα του ομίλου. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών το 2010 ανήλθε σε 201,1 εκατ. ευρώ έναντι 255,8 εκατ. ευρώ το 2009 παρουσιάζοντας μείωση κατά 21% και οφείλεται στη μείωση των πωλήσεων που κατέγραψαν όλοι οι τομείς δραστηριότητας του ομίλου.
Τη μεγαλύτερη μείωση κατά 32% σημείωσαν οι πωλήσεις του τομέα λοιπών δραστηριοτήτων που συγκεντρώνει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που απαρτίζεται από παραγωγή τηλεοπτικών εκπομπών, κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, κυρίως λόγω της αναστολής της δραστηριότητας και της θέσης σε εκκαθάριση της θυγατρικής εταιρείας Ελληνικά Γράμματα ΑΕ. Τα έσοδα του τουριστικού τομέα υπέστησαν μείωση κατά 29% και του εκτυπωτικού τομέα κατά 14%.

Οι πωλήσεις του εκδοτικού τομέα επίσης παρουσίασαν σημαντική μείωση κατά 19%. Οι εφημερίδες του ΔΟΛ, “ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ”, “ΤΑ ΝΕΑ” και η “ΕΞΕΔΡΑ”, καθώς και τα περιοδικά που εκδίδει ο όμιλος στο σύνολο τους σε επίπεδο εσόδων υπέστησαν τις σοβαρές πτωτικές πιέσεις που επικράτησαν στην αγορά κατά τη χρήση 2010.

Τα ενοποιημένα λειτουργικά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημία 32,6 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 7,5 εκατ. ευρώ το 2009. Οι λειτουργικές ζημίες του ομίλου κυρίως οφείλονται στις αντίστοιχες ζημίες της μητρικής εταιρείας ΔΟΛ ΑΕ και στη μη διανομή μερίσματος από τη συγγενή εταιρεία Τηλέτυπος ΑΕ.

Την ίδια στιγμή τα αποτελέσματα προ φόρων του ομίλου διαμορφώθηκαν σε ζημία 43,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 16,3 εκατ. ευρώ το 2009 και τα αποτελέσματα περιόδου μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε ζημία 47,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 18,8. εκατ. ευρώ.

Στις λειτουργικές δραστηριότητες εμφάνισε εκροές ύψους 27,2 εκατ. ευρώ από αρνητικές ροές το 2009 ύψους 1,26 εκατ. ευρώ, ενώ στις χρηματοδοτικές δραστηριότητες εμφάνισε θετικό αποτέλεσμα ύψους 12,2 εκατ. ευρώ αρνητικές 4,5 εκατ. ευρώ. Ενισχυμένο και το ταμείο με 13,8 εκατ. ευρώ από 6,13 εκατ. ευρώ το 2009. Οι συνολικές υποχρεώσεις του ομίλου αυξήθηκαν στα 224 εκατ. ευρώ από 192,2 εκατ. ευρώ το 2009 με τον συνολικό τραπεζικό δανεισμό να αυξάνετα κατά 18,4 εκατ. ευρώ φθάνοντας στα 128,3 εκατ. ευρώ δηλαδή 52% του συνολικού παθητικού του ομίλου, με το δείκτη ξένα/ίδια κεφάλαια να διαμορφώνεται στο 8,99:1.

Εντός της χρήσης 2010 ολοκληρώθηκε ο τακτικός φορολογικός έλεγχος της εταιρείας για τις χρήσεις 2000-2005 καθώς και ο προσωρινός έλεγχος για τη χρήση 2006. Από το φορολογικό έλεγχο προέκυψε φόρος εισοδήματος 2.475 χιλ. ευρώ και προσαυξήσεις 2.124 χιλ. ευρώ. Η εταιρεία ήδη είχε διενεργήσει προβλέψεις ύψους 1.225 χιλ. ευρώ και η διαφορά ύψους 3.374 ευρώ επιβάρυνε τα μετά από φόρους αποτελέσματα της χρήσεως 2010.

Το σύνολο ιδίων κεφαλαίων συρρικνώθηκε στα 21,7 εκατ. ευρώ(από 69,8 εκατ. ευρώ) την στιγμή που ζημίες υπενθυμίζουμε έφθασαν στα 47 εκατ. ευρώ, με την διοίκηση να έχει ανακοινώσει προ ολίγων ημέρων ότι εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου με μετρητά, για την κεφαλαιακή και ταμειακή ενίσχυση της εταιρείας.

Η αποτίμηση της εταιρείας στο χρηματιστηριακό ταμπλό διαμορφώνεται στα 33 εκατ. ευρώ. Για το έτος 2011, η διοίκηση εκτιμά ότι η παρατεταμένη ύφεση στην αγορά αυξάνει τον πιστωτικό κίνδυνο καθώς και το χρόνο είσπραξης των απαιτήσεων και ο όμιλος προσπαθεί να λάβει πρόσθετα μέτρα για τον έλεγχο και την είσπραξη των επί πιστώσει πωλήσεων, ενώ ενδέχεται να αυξηθούν και οι προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις.

ΠΗΓΑΣΟΣ

Ζημιογόνο το καθαρό αποτελέσματα και του 2010 για τον όμιλο της Πήγασος που είδε τις ζημίες να διευρύνονται στα 31 εκατ. ευρώ από ζημίες 13,54 εκατ. ευρώ. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 29% περίπου σε 162,5 εκατ. ευρώ το 2010 από 227,9 εκατ. ευρώ το 2009 εξαιτίας της πτώσης των εσόδων τόσο από κυκλοφορία όσο και από διαφήμιση κατά 30% περίπου. Παράλληλα, σημειώθηκε μείωση και του κόστους πωλήσεων κατά 21% περίπου από 162,1 εκατ. ευρώ το 2009 σε 128,6 εκατ. ευρώ το 2010. Έτσι, το μεικτό κέρδος μειώθηκε από 65,7 εκατ. ευρώ το 2009 σε 33,9 εκατ. ευρώ το 2010.

Όσον αφορά στα έξοδα διάθεσης, ακολούθησαν και αυτά την ίδια πτωτική πορεία με το κόστος πωλήσεων και μειώθηκαν κατά 32% από 59,1 εκατ. ευρώ το 2009 σε 40,1 εκατ. ευρώ το 2010. Αντίθετα, τα έξοδα διοίκησης αυξήθηκαν κατά 10% περίπου από 16,3 εκατ. ευρώ το 2009 σε 17,9 εκατ. ευρώ το 2010. Οι ζημιές προ φόρων διευρύνθηκαν σε 33,5 εκατ. ευρώ από 15,5 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ τα EBITDA διαμορφώθηκαν αρνητικά ύψους 21 εκατ. ευρώ από ζημίες ύψους 1,85 εκατ. ευρώ.

Οι λειτουργικές ταμειακές ροές εμφανίστηκαν αρνητικές ύψους 17 εκατ. ευρώ από αρνητικές το 2009 ύψους 13,1 εκατ. ευρώ, με το κονδύλι χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα κατεβλημένα να διαμορφώνεται στα 7,3 εκατ. ευρώ από 6,8 εκατ. ευρώ το 2009. Στο ταμείο τα διαθέσιμα ενισχύθηκαν στα 31,7 εκατ. ευρώ από 13,9 εκατ. ευρώ το 2009.

Οι συνολικές υποχρεώσεις περιορίστηκαν στα 202,4 εκατ. ευρώ από 235,4 εκατ. ευρώ το 2009 με τις συνολικές βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις να ανέρχονται σε 148,4 εκατ. ευρώ, το 15% των οποίων αφορά το λογαριασμό των προμηθευτών και το 76% τα βραχυπρόθεσμα δάνεια. Στα βραχυπρόθεσμα δάνεια περιλαμβάνονται και 25,6 εκατ. ευρώ που αφορούν μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις πληρωτέες την επόμενη χρήση.

Η συνολική καθαρή θέση περιορίστηκε στα 66,3 εκατ. ευρώ (από 97,6 εκατ. ευρώ το 2009) με τις ζημίες στο καθαρό αποτέλεσμα να αποτελούν το 46,8% της καθαρής θέσης.

Όσον αφορά τις προοπτικές του τρέχοντος έτους η διοίκηση αναφέρει πως “ τα μηνύματα που έρχονται από την διαφημιστική αγορά δεν είναι αισιόδοξα και δείχνουν πως η ανάκαμψη θα είναι αργή με ότι αυτό συνεπάγεται για ολόκληρη την αγορά και όχι μόνο”. Στο ταμπλό η εταιρεία έχει χρηματιστηριακή αξία 22 εκατ. ευρώ.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Σημαντική διεύρυνση των ζημιών και μείωση στα υπόλοιπα βασικά του μεγέθη εμφάνισε ο όμιλος της Καθημερινής στη χρήση του 2010, απόρροια φυσικά της οικονομικής ύφεσης που έπληξε μεγάλες κατηγορίες διαφημιζόμενων στον τύπο (αυτοκινητοβιομηχανίες, τράπεζες κλπ), με αποτέλεσμα τα διαφημιστικά έσοδα να μειωθούν δραστικά και να υπάρχει σημαντική πίεση στις πωλήσεις διαφημιστικού χώρου.

Στο πλαίσιο αυτό ο κύκλος εργασιών του ομίλου παρουσίασε μείωση έναντι της προηγούμενης χρήσης σε ποσοστό 9,16% και διαμορφώθηκε στα 82,4 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα μείωση παρουσίασε και ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρίας σε ποσοστό 8,90% φθάνοντας τα 69,2 εκατ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών από πωλήσεις εφημερίδων και περιοδικών το 2010 αυξήθηκε κατά 4,31% φθάνοντας στα 32,46 εκατ. ευρώ έναντι 31,12 εκατ. ευρώ το 2009.
Επιπλέον ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 1,8 εκατ. ευρώ από την κυκλοφορία μέσα στη χρήση 2010 νέων περιοδικών.

Μείωση κατά 25,19% σημείωσαν τα διαφημιστικά έσοδα ανερχόμενα σε 17,71 εκατ. ευρώ έναντι διαφημιστικών εσόδων 23,67 εκατ. ευρώ το 2009.
Σημαντική πτώση σημείωσαν τα έσοδα από εκτυπώσεις τρίτων που ανήλθαν σε 10,93 εκατ. ευρώ έναντι 14,82 εκατ. ευρώ αυτών της χρήσης του 2009,
εμφανίζοντας μείωση κατά 26,24%. Αυξημένες κατά 22,30% έναντι της χρήσης 2009 ήταν και οι πωλήσεις των προσφορών ανερχόμενες σε 6,69 εκατ. ευρώ έναντι 5,47 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα από πωλήσεις υποπροϊόντων και λοιπών πωλήσεων ανήλθαν

Τα EBITDA το 2010 από το σύνολο των δραστηριοτήτων εμφανίστηκαν αρνητικά ύψους 2,7 εκατ. ευρώ από θετικά ύψους 3,26 εκατ. ευρώ. Στα προ φόρων ενοποιημένα αποτελέσματα παρατηρήθηκε σημαντική διεύρυνση των ζημιών στα 5,82 εκατ.ευρώ έναντι ζημιών ύψους 2 εκατ. ευρώ το 2009. Η μητρική εταιρεία παρουσίασε ζημιές ύψους 7,48 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 4,18 εκατ. το2009. Σημειώνεται ότι το 2010 από την αποτίμηση του πλοίου της θυγατρικής εταιρίας «ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ ΕΕΠΝ», σε εύλογες αξίες, προέκυψε υποτίμηση συνολικού ποσού 1,87 εκατ. ευρώ και επιβάρυνε τα αποτελέσματα του ομίλου.

Ειδικότερα στον τομέα εκδόσεις εκτυπώσεις εμφανίζονται ζημιές 8,05 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 4,39 εκατ. ευρω το 2009. Οι διακοπείσες δραστηριότητες (Ραδιόφωνο) εμφανίζουν κέρδη 5,99 εκατ. ευρώ ενώ εμφάνιζαν ζημίες 0,47 εκατ. ευρώ τη χρήση 2009. Η μεταβολή αυτή οφείλεται στην πώληση της εταιρείας «ΜΕΛΩΔΙΑ Α.Ε.» η οποία αναγνώρισε ζημία 160,2 χιλ. ευρώ στη μητρική εταιρεία και κέρδη 5,98 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου.

Ο ναυτιλιακός τομέας εμφανίζει ζημίες 2,96 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,94 εκατ.ευρώ τη χρήση του 2009.Εμφάνισε επίσης μέσω της θυγατρικής του ομίλου «ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ Ε.Ε.Π.Ν.» εμφάνισε αύξηση του τζίρου κατά 8,84% και διαμορφώθηκε σε 8,00 εκατ. ευρώ έναντι 7,35 εκατ. ευρώ κατά την περσινή χρήση.

Στις λειτουργικές δραστηριότητες εμφάνισε εκροές 1,34 ευρώ από εκροές 1,26 εκατ .ευρώ το 2009, με τα ταμειακά διαθέσιμα να διαμορφώνονται στα 27,7 εκατ. ευρώ.

Οι συνολικές υποχρεώσεις του ομίλου αυξήθηκαν ελαφρώς στα 76,2 εκατ. ευρώ, με τον τραπεζικό δανεισμό του ομίλου να ανέρχεται στα 35,86 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2010 από 35,10 εκατ. ευρώ το 2009.

Το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού δανεισμού οφείλεται κυρίως στη χρηματοδότηση των επενδύσεων της μητρικής εταιρίας σύμφωνα με τον αναπτυξιακό νόμο, συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ καθώς και στην αγορά από θυγατρική εταιρία βιομηχανικού κτιρίου συνολικής αξίας 4 εκατ. ευρώ. Οι απαιτήσεις από πελάτες περιορίστηκαν στα 30 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων διαμορφώθηκε στα 110 εκατ. ευρώ με την αποτίμηση της στο ταμπλό να φθάνει τα 78 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία απασχολεί 372 άτομα (από 420 το 2009) και σε επίπεδο ομίλου αριθμεί 462 άτομα (550 το 2009). Τέλος, σημειώνεται πως η θυγατρική εταιρία "ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ Ε.Ε.Π.Ν” στις 21/4/2010, υλοποιώντας το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της, παρήγγειλε σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας την κατασκευή δύο δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Η παράδοση των πλοίων μεταφορικής ικανότητας 115.000 τόννων έχει προγραμματιστεί για τον Ιούνιο και Αύγουστο του 2012. Το συμφωνηθέν τίμημα θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 108.900.000 δολλαρίων HΠΑ, το οποίο θα καλυφθεί κατά 40% εξ ιδίων διαθεσίμων και κατά 60% μέσω τραπεζικού δανεισμού.

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Σημαντική διεύρυνση των ζημιών το 2010 και για την Ναυτεμπορική που έφθασαν τα 1,24 εκατ. ευρώ από 224 χιλ. ευρώ, με τις πωλήσεις να υποχωρούν στα 14,7 εκατ. ευρώ από 17,3 εκατ. ευρώ.

Τα έξοδα διοίκησης περιορίστηκαν στα 1,9 εκατ. ευρώ από 2,1 εκατ. ευρώ γεγονός που οφείλεται στην μείωση δαπανών για αμοιβές. Τα EBITDA εμφανίστηκαν αρνητικά ύψους 455 χιλ. ευρώ από τα θετικά 644 χιλ. ευρώ.

Θετικές οι λειτουργικές ταμιακές ροές αλλά περιορισμένες στις 19 χιλ. ευρώ από 1,5 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ στο ταμείο διαθέτει 1,26 εκατ. ευρώ.

Οι συνολικές υποχρεώσεις ενισχύθηκαν ελαφρώς στα 7,56 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται πως η εταιρεία προχώρησε σε λήψη τραπεζικού μακροπρόθεσμου δανείου για κεφάλαιο κίνησης ύψους 800 χιλ. ευρώ, διάρκειας τριών ετών.

Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων διαμορφώθηκε στα 22,3 εκατ. ευρώ, με την χρηματιστηριακή της αξία στο ταμπλό να διαμορφώνεται στα 8 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τις προοπτικές του 2011 η διοίκηση εμφανίζεται ιδιαίτερα επιφυλακτική εκτιμώντας πως η συρρίκνωση της διαφημιστικής δαπάνης και η πτώση της αναγνωσιμότητας θα συνεχιστούν και στη διάρκεια της φετινής χρονιάς, καθώς ο κλάδος εισέρχεται σε περίοδο σοβαρής ύφεσης και η αγορά δεν δείχνει σημάδια ανάκαμψης.

Η εξέλιξη αυτή όπως εκτιμάται τα επηρεάσει τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας και για το λόγο αυτό προαναγγέλει πως θα εφαρμόσει πρόγραμμα περιστολής δαπανών.

ΤΕΓΟΠΟΥΛΟΣ

Τον “κώδωνα” της ανησυχίας για την πορεία της εταιρείας κατά την διάρκεια της τρέχουσας χρήσης χτυπά στην έκθεση του διοικητικού συμβουλίου η Τεγόπουλος τονίζοντας χαρακτηριστικά πως “η οικονομική κρίση δεν επιτρέπει θετικές προβλέψεις όσον αφορά την γενική πορεία της εταιρείας το 2011”. Προβλέπει μάλιστα ότι θα συνεχιστεί η πτώση της κυκλοφορίας των εφημερίδων καθώς επίσης και η μείωση των διαφημιστικών εσόδων, εκτιμώντας παράλληλα πως θα συνεχιστεί ο έντονος ανταγωνισμός ιδίως στις κυριακάτικες εκδόσεις με τις μεγάλες κυκλοφοριακές αποκλίσεις και την εναλλαγή των θέσεων στην κορυφή της κυκλοφορίας.

Υπό το πρίσμα αυτό η διοίκηση αναφέρει πως θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια έτσι ώστε αφενός η κυκλοφορία να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα για την “Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία” και αφετέρου να υποστεί την ελάχιστη δυνατή μείωση των διαφημιστικών εσόδων της.

Επιπλέον για την βελτίωση της ρευστότητας και τη συνέχιση της δραστηριότητας της
εταιρείας, διοίκηση εκφράζει την πρόθεση της εντός του 2011, να ενισχύσει κεφαλαιακά την εταιρεία ή να προσφύγει σε περαιτέρω δανεισμό ή να αξιοποιήσει τα περιουσιακά στοιχεία της
εταιρείας.

Επιπροσθέτα διευκρινίζει πως για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η εταιρεία δικαιούται να εισπράξει 5 εκατ. ευρώ από την έκδοση ομολογιών, του ομολογιακού δανείου που έχει συνάψει με την Τράπεζα Πειραιώς, ποσού 25 εκατ .ευρώ, ενώ προαναγγέλει πως για την περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας θα προχωρήσει σε διαπραγμάτευση με τους κυριότερους προμηθευτές για την επίτευξη μειώσεων του κόστους παραγωγής και λειτουργίας.

Το 2010 συνεχίστηκε η πτώση της κυκλοφορίας των εφημερίδων κατά 22% σε σύγκριση με το 2009 και η συγκεκριμένα η πτώση της “Ελευθεροτυπίας” και της “ Σαββατιάτικης Ελευθεροτυπίας” διαμορφώθηκε 19,27%, ενώ της “ Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας” διαμορφώθηκε στο 21,92%.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις είναι μειωμένες έναντι του 2009 κατά 23,52%, με τις ζημίες στο καθαρό αποτελέσμα να διευρύνονται στα 31,3 εκατ. ευρώ από ζημίες ύψους 15,8 εκατ. ευρώ το 2009. Αρνητικά και τα EBITDA ύψους 20,7 εκατ. ευρώ από αρνητικά EBITDA ύψους 16,5 εκατ. ευρώ.

Το 55% περίπου των εσόδων είναι μετρητοίς εφόσον προέρχεται από λιανικές πωλήσεις μέσω πρακτορείου ΑΡΓΟΣ ., ενώ το υπόλοιπο 45% που προέρχεται από πωλήσεις σε διαφημιστικές εταιρείες και εκτυπώσεις τρίτων, ρευστοποιείται σε διάστημα κατά μέσο όρο 6 μηνών.

Οι αρνητικές λειτουργικές ταμειακές ροές διατηρήθηκαν και το 2010 και έφθασαν στα 18 εκατ. ευρώ από αρνητικές 26,2 εκατ. ευρώ, με τους χρεωστικούς τόκους να παρουσιάζουν σημαντική αύξηση κατά 89,3% στις 689 χιλ. ευρώ. Στο ταμείο διαθέτει 1,6 εκατ. ευρώ.

Οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν στα 75,2 εκατ. ευρώ, με τις τραπεζικές υποχρεώσεις να ανέρχονται στα 46,5 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των ιδίων της κεφαλαίων στο τέλος του 2010 συρρικνώθηκε στα 30,1 εκατ. ευρώ. Με την κεφαλαιοποίηση της στο ταμπλό να διαμορφώνεται στα 14,2 εκατ. ευρώ.

Τέλος, σημειώνεται πως στις 31/12/2010 υφίστανται εμπράγματα βάρη ύψους 47,5 εκατ. ευρώ επί των παγίων στοιχείων της εταιρείας, για εξασφάλιση ομολογιακών δανείων το ύψος των οποίων στο τέλος του 2010 ανέρχονταν στα 35 εκατ. ευρώ.

ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ

Με γερές ζημίες ύψους 27,5 εκατ. ευρώ ολοκληρώθηκε το 2010 για τον Τηλέτυπο, έναντι ζημιών 1,6 εκατ. ευρώ το 2009. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 19,5% σε 112,1 εκατ. ευρώ και τα EBITDA περιορίστηκαν στα 63,5 εκατ. ευρώ από 88,3 εκατ. ευρώ.

Οι θετικές λειτουργικές ταμειακές ροές διατηρήθηκαν και διαμορφώθηκαν σε 56,2 εκατ. ευρώ από θετικές 59,2 εκατ. ευρώ το 2009, με τα διαθέσιμα στο ταμείο να φθάνουν τα 42,1 εκατ. ευρώ.

Το σύνολο ιδιών κεφαλαίων σε ενοποιημένη βάση διαμορφώθηκαν στα 74,5 εκατ. ευρώ από 102 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ σε επίπεδο μητρικής έφθασαν τα 75,2 εκατ. ευρώ από 79,7 εκατ. ευρώ το 2009. H μείωση των ιδίων κεφαλαίων οφείλεται στις ζημίες χρήσεως 2010 ύψους 4,5 εκατ.ευρώ.

Οι συνολικές υποχρεώσεις του ομίλου ανέβηκαν στα 200 εκατ. ευρώ από 178 εκατ. ευρώ το 2009. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας ανέρχονται σε 148 εκατ. ευρώ από 112 εκατ. ευρώ το 2009. Το 43% των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων αφορά το λογαριασμό των προμηθευτών και το 39% αφορά τα βραχυπρόθεσμα δάνεια. Οι μη βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις αφορούν κυρίως ομολογιακό δάνειο ύψους 50 εκατ. ευρώ ευρώ που σύνηψε η εταιρεία στις 4.12.2009.

Το σύνολο του τραπεζικού δανεισμού για το 2010 ανήλθε σε 107,9 εκατ. ευρώ από 88,5 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός (μείον ταμειακά διαθέσιμα) ανήλθε σε 96,7 εκατ. ευρώ από 77 εκατ. ευρώ το 2009.

Η εταιρεία αποτιμάται στο χρηματιστηριακό ταμπλό στα 65 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά το 2010 η διοίκηση του Mega Channel μεταξύ των στόχων που έχει θέσει είναι η μείωση του συνολικού κόστους της εταιρείας τουλάχιστον 20%, βασιζόμενη και στην εκτίμηση πως οι προοπτικές διαγράφονται δυσμενείς χωρίς να είναι δυνατή η εκτίμηση της ετήσιας διαφημιστικής συρρίκνωσης. Παρόλο αυτά θεωτεί σίγουρη την πτωτική πορεία των ρυθμών ανάπτυξης στην διαφημιστική αγορά.

ΑΤΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Διεύρυνση των ζημιών και πτώση του τζίρου το 2010 και για τον όμιλο των Αττικών Εκδόσεων. Οι ζημιές στο καθαρό αποτέλεσμα διαμορφώθηκαν στα 2,25 εκατ.ευρώ από 1,11 εκατ. ευρώ το 2009, με τις πωλήσεις να συρρικνώνονται στα 63,7 εκατ. ευρώ από 75 εκατ. ευρώ την παρελθούσα χρήση.

Τα EBITDA υποχώρησαν στις 24 χιλ. ευρώ από 2,18 εκατ. ευρώ. το 2009 λόγω της μείωσης του λειτουργικού αποτελέσματος του συνόλου των εταιρειών του ομίλου ως συνέπεια της σημαντικής μείωσης των διαφημιστικών εσόδων και της μείωσης των εσόδων κυκλοφορίας.

Αρνητικές οι λειτουργικές ταμειακές ροές ύψους 51 χιλ. ευρώ από θετικές ύψους 5,66 εκατ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 9,75 εκατ. ευρώ.

Οι συνολικές υποχρεώσεις παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες στα 44 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση της εταιρείας όπως αναφέρεται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του 2010 βρίσκεται ήδη σε διαπραγμάτευση με την Τράπεζα Πειραιώς με σκοπό την σύναψη νέου ομολογιακού δανείου προκειμένου να αναχρηματοδοτήσει το υφιστάμενο.
Η εκτιμώμενη ως θετική έκβαση της συγκεκριμένης διαπραγμάτευσης σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες διαθέσιμες μη χρησιμοποιημένες εγκεκριμένες τραπεζικές πιστώσεις προς τον Όμιλο, εκτιμάται από την διοίκηση πως υπερκαλύπτουν την οποιαδήποτε πιθανή έλλειψη ταμειακών διαθεσίμων.

Η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας διαμορφώνεται στα 9 εκατ. ευρώ. Πάντως όσον αφορά τις προοπτικές του 2011 η διοίκηση εκφράζει ιδιαίτερες επιφυλάξεις εκτιμώντας πως μετά την ιδιαίτερα μεγάλη πτώση το 2010 , αναμένεται περαιτέρω πτώση των διαφημιστικών εσόδων τουλάχιστον κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Σημαντική επιδείνωση στα οικονομικά της μεγέθη είδε το 2010 ο όμιλος των Τεχνικών Εκδόσεων με τις πωλήσεις να υποχωρούν στα 7,1 εκατ. ευρώ από 8,7 εκατ. ευρώ το 2009.

Ο κλάδος του αυτοκινήτου, που κατά κύριο λόγο δραστηριοποιείται με τα έντυπά της η εταιρία, δέχτηκε ιδιαίτερα ισχυρό πλήγμα από την οικονομική ύφεση στην χώρα το 2010. Η πτώση πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων, καθ όλη την διάρκεια του 2009 σε σχέση με προηγούμενα έτη, συνεχίστηκε σε πολύ ποιο έντονο ρυθμό κατά το 2010 και τα νέα φορολογικά μέτρα επηρέασαν περαιτέρω αρνητικά τη ζήτηση στην αγορά.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση της διαφημιστικής δαπάνης, γεγονός που οδήγησε στη μείωση του κύκλου εργασιών της εταιρίας από διαφημιστικά έσοδα σε ποσοστό περίπου 23,31% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σημαντική πτώση παρουσίασε και η πώληση των περιοδικών, όπου το ποσοστό μείωσης έφθασε στο 16,77%.

Το πρόγραμμα περιστολή των δαπανών που εφάρμοσε η διοίκηση οδήγησε σε μείωση του κόστους πωληθέντων κατά 12,84% για τον όμιλο στα 4, 3 εκατ. εθρώ έναντι 4,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, και κατά 13,21% για την εταιρία στα 3,6 εκατ. ευρώ έναντι 4,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Επίσης τα έξοδα διάθεσης εμφανίζουν μείωση της τάξεως του 12,18% για τον όμιλο στα 2,4 εκατ. ευρώ έναντι 2,7 εκατ. ευρώ το 2009. Τα έξοδα διοίκησης εμφανίζονται επίσης μειωμένα κατά 2,14% για τον όμιλο, στις 898 χιλ. ευρώ.Παρ όλα αυτά, οι μειώσεις των δαπανών δεν κάλυψαν την μείωση του κύκλου εργασιών, τα αποτελέσματα προ φόρων και τα EBITDA. Στο καθαρό αποτέλεσμα οι ζημίες διευρύνθηκαν στις 682 χιλ. ευρώ και τα EBITDA γύρισαν αρνητικά στις 482 χιλ. ευρώ από θετικά 126 χιλ. ευρώ το 2009.

Οι λειτουργικές ταμειακές ροές παρέμειναν θετικές αλλά περιορίστηκαν στις 70 χιλ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στις 100.000 τεμ.

Ελαφρώς αυξημένες οι συνολικές υποχρεώσεις στα 4 εκατ. ευρώ, με το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων να περιορίζεται στα 1,2 εκατ .ευρώ. Η εταιρεία αποτιμάται στο χρηματιστηριακό ταμπλο στα 3 εκατ. ευρώ.

Για την τρέχουσα χρήση του 2011 η διοίκηση δίνει ένα σχετικό τόνο αισιοδοξίας προβλέποντας τόνωση της αγοράς του αυτοκινήτου, που βασίζεται κυρίως στο μέτρο της απόσυρσης που αναμένεται να δώσει ώθηση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων. Συνεπώς, εκτιμάται ότι η διαφημιστική δαπάνη των μεγάλων εισαγωγέων αναμένεται να αυξηθεί, καθώς επίσης το ίδιο ενδέχεται να συμβεί με τις πωλήσεις τευχών περιοδικών. Σε κάθε περίπτωση όμως παραδέχεται πως η παρατεταμένη κρίση δημιουργεί έλλειψη ρευστότητας με αρνητικό αντίκτυπο στις ταμειακές ροές και με δεδομένη την περιορισμένη διάθεση των τραπεζών για χορήγηση πιστώσεων προσανατολίζεται στην αυστηρή πολιτική περιστολής δαπανών που θα αφορά την μείωση του μηχανικού κόστους έκδοσης των περιοδικών, με περαιτέρω μείωση του τιράζ και των τυπογραφικών τους, μείωση στο κόστος του περιεχομένου, τόσο όσον αφορά το κόστος μισθοδοσίας του έμμισθου προσωπικού, καθώς και το κόστος
εξωτερικών συνεργατών.

ALTER CHANNEL

Σε δυσμενή θέση βρίσκεται και η Ελεύθερη Τηλεόραση η οποία έχει ήδη ξεκινήσει τις επαφές με στρατηγικό επενδυτή. Ωστόσο λόγω του ότι οι συζητήσεις με τους πιστωτές της βρίσκονται σε εξέλιξη η εταιρεία( η μετοχή της οποίας βρίσκεται υπό το καθεστώς της προσωρινής αναστολής ) έχει ανακοινώσει ότι θα δημοσιεύσει οικονομικά ετήσια μεγέθη στις 8 Απριλίου. Υπενθυμίζεται πάντως πως στο 9μηνο του 2010 είχε εμφανίζει ζημίες ύψους 19,8 εκατ.ευρώ, μείωση του κύκλου εργασιών στα 57,4 εκατ. ευρώ και EBITDA ύψους 42,3 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις είχαν διαμορφωθεί στα 512,6 εκατ. ευρώ και το σύνολο ιδίων κεφαλαίων είχε μειωθεί στα 40 εκατ. ευρώ.



http://www.theplayer.gr/?ID=media&Rec_ID=52868
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

ΠΩΣ ΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΤΑ «ΝΕΑ» (ΔΟΛ) ΜΕ ΤΗΝ «ΑΣΠΙΣ»

Το θράσος των ανθρώπων του «συστήματος» δεν έχει τελειωμό. Τολμούν και ζητούν απολύσεις εργαζομένων και περικοπές μισθών εκείνοι που κονόμησαν μέσα από μπίζνες με τις οποίες εξαπατήθηκαν χιλιάδες συμπολίτες μας. Και από κοντά, οι ιδιοκτήτες ΜΜΕ να σιγοντάρουν…

Ιδού άλλη μία περίπτωση: Ο Κωνσταντίνος Καρατζάς ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην Aspis Bank και σε άλλες εταιρείες του ομίλου Ασπίς (δηλαδή του απατεώνα Ψωμιάδη που άφησε φέσι περί τα 350 εκατ. ευρώ στην ασφαλιστική εταιρεία).

Αυτός ο τύπος, ο Καρατζάς, πήρε σχεδόν 10 εκατ. ευρώ το 2008 ως «αποζημίωση» από την υπό κατάρρευση τράπεζα, την οποία σημειωτέον, έσπευσε πέρυσι το Δημόσιο, μέσω του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, να τη «σώσει», υπό τον φόβο να χάσουν οι καταθέτες τα λεφτά τους και να έχουμε και εδώ εικόνες… Αργεντινής έξω από τράπεζες.

Τώρα ο Κ. Καρατζάς (αδελφός εκείνου που ήταν διοικητής στην Εθνική), αφού έκανε το κομπόδεμά του, κυκλοφορεί και ένα βιβλίο με τίτλο «Πορεία προς την πρόοδο και την ανάπτυξη», στο οποίο υποστηρίζει ότι είναι «μονόδρομος οι µεταρρυθµίσεις και οι διαδικασίες εξυγίανσης σε δηµόσιο, τράπεζες, κρατικές και ιδιωτικές επιχειρήσεις, εσωτερική αγορά, οι οποίες πρέπει να υπερβαίνουν ακόµη και τις δεσµεύσεις του Μνηµονίου προκειµένου η χώρα να εξέλθει από την κρίση»!

Με απλά λόγια, κάνει υποδείξεις για ακόμη πιο σκληρά μέτρα και από εκείνα του Μνημονίου αυτός ο «επιτυχημένος» μάνατζερ που διοικούσε -και αφαίμαξε- μία ιδιωτική τράπεζα τίγκα στις ζημιές!

Τα «Νέα», που σχεδιάζουν να σπάσουν την απεργία των δημοσιογράφων βγάζοντας φύλλο την Δευτέρα, φιλοξένησαν μόλις πριν λίγες ημέρες, την Τρίτη 5 Απριλίου, «γλυψιματικό» δημοσίευμα για το φοβερό και τρομερό βιβλίο του Κώστα Καρατζά http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4625686

Γιατί όμως στα «Νέα» το εν λόγω δημοσίευμα; Μα επειδή ο Παναγιώτης Ψυχάρης, γιος του κυρ Σταύρου, είχε κοινές δραστηριότητες σε κτηματικές εταιρείες με τον Παύλο Ψωμιάδη της Ασπίς, στις οποίες συνδετικός κρίκος ήταν ο Κ. Καρατζάς! Και ίσως να είναι αυτός ο λόγος που γενικότερα τα «Νέα» δεν έχουν καλύψει τις εξελίξεις στο θέμα του λαμόγιου Ψωμιάδη και των ασφαλισμένων που ψάχνουν τώρα να πάρουν πίσω τα λεφτά τους…
Καρατζά, αντί να δίνεις οδηγίες για μέτρα πιο σκληρά και από αυτά του Μνημονίου δεν λες στους χιλιάδες πελάτες της Ασπίς πώς μπορούν να αποζημιωθούν;

Και εσύ Σταύρο Ψυχάρη, που απολύεις, κόβεις μισθούς και κάνεις «τσαμπουκάδες» στους εργαζομένους με απεργοσπασίες, δώσε χώρο στον Καρατζά να μας πει αν υπάρχει τρόπος να αποζημιωθούν τα «κορόιδα» που εξαπάτησε ο κοινός σας φίλος Ψωμιάδης και αφήστε κατά μέρους τα περί δύσκολης οικονομικής συγκυρίας…

INDYMEDIA
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

Αν συνδυάσω τα 2 τελευταία ποστ το συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι όλα τα ΜΜΕ (εφημερίδες-κανάλια) είναι για φούντο και χρωστάνε τα μαλλιοκέφαλά τους (αλλωστε γι αυτό και μπήκαν οι μετοχές υπο επιτήρηση υποθέτω), από την άλλη όμως...δεν πρεπει να γίνει καμία απόλυση, ούτε να μειωθεί μισθός. Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος με ποιόν μαγικό τρόπο θα γίνει αυτό;
1.Κατα τα γνωστά, οι λοιποί φορολογούμενοι να πληρώσουν και για τα προβληματικά ΜΜΕ; Και γι αυτούς....ποιός θα πληρώσει;
2.Μέ άλλο μαγικό τρόπο; Θα βρεθεί κάποιος Σωτήρας να βάλει ζεστό χρήμα που δεν θα πάρει ποτέ πίσω;
Καμιά ιδέα;
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

Τις απατεωνιές και τις λαμογιές των μεγαλοαφεντικών δεν θα τις πληρώσουν οι εργάτες πάλι

ας βγάλουν τα μάτια τους , η να βγουν στην Συγγρού η δεν ξέρω εγώ τί .. και να δώσουν τα λεφτά στο ΙΚΑ και στους εργαζόμενους και μετά να πάνε στο διάολο ,, απλά πράγματα


λές και άμα κόψουν κάμποσα μεροκάματα θα σωθούν ..

παραμύθια χωρίς δράκο
 
Last edited:
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

Αν συνδυάσω τα 2 τελευταία ποστ το συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι όλα τα ΜΜΕ (εφημερίδες-κανάλια) είναι για φούντο και χρωστάνε τα μαλλιοκέφαλά τους (αλλωστε γι αυτό και μπήκαν οι μετοχές υπο επιτήρηση υποθέτω), από την άλλη όμως...δεν πρεπει να γίνει καμία απόλυση, ούτε να μειωθεί μισθός. Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος με ποιόν μαγικό τρόπο θα γίνει αυτό;
1.Κατα τα γνωστά, οι λοιποί φορολογούμενοι να πληρώσουν και για τα προβληματικά ΜΜΕ; Και γι αυτούς....ποιός θα πληρώσει;
2.Μέ άλλο μαγικό τρόπο; Θα βρεθεί κάποιος Σωτήρας να βάλει ζεστό χρήμα που δεν θα πάρει ποτέ πίσω;
Καμιά ιδέα;

Βεβαίως εκτός αυτών που λέει ο Βασίλης και συμφωνώ....

1) Επιτροπή των εργαζομένων, να συναντηθεί με την "Διοίκηση" προς εξεύρεση λύσης...ούτε οι μεν θέλουν να κλείσει η εταιρεία που τους δίνει ψωμί, ούτε οι άλλοι, που έφαγαν τα μαλλιοκέφαλα τους απο αυτήν την εταιρεία...

2) Εφόσον δεν βρεθεί λύση μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών, τότε συνάντηση με κυβερνητικό κλιμάκιο και συζήτηση, ώστε...
α)Η διοίκηση της εκάστοτε εταιρίας να κατοχυρωθεί νομικά στους εργαζόμενους(εφόσον το θελήσουν οι ίδιοι βεβαίως) και συνέχιση του βίου της εταιρίας.
β)Οι εργαζόμενοι να μπούν σε ένα πρόγραμμα παράλληλα, εφόσον αναλάβουν την διοίκηση, εξόφλησης ενός μέρους των οφειλών σε δόσεις, πρός το δημόσιο(ΙΚΑ, κλπ).

3) Εάν οι εργαζόμενοι δεν θελήσουν να αναλάβουν διοικητικά τον οργανισμό, τότε διάλυση του και κατάσχεση περιουσίας του υπευθύνου της εταιρίας και των μετόχων και εξόφληση σε δόσεις του ποσού που οφείλουν στο δημόσιο και στους εργαζομένους...

4) Δημιουργία ανεξάρτητης επιτροπής απο το κράτος και έλεγχος που πήγαν τα λεφτά της εταιρίας, άνοιγμα λογαριασμών, κλπ κλπ


Υ.Γ Τι λέμε οι ουτοπιστές....:flipout:
 
Απάντηση: Re: Η πτωση των ΜΜΕ

Τις απατεωνιές και τις λαμογιές των μεγαλοαφεντικών δεν θα τις πληρώσουν οι εργάτες πάλι

ας βγάλουν τα μάτια τους , η να βγουν στην Συγγρού η δεν ξέρω εγώ τί .. και να δώσουν τα λεφτά στο ΙΚΑ και στους εργαζόμενους και μετά να πάνε στο διάολο ,, απλά πράγματα


λές και άμα κόψουν κάμποσα μεροκάματα θα σωθούν ..

παραμύθια χωρίς δράκο

Ακριβώς..

Είναι ο ΔΟΛ ''μέσα''??
Ανέκδοτο..
Τά λοιπά κανάλια επίσης μέσα??

Ας κάνουν έλεγχο νά δούν πού έχει πάει τόσο χρήμα..

Καί επίσης νά βγάλει η ΕΣΗΕΑ τά pay-rolls τών ''δημοσιογράφων'' πού κρύβει επιμελώς τόσα χρόνια.Νά δούμε ..........
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

Βεβαίως εκτός αυτών που λέει ο Βασίλης και συμφωνώ....

1) Επιτροπή των εργαζομένων, να συναντηθεί με την "Διοίκηση" προς εξεύρεση λύσης...ούτε οι μεν θέλουν να κλείσει η εταιρεία που τους δίνει ψωμί, ούτε οι άλλοι, που έφαγαν τα μαλλιοκέφαλα τους απο αυτήν την εταιρεία...

2) Εφόσον δεν βρεθεί λύση μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών, τότε συνάντηση με κυβερνητικό κλιμάκιο και συζήτηση, ώστε...
α)Η διοίκηση της εκάστοτε εταιρίας να κατοχυρωθεί νομικά στους εργαζόμενους(εφόσον το θελήσουν οι ίδιοι βεβαίως) και συνέχιση του βίου της εταιρίας.
β)Οι εργαζόμενοι να μπούν σε ένα πρόγραμμα παράλληλα, εφόσον αναλάβουν την διοίκηση, εξόφλησης ενός μέρους των οφειλών σε δόσεις, πρός το δημόσιο(ΙΚΑ, κλπ).

3) Εάν οι εργαζόμενοι δεν θελήσουν να αναλάβουν διοικητικά τον οργανισμό, τότε διάλυση του και κατάσχεση περιουσίας του υπευθύνου της εταιρίας και των μετόχων και εξόφληση σε δόσεις του ποσού που οφείλουν στο δημόσιο και στους εργαζομένους...

4) Δημιουργία ανεξάρτητης επιτροπής απο το κράτος και έλεγχος που πήγαν τα λεφτά της εταιρίας, άνοιγμα λογαριασμών, κλπ κλπ


Υ.Γ Τι λέμε οι ουτοπιστές....:flipout:

Τον καφετζή που του χρωστάνε καφέδες και την πολυεθνική που της χρωστάνε χαρτί, ποιος θα τους πληρώσει; Οι νέοι ιδιοκτήτες - εργαζόμενοι; Ή απλώς τα χρέη διαγράφονται;


Πάντως αν ξέρεις τρόπο να διαγράφονται, τότε σε θερμοπαρακαλώ να ξεκινήσουμε εσύ κι εγώ μια ανώνυμη εταιρία 50-50. Αν βγάλουμε λεφτά θα κερδίσουμε και οι δύο. Αν μπούμε μέσα, τότε απλά θα την μεταβιβάσουμε στους εργαζόμενους και δεν τρέχει τίποτα! Καλό, ε;
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

Τον καφετζή που του χρωστάνε καφέδες και την πολυεθνική που της χρωστάνε χαρτί, ποιος θα τους πληρώσει; Οι νέοι ιδιοκτήτες - εργαζόμενοι; Ή απλώς τα χρέη διαγράφονται;


Πάντως αν ξέρεις τρόπο να διαγράφονται, τότε σε θερμοπαρακαλώ να ξεκινήσουμε εσύ κι εγώ μια ανώνυμη εταιρία 50-50. Αν βγάλουμε λεφτά θα κερδίσουμε και οι δύο. Αν μπούμε μέσα, τότε απλά θα την μεταβιβάσουμε στους εργαζόμενους και δεν τρέχει τίποτα! Καλό, ε;

Πολύ σωστά.....

ΑΝ αναλάβουν οι εργαζόμενοι, τότε η επιτροπή τους θα αναλάβει την ευθύνη συνεννοήσεως με τις ιδιωτικές εταιρίες στις οποίες χρωστάει η εταιρία για να βρουν μια λύση ως προς τον χρονικό ορίζοντα αποπληρωμής του ποσού που χρωστούν.

Ούτε οι εργαζόμενοι θα αποποιηθούν την ευθύνη της "εταιρίας" που ανέλαβαν, αλλά και οι εταιρίες που θέλουν τα λεφτά τους θα τα πάρουν και θα συνεχίσουν ενδεχομένως την συνεργασία τους....

Ικανοποιημένος ή......???
 
Last edited:
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

Πολύ σωστά.....

ΑΝ αναλάβουν οι εργαζόμενοι, τότε η επιτροπή τους θα αναλάβει την ευθύνη συνεννοήσεως με τις ιδιωτικές εταιρίες στις οποίες χρωστάει η εταιρία για να βρουν μια λύση ως προς τον χρονικό ορίζοντα αποπληρωμής του ποσού που χρωστούν.

Ούτε οι εργαζόμενοι θα αποποιηθούν την ευθύνη της "εταιρίας" που ανέλαβαν, αλλά και οι εταιρίες που θέλουν τα λεφτά τους θα τα πάρουν και θα συνεχίσουν ενδεχομένως την συνεργασία τους....

Ικανοποιημένος ή......???


Δηλαδή αν εσύ ήσουν εργαζόμενος σε εταιρία η οποία μπαίνει μέσα, έχει συσσωρευμένα χρέη και έχει και ζοφερό μέλλον (λόγω ιντερνετ) θα δεχόσουν να αναλάβεις τα χρέη της εταιρίας;;;
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

Δηλαδή αν εσύ ήσουν εργαζόμενος σε εταιρία η οποία μπαίνει μέσα, έχει συσσωρευμένα χρέη και έχει και ζοφερό μέλλον (λόγω ιντερνετ) θα δεχόσουν να αναλάβεις τα χρέη της εταιρίας;;;

Of course....

Και ξέρεις γιατί??

Γιατί θα έκανα την δουλειά που αγαπώ και θα την έκανα με ανθρώπους που αγαπώ και το αποτέλεσμα θα ήταν μαγικό....

Ξέρω, ξέρω τι θα πεις......ουτοπίες.

Αλλά βλέπω ανθρώπους άφθαρτους που μπορούν να πάνε αύριο, αυτόν τον τόπο μπροστά και πραγματικά ελπίζω....
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

3) Εάν οι εργαζόμενοι δεν θελήσουν να αναλάβουν διοικητικά τον οργανισμό, τότε διάλυση του και κατάσχεση περιουσίας του υπευθύνου της εταιρίας και των μετόχων και εξόφληση σε δόσεις του ποσού που οφείλουν στο δημόσιο και στους εργαζομένους...

αυτό το τελευταίο, πως θα γίνει σε εισηγμένη επιχείρηση, με δυνητικά χιλιάδες μικρομετόχους;
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

αυτό το τελευταίο, πως θα γίνει σε εισηγμένη επιχείρηση, με δυνητικά χιλιάδες μικρομετόχους;

Αν δεν καλυφθούν τα χρέη απο τα μεγάλα κεφάλια, τότε θα αναζητηθούν ευθύνες στους αμέσως επόμενους που κατέχουν τα μεγαλύτερα ποσά σε μετοχές......

Θα υπάρχει κάποιο πλαφόν, π.χ ότι όσοι διαθέτουν απο το 5% και πάνω σε μετοχές θα πρέπει να καταβάλουν ένα ποσό που θα προκύψει απο την εκκαθάριση της εταιρίας....αλλιώς μπλα μπλα μπλα....

Οι υπόλοιποι την γλιτώσατε.....

Μην μου ζητήσετε και τα νομικά πλαίσια, γιατί δεν θα το αντέξω....
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

βρε καλά που είναι και τα αφεντικούλια μας ,,, και μας δίνουν και ένα κομμάτι ψωμάκι ... που θέτε και λαικούς συνεταιρισμούς ,,,
 
Re: Η πτωση των ΜΜΕ

βρε καλά που είναι και τα αφεντικούλια μας ,,, και μας δίνουν και ένα κομμάτι ψωμάκι ... που θέτε και λαικούς συνεταιρισμούς ,,,

Δουλειά να υπάρχει παιδάκι μου και ότι παίρνεις καλό είναι.....