Ηχεία Πλήρη...Βραδινών Εντάσεων/Ακροάσεων

Εγω θα σου πρότεινα οπως υποθέτω ο Στέργιος κατι σε ψηφιακό eq με δυναμικό compressor limiter. Υπάρχουν έτοιμες λύσεις απο φτηνές πχ deq2496 ή ακριβες. Ομως απαιτούν γνώσεις και επιπονο στήσιμο. Τα ίδια γίνονται σίγουρα με η/υ με ακομα πιο πολυ κοπο.
Εχω την εντυπωση όμως ότι δεν υπάρχουν γνωσεις ή υπομονή για τετοιες λύσεις.
Σημ μονο για εξειδικευμενες στιγμες.
Οταν ειχα το ψώνιο να ακουω 120 κορυφές στο χώρο μου που σημειωτέον ηταν ηδη συμμετρικοτατος ειχα βρει 3 συχνότητες επέμβασης και με compression. Ομως γρήγορα συνειδητοποιησα οτι υπήρχε επέμβαση και σε χροιές και εικονα ενω βαρεθηκα τις εντάσεις και τα βατ.
Είναι μια λυση αλλα φοβάμαι θα σε βάλει σε νεα πολυ δυσκολα μονοπάτια.
Εγω τα εκανα αυτα όταν ημουν 48 πριν 10 χρόνια. Σήμερα και με υπάρχουσα εμπειρία δεν θα ξαναδοκίμαζα.
Πανε παρε ενα ζευγάρι fostex.
 
Last edited:
Υπέρηχα,εγώ σου λέω άντε να μπει στην φασαρία και να επέμβει.
Μα που να επέμβει;Δεν πρέπει πρώτα να μετρήσει;Και μετά να ξαναμετρήσει,να μαζέψει χρόνους,να ξαναμετρήσει,κλπ,κλπ.


Βαγγέλη;Fostex!
 
συμπληρώνω
επειδή ακούω ταυτόχρονα πάρα πολύ με ακουστικά και μάλιστα απαιτήσεων, η συσκευή που λεω deq2496, ακόμα και σε bypass ακουγόταν.
Και ίσως δεν σε ενοχλούσε όταν άκουγες με ηχεία ή σε χαμηλές εντάσεις, (διότι το ζητούμενο ήταν να χαλιναγωγήσει τον χώρο που χόρευε σε δικούς του ρυθμούς στα 120 db παρά την συμμετρικότητά του είχε επιτευχθεί) αλλά
ήταν λίγες στιγμές μέσα στην εβδομάδα που το έκανα
και τις άλλες ώρες που ήταν το 90% και άκουγα με ακουστικά με ενοχλούσε. Και έπρεπε να το βγάζω από τη μέση εντελώς.

Ετσι γύρισα στα λίγα βατ και ο ήδη εύκολος χώρος δεν δυσανασχετεί.
Σήμερα ακόμα και όταν θέλω πχ 90ή 95 καλύπτομαι άνετα με τον F5.
Αλλαγή πλεύσης.

Φυσικά αν είχα τη δυνατότητα αντί το behringer να βάλω ένα lyngdorf ίσως να έμενα εκεί.
Αλλα και πάλι είπα ότι αναθεώρησα τις μεγάλες εντάσεις.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Υπέρηχα,εγώ σου λέω άντε να μπει στην φασαρία και να επέμβει.
Μα που να επέμβει;Δεν πρέπει πρώτα να μετρήσει;Και μετά να ξαναμετρήσει,να μαζέψει χρόνους,να ξαναμετρήσει,κλπ,κλπ.


Βαγγέλη;Fostex!

μα το είπα Σωκ
επίπονες μετρήσεις.
Μετρούσα γύρω στο 3μηνο με το ντεσιμπελόμετρο, τι τόνους, τι άσπρους θορύβους, τι ροζ.....
Για να καταλήξω σε 3 συχνότητες.
Και πάλι μόνο όταν μπήκε το δυναμικό compression, δηλαδή να γίνεται πιό μεγάλη επέμβαση όσο ανεβαίνουν τα db τότε είδα διαφορά.
Και μιλάω τώρα ότι ουσιαστικά είχα επέμβει στην ιδιοσυχνότητα χώρου συστήματος. Που τέτοια υπάρχει σε όλους τους χώρους.
 
behringer ultra curve deq2496.
ελβετικός σουγιάς.
Και ΤΙ δεν έκανε....
Ενα από τα πιό τίμια behringer που έπιασα.
Απόδειξη ότι ακόμα κυκλοφορεί.
Εκανα κάπου 1.5 χρόνο να το μάθω συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου να βρώ τα κουσούρια του χώρου.
Θεωρητικά βρίσκει μόνο του την καμπύλη επέμβασης αλλά ... θεωρητικά....

το έδωσα επειδή καθόταν 3 χρόνια σε ένα ράφι και κάποια στιγμή κυριολεκτικά με παρακαλούσε ένα μέλος εδώ...
Θα το κρατούσα, αλλά θα ήταν ακόμα ένα αχρησιμοποίητο μηχάνημα σε μια σχεδόν τιγκαρισμένη αποθήκη με άλλα ίδια....

behringer-deq2496.jpg


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Γεια σου ρε λεουρα υπέρηχα :)

δε με γνώρισες στα ντουζένια μου.....
μάλλον την πρώτη φορά που ήρθα στο σπίτι σου ακόμα το είχα....
:ernaehrung004:No code has to be inserted here.
 
Πες κατι τις παραπανω γι' αυτο!

φίλε μου δεν το έχω κάνει προσωπικά γιατί δεν είχα και πρόβλημα ποτέ τέτοιο που να μη λύνεται με πιο απλές κινήσεις.

Το προτείνω σα λύση γιατί ξέρω ότι υπάρχει κόσμος που έχει σωθεί με τέτοιου είδους λύσεις.

Το dirac είναι ένα από αυτά που μου έρχονται στο νου και που αναφέρθηκε νομίζω πριν στο ίδιο νήμα.

Το καλό με μια τέτοια λύση είναι ότι επεμβαίνεις στην πηγή, πριν το dac και αυτό είναι πολύ καλό αφού δε βάζεις έξτρα συσκευές στο σήμα σου (όπως το behringer στο οποίο αναφέρθηκε ο supersonic πριν).
 
Να θυμόμαστε και τούτο:
Εφ' όσον είναι απολύτως απαραίτητο να επέμβουμε στο χώρο, έχουμε δύο δρόμους.

α) Να το κάνουμε μόνοι μας. Απαιτεί απόκτηση γνώσεων, κόπο, χρόνο. Συν κάποιο εξοπλισμό. Από οικονομικό έως πολύ ακριβό.

β) Να απευθυνθούμε σε επαγγελματία. Με το ανάλογο κόστος. Στην περίπτωση αυτή ένα-ενάμισυ χιλιαρικάκι θα είναι στο πρόγραμμα.
 
Αν αναφερεσαι στις μετρησεις και την καθοδήγηση, μη σωσει... Ενάμισυ χιλιάρικο ενω ο μέσος μηχανικός δουλεύει για 70-150 τη μέρα οκτάωρο. Αν αναφερεσαι και με το κόστος παρεμβάσεων να το καταπιω.
Αλλα κάποιοι φοβάμαι πως έχουν την εντύπωση οτι πρεπει τον οποίο hegel να τον ξαναπληρωσουμε
 
Να θυμόμαστε και τούτο:
Εφ' όσον είναι απολύτως απαραίτητο να επέμβουμε στο χώρο, έχουμε δύο δρόμους.

α) Να το κάνουμε μόνοι μας. Απαιτεί απόκτηση γνώσεων, κόπο, χρόνο. Συν κάποιο εξοπλισμό. Από οικονομικό έως πολύ ακριβό.

β) Να απευθυνθούμε σε επαγγελματία. Με το ανάλογο κόστος. Στην περίπτωση αυτή ένα-ενάμισυ χιλιαρικάκι θα είναι στο πρόγραμμα.

Δυστυχώς με τη gik acoustics με έναν τυπάκο που μίλησα για την περίπτωσή μου μου πρότεινε εξ αποστάσεως bass traps στις γωνίες γύρω στα 2 χιλιάρικα :drool: Οπότε διάβασμα, ένα καλό μικροφωνάκι π.χ. umik1 και στη συνέχεια μετρήσεις δοκιμές κ.λ.π. και εργαλεία και υλικά για κατασκευή διαφόρων πραγμάτων....
 
Αυτό το loudness (όπως και τα πριμα-μπασα) που τοσο μας ενοχλουσε, ηταν εκει γι' αυτό το λογο. Για να γεμιζει ο ηχος σε χαμηλες εντασεις ...................με οποιοδήποτε ηχειο, γιατι δεν είναι πρόβλημα ηχείου.
Εξαιρούνται τα full-range γιατι αυτά είναι φτιαγμένα για να παιζουν καλα, σε χαμηλες εντασεις.
Το ηχειο εφ' οσον σ' αρεσει κρατα το, αλλα πρεπει να βρεις "loudness". Πως? ή με ολοκληρωμενο ενισχυτή π.χ. accuphase, Luxman κ.λ.π. ή μεσω πισι σοφτουερ όπως Dirac .
Επειδή μ' αρεσει η Lyngdorf (χωρις να εχω μετοχες), υπαρχει και αυτή η λυση με ερωτιματικο ως προς την ισχυ. http://www.lyngdorf.com/products/tdai-2170

Και λιγο διάβασμα.............. http://www.lyngdorf.com/news/blog-what-is-room-correction-and-why-do-you-need-it/

Επισης κατι αναλογο με τη Lyngdorf είναι και η Trinnov. http://www.trinnov.com/
 
Να γίνω άλλη μια φορά κακός και να προτείνω την πλήρη απραξία. Αγαπητέ συμφορουμιτη, εφοςον τίποτα από τα πάντα σχεδόν που σου προτάθηκαν δεν ειςαι διατεθειμένος να κάνεις, μην προβείς σε καμία αλλαγή / αγορά. Άραξε, απόλαυσε την μουσική σου και δραστηριοποιήσου στην μουσική κατηγορία....
 
Tείνω να συμφωνήσω με τον Φρανκ
Βαγγέλη αφού δε μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα με το χώρο ,συμβιβάσου [όπως οι περισσότεροι από εμάς] και άκου τη μουσικούλα σου
Αν είχες ποστάρει τη φωτό λίγο καιρό πρίν ,δεν θα είχες αγοράσει πιθανότατα και τον ενισχυτή
 
Εγώ τον καταλαβαίνω.

Θέλει να του "δείξουν τα λεφτά τους" (τα νέα αποκτήματα), άμεσα!

Όμως αυτό είναι μια μεγάλη παγίδα (που σχετίζεται κυρίως με τη... τσέπη).

Προμηνύεται μεγάλο (= επίπονο) ταξίδι...

Καλή διαδρομή... :)
 
Ας εξετάσουμε Φρανκ τις λύσεις που προτάθηκαν, για να διαπιστώσεις πως δεν είναι το ο,τι δεν λαμβάνω καμιά αποψη/πρόταση υπ' όψη μου, αλλά ποια είναι (πιο) εφικτη:
α) διαφοροποιηση στην επιπλωση: επιθυμητόν μα... αδύνατον - οι λόγοι κατανοητό πιστευω!
β) προμήθεια προ με loudness κλπ: υπερβολικό νομίζω το να αγορασθεί, όχι φθηνά μαλλον, μηχάνημα μίας λειτουργίας
γ) αλλαγή ενισχυτή και ηχειων: θα χυθεί πολύ ...αίμα για να πωληθούν δύο από τα κορυφαία μηχανηματα σήμερα στην κατηγορία τους (και ακριβουτσικα), και να αντικατασταθουν αλλά με ΑΜΦΙΒΟΛΑ αποτελέσματα. Το γιατί τα ...Fostexακία (και τα οποια fostex) θα ακουσθούνν καλύτερα εδώ μέσα δεν το κατανόησα ακόμη, από τη στιγμή που ο παράγων (α), φταίχτης της κατάστασης, ΔΕΝ τροποποιείται. Η πρόσθεση sub, αρχικά απέτυχε, μα ίσως απαιτηθούν δοκιμές με καλής ποιότητας (αν και...)
δ) η επέμβαση στο χώρο με software, dsp κλπ είναι κάτι που εξετάζεται, και ήδη θα δοκιμασθεί το Dirac (αναμένεται για ληψη) - μετά βοηθείας φυσικά, και να δούμε αν θα τα καταφερουμε.

Αυτές δεν ήταν οι, βασικές, προτασεις; άρα, όπως βλέπεις, μελετούνται και λαμβάνονται υπ' όψη. Μόνο που οι παράμετροι είναι πολύ αυστηροί (!), οπότε ελάχιστα είναι πραγματοποιήσιμα
 
Η λύση σου λέγεται αλγόριθμος roomperfect. Την βρίσκεις είτε στο rp1 της lyngdorf ή ακόμα καλύτερα στο MEN220 της McIntosh (που πλέον έχει ανανεωθεί σιωπηλά σε δεύτερη version).
 
Το roomperfect, σε δύο συστήματα που το έχω ακούσει, κάνει όντως πολύ καλή δουλειά. Το dirac από την άλλη είναι περισσότερο παραμετροποιήσιμο (ουσιαστικά φτιάχνεις ότι target curve θέλεις) αλλά δε σου δίνει έτοιμες, εύηχες target curves. Πρέπει να τις φτιάξεις εσύ. Μέσα από τη διαδικασία αυτή καταλαβαίνεις ότι επίπεδη καμπύλη απλά δεν ακούγεται.
 
Ας εξετάσουμε Φρανκ τις λύσεις που προτάθηκαν, για να διαπιστώσεις πως δεν είναι το ο,τι δεν λαμβάνω καμιά αποψη/πρόταση υπ' όψη μου, αλλά ποια είναι (πιο) εφικτη:
α) διαφοροποιηση στην επιπλωση: επιθυμητόν μα... αδύνατον - οι λόγοι κατανοητό πιστευω!
β) προμήθεια προ με loudness κλπ: υπερβολικό νομίζω το να αγορασθεί, όχι φθηνά μαλλον, μηχάνημα μίας λειτουργίας
γ) αλλαγή ενισχυτή και ηχειων: θα χυθεί πολύ ...αίμα για να πωληθούν δύο από τα κορυφαία μηχανηματα σήμερα στην κατηγορία τους (και ακριβουτσικα), και να αντικατασταθουν αλλά με ΑΜΦΙΒΟΛΑ αποτελέσματα. Το γιατί τα ...Fostexακία (και τα οποια fostex) θα ακουσθούνν καλύτερα εδώ μέσα δεν το κατανόησα ακόμη, από τη στιγμή που ο παράγων (α), φταίχτης της κατάστασης, ΔΕΝ τροποποιείται. Η πρόσθεση sub, αρχικά απέτυχε, μα ίσως απαιτηθούν δοκιμές με καλής ποιότητας (αν και...)
δ) η επέμβαση στο χώρο με software, dsp κλπ είναι κάτι που εξετάζεται, και ήδη θα δοκιμασθεί το Dirac (αναμένεται για ληψη) - μετά βοηθείας φυσικά, και να δούμε αν θα τα καταφερουμε.

Αυτές δεν ήταν οι, βασικές, προτασεις; άρα, όπως βλέπεις, μελετούνται και λαμβάνονται υπ' όψη. Μόνο που οι παράμετροι είναι πολύ αυστηροί (!), οπότε ελάχιστα είναι πραγματοποιήσιμα

α)τα fostexάκια και άλλα παρόμοιας φιλοσοφίας μονιτοράκια είναι φτιαγμένα για να παίζουν επάνω σε γραφείο-έπιπλο-κονσόλα. Οπότε να ξέρεις αν πάρεις fostex και μετά βγάλεις το έπιπλο πάπαλα! δε θα παίζουν καλά!
β)τη λύση του σαμπ συνδυαστικά με dsp μη την αμελείς. Αν και δεν έχω ακούσει κάποιο B&W σαμπ, νομίζω ότι είναι μια safe λύση να πας προς τα κει (παρόλο που έχω μια ιδιαίτερη αδυναμία στα REL).
Σε ένα απόγευμα όμως δεν υπάρχει περίπτωση να στήσεις σωστά σαμπ, με βοήθεια μετρητικών οργάνων-γκουρού ή όχι.
Απλά μπορεί να πάρεις ένα καλούτσικο αποτέλεσμα. Το "σωστό" τελικά καθυστερεί να έρθει.
Η "καμπύλη" της διαδικασίας είναι συνήθως αυτή: 1)Στην αρχή ακούγεται πολύ, ακόμα και εκεί που δεν πρέπει 2)αφού έχεις καταλάβει το λάθος του 1, κατεβάζεις gain και αποκοπή και δεν ακούγεται καθόλου-ακουμπάς με το χέρι το γούφερ να δεις αν παίζει 3)βουαλά! το ρύθμισες σωστά!
Εμένα η όλη διαδικασία μου πήρε κανα μήνα. Το διασκέδασα όμως.
 
.......................
......................
Το γιατί τα ...Fostexακία (και τα οποια fostex) θα ακουσθούνν καλύτερα εδώ μέσα δεν το κατανόησα ακόμη, από τη στιγμή που ο παράγων (α), φταίχτης της κατάστασης, ΔΕΝ τροποποιείται. .....................
Η πρόσθεση sub, αρχικά απέτυχε, μα ίσως απαιτηθούν δοκιμές με καλής ποιότητας (αν και...). ..................
1. Τα Fostexάκια θα ακουστούν καλά στη συγκεκριμένη χρήση (χαμηλές εντάσεις) για τους εξής λόγους:

α) Έχουν (λόγω μεγέθους) σχετικά πιο πάνω τη συχνότητα αποκοπής χαμηλών, περίπου στα 90 Hz. Οπότε θα μπουμάρουν λιγότερο.

β) Είναι φτιαγμένα να λειτουργούν σε χαμηλές και μεσαίες εντάσεις. Κάπου στα 100 dB SPL βρίσκεται η κορυφή τους.

γ) Είναι Near Field Monitors. Δηλαδή φτιαγμένα με χαρακτηριστικά κατευθυντικότητας τέτοια, ώστε να τοποθετούνται πάνω σε γραφεία, κονσόλες κλπ. Από αυτή την άποψη η τοποθέτηση πάνω στον μπουφέ που πρότεινα, θα έχει μικρότερη επίδραση στο χώρο και θα ενοχλήσει πολύ λιγότερο από τα συμβατικά ηχεία (όπως τα BW).

δ) Είναι οικονομική λύση. (Περίπου 250 ευρώ). Όλες οι άλλες -πλην εκείνων που προϋποθέτουν ότι θα ασχοληθείς μόνος με μετρήσεις- είναι πολύ ακριβές. Υποθέτω ότι θα βρεθεί κάποιος φίλος απ' όσους βρίσκονται κοντά, να σου δανείσει ένα ζευγάρι για δοκιμή. Μακάρι να μπορούσα να σου στείλω τα δικά μου. Αυτά όμως βρίσκονται στην Κρήτη, στο χωριό κι' εγώ βρίσκομαι στην Αθήνα.

Με άλλα Near Field Monitors (όχι τα Fostex) που έχουν αντίστοιχα ρυθμιστικά, μπορείς να ρυθμίσεις τις στάθμες χαμηλού και μεσοϋψηλού, ώστε να τα τοποθετείς ακόμα και κολλητά στς πίσω επιφάνειες (τοίχους). Αλλά εκεί ανεβαίνουμε κατηγορία και κόστος.

2. Προσωπικά πιστεύω στη λύση με Sub. Θα πρέπει όμως το Sub να είνα εντελώς κατάλληλο, με πλήρεις ρυθμίσεις και να μπορεί να αποκόψει το χαμηλό που στέλνεται στα ηχεία από τη συχνότητα που θα επιλεγεί ως άριστη. Θα είναι όμως και αυτό μία πολύ ακριβή λύση.

Υ.Γ. Σε γενικές γραμμές συμφωνούμε με το Στέργιο Κακαλιό στο αμέσως προηγούμενο post.
 
Last edited:
Συμφωνω στην προσθεση σαμπ, ΜΟΝΟ με dsp/room correction όμως ειτε δικο του είτε από προενισχυτη. Αν ο χωρος εχει πρόβλημα στα χαμηλα, που σχεδόν ολοι εχουν, η προσθεση σαμπ μαλλον θα το επιδεινώσει. Γι' αυτό οι περισσότεροι από μας καταλήγουμε στο να το χαμηλώνουμε και να το χαμηλώνουμε και στο τελος να το βγαζουμε εντελως. Η λυση ερχεται απο 3 σαμπ και πανω στο χωρο ή ΜΟΝΟ με DSP/Room correction.

https://mehlau.net/audio/multisub_geddes/

http://seriousaudioblog.blogspot.gr/2012/05/two-great-articles-on-multiple.html
 
για τα fostex τα είπε αναλυτικότατα ο Μιχάλης.
Επίσης είναι φτιαγμένα για να μην φορτίζουν τον χώρο όπως τα κανονικά ηχεία. Είναι για να κάτσεις μπροστά τους ή δίπλα τους στα 1 ή 2 μέτρα και να ακούς.

Επίσης όλοι όσοι προτείνετε κάτι διαφορετικό από τα fostex ξεχνάτε ή παραβλέπετε ότι στον χώρο υπάρχει ένα τεράστιο παθητικό sub που λέγεται μπουφές.
Ετσι υπάρχει το πακέτο ηχεία+χώρος και ο παθητικός ακτινοβολητής μπουφές.

Εντάσεις εκεί μέσα με τον μπουφέ Δ Ε Ν.
Όσο πιό γρήγορα το πάρεις απόφαση τόσο πιό πολλά χρήματα και έννοιες θα γλυτώσεις.
Ακόμα και παραμετρικό eq, ψηφιακό με κομπρέσσορα, λιμιτερ να μπεί θα πρέπει να κόψει ένα σωρό πράγματα ώστε να μην ακτινοβολεί ο μπουφές που σημειωτέον έχει υπερπολλαπλάσιο μέτωπο από τα 805