Ηχοληψία - Sound recording

DSC_9181-1-740x1110.jpg
DSC_9099-740x1110.jpeg



 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Για indoor χρήση διάλογου σε χώρο που θα γίνει sound treatment με sound blankets,
είναι καλή η επιλογή shotgun σε boom pole, ενός Sennheiser mke600, Rode NTG3B, Rode NTG5 ή του αρκετά ακριβότερου (industry standard) Sennheiser mkh416?

Ιδανικά θα γινόταν ηχογράφηση και με shotgun και lavalier, αλλά ίσως δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτή.
 
Παντα ειναι καλη πρακτικη να γραφεις και με ασυρματη ψειρα και με boom.

δεν ειναι μονο θεμα μικροφωνου η επιλογη boom αλλα και τεχνικης του booman.

Κοινως δεν υπαρχει απαντηση αν ο τεχνικος δεν ξερει τι να κανει και πως.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Δυστυχώς προς το παρόν υπάρχει δυνατότητα για ένα από τα 2.

Με τα lavalier είναι μάλλον πιο εύκολο ένα καλό αποτέλεσμα αλλά με shotgun, αν γίνει σωστά, δίνει πιο φυσικό αποτέλεσμα ενώ ίσως δεν χρειάζεται και audio recorder (για όσες κάμερες έχουν καλά preamp, XLR)

Για lavalier + audio recorder για ένα άτομο, τι προτείνετε;

Έχει δοκιμάσει καποιος τα wireless, DJI mic / rode wireless go ii?
Εχουν παρόμοιο αποτέλεσμα από τα κλασικά Sennheiser EW/ENG που χρησιμοποιούνται ευρέως;
 
[

Για indoor χρήση διάλογου σε χώρο που θα γίνει sound treatment με sound blankets,
είναι καλή η επιλογή shotgun σε boom pole, ενός Sennheiser mke600, Rode NTG3B, Rode NTG5 ή του αρκετά ακριβότερου (industry standard) Sennheiser mkh416?

Ιδανικά θα γινόταν ηχογράφηση και με shotgun και lavalier, αλλά ίσως δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτή.
Προσωπικά το ΜΚΕ600 με έχει εξυπηρετήσει μια χαρά τοποθετημένο γενικά μόλις έξω απο το κάδρο γύρω στο μισό μέτρο σημαδέυοντας το στόμα απο πάνω. Φυσικός ήχος για ομιλία.
Τα wireless Go είναι Ok αλλά μη γυρίσεις πλάτη και γενικά δεν ειναι σαν τα ακριβότερα κλασικά ασύρματα της Sennheiser.
Το βασικό με τα μικρόφωνα ειναι σωστή τοποθέτηση. Οι ψείρες και ιδίως οι ασύρματες, ναι μεν πρακτικές αλλά αν κουνιέται πολύ ο ομιλητής μπορεί να πιάνουν θόρυβο απο τα ρούχα.
 
Και μην πεσεις σε περιοχη με παρεμβολες στην συχνοτητα του μικροφωνου..
Γι'αυτό στο φόρουμ της blackmagic αλλά και άλλοι προτείνουν να μαζέψει κάποιος χρήματα για Sennheiser Eng και να τελειώνει εκεί η αναζήτηση, καθώς τα review, η αναζήτηση πιο είναι καλύτερο, αγγελία για το παλιό, αγορά νέου, κτλ είναι χαμένος χρόνος και κοστίζει.

Εκτος βέβαια και αν δεν φτάνουν τα χρήματα ή δεν θέλουμε να διαθέσουμε τοσα χρήματα.
Οπως λέει και ο Curtis Judd καλύτερα να μάθουμε αυτό που έχουμε παρά να δανειστούμε για να αγοράσουμε ένα "καλύτερο".

Και τα review πολλές φορές δεν λένε την αλήθεια ακόμα και ο Judd που θεωρείται αξιόπιστος καθώς έχει τις δικές του προτιμήσεις και workflow.

Δες το εξαιρετικό βίντεο για το 32 bit floating και το review του Judd που με εκλεπτυσμένο τρόπο αποφεύγει να πει ευθέως ότι τα 32 bit δεν έχουν και πολύ νόημα. Αναφέρει πολύ σωστά ότι δεν καλυτερεύει μια έγραφη όπως πολλοί λανθασμένα πιστεύουν αλλά δίνει δυνατότητα στο να μην κλιπαρει μια ηχογράφηση. Που όμως και με 24 bit είναι σχεδόν απίθανο να κλιπαρει κάτι.
 
Last edited:
Προσωπικά το ΜΚΕ600 με έχει εξυπηρετήσει μια χαρά τοποθετημένο γενικά μόλις έξω απο το κάδρο γύρω στο μισό μέτρο σημαδέυοντας το στόμα απο πάνω. Φυσικός ήχος για ομιλία.
Τα wireless Go είναι Ok αλλά μη γυρίσεις πλάτη και γενικά δεν ειναι σαν τα ακριβότερα κλασικά ασύρματα της Sennheiser.
Το βασικό με τα μικρόφωνα ειναι σωστή τοποθέτηση. Οι ψείρες και ιδίως οι ασύρματες, ναι μεν πρακτικές αλλά αν κουνιέται πολύ ο ομιλητής μπορεί να πιάνουν θόρυβο απο τα ρούχα.

Δεν είναι μόνο ο θόρυβος από τα ρούχα, η τριβή του καλωδίου με τα ρούχα αλλά και η κίνηση του κεφαλιού αν πχ γυρίσουμε το κεφάλι λίγο δεξιά ή αριστερά.

Κατά το Judd που πρόσφατα παρακολουθησα αρκετά βίντεο, είναι προτιμότερη η τοποθέτηση του shotgun κοντά πάνω από το κεφάλι του "ταλέντου" αλλά να βλέπει στο στήθος και όχι στο στόμα ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη safe area αν το ταλέντο πάει λίγο πισω ή μπροστά. Δεν θυμάμαι σε ποιο βίντεο το αναφέρει αλλά νομίζω το αναφέρει και ο παρακάτω.

Ηχογραφείς με audio recorder ή απευθείας πάνω στην κάμερα; Με ποιο τρόπο το στηρίζεις αν είναι σταθερό το σημείο ηχογράφησης;

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ηχογραφείς με audio recorder ή απευθείας πάνω στην κάμερα; Με ποιο τρόπο το στηρίζεις αν είναι σταθερό το σημείο ηχογράφησης;
Ανάλογα τη περίσταση. Ιδανικά και σε εγγραφέα και στη κάμερα με δύο πηγές για redundancy.
Ειδάλλως είτε σε εγγραφέα ή στη κάμερα. Το κατευθυντικό στηρίζεται πάνω σε boom pole με δαγκάνα / κρεμάστρα , ή σε σταθερή θέση ή σε στάντ με ρόδες.

αλλά και η κίνηση του κεφαλιού αν πχ γυρίσουμε το κεφάλι λίγο δεξιά ή αριστερά
Αν ο ομιλητής κοιτά τη κάμερα και μιλά, σπάνια συμβαίνει αλλά για αυτο έχεις και το boom. Όμως αν απευθύνεται αλλού, υπάρχει διάλογος, δείχνει και μιλά ταυτόχρονα είναι αρκετά συχνό πρόβλημα γιαυτό σε σεμινάρια ξεχνάς την ομορφιά και βάζεις χειλόφωνο.
 
Last edited:
Και τα review πολλές φορές δεν λένε την αλήθεια ακόμα και ο Judd που θεωρείται αξιόπιστος καθώς έχει τις δικές του προτιμήσεις και workflow.


Δεν ισχυει αυτο. Ουτε προτιμησεις εχει και κυριως κανενα προσωπικο workflow.

Ειναι μακραν ο πιο αξιοπιστος reviewer σε ηχητικα hardware και παντα αντικειμενικος χωρις να χαιδευει αυτια.
 
Δεν ισχυει αυτο. Ουτε προτιμησεις εχει και κυριως κανενα προσωπικο workflow.

Ειναι μακραν ο πιο αξιοπιστος reviewer σε ηχητικα hardware και παντα αντικειμενικος χωρις να χαιδευει αυτια.
Συμφωνώ ότι ο Judd, είναι ότι καλύτερο εκεί έξω, απλά λέω ότι και αυτός τα λέει εκλεπτυσμένα και όποιος καταλάβει. Δεν χαϊδεύει αυτιά αλλά αν δεις το βίντεο του filmmaker IQ για το 32 bit floating θα καταλάβεις. Προφανώς και τα ήξερε όλα αυτά και ο Judd αλλά δεν βγήκε να τα πει έτσι, και προτίμησε να πει ότι τα 32 bit floating δεν πρόκειται να μας δώσουν καλύτερη ηχογράφηση, αλλά να μας αποτρέψουν από το κλιπαρισμα. Ο άλλος απέδειξε, ότι εκτός από ακραία περίπτωση, δεν μας χρειάζονται.

Δεν τίθεται θέμα καλύτερου, ότι ο filmaker IQ είναι καλύτερος πχ, αλλά ο τρόπος που μίλησε ο καθένας και τι συμπέρασμα έβγαλε.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.




RØDE WIRELESS GO II KEY FEATURES​

  • Ultra-compact and versatile single-transmitter wireless microphone system
  • Series IV 2.4GHz digital transmission with 128-bit encryption – crystal-clear audio at up to 200m (line of sight), optimized for stable operation in dense RF environments
  • 3.5mm TRS analog output, USB-C and iOS digital output – universal compatibility with cameras, mobile devices, and computers
  • On-board recording – over 40 hours of internal memory
  • Safety channel, flexible gain control (three-stage pad, expandable to 10-stage)
  • In-built rechargeable lithium-ion battery – up to 7 hours battery life
  • Compatible with free RØDE Connect podcasting and streaming software
  • Complete on-the-go device configuration, access to advanced features, firmware updates, and easy file management via RØDE Central app
  • Dual-channel receiver – compatible with additional Wireless GO II transmitter
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


χωρις αξιοπρεπη ακουστικα δεν γινεται χωριο