Ηχος συναυλιακων χωρων.

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
Θα ηθελα την αποψη σας σχετικα με το ποιος συναυλιακος χωρος σας αρεσει περισσοτερο και τι εντυπωσεις ηχητικες σας εχουν αφησει .Για παραδειγμα θεωρω (μην βαρατε) οτι το μεγαρο μουσικης εχει , αν επιτραπει η ορολογια ,"στεγνο" ηχο .Οι υπολοιποι τι λετε ?

P.S.το βαζω στα τεχικα θεματα γιατι στην ουσια με ο συναυλιακος ηχος ειναι η αναφορα μας στο να στησουμε ενα συστημα.
Αν κι εδω θελει παλι λιγη κουβεντα...:ears::ADFADF1:
 
Last edited:
Έχω ακούσει σε πολλούς χώρους (κυριλέ... και μη...) και εδώ και στην αλλοδαπήν.
Οι καλύτεροι ήταν αυτοί που ήταν πολύ πολύ έξω...
Δηλαδή, ανεπίσημοι χώροι (κανάς πέζόδρομος) με "ανεπίσημους" μουσικούς.
Μουσικούς του δρόμου.
Φιλαρμονικές του "δρόμου"...
Μπάντα του Στρατού. Του δρόμου κι αυτοί!
Κλαρίνα, ζουρνάδες και νταούλια στα πανηγύρια. Του δρόμου!
Λύρες (ποντιακές και κρητικές) μαζί με άλλα συμπράγκαλα στο δρόμο κι αυτοί...
Ο ήχος του δρόμου δηλαδή, είναι αλλού σε σχέση με οποιοδήποτε κλειστό χώρο!
Αποτελεί δε για μένα ανεπανάληπτη εμπειρία η Επίδαυρος.
Ό ήχος της θετικά και ο κόσμος της αρνητικά...
Η Επίδαυρος είναι ένας ας πούμε ημιυπαίθριος... χώρος.
Επίσης μου αρέσουν πάρα μα πάρα πολύ τα μικρά κλαμπς.
Τρομερή αμεσότητα... και λιγότερος "ηλεκτρισμός"...
Άριστη επαφή με τους μουσικούς, όργανα, μηχανάκια και ανθρώπους!

Μάλιστα απορώ που από όλα αυτά έχω ένα πράμα σαν ακουστική μνήμη.
Πράγμα που με κάνει μετά να μην μ' αρέσει τίποτα από τους κουβάδες που καταπιανόμαστε...
Είμαι ένας δυστυχισμένος ηχητικά...
Καλά λένε ότι το χρήμα (για τα χάι ντ-εντ) δεν φέρνει ευτυχία...
 
εξαρταται που θα καθησεις
δεν νομιζω οτι εχει στεγνο ηχο το μεγαρο ουτε η Ε.Λ.Σ.

εγω δεν ευχαριστηθηκα ποτε στο ηρωδιο
 
Ο ήχος του δρόμου δηλαδή, είναι αλλού σε σχέση με οποιοδήποτε κλειστό χώρο!

σωστος. ο ακριβοπουλος
 
Πραγματι κι εγω θυμαμαι καταπληκτικες μουσικες στιγμες δρομου
Στο Δ. Βερολινο βραδυ μετα απο μια συναυλια του Dizzy, σε μια πλατεια στο zoo (νομιζω ) με ψιλοβροχο ενας τυπος εντελως μονος
επαιζε σαξοφωνο ,και πιο 500 μετρα κατω 5-6 νοτιοαμερικανοι (?) παιζανε κρουστα χυμα στο πεζοδρομιο ....κανα δυο περαστικοι χορευανε στην κατα τα αλλα ερημη περιοχη . .Ωραιες εικονες και ηχοι.
 
Last edited:
Παρολα αυτα εχει ενδιαφερον να δουμε ποιοι χωροι μας αρεσουν περισσοτερο ακουστικα και τι εντυπωση μας δινουν .
Για παραδειγμα εχω την αισθηση οτι στο παλλας εχω ευχαριστηθει περισσοτερο τον ηχο .Σιγουρα στο γκαγκαριν δεν με τρελανε (περα απο τη σαρδελλοποιηση)
Εχω την αισθηση οτι ειχα απολαυσει μια συναυλια (ακουστικα) στον "Παρνασσο" αλλα πανε χρονια.
 
Θα συμφωνήσω με τον ήχο του δρόμου. Με κορυφαία για εμένα στιγμή, μια ‛επιδρομή’ ιθαγενών της Αφρικής, γύρω στα 20 άτομα με κρουστά ιδιοκατασκευής, που έφερναν βόλτα στην Καλαμάτα πριν αρκετά χρόνια στα πλαίσια του φεστιβάλ χορού.

Πολύ μου άρεσε και η συναυλία Μανου Τσάο στην κεντρική πλατεία της Βαρκελώνης, με full band που κατά τύχη άκουσα.

Για jazz Μουσική πάντοτε μου άρεσε αυτό που περιγράφεται και παραπάνω, μικρός χώρος με αμεσότητα, λχ. στο Παράφωνο όταν κάθεσαι πρώτο τραπέζι που είσαι στην ουσία μέσα στο συγκρότημα.

Οι μεγάλοι χώροι οπός το μέγαρο και η λυρική, είναι κατά την άποψή μου συμβιβασμοί, δεν έχουμε κάτι καλύτερο, και άρα εκεί ακούμε. Αλώστε δεν έχω και εμπειρία από 20-30 τέτοιους χώρους για να εκφέρω άποψη.

Για rock συναυλίες, θα έλεγα ότι δεν έχουμε κάτι το τέλειο, αλλά το AN πάντοτε ήταν κατάλληλο για μουσική τύπου Σπυριδούλα, το Gagarin όντος rockaρει αλλά είναι δύσκολο να βρεις θέση που να ακούγετε καλά ο ήχος (ίσως σχεδόν στο κέντρο), αλλά και πάλι κουράζει.

Επιστρέφω, πάλι στον ‛εξωτερικό’ ήχο… ώρες-ώρες έχω ακούσει κάτι ερασιτεχνικά συγκροτιματάκια να (προσπαθούν να) παίζουν Marley/Herndrix/Kraviz σε παραλίες, στην άμμο σε υποτυπώδη σκηνή. Έχει την μαγεία του η συναυλία στην άμμο, ιδικά όταν πίσω από την παραλία υπάρχει απότομο ύψωμα/γκρεμός. Το αποτέλεσμα στον ήχο είναι πολύ ιδιέτερο!

Εξίσου απίστευτο ήχο άκουσα και σε μια άλλη περίεργη περίπτωση πριν πολλά χρόνια. Σε στενό όρμο με άνοιγμα παραλίας γύρω στα 30 μέτρα και γύρο-γύρο γκρεμό 30 μέτρα, στην μια άκρη υπάρχει σπηλιά. Βράδυ, έπαιζαν κάτι παλικάρια trans/ambient (???) μέσα από την σπηλιά. Ο τρόπος που η σπηλιά λειτουργούσα σαν κόρνα ενισχύοντας υπόκωφα τον ήχο που αντιλαλούσε μέσα στα στα βράχια ήταν κάτι το καταπληκτικό (!). Εκεί κατέληξα και στο συμπέρασμα ότι μπάσα δεν πρόκειται ποτέ να ακούσω σπίτι μου :-)
 
Last edited:
Ο ήχος στους κλειστούς χώρους είναι φυσικό να "πάσχει". Ακόμη και σε αυτούς που έχουν δημιουργηθεί, ή έστω "τροποποιηθεί", για αύτο το σκοπό.
Η χρήση "Room Acoustic Correction" βελτιώνει σημαντικά το αποτέλεσμα, αλλά, σε πολύ "άσχημους" χώρους δεν μπορεί να "κάνει τη νύχτα, μέρα".
Το πλεονέκτημα των κλειστών χώρων είναι η μικρότερη απαίτηση σε ισχύ.

Ο ήχος στον ανοικτό χώρο μπορεί να είναι σαφώς "καλύτερος".
Αρκεί, να υπάρχει και επάρκεια ισχύος (πέρα από ένα καλό επίπεδο στην ποιότητα των μηχανημάτων και, φυσικά, μία καλή γνώση του αντικειμένου από τον τεχνικό του ήχου).

Πάντως, επιτρέψετέ μου μία παρατήρηση:
Δεν νομίζω πως μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα χωρίς να έχουμε όλα τα στοιχεία.
Σε έναν χώρο με συγκεκριμένο "στήσιμο" του εξοπλισμού, ενδέχεται να πάρουμε διαφορετικότατο ηχητικό αποτέλεσμα, εξαιτίας είτε ενός διαφορετικού μουσικού συνόλου, είτε ενός διαφορετικού τεχνικού του ήχου, είτε ακόμη και της πιθανής διαφορετικής πρσέλευσης του κοινού.
Προφανώς, εκτιμήσεις θα κάνουμε, αλλά, συμπεράσματα ασφαλή θα έχουμε;
Χρειάζεται κάποια "προσοχή" επ' αυτού...
 
φυσικα και το αποτελεσμα εχει να κανει με τον εξοπλισμο

ενα καλοκαιρι που λογω δουλειας γυρνουσα με τα ξυλινα σπαθια οπου και να παιζαν δεν ακουγοταν
αντιθετα με omega vibs το αποτελεσμα ηταν πολυ αλλο

οσο για γκαγκαριν.....
δεν ξερω αν ο χωρος εχει μονιμα τα δικα του ηχητικα, αλλα κανενα ροκ δεν ευχαριστηθηκα εκει παρα μονο Γιανατου-Πασπαλα
 
Σταύρο σωστά τα λες τα γράμματα.
Αν όμως περνά μια φιλαρμονική με τριάντα νοματαίους και είσαι στα 5 μέτρα ξεχνάς όλα τα άλλα!
Αυτή η μαμημένη η γκραν κάσα είναι παραλλήρημα...:fahne90:
 
Ο ήχος του δρόμου είναι κάτι σαν να ακούς με ακουστικά. Δεν υπάρχουν σχεδόν ανακλάσεις και ο ήχος είναι πολύ επίπεδος ίσως ξερός και αεράτος.

Δυστυχώς στον δρόμο δεν μπορείς να έχεις πολύ μεγάλη δυναμική περιοχή και μερικά είδη ή μουσικά έργα δεν μπορούν να παιχτούν.

Αλλά και οι καλές αίθουσες πλουτίζουν με αρμονικές τον ήχο και έχουν άλλη χάρη.

Π.χ. η "μαμημένη" στον δρόμο ακούγεται ξερή και στεγνή και τα πολύ απαλά χτυπήματα απλά δεν μπορούν να ακουστούν μακρύτερα από το 1 μέτρο. Σε μιά αίθουσα όμως αυτά τα απαλά χτυπήματα γεμίζουν τον χώρο με απίστευτες χαμηλές ακόμα και στην τελευταία άκρη.
 
Last edited:
Αμα σ αρέσει χωρίς σάλιο να φτιάξεις τον χώρο σου χωρίς πολλές πολλές ανακλάσεις. Βάλε σφουγγάρια στους τοίχους μαναμ κι ετοιμάσου για μισή ντουζίνα μπέρυδες ακόμα, και τουλάχιστον άλλα δύο 18" για να ανεβάσεις spl:twoguns: