Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

Δεν χρειάζεται να τα κλείσει το κράτος. Αν δεν υπάρχει το κίνητρο (συμμετοχή σε διαγωνισμούς του δημοσίου) γιατί να συντηρούν ζημιογόνα μέσα, να πληρώνουν άδειες κλπ?

Το ερώτημα θα είχε βάση σε έναν ιδανικό κόσμο και όχι στην επικρατούσα κατάσταση στη χώρα μας .
Την ρεαλιστική απάντηση την παίρνει κάποιος ακόμη και τώρα ,που λειτουργούν .
 
Τα σαβουροκάναλα με μοναδικό πρόγραμμα τις λεγόμενες "τηλεπωλήσεις" προφανώς δεν πρόκειται ποτέ να ζητήσουν ή να πάρουν άδεια οιουδήποτε τύπου . Και το ερώτημα είναι : Θα κλείσουν ποτέ; Νομίζω ότι με τέτοια προϋπόθεση είναι πραγματοποιήσιμος ο αριθμός των 16 πανελληνίων HD..... Άλλο τώρα αν μπορούν στις παρούσες οικονομικές συνθήκες να είναι και βιώσιμα !
 
Τα κανάλια τα έχουν για προπαγάνδα.Όχι για κέρδος.Πέρσι μόνο το ''Ε'' είχε κέρδος κοντά στα 200.000 ευρώ.Ο ΑΝΤ1 ζημίες 25 εκ. ο ΑΛΦΑ 12 εκ. το ΣΤΑΡ και το ΣΚΑΙ κάποιες χιλιάδες ευρώ.Όλοι έχουν δάνεια, εκτός ΑΛΦΑ, 80-120 εκ ευρώ!Τσάμπα λειτουργούσαν τόσα χρόνια!Απλά έκαναν αποπληρωμή δανείων με νέα.
 
Τα κανάλια τα έχουν για προπαγάνδα.Όχι για κέρδος.

ΑΚΡΙΒΩΣ !

Ο εκφοβισμος (και ψυχολογικη υποταγη) του κοσμακη περναει μεσα απο τα τηλεοπτικα καναλια.
ΕΤΣΙ πειθαρχουμε σημερα ... ΟΧΙ με οπλα και τανκς σε πλατειες (αν δεν κανω τοσο λαθος).
Ανοιγεις ενα απο τα πεντε μεγαλα καναλια (πρωι-πρωι) ακους τον Αυτια η τον Παπαδακη
η τον Οικονομου η τους Αταιριαστους (πολυ αργοτερα) .... και καταπινεις και το πρωτο Xanax.
Βγαζεις το πρωτο ψυθιριστο "αχ" .... και επονται και αλλα ....

ΕΤΣΙ σφιγγουν ... οι κ@λοτρυπιδες σημερα. Τα τανκς, αεροπλανα και πλοια καινε πολυ μαζουτ.
Η τηλεοραση, ΤΙΠΟΤΑ (.... ασε που την πληρωνεις και απο πανω). Η κυριαρχια ειναι ΑΠΟΛΥΤΗ
(ελαχιστα σημεια του πλανητη δεν εχουν τηλεοραση .... Μογγολια ισως ? .... ακομα και εκει
δεν ειμαι σιγουρος).




ΑΠΟ ΤΟΥΤΗ ΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ (ΧΩΡΙΣ ΣΙΔΕΡΑ) ..... ΔΕΝ ΦΕΥΓΕΙ ΚΑΝΕΙΣ !


(α μην ξεχασω .... η τηλεοραση ειναι ελευθερια και κοινωνικο αγαθο ....)
 
Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

Τα κανάλια τα έχουν για προπαγάνδα.Όχι για κέρδος.Πέρσι μόνο το ''Ε'' είχε κέρδος κοντά στα 200.000 ευρώ.Ο ΑΝΤ1 ζημίες 25 εκ. ο ΑΛΦΑ 12 εκ. το ΣΤΑΡ και το ΣΚΑΙ κάποιες χιλιάδες ευρώ.Όλοι έχουν δάνεια, εκτός ΑΛΦΑ, 80-120 εκ ευρώ!Τσάμπα λειτουργούσαν τόσα χρόνια!Απλά έκαναν αποπληρωμή δανείων με νέα.


Ζημιες παρουσιαζουν για να μην ειναι υποχρεοι φορολογιας....

Και διολου απιθανο να διακινειται και μαυρο χρημα μεσω προσφορων διαφημιστικων πακετων κλπ.
 
Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

Για την ακρίβεια, ειδικότεροι από εμένα υποστηρίζουν ότι "16 κανάλια εθνικής εμβέλειας που θα εκπέμπουν με υψηλή ευκρίνεια (HD), μπορεί να χωρέσει το φάσμα που διαθέτει σήμερα η Ελλάδα."

https://www.tanea.gr/2016/05/18/gre...kpemppsoyn-ews-16-kanalia-ypsilis-eykrineias/

άντε πάμε πάλι από την αρχή. Ναι ισχύουν όλα όσα λέει ο Μιχάλης, αλλά ... το φάσμα με το δεύτερο ψηφιακό μέρισμα θα μειωθεί στο μισό. Όλοι οι πάνω από τα 700 Μηζ πρέπει να αποχωρήσουν. Δες και http://www.mindigital.gr/index.php/26-g-g-t-t/ανακοινωσεισ/2574-700-hz . Δεν μπορείς να δώσεις συχνότητες σήμερα και να τις πάρεις πίσω το 2020. Αυτό το είπαμε.

Το δεύτερο είναι ότι εκείνο που ήθελαν τα κανάλια ήταν το DVB T2. Ίσως είχαν δίκιο σε αυτό, αλλά ούτε οι ίδιοι δεσμεύονταν ότι θα κάνουν τη μετάβαση στο σύστημα αυτό, ούτε η DIGEA. Δηλαδή να δοθούν άδειες εκπομπής σε DVB T2 αλλά να συνεχίσουμε να εκπέμπουμε όπως πριν γιατί δεν μπορούμε να πάμε στη νέα τεχνολογία και επίσης γιατί σχεδόν όλες οι τηλεοράσεις το 2016 δεν έχουν δέκτες σε Τ2. Συγνώμη αλλά κοροιδευόμαστε;
 
Να δούμε λιγάκι τί ήταν η διαφήμιση:

Η τηλεόραση απορροφούσε 800.000.000 -940.000.000 ευρώ το 2005-2006-2007 ανά έτος


Άνω των 2,6 δισ. τα διαφημιστικά έσοδα του 2007
Τα διαφημιστικά κονδύλια που κατευθύνθηκαν στα ΜΜΕ κατά το δωδεκάμηνο του 2007 ξεπέρασαν τα 2,6 δισ., σημειώνοντας διψήφιο ρυθμό αύξησης σε σχέση με
το 2006 (+13,3%). Σημαντικός παράγοντας γι αυτή την εξέλιξη ήταν η διενέργεια των βουλευτικών εκλογών. Ο ρυθμός ανόδου επιταχύνθηκε σημαντικά σε σχέση
με τη μεταβολή της περιόδου 06/05 (+6,9%), όταν και τα έσοδα είχαν διαμορφωθεί σε 2,34 δισ. Η άνοδος του 2007 προσέγγισε τους ρυθμούς ανόδου
του 2004, όταν ένα άλλο σημαντικό γεγονός –η διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων- είχε δώσει μεγάλη ώθηση στον κλάδο της διαφήμισης.
Πίνακας 4.4.1
απάνη Μερίδιο απάνη Μερίδιο
Εφημερίδες 452,38 19,3% 499,73 18,8% 10,5%
Περιοδικά 978,15 41,7% 1.047,49 39,5% 7,1%
Ραδιόφωνο 119,37 5,1% 165,60 6,2% 38,7%
Τηλεόραση 793,55 33,9% 941,55 35,5% 18,6%
Σύνολα 2.343,45 100,0% 2.654,37 100,0% 13,3%
Πηγή: Ε.Ι.Η.Ε.Α.
Συγκριτικός πίνακας κατανομής διαφημιστικής δαπάνης στα Μ.Μ.Ε.:
2006-2007 (σε εκ. )
Μέσο
1/1/-31/12/2006 1/1/-31/12/2007 Μεταβολή
%
$φελημένη η τηλεόραση για το 2007
Η άνοδος της διαφημιστικής δαπάνης ώθησε όλα τα ΜΜΕ, κυρίως όμως την τηλεόραση, η οποία το 2007 αύξησε το μερίδιό της στη συνολική πίτα της
διαφημιστικής δαπάνης για πρώτη φορά κατά την τελευταία δεκαετία. Συγκεκριμένα, το τηλεοπτικό μέσο το προηγούμενο έτος απορρόφησε 941,55 εκ.,
επίπεδο αυξημένο κατά 18,6% σε σχέση με το 2006 (η μεταβολή για την περίοδο 06/05 είχε διαμορφωθεί σε μόλις 1,1%), καταλαμβάνοντας το 35,5% των
διαφημιστικών εσόδων, από 33,9% το 2006. Το σχετικό κονδύλι που κατευθύνθηκε στην τηλεόραση αυξήθηκε κατά 148 εκ. σε σχέση με το 2006,
έναντι αύξησης 69,34 εκ. που σημείωσαν τα περιοδικά, 47,35 εκ. που σημείωσαν οι εφημερίδες και 46,23 εκ. που σημείωσε το ραδιόφωνο.
Εμφανή βελτίωση ωστόσο εμφανίζει και το ραδιοφωνικό μέσο, βελτιώνοντας τα διαφημιστικά του έσοδα κατά 38,7%, σε 165,60 εκ. Βέβαια, κατέχει ακόμα το
μικρότερο ποσοστό της αγοράς, με 6,2%, το οποίο ωστόσο εμφανίζεται βελτιωμένο σε σχέση με το 5,1% του προηγούμενου έτους.
Ο τομέας των περιοδικών εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση αναφορικά με την κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης, απορροφώντας το 39,5% των
συνολικών κονδυλίων ( 1,05 δισ.). kστόσο το μερίδιό του παρουσιάζεται μειωμένο σε σχέση με το 2006 (41,7%), λόγω του μικρότερου σε σχέση με τα
υπόλοιπα μέσα ρυθμού ανόδου των εσόδων του (+7,1%).
Μικρή μείωση του μεριδίου του υπέστη και ο κλάδος των εφημερίδων, από 19,3% σε 18,8%, καθώς ο ρυθμός αύξησης των εσόδων (+10,5%) υπολείπεται του
αντίστοιχου ρυθμού για το σύνολο των ΜΜΕ. Στο τέλος του έτους τα διαφημιστικά έσοδα του τομέα ανήλθαν σε 499,73 εκ.
Πίνακας 4.4.2
απάνη Μερίδιο απάνη Μερίδιο
Εφημερίδες 356,51 19,6% 340,73 18,0% -4,4%
Περιοδικά 711,97 39,1% 771,74 40,8% 8,4%
Ραδιόφωνο 107,02 5,9% 153,38 8,1% 43,3%
Τηλεόραση 643,79 35,4% 624,09 33,0% -3,1%
Σύνολα 1.819,29 100,0% 1.889,94 100,0% 3,9%
Πηγή: Ε.Ι.Η.Ε.Α.
Συγκριτικός πίνακας κατανομής διαφημιστικής δαπάνης στα Μ.Μ.Ε.:
Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2007-2008 (σε εκ. )
Μέσο
1/1/-30/9/2007 1/1/-30/9/2008 Μεταβολή
%
Μείωση των διαφημιστικών εσόδων το πρώτο 9μηνο του 2008 Με βάση τα πλέον πρόσφατα στοιχεία για τους 9 πρώτους μήνες του 2008, τα
διαφημιστικά έσοδα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης-Επικοινωνίας δεν ακολούθησαν την ίδια έντονα ανοδική πορεία που είχαν σημειώσει το 2007. Ο
ρυθμός αύξησής τους διαμορφώθηκε σε 3,9%, εμφανώς μειωμένος σε σχέση με το 2007. Το σύνολο των διαφημιστικών εσόδων διαμορφώθηκε στα 1,89 δις., με
περισσότερο ευνοημένα μέσα το ραδιόφωνο και τα περιοδικά, καθώς παρουσίασαν αύξηση 43,3% και 8,4% αντίστοιχα. Τα έσοδα που κατευθύνθηκαν στο ραδιοφωνικό τομέα διαμορφώθηκαν σε 153,38 εκ., με αποτέλεσμα τη σημαντική ενίσχυση της συμμετοχής τους στη διαφημιστική αγορά σε 8,1%, από 5,9% το 2007. Επισημαίνεται όμως ότι η αύξηση αυτή δεν είναι άμεσα συγκρίσιμη με τα προηγούμενα έτη, καθώς οφείλεται στην αύξηση του αριθμού των μετρούμενων ραδιοσταθμών.
Ιδιαίτερα ευνοημένος εμφανίζεται ο τομέας των περιοδικών, καθώς βελτιώνοντας τα διαφημιστικά του έσοδα κατά 8,4% (σε 771,74 εκ.) ενδυνάμωσε την πρώτη
θέση του στην αγορά (40,8% το 2008, έναντι 39,1% το προηγούμενο έτος). Ο χώρος του περιοδικού τύπου δείχνει να μην έχει κορεστεί και συνεχίζει να
απορροφά συνεχώς μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων των διαφημιζομένων, παρά τον κατακερματισμό της συγκεκριμένης αγοράς.
Τα έσοδα της τηλεοπτικής αγοράς μειώθηκαν κατά 3,1%, σε 624,09 εκ., με το αντίστοιχο μερίδιο να υποχωρεί σε 33,0%. Το μέσο ευνοήθηκε πρόσκαιρα τον Αύγουστο, λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, όταν και αρκετά κονδύλια κατευθύνθηκαν στα δημόσια τηλεοπτικά κανάλια.
Μεγαλύτερη πτώση υπέστησαν οι εφημερίδες (-4,4%), γεγονός που οδήγησε σε υποχώρηση του αντίστοιχου μεριδίου σε 18,0%. Η πτώση αυτή οφείλεται και στο
γεγονός ότι δεν επαναλήφθηκαν τα έκτακτα γεγονότα που συνέβησαν το 2007 όπως οι εκλογές και η προεκλογική εκστρατεία των κομμάτων, με αποτέλεσμα να
μην είναι ευνοϊκή για τις εφημερίδες η σύγκριση με το 2007.


Από το ΕΟΜΜΕΧ, Εθνικό Παρατηρητήριο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις Εκπόνηση εννέα κλαδικών μελετών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, Κλάδος διαφήμιση, σσ.23-24.
 
@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, Να ξαναπάμε από την αρχή λοιπόν.

"Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, ο κ. Μπλέτσας καταλήγει πως σήμερα ένας πολυπλέκτης DVB-T, που εκπέμπει σύμφωνα με τον ισχύοντα χάρτη συχνοτήτων, υποστηρίζει τουλάχιστον 4 προγράμματα υψηλής ευκρίνειας (HD) ή 10 απλής ευκρίνειας (SD).

Ως εκ τούτου, αναφέρει ο κ. Μπλέτσας, στους 4 πολυπλέκτες που διαθέτει σήμερα η DIGEA για την εκπομπή ιδιωτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας, μπορούν να χωρέσουν συνολικά 16 προγράμματα υψηλής ευκρίνειας (HD) ή 40 απλής ευκρίνειας (SD)."

Στη σημερινή κατάσταση 16.
Στην μετά 5G εποχή 16:2=8. Πόσες άδειες βγήκαν στην δημοπρασία?
 
7, και ήρθαν 5. Και τώρα θέλει την 6η ο Μαρινάκης... Και πάλι λιγότερες δηλαδή... Το ωραίο είναι ότι το Mega - μέσω του Τηλέτυπου - λέει δεν μπήκε στη διαδικασία του διαγωνισμού γιατί θα ήταν πολλοί οι ανταγωνιστές και δεν θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές απαιτήσεις. They shot their feet! :smash::Banane0:
 
Διαφήμιση τα τελευταία 20 χρόνια

το 1983 προβλεπόταν φορολογία 30% επί των διαφημίσεων. Μετά ήρθε ο νόμος Βενιζέλου που βάζει 9,9% επιστροφές. Ουσιαστικά δίνεται ένα μεγάλο όπλο στα χέρια των φιαφημιστικών εταιρειών σε βάρος των ΜΜΕ κατι που οδηγεί σε εκβιαστικές πρακτικές. Έκτοτε προσπαθούν οι κυβερνήσεις -όλες οι κυβερνήσεις- να περιορίσουν την εξουσία των διαφημιστών.

Για το χρονολόγιο και μια πρώτη κριτική της κατάστασης βλ. https://www.protagon.gr/epikairotita/ellada/ti-tha-symvei-sta-mesa-kai-sti-diafimisi-35820000000

το τί συνέβαινε στην πραγματικότητα βλ. https://www.newsbomb.gr/fakelos-diafhmistikh-agora/story/42345/ta-ntabatzilikia-twn-diafhmistwn και https://www.newsbomb.gr/fakelos-dia.../otan-oi-diafhmistes-omologoyn-ta-aischh-toys . Απίστευτες καταστάσεις και σε ομηρία τα ΜΜΕ.

Τί γίνεται τώρα; Παρέμβαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και έλεγχος και απαγόρευση των εκπτωσεων βλ. http://www.kathimerini.gr/956555/ar...-diafhmistikes-ay3anetai--h-kratikh-paremvash

τώρα πρέπει να δηλώνονται οι πραγματικοί τζίροι και να μην κινείται μαύρο χρήμα μέχρι 50%.

Η τροπολογία

ροπολογία για την τιμολόγηση της διαφήμισης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τη διευκρίνηση ζητημάτων σχετικών με τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου κατέθεσε το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.
Σύμφωνα με πηγές του υπ. ΨΗΠΤΕ που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η συγκεκριμένη τροπολογία στοχεύει στη διασφάλιση της διαφάνειας και της νομιμότητας σε θέματα τιμολόγησης των διαφημίσεων στα Μέσα, καθώς και της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς.
Συγκεκριμένα, βάσει των προβλέψεων της τροπολογίας:

Όλες οι παράμετροι μιας συναλλαγής-διαφημιστικής ενέργειας είναι γνωστές σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (ΜΜΕ, διαφημιζόμενο, διαφημιστή).
Για την εξόφληση του Μέσου, εφόσον μεσολαβεί διαφημιστικής, υπεύθυνος είναι τόσο ο διαφημιζόμενος όσο και ο διαφημιστής. Σε περίπτωση που ο διαφημιζόμενος έχει ήδη καταβάλει στο διαφημιστή την αξία της συναλλαγής με το Μέσο, απαλλάσσεται της ευθύνης.
Τυχόν εκπτώσεις κύκλου εργασιών (τζίρου) παρέχονται μόνο αν έχει προηγηθεί έγγραφη σύμβαση μεταξύ Μέσου και διαφημιζόμενου και, αν μεσολαβεί διαφημιστής, και του διαφημιστή.
Το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιζόμενου. Αν μεσολαβεί διαφημιστής, το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του και αντίγραφο αποστέλλεται στο διαφημιζόμενο.
Οι διαφημιστικές δαπάνες των διαφημιζομένων εκπίπτουν ως επιχειρηματικές δαπάνες μόνο αν γίνονται βάσει των προαναφερθεισών προβλέψεων.
Οι επιστροφές μειώνονται από 9,9%, όπως προβλέπονταν στο «Νόμο Βενιζέλου», σε 4%. Δεν επιτρέπεται να δίνονται σε είδος (διαφημιστικός χρόνος ή χώρος).
Η δημιουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου προχωρά με φορείς υλοποίησης τους ΕΙΤΗΣΕΕ-ΣΔΕ-ΕΕΔΕ.
Στο ηλεκτρονικό σύστημα συμμετέχουν οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας, ενώ μπορούν να συμμετέχουν περιφερειακοί σταθμοί, συνδρομητικοί σταθμοί και η ΕΡΤ.
Ως ημερομηνία έναρξης των καταχωρήσεων ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2019 (αντί για την 1η Σεπτεμβρίου 2018, που είχε οριστεί αρχικά).
Τέλος, επέρχονται λοιπές διαδικαστικές αλλαγές, όπως ότι το ανώτατο όριο των προστίμων καθορίζεται σε 100.000 ευρώ.

Στην πράξη μεταφέρει την εξουσία από τους διαφημιστές στα ΜΜΕ και τους δίνει 27.000.000 ευρώ επιπλέον ποσά που μέχρι τώρα επιστρέφονταν ΜΑΎΡΑ στα διαφημιστικά γραφεία από αυτούς.

Για μια πλήρη άποψη δείτε στο -εντελώς αντικυβερνητικό - https://kourdistoportocali.com/ipeo...razi-ta-kanalia-ke-exontoni-tous-diafimistes/


Μια τροπολογία του Νίκου Παππά έρχεται να εξαϋλώσει ένα κρίσιμο έσοδο από τις διαφημιστικές και απειλεί την τηλεοπτική αγορά με ντόμινο. Αλλά οι καναλάρχες δεν διαμαρτύρονται. Το όφελος που τους έχει προσφέρει συνολικά η κυβέρνηση είναι πολύ μεγάλο για να μην το αναγνωρίσουν…

Κατά κάποιο μαγικό τρόπο στην κοινοβουλευτική μας δημοκρατία, τα τελευταία 23 χρόνια, όλοι οι νόμοι για τη διαφημίσει γίνονται μερικούς μήνες πριν από τις εκλογές: Ο «νόμος Βενιζέλου» 2328, ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 1995, εφαρμόστηκεκ από την Πρωτοχρονιά του 1996, εκλογές είχαμε τον Σεπτέμβριος του 1996· ο «νόμος Ρουσόπουλου» 3592, ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2007 και οι εκλογές έγιναν τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς· ο «νόμος Σταμάτη» 4279 ψηφίστηκε Αύγουστο του 2014 και οι εκλογές έγιναν τον Ιανουάριο του 2015. Και όπως πάντα οι μιντιάρχες έχουν κάτι να κερδίσουν. Το ίδιο και τώρα…

Οπως συνηθίζει αυτή η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η ρύθμιση προωθήθηκε από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής με τροπολογία. Αφορά την αγορά της διαφήμισης και κατ’ επέκταση τη λειτουργία των ΜΜΕ (βλ. κανάλια), αλλά συμπεριελήφθη στο σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/1794 και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο τέθηκε προς συζήτηση και ψηφίστηκε στην Ολομέλεια τη Μεγάλη Τρίτη.
Το θέμα όμως δεν είναι ότι πρόκειται για μια άσχετη τροπολογία (εδώ). Είναι αυτά που έρχεται να ανατρέψει σε μια εύθραυστη –και νευραλγική για το καθεστώς λειτουργίας των μέσων ενημέρωσης στη χώρα μας– αγορά, όπως αυτή της διαφήμισης.

Μολονότι ορισμένες από τις πρωτοβουλίες του υπουργείου είναι θετικές και εξασφαλίζουν μια επιπλέον διαφάνεια, παράγοντες τις διαφημιστικής αγοράς εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους ότι τα όσα προβλέπονται θα οδηγήσουν πολλές επιχειρήσεις σε αφανισμό, δημιουργώντας τεράστιες επισφάλειες σε έναν ήδη κλονισμένο τομέα οικονομικής δραστηριότητας και ενδεχομένως ένα νέο ντόμινο στον χώρο των ΜΜΕ, κάνοντάς τα ακόμα πιο ευάλωτα.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκφράζουν την απορία τους αν απώτερος στόχος του υπουργείου είναι τελικά η εξόντωση των διαφημιστών – ένας νέος «εχθρός» για την κυβέρνηση; Και μάλιστα την ίδια ώρα που ωφελούνται, διπλά και τριπλά, τα κανάλια. (Ενας παλιός «εχθρός» που έγινε «φίλος»;)

Οπως τόνισαν και οι τρεις φορείς της διαφήμισης (ΕΙΤΗΣΕΕ-κανάλια, ΣΔΕ-διαφημιζόμενοι, ΕΔΕΕ-διαφημιστές), σε επιστολή τους προς τον αρμόδιο υπουργό Νίκο Παππά, το μείζον θέμα είναι το ζήτημα της ετήσιας επιβράβευσης (Year End Bonus ή ΥΕΒ). Πρόκειται για ένα εργαλείο της διεθνούς αγοράς που για την Ελλάδα προβλέπει ότι τα ΜΜΕ (οι τελικοί υποδοχείς της διαφήμισης, δηλαδή) επιστρέφουν στο τέλος του έτους πίσω προς τις διαφημιστικές ένα ποσό του μπάτζετ ως μπόνους. Το σχετικό ποσοστό μπορούσε έως τώρα να ανέρχεται έως το 9,9% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης. Ομως τώρα –και μεσούσης της τηλεοπτικής και όχι μόνο σεζόν, με τα περισσότερα ντιλ ήδη κλεισμένα– περιορίζεται ξαφνικά μόλις στο 4%· μια πράξη που εξαφανίζει αυτοστιγμεί το 6% από το συνολικά 14-15% που είναι το κόστος μιας διαφημιστικής εταιρείας, παγκόσμια.

Παράγοντες της αγοράς προειδοποιούν ότι αυτή η δραματική μείωση δημιουργεί ζήτημα επιβίωσης, τουλάχιστον για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του χώρου. «Δυστυχώς, στο ελληνικό μοντέλο οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις διαφήμισης, αυτές δηλαδή που παράγουν πρωτότυπο δημιουργικό έργο, βασίζονται στην επιβράβευση μέχρι 9,9% και οποιαδήποτε αλλαγή προς τα κάτω θα τους δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης» υπογράμμισε άνθρωπος με χρόνια εμπειρίας στα της διαφήμισης.

Ο ίδιος άνθρωπος εξήγησε ότι οι αμοιβές των συγκεκριμένων επιχειρήσεων από τους διαφημιζόμενους είναι ήδη πολύ μικρές, ακριβώς επειδή οι διαφημιζόμενοι γνωρίζουν το καθεστώς του YEB, το οποίο αναγνωρίζουν ατύπως (και συνυπολογίζουν εν τοις πράγμασι) ως τελική αμοιβή. Αν αυτό το YEB του 9,9% χαθεί, χάνεται και ένα κρίσιμο έσοδο για τη βιωσιμότητα των διαφημιστικών εταιρειών της χώρας.

Χαρακτηριστικό του προβλήματος είναι ότι τις ανησυχίες των φορέων της διαφήμισης (ΕΔΕΕ και ΣΔΕ) συμμερίζονται και οι καναλάρχες (ΕΙΤΗΣΕΕ) που πληρώνουν την ετήσια επιβράβευση και συνυπέγραψαν τη σχετική επιστολή προς τον κ. Παππά για να μη μειωθεί το ποσοστό του 9,9%.

Η ετήσια επιβράβευση (ΥΕΒ) είναι διεθνώς ένα αναγνωρισμένο εργαλείο εμπορικής πολιτικής των ΜΜΕ προς τις διαφημιστικές εταιρείες (και τα Media Agencies) και όχι ποινικοποιημένη έννοια όπως συμβαίνει στην Ελλάδα. Ενδεικτικά, στους ετήσιους απολογισμούς μέσων στη Βρετανία κ.λπ. αναφέρονται ρητά το ποσό και ποσοστό ετήσιας επιβράβευσης (ΥΕΒ) προς τις διαφημιστικές εταιρείες, ως εργαλείο άσκησης εμπορικής πολιτικής.

Στελέχη του χώρου περιγράφουν τις παρεμβάσεις του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής ως απότοκο μιας γενικότερης ιδεοληψίας της κυβέρνησης κατά των βασικών αρχών της ελεύθερης αγοράς. Στην Ελλάδα η ελευθερία των συμβάσεων είναι (ακόμα) συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα, όπως είναι και το δικαίωμα ορισμού του τιμήματος των συναλλαγών από τους ίδιους τους συμβαλλόμενους, παρατηρούν, για να καταδείξουν το πρόβλημα ενός κρατικού παρεμβατισμού.

«Γιατί ανακατεύεται το υπουργείο με τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς; Γιατί καταπατά την ελευθερία των συναλλαγών;» αναρωτιόταν παράγοντας του χώρου.

Και ο συγκεκριμένος δεν είναι αρνητικός. Παραδεχόταν ότι η υπουργική τροπολογία ορθώς εισάγει τις τριμερείς αναγκαστικές συμβάσεις μεταξύ Μέσου-Διαφημιστή-Διαφημιζόμενου, εξασφαλίζοντας την απόλυτη διαφάνεια στις συναλλαγές, ικανοποιώντας τα ΜΜΕ.

Στελέχη της τηλεοπτικής αγοράς αναγνωρίζουν έναν σοβαρό κίνδυνο παρά την οφθαλμοφανή (αλλά προσωρινή) ωφέλεια της μείωσης του YEB από το 9,9% στο 4%. Το όφελος υπολογίζεται σε 17 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ (σύμφωνα με τη Deloitte που τον Μάρτιο του 2015 έκανε ένα impact assessment για τον «νόμο Σταμάτη», 4279/2014) το άμεσο ποσό επισφαλειών προς τα ΜΜΕ υπολογίζεται σε 130 εκατ. ευρώ, υπολογιζόμενο σε τιμές 2015.

Παράγοντες από την πλευρά των καναλιών φοβούνται ένα ντόμινο καθώς προεξοφλούν ότι η μείωση του YEB στο 4% θα προκαλέσει, εκτός από πολλές απολύσεις, και πολλά «κανόνια».

Κάποιοι διαφημιστές, ωστόσο, κάνουν λόγο για «κροκοδείλια δάκρυα» από την πλευρά των τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι ουσιαστικά πήραν ό,τι ζητούσαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Με τι «αντάλλαγμα» άραγε;

Παράγων της αγοράς εξηγεί για τα κανάλια:

– Πήραν τις ετήσιες τριμερείς συμβάσεις που πρακτικά θα οδηγήσουν σε μείωση των εκπτώσεων προς τους πελάτες, ένα όφελος 27 εκατ. ετησίως (μείωση κατά 10% ετήσιων εκπτώσεων προς τους πελάτες).

– Πήραν με τις νέες άδειες τον περιορισμό του Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης από το 20% σε 5%, δηλαδή περίπου 40,5 εκατ. ευρώ λιγότερα για φόρους. Από αυτά το 66%-70% (δηλαδή 25-27 εκατ. ευρώ) θα επιστρέψει ως έσοδο στα (λιγότερα κατά ένα, βλ. Mega) κανάλια. Επίσης, έχουν ήδη πάρει το 2017 το όφελος από την κατάργηση του Αγγελιοσήμου που οδήγησε σε αύξηση κατά 35 με 39 εκατ. ευρώ τη διαφημιστική πίτα το 2017.

– Πήραν και τη μείωση του ΥΕΒ από το 9,9% σε 4% (είναι όφελος 16 εκατ. ευρώ, μόνο για την τηλεόραση).

Από εκεί και πέρα είναι θέμα απλής αριθμητικής:

Οι έξι καναλάρχες πληρώνουν 3,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο έκαστος για τις έξι τηλεοπτικές άδειες, συνολικά μια δαπάνη 21 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη πλευρά, έχουν ως όφελος: 27 εκατ. ευρώ από τις ετήσιες εκπτώσεις, συν 25-27 εκατ. ευρώ από τη μείωση του ΕΦΤ, συν το συνεχιζόμενο όφελος από το Αγγελιόσημο 35 εκατ. ευρώ, συν 16 εκατ. ευρώ από τη μείωση των ΥΕΒ. Σύνολο πάνω από 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο μεγαλύτερα έσοδα μόνο για την τηλεόραση, και μάλιστα κατανεμημένο σε λιγότερους τηλεοπτικούς παίκτες.

Πηγή>protagon.gr


Κατόπιν των παραπάνω, γίνεται ξεκάθαρο πως αντικαθίστανται πλήρως οι -ουδέποτε εφαρμοσθείσες- διατάξεις του «Νόμου Σταμάτη» περί απευθείας τιμολόγησης.

Όπως
 
Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, Να ξαναπάμε από την αρχή λοιπόν.

"Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, ο κ. Μπλέτσας καταλήγει πως σήμερα ένας πολυπλέκτης DVB-T, που εκπέμπει σύμφωνα με τον ισχύοντα χάρτη συχνοτήτων, υποστηρίζει τουλάχιστον 4 προγράμματα υψηλής ευκρίνειας (HD) ή 10 απλής ευκρίνειας (SD).

Ως εκ τούτου, αναφέρει ο κ. Μπλέτσας, στους 4 πολυπλέκτες που διαθέτει σήμερα η DIGEA για την εκπομπή ιδιωτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας, μπορούν να χωρέσουν συνολικά 16 προγράμματα υψηλής ευκρίνειας (HD) ή 40 απλής ευκρίνειας (SD)."

Στη σημερινή κατάσταση 16.
Στην μετά 5G εποχή 16:2=8. Πόσες άδειες βγήκαν στην δημοπρασία?

σωστά και φυσικά έπρεπε να περισέψουν άδειες είτε για περιφερειακά κανάλια (1-2 ανά πολυπλέκτη), τη μετάδοση των ήδη υπαρχόντων περιφερειακών καναλιών και των θεματικών καναλιών που θα ακολουθούσαν στην αδειοδότηση ή πρόκειται να ακολουθήσουν στην αδειοδότηση.
 
@ΒΛΑΣΙΔΗΣ, Να ξαναπάμε από την αρχή λοιπόν.

"Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, ο κ. Μπλέτσας καταλήγει πως σήμερα ένας πολυπλέκτης DVB-T, που εκπέμπει σύμφωνα με τον ισχύοντα χάρτη συχνοτήτων, υποστηρίζει τουλάχιστον 4 προγράμματα υψηλής ευκρίνειας (HD) ή 10 απλής ευκρίνειας (SD).

Ως εκ τούτου, αναφέρει ο κ. Μπλέτσας, στους 4 πολυπλέκτες που διαθέτει σήμερα η DIGEA για την εκπομπή ιδιωτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας, μπορούν να χωρέσουν συνολικά 16 προγράμματα υψηλής ευκρίνειας (HD) ή 40 απλής ευκρίνειας (SD)."

Στη σημερινή κατάσταση 16.
Στην μετά 5G εποχή 16:2=8. Πόσες άδειες βγήκαν στην δημοπρασία?
Αυτό μόνο στα χαρτιά ισχύει.
4 κανάλια σε έναν πολυπλεκτη υπό κανονικές συνθήκες δεν μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα.
Και να πω ότι δεν το βλέπουμε αυτό ήδη στις δοκιμαστικές εκπομπές της digea...
 
7, και ήρθαν 5. Και τώρα θέλει την 6η ο Μαρινάκης... Και πάλι λιγότερες δηλαδή... Το ωραίο είναι ότι το Mega - μέσω του Τηλέτυπου - λέει δεν μπήκε στη διαδικασία του διαγωνισμού γιατί θα ήταν πολλοί οι ανταγωνιστές και δεν θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές απαιτήσεις. They shot their feet! :smash::Banane0:
Ξεκίνησαν με 4 άδειες.
Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός.
Δεύτερος διαγωνισμός με τιμή εκκίνησης τα έσοδα του δημοσίου του προηγούμενου διαγωνισμού δια 7, δηλαδή 35 εκ. έκαστος
Σετάρεις τη τιμή βάσει ενός άκυρου διαγωνισμού που διαμορφώθηκε τεχνητά με τη βοήθεια "λαγών" και ξεκινάς το διαγωνισμό.
Αυτή είναι διαδικασία κράτους ή μεσίτη της συμφοράς?
 
Και παρόλα αυτά, βρέθηκαν οι πέντε να πληρώσουν (εκ των οποίων ο ένας ήταν ο υποτιθέμενος λαγός της πρώτης διαδικασίας, και νέος έτσι κι αλλιώς στο τηλεοπτικό πεδίο), ενώ τώρα θέλει και 6ος άδεια... Άρα, πόσο να κοστολογούν οι ίδιοι την άδεια;
 
Δεν κατάλαβα.
Και τις δυο φορές το κράτος ζήτησε λιγότερα χρήματα από όσα ήταν διατεθημενοι οι διαφερομενοι να δώσουν.
Και αυτό με το λαγό νισάφι...
Ο δήθεν λαγός έχει χώσει περρισοτερα χρήματα από όλους τους άλλους και έχει ετοιμάσει κανάλι στο πιτς φυτίλι.
Δεν ήταν αυτός λαγός
Οι άλλοι ήταν χελώνες.
 
Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

πόσες άδειες για κανάλια ελεύθερης εκπομπής (fly on air) υπάρχουν στα άλλα ευρωπαικά κράτη;

To 2016 o αριθμός ιδιωτικών καναλιών εθνικής εμβέλειας ελεύθερης λήψης (terestial) στην Ευρώπη ήταν
Αυστρία 4
Βουλγαρία 2
Κύπρος 4
Τσεχία 2
Γαλλία 5
Γερμανία 6
Ιταλία 12
Πολωνία 3
Πορτογαλία 2
Ρουμανία 4
Ισπανία 5
Φινλανδία 3

Σήμερα δες πρόχειρα
http://mavise.obs.coe.int/channel?e...:true,"type_of_coverage_id":"3","status":"t"}

http://mavise.obs.coe.int/channel?e...:true,"type_of_coverage_id":"3","status":"t"}

http://mavise.obs.coe.int/channel?e...:true,"type_of_coverage_id":"3","status":"t"}

Όταν η Αυστρία, η Πορτογαλία, η Φιλανδία έχουν λιγότερα από εμάς κανάλια εθνικής εμβέλειας μη καλωδιακά τότε πώς εμείς γκρινιάζουμε ότι εμποδίστηκαν από την κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση και είναι μόνο 5 (τώρα) ή 6 ή 7; Και μήπως υπηρχαν συχνότητες; Ναι, υπήρχαν όμως τώρα δεν υπάρχουν, καθώς με το 5G δεσμεύονται οι μισές συχνότητες, άρα δεν μπορούν να πάρουν άδεια 12 ή 16 σταθμοί για 10 χρόνια. Αυτό μπορούσε να γίνει 10 ή 8 χρόνια πριν.

Συγνωμη, δεν ασχολουμαι με τηλεορασεις ουτε με ενδιαφερουν ποιοι τις εχουν και πως, καναλαρχες οπως τους λετε κλπ...

Aλλα αυτο που εβαλα σε κοκκινο bold εμενα μου κανει tiiiiilt.....

Eχουμε τουλαχιστον 30 ιδιωτικα καναλια και οταν δεν ειναι ευρειας (εθνικης οπως γραφεται) ληψεως απο ενα οριο κι μετα παιρνει το ρελέ ενα αλλο.
Εδω εγω εχω καμμια 40ρια με τα 3 "εθνικα" η Ευρωπαϊκα ( 2 + 1) και ενα νομαρχιακο.

Ασχετα αν πισω βρισκονται μονο 5-6 κεφαλαια και το κρατος ( που μπορει το καθενα να εχει 4 καναλια για παραδειγμα) Τα ιδιωτικα ειναι καμμια τριανταρια τουλαχιστον σε καθε γωνια του εξαγωνου.

Και μιλαω παντα για ΤΝΤ ελευθερα. Ουτε συνδρομες ουτε δορυφορους ουτε τιποτα ερμητικο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ιδιωτική τηλεόραση (όχι τεχνική συζήτηση)

Μελέτη που παραγγέλθηκε από τη DIGEA και δημοσιεύεται στα ΝΈΑ του Μαρινάκη. Και η οποια συντάχθηκε από τον άνθρωπο που εκπροσωπούσε τους καναλάρχες στη διαμάχη τους για το Διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειων. Ναι, ξέρω, είναι καθηγητής στο MIT, αλλα με τέτοιους εργοδότες δε θα πάρω τα λεγόμενα του σαν ευαγγέλιο.
Τότε που δημοσιεύθηκε η μελέτη, δεν υπήρχε Μαρινάκης στα ΝΕΑ.
 
Και παρόλα αυτά, βρέθηκαν οι πέντε να πληρώσουν (εκ των οποίων ο ένας ήταν ο υποτιθέμενος λαγός της πρώτης διαδικασίας, και νέος έτσι κι αλλιώς στο τηλεοπτικό πεδίο), ενώ τώρα θέλει και 6ος άδεια... Άρα, πόσο να κοστολογούν οι ίδιοι την άδεια;
Δεν τον λέω εγώ λαγό, αυτός το δήλωσε βγαίνοντας από το κτίριο. Δες εδώ στο 5:45
https://youtu.be/1XtgNpWUS90
Η τιμή που έπρεπε να πληρώσει ο Αντ1 δεν ήταν η τιμή της άδειας, αλλά το κόστος την επόμενη ημέρα να μην έχει κανάλι .
Η πραγματική αξία της άδειας όπως τελικά φάνηκε ήταν 0
 
Τουλάχιστον 4 λέει ο Μπλέτσας !! δηλαδή και 6 θα χωρούσαν ?? !!... υπολογίζει όμως αυθαίρετα οτι θα χρησιμοποιηθούν 24Mbps ή ακόμα και DVB-T2 που είναι ανεφάρμοστο στη παρούσα κατάσταση ..

Στην EBU πάντως θεωρείται ασφαλές για HD το 8mbps αν και υπάρχουν γκρίνιες οτι ουτε τα 10 είναι απολύτως αρκετά ..

Εεεε ρε .. θυμάμαι τι μάχες που γινότανε την εποχή της σύγκρουσης Blu Ray vs HDDVD .. τα 25Mbps δεν θεωρούνταν επαρκή για ταινία με grain -bye-

5Μbps μπορούν να δώσουν καλή ποιότητα μόνο σε ειδικές περιπτώσεις (στατική εικόνα - κινουμενα σχέδια ..)

Οπως λέει και ο Ανδρέας .. τό είδαμε πως χωράνε και τι σόϊ ευκρίνεια έδωσε η Digea στα δοκιμαστικά HD της .. και δεν το έδωσε το "HD" παντού .. μόνο εκεί που βολευόταν

Την εποχή του SD η Digea εξέπεμπε με bitrate 16.5Mbps .. ενω το ανώτερο του DVB-T είναι 24 .. δεν έγινε τυχαία ή διότι απλά ήταν αρκετό για τα 4 SD .. αλλά διότι με το χαμηλότερο bitrate είναι πιο σταθερή η εκπομπή = πιο ασφαλής η αξιόπιστη λήψη .. ετσι ώστε με τους λιγότερους πομπούς που τελικά έβαλε η Digea να έχει καλύτερη κάλυψη ..

Ετυχα σε μια συζήτηση με γνώστη του θέματος και έλεγε πως για 20Mbps ίσως ήταν μικρό το πρόβλημα αλλά για τα 24mbps θα χρειαζόταν εγκατάσταση αρκετών ακόμα πομπών .. (ίσως για αυτό η αρχική μελέτη προέβλεπε διπλάσιους πομπούς απόσους έβαλε η Digea ..)

Σκέψου τώρα οτι ήδη απο την εποχή των SD είναι ανεπαρκής η κάλυψη**. Και το 100% που πρέπει να είναι ο στόχος ?? .. Τι πανελλαδική εμβέλεια είναι αυτή ??

* 95% θεωρητικά .. αλλά ουτε και αυτό το πιάνει, π.χ. το χωριό μου (2000 κάτοικοι .. οχι ορεινό ..) στον νομό Θεσσαλονίκης δεν καλύπτεται απο Digea για τα ιδιοτικά .. και το μπάλωσε o Δήμος με έξτρα αναμεταδότη (o οποίος νομίζω δεν μπορεί να καλύψει τις HD εκπομπές) .. για δε την ERT .. πιάνουμε Και τα SD και το ΕΡΤ-HD (δεν ξέρω αν είναι απο Digea-ERT ή πομπό της ERT) αλλά κάθε 2-3 λεπτα κάνει μια μικροδιακοπή 5-10sec ..