Ηλεκτρισμός, η ενέργεια του μέλλοντος.

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
28,622
Land of Dystopia
Χθες είχα την ευκαιρία να δω από κοντά και ασφαλώς να οδηγήσω το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της OPEL το Ampera.

Tόπος παρουσίασης το Ναύπλιο, ασφαλώς και τέθηκαν πολλά ερωτήματα στους ανθρώπους που μα παρουσίασαν το νέο μοντέλο, προσπάθησα να συγκεντρώσω μερικά που φαντάζομαι ότι είναι απορίες πολλών.
Γιατί είναι ο ηλεκτρισμός η ενέργεια του μέλλοντος;
Επειδή μπορεί να παράγεται από διάφορες ανανεώσιμες πηγές.
Πόσο μακρυά μπορώ να φθάσω με την ισχύ της μπαταρίας μόνο;
40-80 Κμ με μηδενικές εκπομπές CO2, ότι πρέπει για κίνηση εντός της πόλης.
Και άν θέλω να πάω πιο μακρυά;
Κανένα πρόβλημα, ο κινητήρας - γεννήτρια επεκτείνει την αυτονομία μέχρι 500 Km.


Το Ampera κινείται συνεχώς με ηλεκτρισμό. Μία ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί μία προηγμένη μονάδα ηλεκτροκίνησης 111 kW/150 hp που προσφέρει αυτονομία 40 – 80 km αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία με μηδενικούς ρύπους – ανάλογα με τη διαδρομή, το οδηγικό στυλ και τη θερμοκρασία – με μία πλήρη φόρτιση. Σύμφωνα με τον κανονισμό ECE R101 για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, το Ampera καταναλώνει κάτω από 1,6 l/100 km και εκπέμπει λιγότερο από 40 g/km CO2.

Στο δρόμο, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Voltec του Ampera προσφέρει ζωηρές επιδόσεις και μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία. Η άμεση ροπή των 370 Nm επιτρέπει επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε περίπου 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 161 km/h.

Το Ampera κινείται ηλεκτρικά, σχεδόν αθόρυβα, με ισχύ από τη μπαταρία ενώ τα χαρακτηριστικά NVH είναι αισθητά βελτιωμένα ακόμα και στο πρόγραμμα επέκτασης αυτονομίας.

Χάρη στο προηγμένο σύστημα επέκτασης της αυτονομίας του Ampera, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν το ταξίδι χωρίς να ανησυχούν ότι θα ακινητοποιηθούν εξ αιτίας μιας


Επαναστατικό σύστημα Voltec


Η ηλεκτρική μονάδα κίνησης που βρίσκεται κάτω από το καπό μαζί με το βενζινοκινητήρα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα έλξης, έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια και ένα σετ πλανητικών γραναζιών που βελτιώνει τη συνολική απόδοση, μειώνοντας τη συνδυασμένη περιστροφική ταχύτητα των ηλεκτροκινητήρων. Αντίθετα με ένα συμβατικό κινητήρα, δεν υπάρχουν σχέσεις μετάδοσης με κλιμάκωση.


Το Driver Information Center (DIC), μία προσαρμοζόμενη οθόνη γραφικών ενδείξεων, αντικαθιστά τα συμβατικά όργανα μπροστά από τον οδηγό. Το DIC σχεδιάστηκε με γνώμονα την ευκολία χρήσης και συνδυάζεται με μία έγχρωμη οθόνη αφής στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας που είναι η βασική διεπαφή για όλες τις λειτουργίες ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού, προγράμματος ισχύος και φόρτισης.

Η ένδειξη απόδοσης ενέργειας σε συνδυασμό με την ένδειξη ταχύτητας στο DIC, απεικονίζει μία περιστρεφόμενη μπάλα που μετακινείται πάνω/κάτω και αλλάζει χρώμα ανάλογα με την ταχύτητα, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Όταν η μπάλα παραμένει στο κέντρο δείχνει τη βέλτιστη χρήση ενέργειας.
Η καμπίνα προσφέρει τους χώρους, την άνεση και τις ευκολίες ενός premium, μικρομεσαίου οχήματος: ευελιξία πέντε θυρών, άνετη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων, και δυνατότητα αναδίπλωσης καθισμάτων με χώρο αποσκευών 310/1005 λίτρων. Η μονάδα της μπαταρίας τοποθετείται χαμηλά στο κέντρο του αυτοκινήτου, για να μπορούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων να αναδιπλώνονται.


ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ AMPERA
Kinematic Architecture – Κινηματική Αρχιτεκτονική
Traction Motor – Ηλεκτροκινητήρας Έλξης
Planetary Sun Gear – Πλανητικό Ηλιακό Γρανάζι
Planetary Ring Gear – Πλανητικό Περιφερειακό Γρανάζι
Planetary Carrier – Πλανητικός Φορέας
Final Drive Gearing – Γρανάζια Τελικής Μετάδοσης
Axle Differential – Διαφορικό Άξονα
Inverter – Μετατροπέας
Generator – Γεννήτρια
Battery Pack - Μπαταρία

Μερικές φωτό
IMG_20120504_151705.jpgIMG_20120504_151654.jpgIMG_20120504_151623.jpgIMG_20120504_145912.jpgIMG_20120504_121023.jpgIMG_20120504_120932.jpgIMG_20120504_120918.jpgIMG_20120504_120905.jpgIMG_20120504_120856.jpgIMG_20120504_115537.jpg

Μερικές ακόμα πληροφορίες:

Το σύστημα E-REV αποτελείται αό 3 βασικά συστήματα:
την ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης κίνησης, το σύστημα μπαταρίας και την γεννήτρια.

Η ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης κίνησης με ισχύ 111KW ( 150) HP.
Το σύστημα μπαταρίας με μεγάλη διάρκεια ζωής 160,0000 ΧΛΜ Ή 8 Ετών.
Η γεννήτρα τροφοδοτείται από ένα 16βάλβιδο βενζινοκινητήρα ECOTEC 1.4LIT που παράγει ισχύ 86 hp, χαμηλών εκπομπών ρύπων και χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου τίθεται σε λειτουργία όταν μπαταρία φθάσει σε ελάχιστο επίπεδο φόρτισης. Με γεμάτο ρεζερβουάρ, η διανυθείσα απόσταση είναι τουλάχιστον 430 χλμ, μέχρι το επόμενο γέμισμα.
 
Μαλλον κάτι δεν καταλαβα καλά
Μονος του ο βενζινοκινητήρας εχει αυτονομία 430χλμ?
Γιατι φαίνονται πολύ λίγα σε συνδιασμένη λειτουργία
 
....όχι, επεκτείνει για άλλα 430 χιλ. ο ηλεκτροκινητήρας είναι γαι περίπου 85 χιλιόμετρα και με το βεζινοκινητήρα φθάνει περισσότερα από 500 χλμ.
 
Ευχαριστουμε Σιμο.

Μια απορια εχω. Ποσο κοστιζει (με σημερινες τιμες) μια πληρη φορτιση ?
 
ο Βενζινοκινητήρας, ο αποκλειστός ρόλος είναι για την παραγωγή ηλεκτρισμού, αυτό σημαίνει ότι λειτουργεί σε ένα προκαθορισμένο εύρος στροφών που έχει ρυθμισθεί για την μέγιστη απόδοση.
Για να δυανύσουμε πιο πολλά χιλιόμετρα επαναφορτίζουμε την μπαταρία σε πρίζα 230v, ή γεμίζουμε το ρεζερβουάρ.
 
Ευχαριστουμε Σιμο.

Μια απορια εχω. Ποσο κοστιζει (με σημερινες τιμες) μια πληρη φορτιση ?

Δεν το θυμάμαι ακριβώς, μπορώ όμως να ρωτήσω, από τιμή πώλησης, όμως θα ξεκινά από 400000 έως 450000 αλλά πρόκειται να βάλουν και φόρο πολυτελείες που θα αγγίζει τα 20000 καπέλο, τόσο τους κόβει.
Εδώ στην Ευρώπη επιδοτούνται τα ηλεκτρικά με 8000 ευρά.
Πάντως μας είπαν ότι θα το παλέψουν με το υπουργείο για την αποφυγή του φόρου, στο δρόμο είναι σαν παιχνίδι.
 
Last edited:
Δεν με καταλαβες.

Ποσο ρευμα θελει (w) απο την πριζα προκειμενου να κανει τα 40 - 80 χλμ...
 
Απάντηση: Re: Ηλεκτρισμός, η ενέργεια του μέλλοντος.

Δεν το θυμάμαι ακριβώς, μπορώ όμως να ρωτήσω, από τιμή πώλησης, όμως θα ξεκινά από 400000 έως 450000 αλλά πρόκειται να βάλουν και φόρο πολυτελείες που θα αγγίζει τα 20000 καπέλο, τόσο τους κόβει.
Εδώ στην Ευρώπη επιδοτούνται τα ηλεκτρικά με 8000 ευρά.
Πάντως μας είπαν ότι θα το παλέψουν με το υπουργείο για την αποφυγή του φόρου, στο δρόμο είναι σαν παιχνίδι.

Μάλλον λάθος εεε;;;;;:flipout:
 
Oταν βγει ενα τετραθεσιο,μικρο ηλεκτρικο αυτοκινητο με αυτονομια τουλαχιστον 200 χιλ (πραγματικα) στα 17-20κ κατι θα γινει, μεχρι τοτε ....αεριο,υγραεριο,μηχανακι,ποδηλατο ή ποδαρακια.

Προσωπικα,αλλαζοντας κατοικια, απο 27000χιλ το χρονο με αυτοκινητο και 10χιλ ,το χρονο,με τα ποδια, εχω παει στα 4000χιλ με αυτοκινητο και 2000 χιλ με τα ποδια.....και 17 κιλα λιγοτερα βαρος.
 
Last edited:
Συμφωνώ εν μέρη , μ αυτή την τιμή ακόμη και των 40000 και σ αυτή την περίοδο δύσκολα θα κάνει κάτι.
Το εν λόγο όχημα αν και μου αρέσει πολύ τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά δεν θα το πλήρωνα με τίποτα πάνω απο 26 - 27000 .
 
ναι το κατάλαβα, σίγουρα όχι παραπάνω από κανά 50ρι ευρώ, αλλά θα ρωτήσω

50 ευρω για 40-80 χιλιομετρα ??? !!!!

Θελω να πιστευω οτι κατι λογαριαζεις λαθος....
 
Ρε Σιμο, έχω την εντύπωση οτι σε όλες τις τιμες ευρώ (τιμή αγοράς, καπέλο, φόρτιση), έχεις βάλει απο 1 μηδενικό παραπάνω
 
69C770A622E54CFED23C92FC9E6D88B8.jpg


...έτσι ακριβώς είναι δυστυχώς δεν μπόρεσα να το αλλάξω και ο chrome που έκανε περίεργα κόλπα!!!
τώρα επειδή έγινε πολύς ντόρος για το πόσο καίει.
Τα χαρτιά μου λένε τα εξής:
Θεωρώντας λοιπόν ότι η αυτονομία του Ampera επαρκεί για τις καθημερινές μετακινήσεις, αξίζει να γνωρίζετε ότι το κόστος φόρτισης -με τιμές ηλεκτρικού ρεύματος στη Γερμανία- υπολογίζεται σε 3,20 ευρώ για κάθε 100 χλμ., άρα ένας οδηγός που διανύει 15.000 χλμ. ετησίως θα πληρώσει, για το ίδιο χρονικό διάστημα, συνολικά 480 ευρώ και μάλιστα με μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την χρήση του Ampera του.

Αν ο ίδιος οδηγούσε ένα diesel αυτοκίνητο με μέση κατανάλωση 5 λίτρα / 100 χλμ. και η τιμή λίτρου ήταν 1,45 ευρώ τότε θα πλήρωνε 7,25 ευρώ για μια απόσταση 100 χλμ. ή 1.087 ευρώ για 15.000 χλμ. ετησίως.

Το όφελος είναι προφανές αλλά και η διαφορά στην τιμή αγοράς μεταξύ των δύο αυτοκινήτων δεν θα ήταν αμελητέα.

Ωστόσο, στο Ampera απολαμβάνεις όχι μόνο τεχνολογία αιχμής και αυτοκίνηση απαλλαγμένη από εκπομπές ρύπων, αλλά και την ασφάλεια που σου παρέχει η ύπαρξη ενός βενζινοκινητήρα Ecotec 1,4 λίτρων απόδοσης 86 ίππων ο οποίος ενεργοποιείται όταν τα αποθέματα ενέργειας στην μπαταρία τελειώσουν. Η ισχύς του δεν μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς του αυτοκινήτου αλλά σε μια γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος επεκτείνοντας έτσι την αυτονομία του Ampera πέρα από τα 500 χλμ. Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση πάντως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι χαμηλότερες από 40 γραμμ./χλμ. ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 1,6 λίτρα/100 χλμ.


1AA9DE285823410449A7F180823880CB.jpg
 
....................

gallery.cityauto.gr


Τεχνολογία... Ampera!
Plug-in υβριδικό; Range extender; Είναι ηλεκτροκίνητο ή όχι; Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά ξεκινώντας από τη τεχνολογία του αυτοκινήτου. Κατ' αρχάς να πούμε πως το Ampera εξοπλίζεται με ένα περίπλοκο υβρδικό σύστημα (διαφοροτεκό από εκείνα των Honda & Toyota) που του επιτρέπει να κινείται με ηλεκτρική ενέργεια για σημαντικά μεγαλύτερη απόσταση. Συγκεκριμένα ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 150 ίππων αντλεί συνεχώς ρεύμα από τις μπαταρίες, προσφέροντας καθαρή ηλεκτροκίνηση για 40-80 χλμ. (ανάλογα με το στυλ οδήγησης και τη μορφολογία του εδάφους).

Από εκεί και πέρα όταν το φορτίο των μπαταριών εξαντλείται τότε τίθεται σε λειτουργία ένας βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων (range extender), που κινεί μια γεννήτρια ώστε η αυτονομία να αυξάνεται στα 500 χλμ. (συνολική αυτονομία). Με αυτόν τον τρόπο η μπαταρία επαναφορτίζεται δίχως ο βενζινοκινητήρας να εμπλέκεται απευθείας στην κίνηση του Ampera και κάπως έτσι δικαιολογείται ο χαρακτηρισμός του Ampera ως ηλεκτροκίνητου. Ωστόσο, υπό ορισμένες συνθήκες ένα μέρος της ισχύος του βενζινοκινητήρα περνά μέσω της μετάδοσης στους τροχούς με αποτέλεσμα το Ampera να κατατάσσεται τελικά στα plug-in υβριδικά με range extender (τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας).

Αν μπερδευτήκατε με τον τρόπο λειτουργίας του Ampera, ας κάνουμε κάνουμε τα πράγματα λίγο πιο απλά εστιάζοντας στο ζητούμενο. Ποιο είναι αυτό; Μα, η κατανάλωση καυσίμου, που ουσιαστικά ξεκινά από την στιγμή που θα αδειάσουν οι μπαταρίες. Οδηγώντας από το Άμστερνταμ προς τη Χάγη χρειάστηκε να διανύσουμε περίπου 70 χλμ. για να ξελιγώσουμε τις μπαταρίες και να τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Το ξύπνημα του τελευταίου γίνεται αντιληπτό από το χαρακτηριστικό βουητό του, αφού μέχρι τότε το Ampera κινείται αθόρυβα, όπως ένα γνήσιο ηλεκτροκίνητο. Με άλλα λόγια η ύπαρξη του βενζινοκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας εξαλείφει το μειονέκτημα της αυτονομίας που χαρακτηρίζει τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Μέχρι εδώ γίνεται κατανοητό πως εν κινήσει η μπαταρία φορτίζεται από τον βενζινοκινητήρα σε κατάσταση range extender. Ωστόσο, σημαντικότερη ίσως να είναι η στατική φόρτιση (plug-in), που μπορεί να γίνει σε μία πρίζα (π.χ. στο γκαράζ του σπιτιού μας, σε έναν δημόσιο σταθμό) και διαρκεί έως τέσσερις ώρες. Η υποδοχή βρίσκεται στο εμπρός μέρος, από τη μεριά του οδηγού ενώ το στόμιο πλήρωσης με αμόλυβδη στο πίσω, από την πλευρά του συνοδηγού. Σημειώστε πως το απόβαρο του Ampera φτάνει τα 1.732 κιλά, εκ των οποίων τα 198 αναλογούν στην μπαταρία.





Το Ampera είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα που έχει παρουσιάσει η Opel τα τελευταία χρόνια. Για μερικούς ίσως να αποτελεί μέρος του πράσινου μάρκετινγκ, για κάποιους άλλους ίσως και να δείχνει την τεχνογνωσία (υβριδική ηλεκτροκίνηση με range extender) με την οποία πιθανόν να κατασκευάζονται τα επόμενα χρόνια τα αυτοκίνητα. Μαθηματικά όμως ποιο είναι το όφελος; Με μερικούς πρόχειρους υπολογισμούς (με τιμή αμόλυβδης 1,7 /lt, τιμή ρεύματος 0,07 /kWh) μπορεί κάποιος να πηγαινοέρχεται στο γραφείο (έως 70 χλμ. απόσταση) καταναλώνοντας λιγότερο από 1,2 (16 kWh x 0,07 ) και δίχως τον φόβο να ξεμείνει στο δρόμο (κλασικό πρόβλημα των γνήσιων ηλεκτροκίνητων).

Αξίζει πάντως να τονίσω πως η εντυπωσιακή τιμή της κατανάλωσης (εργοστασιακή: 1,6 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2: 40 γρ.) επιτεύχθηκε στους «επίπεδους» ολλανδικούς δρόμους με τα αυστηρά ελεγχόμενα όρια ταχύτητας (σχεδόν παντού υπάρχουν κάμερες) και ενδιαφέρον θα έχει πόσο μεγαλύτερη θα είναι στο ιδιαίτερο ελληνικό ανάγλυφο. Εκτός όμως από την «πραγματική» κατανάλωση, το σημαντικότερο ζητούμενο αφορά στην τιμή πώλησης του Ampera, η οποία εκτιμάται πως στην Ελλάδα θα φτάσει περίπου τα 50.000 (στη Γερμανία κοστίζει 42.900 ). Σίγουρα το Ampera δεν μπορεί να θεωρηθεί σε καμία περίπτωση φθηνό, αλλά το γεγονός πως οι ευρωπαϊκές παραγγελίες έχουν ξεπεράσει ήδη τις 5.000 ίσως να στέλνει ένα μήνυμα σε όσους θεωρούν πως πρόκειται απλώς για ένα τεχνολογικό πυροτέχνημα...

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,498 / 1,787 / 1,439*




Μεταξόνιο (μέτρα): 2,685




Ηλεκτροκινητήρας (ισχύς + ροπή): 150 hp + 370 Nm




Βενζινοκινητήρας (κ.εκ.): 1.398*




Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 86 / 4.800




Ροπή (Nm / σ.α.λ.): 130 / 4.250




Βάρος (κιλά): 1.732




Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ.): 1,6




Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): <40




Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 9,0´´




Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 161*




Τιμή πώλησης (ευρώ): >50.000








* Οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπής CO2 αφορούν αποκλειστικά την λειτουργία του βενζινοκινητήρα.

http://www.tovima.gr/auto-moto/article/?aid=418510
 
Last edited:
45K ως 50Κ ;
Απόβαρο 1732Kg;
Κάπου κάνουν λάθος οι άνθρωποι της opel.
Το ζήτημα είναι σχετικά ελαφριά αυτοκίνητα που θα κάνουν απόσβεση του κόστους τους.

Με 20Κ χιλιόμετρα το χρόνο και κινητήρα πετρελαίου το κόστος για καύσιμα είναι περίπου 1500 .
Ένα μικρομεσαίο πετρελαιοκίνητο κοστίζει περί τις 20Κ με 25Κ (δηλαδή μιλάμε για διαφορά κόστους απόκτησης πάνω από 25Κ ).

Ακόμα και αν θεωρήσουμε πως έχει μηδενική κατανάλωση το ampera, αγνοώντας το κόστος χρήματος, θα χρειαστούν 17 χρόνια για
να καλυφθεί η διαφορά. Εν τω μεταξύ θα έχουν αλλαχθεί οι μπαταρίες δύο φορές αφού θα έχουν διανυθεί περισσότερα από 320Κ χιλιόμετρα,
γεγονός που αυξάνει το κόστος μάλλον δρματικά. Στην πραγματικότητα δηλαδή δε πρόκειται να κάνει απόσβεση ποτέ.

Και οι "μηδενικοί" ρύποι δεν είναι καθόλου μηδενικοί ακόμα και αν υποθέσουμε πως δεν λειτουργεί η ηλεκτρογεννήτρια και περιοριζόμαστε σε
μικρές μετακινήσεις εντός πόλης. Το ρεύμα που καταναλώνουμε για τη φόρτιση αντιστοιχεί σε εκπομπές ρύπων που παράγουν τα θερμοηλεκτρικά
εργοστάσια παραγωγής ενέργειας. Το μόνο καλό είναι πως δεν επιβαρύνεται το αστικό περιβάλλον με ρύπους (αλλά επιβαρύνονται οι περιοχές
γύρω από τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας).

Εν ολίγοις ποιο είναι το νόημα ύπαρξης αυτού του οχήματος; Αν κάποιος έχει περιβαλλοντική συνείδηση κάνει τις μετακινήσεις του με ΜΜΕ που
εκτελούν το δρομολόγιο είτε είναι άδεια είτε γεμάτα.
Οι 5.000 άνθρωποι που το έχουν ήδη παραγγείλει τι ακριβώς σκέφτονταν;
 
Αυτες οι λυσεις σαν το Ampera δεν αποτελουν λυσεις,η αποτελουν ασκησεις επι χαρτου.
Το ζητουμενο για ενα καθαροτερο περιβαλλον με ορατο χρονικο οριζοντα,ειναι οικονομικοτεροι κινητηρες και ελαφρυτερα οχηματα[οχι βεβαια σε βαρος της ασφαλειας των επιβατων].Να θεσπισθουν με ορατο χρονικο οριζοντα νεοι συντελεστες που να εχουν σχεση τοσο με το βαρος του οχηματος ,οσο και με την καταναλωση.
Δεν ξερω σε τι ποσοστο ειναι ανακυκλωσιμο το Ampera,αλλα και 100% να ειναι ,ζυγιζει 1700 κιλα τεραστια δηλαδη ποσοτητα υλικων που χρειαζεται και τεραστια ποσοτητα ενεργειας για να παραχθει.Αυτο αποτελει απλα μεταφορα της πηγης ρυπων απο τα αστικα κεντρα σε αλλες περιοχες,αλλα σε συνολο δεν υπαρχει οφελος

Η συντομη εμπειρια μου με το υβριδικο της Toyota ειναι οτι μαλλον ειναι <σκορπιο>,τριζει ολοκληρο και παντου-δεν ξερω βεβαια αν ειχε προβλημα το συγκεκριμενο
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Ηλεκτρισμός, η ενέργεια του μέλλοντος.

Ευχαριστουμε Σιμο.

Μια απορια εχω. Ποσο κοστιζει (με σημερινες τιμες) μια πληρη φορτιση ?

Εφόσον η μπαταρία έχει χωρητικότητα σε ενέργεια 16 kWh, αν θεωρήσουμε ένα μέσο βαθμό απόδοσης του ρυθμιστή φόρτισης από την πρίζα 0.95 τότε για να το φορτίσεις πλήρως από άδειο (που οκ, παραδοχές κάνουμε δεν θα είναι και στο 0% η μπαταρία), θες 16,85 kWh. Αυτές κοστίζουν 1.26 ευρώ, πλέον ΦΠΑ μιλάμε για 1.55 ευρώ. Βέβαια προφανώς έχει και διατάξεις ανάκτησης ενέργειας από φρένα σαν τα υβριδικά κλπ που συνδυαστικά όλα αυτά του επιτρέπουν τα 40-80 κμ. Πάντως λόγω βάρους τα 80 κμ δεν νομίζω να τα φτάσει με τίποτα.
Το σημαντικό με αυτό το αυτοκίνητο είναι ότι ανοίγει την μαζική αγορά των ηλεκτρικών μαζί με μερικά άλλα.