Χθες είχα την ευκαιρία να δω από κοντά και ασφαλώς να οδηγήσω το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της OPEL το Ampera.
Tόπος παρουσίασης το Ναύπλιο, ασφαλώς και τέθηκαν πολλά ερωτήματα στους ανθρώπους που μα παρουσίασαν το νέο μοντέλο, προσπάθησα να συγκεντρώσω μερικά που φαντάζομαι ότι είναι απορίες πολλών.
Γιατί είναι ο ηλεκτρισμός η ενέργεια του μέλλοντος;
Επειδή μπορεί να παράγεται από διάφορες ανανεώσιμες πηγές.
Πόσο μακρυά μπορώ να φθάσω με την ισχύ της μπαταρίας μόνο;
40-80 Κμ με μηδενικές εκπομπές CO2, ότι πρέπει για κίνηση εντός της πόλης.
Και άν θέλω να πάω πιο μακρυά;
Κανένα πρόβλημα, ο κινητήρας - γεννήτρια επεκτείνει την αυτονομία μέχρι 500 Km.
Το Ampera κινείται συνεχώς με ηλεκτρισμό. Μία ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί μία προηγμένη μονάδα ηλεκτροκίνησης 111 kW/150 hp που προσφέρει αυτονομία 40 – 80 km αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία με μηδενικούς ρύπους – ανάλογα με τη διαδρομή, το οδηγικό στυλ και τη θερμοκρασία – με μία πλήρη φόρτιση. Σύμφωνα με τον κανονισμό ECE R101 για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, το Ampera καταναλώνει κάτω από 1,6 l/100 km και εκπέμπει λιγότερο από 40 g/km CO2.
Στο δρόμο, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Voltec του Ampera προσφέρει ζωηρές επιδόσεις και μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία. Η άμεση ροπή των 370 Nm επιτρέπει επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε περίπου 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 161 km/h.
Το Ampera κινείται ηλεκτρικά, σχεδόν αθόρυβα, με ισχύ από τη μπαταρία ενώ τα χαρακτηριστικά NVH είναι αισθητά βελτιωμένα ακόμα και στο πρόγραμμα επέκτασης αυτονομίας.
Χάρη στο προηγμένο σύστημα επέκτασης της αυτονομίας του Ampera, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν το ταξίδι χωρίς να ανησυχούν ότι θα ακινητοποιηθούν εξ αιτίας μιας
Επαναστατικό σύστημα Voltec
Η ηλεκτρική μονάδα κίνησης που βρίσκεται κάτω από το καπό μαζί με το βενζινοκινητήρα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα έλξης, έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια και ένα σετ πλανητικών γραναζιών που βελτιώνει τη συνολική απόδοση, μειώνοντας τη συνδυασμένη περιστροφική ταχύτητα των ηλεκτροκινητήρων. Αντίθετα με ένα συμβατικό κινητήρα, δεν υπάρχουν σχέσεις μετάδοσης με κλιμάκωση.
Το Driver Information Center (DIC), μία προσαρμοζόμενη οθόνη γραφικών ενδείξεων, αντικαθιστά τα συμβατικά όργανα μπροστά από τον οδηγό. Το DIC σχεδιάστηκε με γνώμονα την ευκολία χρήσης και συνδυάζεται με μία έγχρωμη οθόνη αφής στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας που είναι η βασική διεπαφή για όλες τις λειτουργίες ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού, προγράμματος ισχύος και φόρτισης.
Η ένδειξη απόδοσης ενέργειας σε συνδυασμό με την ένδειξη ταχύτητας στο DIC, απεικονίζει μία περιστρεφόμενη μπάλα που μετακινείται πάνω/κάτω και αλλάζει χρώμα ανάλογα με την ταχύτητα, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Όταν η μπάλα παραμένει στο κέντρο δείχνει τη βέλτιστη χρήση ενέργειας.
Η καμπίνα προσφέρει τους χώρους, την άνεση και τις ευκολίες ενός premium, μικρομεσαίου οχήματος: ευελιξία πέντε θυρών, άνετη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων, και δυνατότητα αναδίπλωσης καθισμάτων με χώρο αποσκευών 310/1005 λίτρων. Η μονάδα της μπαταρίας τοποθετείται χαμηλά στο κέντρο του αυτοκινήτου, για να μπορούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων να αναδιπλώνονται.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ AMPERA
Kinematic Architecture – Κινηματική Αρχιτεκτονική
Traction Motor – Ηλεκτροκινητήρας Έλξης
Planetary Sun Gear – Πλανητικό Ηλιακό Γρανάζι
Planetary Ring Gear – Πλανητικό Περιφερειακό Γρανάζι
Planetary Carrier – Πλανητικός Φορέας
Final Drive Gearing – Γρανάζια Τελικής Μετάδοσης
Axle Differential – Διαφορικό Άξονα
Inverter – Μετατροπέας
Generator – Γεννήτρια
Battery Pack - Μπαταρία
Μερικές φωτό










Μερικές ακόμα πληροφορίες:
Το σύστημα E-REV αποτελείται αό 3 βασικά συστήματα:
την ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης κίνησης, το σύστημα μπαταρίας και την γεννήτρια.
Η ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης κίνησης με ισχύ 111KW ( 150) HP.
Το σύστημα μπαταρίας με μεγάλη διάρκεια ζωής 160,0000 ΧΛΜ Ή 8 Ετών.
Η γεννήτρα τροφοδοτείται από ένα 16βάλβιδο βενζινοκινητήρα ECOTEC 1.4LIT που παράγει ισχύ 86 hp, χαμηλών εκπομπών ρύπων και χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου τίθεται σε λειτουργία όταν μπαταρία φθάσει σε ελάχιστο επίπεδο φόρτισης. Με γεμάτο ρεζερβουάρ, η διανυθείσα απόσταση είναι τουλάχιστον 430 χλμ, μέχρι το επόμενο γέμισμα.
Tόπος παρουσίασης το Ναύπλιο, ασφαλώς και τέθηκαν πολλά ερωτήματα στους ανθρώπους που μα παρουσίασαν το νέο μοντέλο, προσπάθησα να συγκεντρώσω μερικά που φαντάζομαι ότι είναι απορίες πολλών.
Γιατί είναι ο ηλεκτρισμός η ενέργεια του μέλλοντος;
Επειδή μπορεί να παράγεται από διάφορες ανανεώσιμες πηγές.
Πόσο μακρυά μπορώ να φθάσω με την ισχύ της μπαταρίας μόνο;
40-80 Κμ με μηδενικές εκπομπές CO2, ότι πρέπει για κίνηση εντός της πόλης.
Και άν θέλω να πάω πιο μακρυά;
Κανένα πρόβλημα, ο κινητήρας - γεννήτρια επεκτείνει την αυτονομία μέχρι 500 Km.
Το Ampera κινείται συνεχώς με ηλεκτρισμό. Μία ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί μία προηγμένη μονάδα ηλεκτροκίνησης 111 kW/150 hp που προσφέρει αυτονομία 40 – 80 km αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία με μηδενικούς ρύπους – ανάλογα με τη διαδρομή, το οδηγικό στυλ και τη θερμοκρασία – με μία πλήρη φόρτιση. Σύμφωνα με τον κανονισμό ECE R101 για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, το Ampera καταναλώνει κάτω από 1,6 l/100 km και εκπέμπει λιγότερο από 40 g/km CO2.
Στο δρόμο, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Voltec του Ampera προσφέρει ζωηρές επιδόσεις και μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία. Η άμεση ροπή των 370 Nm επιτρέπει επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε περίπου 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 161 km/h.
Το Ampera κινείται ηλεκτρικά, σχεδόν αθόρυβα, με ισχύ από τη μπαταρία ενώ τα χαρακτηριστικά NVH είναι αισθητά βελτιωμένα ακόμα και στο πρόγραμμα επέκτασης αυτονομίας.
Χάρη στο προηγμένο σύστημα επέκτασης της αυτονομίας του Ampera, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν το ταξίδι χωρίς να ανησυχούν ότι θα ακινητοποιηθούν εξ αιτίας μιας
Επαναστατικό σύστημα Voltec
Η ηλεκτρική μονάδα κίνησης που βρίσκεται κάτω από το καπό μαζί με το βενζινοκινητήρα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα έλξης, έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια και ένα σετ πλανητικών γραναζιών που βελτιώνει τη συνολική απόδοση, μειώνοντας τη συνδυασμένη περιστροφική ταχύτητα των ηλεκτροκινητήρων. Αντίθετα με ένα συμβατικό κινητήρα, δεν υπάρχουν σχέσεις μετάδοσης με κλιμάκωση.
Το Driver Information Center (DIC), μία προσαρμοζόμενη οθόνη γραφικών ενδείξεων, αντικαθιστά τα συμβατικά όργανα μπροστά από τον οδηγό. Το DIC σχεδιάστηκε με γνώμονα την ευκολία χρήσης και συνδυάζεται με μία έγχρωμη οθόνη αφής στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας που είναι η βασική διεπαφή για όλες τις λειτουργίες ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού, προγράμματος ισχύος και φόρτισης.
Η ένδειξη απόδοσης ενέργειας σε συνδυασμό με την ένδειξη ταχύτητας στο DIC, απεικονίζει μία περιστρεφόμενη μπάλα που μετακινείται πάνω/κάτω και αλλάζει χρώμα ανάλογα με την ταχύτητα, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Όταν η μπάλα παραμένει στο κέντρο δείχνει τη βέλτιστη χρήση ενέργειας.
Η καμπίνα προσφέρει τους χώρους, την άνεση και τις ευκολίες ενός premium, μικρομεσαίου οχήματος: ευελιξία πέντε θυρών, άνετη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων, και δυνατότητα αναδίπλωσης καθισμάτων με χώρο αποσκευών 310/1005 λίτρων. Η μονάδα της μπαταρίας τοποθετείται χαμηλά στο κέντρο του αυτοκινήτου, για να μπορούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων να αναδιπλώνονται.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ AMPERA
Kinematic Architecture – Κινηματική Αρχιτεκτονική
Traction Motor – Ηλεκτροκινητήρας Έλξης
Planetary Sun Gear – Πλανητικό Ηλιακό Γρανάζι
Planetary Ring Gear – Πλανητικό Περιφερειακό Γρανάζι
Planetary Carrier – Πλανητικός Φορέας
Final Drive Gearing – Γρανάζια Τελικής Μετάδοσης
Axle Differential – Διαφορικό Άξονα
Inverter – Μετατροπέας
Generator – Γεννήτρια
Battery Pack - Μπαταρία
Μερικές φωτό










Μερικές ακόμα πληροφορίες:
Το σύστημα E-REV αποτελείται αό 3 βασικά συστήματα:
την ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης κίνησης, το σύστημα μπαταρίας και την γεννήτρια.
Η ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης κίνησης με ισχύ 111KW ( 150) HP.
Το σύστημα μπαταρίας με μεγάλη διάρκεια ζωής 160,0000 ΧΛΜ Ή 8 Ετών.
Η γεννήτρα τροφοδοτείται από ένα 16βάλβιδο βενζινοκινητήρα ECOTEC 1.4LIT που παράγει ισχύ 86 hp, χαμηλών εκπομπών ρύπων και χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου τίθεται σε λειτουργία όταν μπαταρία φθάσει σε ελάχιστο επίπεδο φόρτισης. Με γεμάτο ρεζερβουάρ, η διανυθείσα απόσταση είναι τουλάχιστον 430 χλμ, μέχρι το επόμενο γέμισμα.