Ηλεκτροκολληση, εργαλεια, τεχνικες και συμβουλες.

Άγγελε, αν πάω τόσο αργά το ηλεκτρόδιο όπως το βίντεο με την 160 Imberia που έχω, το σίδερο θα γίνει ο κρατήρας της Αίτνας.
Άμα χαμηλώσω τα αμπέρ για να μην ανοίξω τρύπα, το ηλεκτρόδιο θα κολλήσει. δοκίμασα και τις πολικότητες. μια απ τα ίδια.
Η Helix δουλεύει διαφορετικά. το δοκίμασα πριν από χρόνια σε Helix 160 άρα φίλου μου σε πολύ μεγαλύτερο μέγεθος απ ότι αυτή η μίνι. τη δούλευα όπως ακριβώς ο φίλος στο βίντεο. καμία ζημιά.

Γι αυτό σου λέω, το εργαλείο αυτό σκίζει. ένας πρωτάρης με λίγο εξάσκηση θα κάνει καλύτερο γαζί από μένα και χωρίς τρύπες.
 
Δεν μπορω να πω για αλλες, μονο την parkside και τη Helix, αλλα (σε καποιο βαθμο) και μια αλλη χαλκου που ειχα κολλησει περυσι, δε θυμαμαι μαρκα. Πιθανοτατα θα εχεις δικιο.
Προσοχη, μιλαω για μασιφ σιδερο και παχυ. Δυσκολο να τρυπησει.
 
Να κανω μια αλλη ερωτηση...το ποσο κοντα ειναι η τσιμπιδα στο σημειο που θελουμε να κολλησουμε ποσο σημασια εχει για το κολλημα..;ρωταω με την λογικη εαν κερδιζεις κατι...
Ξερω οτι επουδενι δεν πρεπει να ακουμπησει το ηλεκτροδιο στην τσιμπιδα γιατι ζητω που καεικαμε..
 
Κωστη, με το "τσιμπιδα" υπαρχει θεμα.
Κανονικα "τσιμπιδα" ειναι το ηλεκτροδιο (η τσιμπιδα που το πιανει) και γειωση, σωμα ή κατι τετοιο το αλλο, η ταναλια, η πενσα.
Συχνα, βεβαια, καποιοι λενε τσιμπιδα τη γειωση και γινεται μπαχαλο 😛
Στην ερωτηση σου, τωρα, γενικα εχω ακουσει οτι με την γειωση πιο κοντα στο κολλημα, ξεκιναει πιο ευκολα η φωτια, τουλαχιστον στις χαλκου. Δεν ειμαι σιγουρος οτι ισχυει.
Ειδικα στις inverter, βλεπω να ειναι ενιοτε στο αλλο ακρο σιδερενιου τραπεζιου.
Οπωσδηποτε, οσο πιο κοντα τοσο πιο πιθανο να την ακουμπησεις καταλαθος. Οχι οτι και θα γινει και τιποτα τραγικο αν το κανεις...
 
ο ανεμιστηρας που ψυχει τα ευαισθητα ηλεκτρονικα μιας ινβερτερ επ ουδενι δεν πρεπει να ειναι κοντα στα προς κολληση κομματια!
και αυτο γιατι οταν σπαμε τη κρουστα (βορακα), πολλα μικρα κομματακια εκσφενδονιζονται παντου με αποτελεσμα καποια απο αυτα, τα οποια μαλιστα ειναι πολυ ζεστα, να απορροφονται απο αυτον και να καταληγουν μεσα στα κυκλωματα της μηχανης βραχυκυκλωνοντας και καταστρεφοντας τα ευαισθητα ηλεκτρονικα
αρα το πρωτο πραγμα που προσεχουμε ειναι να εχουμε μακρια καλωδια ή να μην ειναι κοντα στο σημειο κολλησης η μηχανη μας και προπαντος να μην βλεπει ο ανεμιστηρας τη κολληση
οσον αφορα την αποσταση της γειωσης απο τη τσιμπιδα, λογικο ειναι να πρεπει να ειναι οσο γινεται πιο κοντα αυτα τα δυο, ετσι ωστε να μην εχει το ρευμα μεγαλη αποσταση να διανυσει, καθως η αντισταση αρα και η πτωση τασης αυξανει με την αποσταση, ασχετα απο το μηκος των καλωδιων, καθως σε αυτα προστιθεται και η αποσταση απο τη γειωση μεχρι το ρευμα ν βρει τη τσιμπιδα.
τα μακρια καλωδια (τα οποια επιβαλεται να εχουμε στις ινβερτερ για το λογο του ανεμιστηρα) , ηδη προκαλουν μια πτωση τασης. προσθεστε σε αυτο και την αποσταση απο τη γειωση μεχρι την τσιμπιδα πανω στο τραπεζι και θα εχουμε ακομα λιγοτερο ρευμα. αν μαλιστα σε αυτη την αποσταση του τραπεζιου παρεμβαλονται και αλλοι διαυλοι αυτη γινεται μεγαλυτερη.
ολο αυτο δεν προκαλει κανενα σοβαρο προβλημα ομως.
το βασικο ειναι να μην εχουμε μακρια καλωδια απο τη πριζα μεχρι τη μηχανη (για να μην εχουμε πτωση τασης του ρευματος στην μηχανη) και το πλεον σοβαρο το θεμα του ανεμιστηρα
 
Δικη μου παρανοησης...εννοουσα την γείωση εαν πρέπει να ειναι κοντά στην τσιμπίδα που κρατα το ηλεκτροδιο..
Για το μηχάνημα ξέρω ότι πρέπει να είναι μακριά και από τα δύο για αυτό και πολλοί ζητούν να έχει μακριά καλώδια τσιμπιδας και γείωσης...

Όσο αφορά το καλώδιο σκέφτομαι να φτιάξω μια μικρή μπαλαντεζα 5 με 7 μετρα το πολυ απο 2.5αρη καλωδιο για αντοχές...
 
Για τον αντιρρησία:

https://www.youtube.com/watch?v=MWN0T8-x_cg

Ξερω οτι επουδενι δεν πρεπει να ακουμπησει το ηλεκτροδιο στην τσιμπιδα γιατι ζητω που καεικαμε..

https://youtu.be/vDhVABgD7F8?t=924

Δες στο 15:24 τον κυρ. Γιάννη.

Εάν ακουμπήσει το ηλεκτρόδιο στο σώμα τότε θα του ανοίξει τρύπα σε dt.
Εάν ακουμπήσει το ηλεκτρόδιο στο γάντι σου θα πάθεις έγκαυμα.

Ειδικα στις inverter, βλεπω να ειναι ενιοτε στο αλλο ακρο σιδερενιου τραπεζιου.

Αυτό συμβαίνει γιατί οι inverter έχουν τη λειτουργία Αrc Force οπότε δε σβήνει το τόξο, ούτε λόγω απόστασης.
Δεν υπάρχουν οι αυξομειώσεις τάσης όπως στις χαλκού.
Για τα σωστά αμπέρ, παρέχει τόσο ώστε να λιώνει το ηλεκτρόδιο και να μην το κολλάει.

οσον αφορα την αποσταση της γειωσης απο τη τσιμπιδα, λογικο ειναι να πρεπει να ειναι οσο γινεται πιο κοντα αυτα τα δυο, ετσι ωστε να μην εχει το ρευμα μεγαλη αποσταση να διανυσει, καθως η αντισταση αρα και η πτωση τασης αυξανει με την αποσταση, ασχετα απο το μηκος των καλωδιων, καθως σε αυτα προστιθεται και η αποσταση απο τη γειωση μεχρι το ρευμα ν βρει τη τσιμπιδα.

Συμφωνώ.

τα μακρια καλωδια (τα οποια επιβαλεται να εχουμε στις ινβερτερ για το λογο του ανεμιστηρα) , ηδη προκαλουν μια πτωση τασης. προσθεστε σε αυτο και την αποσταση απο τη γειωση μεχρι την τσιμπιδα πανω στο τραπεζι και θα εχουμε ακομα λιγοτερο ρευμα. αν μαλιστα σε αυτη την αποσταση του τραπεζιου παρεμβαλονται και αλλοι διαυλοι αυτη γινεται μεγαλυτερη.
ολο αυτο δεν προκαλει κανενα σοβαρο προβλημα ομως.

Συμφωνώ και διαφωνώ.
Στα μαμίσια μήκη καλωδίων έχει μελετηθεί η πτώση τάσης, ώστε να παρέχει στις άκρες τους, ακριβώς όσα αμπέρ λέει.
Στο τραπέζι είναι το πρόβλημα.

το βασικο ειναι να μην εχουμε μακρια καλωδια απο τη πριζα μεχρι τη μηχανη (για να μην εχουμε πτωση τασης του ρευματος στην μηχανη)

Διαφωνώ.
Αυτό συμβαίνει μόνο με τις γεννήτριες, όχι με την πρίζα της ΔΕΗ.

Όσο αφορά το καλώδιο σκέφτομαι να φτιάξω μια μικρή μπαλαντεζα 5 με 7 μετρα το πολυ απο 2.5αρη καλωδιο για αντοχές...

Εάν έχεις επαγγελματική μηχανή οκ. Το κλασσικό καλώδιο είναι 16άρι.
https://www.kafkas.gr/proionta/ilek...isi/kal-hlektp-seos-nslff-ho1n2-d-1x16_94634/

Τώρα εάν έχεις μια μικρή inverter με 16άρι και 1,5μ μήκος και τα αλλάξεις με 25άρι κλπ τότε της αλλάζεις τις προδιαγραφές.
Το ότι η Ηelix S-mini έχει 1,5μ καλώδια δεν είναι τυχαίο, κάποιος έχει κάνει μετρήσεις.
Βασικά θεωρώ ότι θα δουλέψει, αλλά θα ζορίζεται άρα θα υπερθερμαίνεται γρηγορότερα, ήτοι μικρότερος κύκλος εργασίας.
Αλλά το κάνεις και μας ενημερώνεις...

Ωραίο βίντεο είναι και το κάτωθι του κυρ. Γιάννη:

https://www.youtube.com/watch?v=oraNbPHM3cY
 
4μετρα καλώδια έχουν οι βαριές inverter, τις αφήνεις στο πάτωμα κι εσύ πάνω στη σκάλα κολλάς το ταβάνι.

Γι' αυτό είναι ακριβώς 4 μέτρα κι όχι 7.

jflvXrH.jpg
 
σπυρο μου διαφωνω στη διαφωνια σου :)
δεν ειμαι ηλεκτρολογος, μπορει να εχεις δικιο

ομως αρχικα λεω ναι σε αυτο που λες για το μηκος καλωδιων της μηχανης που ειναι μελετημενο, αλλά ειπα για μακρια καλωδια τα οποια προφανως θα βαλεις εξτρα γιατι απο το εργοστασιο οι περισσοτερες βγαινουν με 2 μετρα μονο. αρα αμα βαλεις τετραμετρα ή εξαμετρα, θα εχεις μεγαλυτερη αντισταση , αρα σωστα το λεω

ομως η διαφωνια για την διαφωνια σου ειναι οτι μια μπαλαντεζα λεπτου καλωδιου πχ το συνηθες 25 μετρα Χ 1.5αρι (πολλοι εχουν 50μετρες) εχει καποια αντισταση και λειτουργει σαν τετοια. αν θυμαμαι καλα περιπου στο 0.3 V/Α/μετρο
αλλωστε βλεπω την δικια μου, αλλιωτικη κολληση κανω στα ιδια αμπερ οταν την βαζω σε μια 20αρα ασφαλεια που εχω απευθειας και αλλιωτικα αν της βαλω μπαλαντεζες για να κανω κατι στην ακρη του κηπου.
με εβαλες ομως σε σκεψη θα μετρησω και θα σου πω
 
Σαφώς κι ένα ποσοστό ενέργειας μετατρέπεται (χάνεται) σε θερμότητα λόγω της αντίστασης του αγωγού.
(Ούτε γω είμαι ηλεκτρολόγος.)

Αλλά νομίζω ότι η ΔΕΗ σου παρέχει τα 230 volt και στις μπαλαντέζες 3 x 2,5 για τις ηλεκτροκολλήσεις.
Είπα νομίζω :)
 
ναι χανεται σε θερμοτητα για αυτο οι λεπτες μπαλαντεζες μπορει να υπερθερμανθουν και να πιασουν και φωτια ακομα αν περασουν πολλα αμπερ
το δικτυο λεει οτι ειναι 230 βολτ και ειναι στον τοπικο υποσταθμο. απο εκει και περα αρχιζει η πτωση τασης η οποια ειναι μικρη καθως τα καλωδια της δεη που σου φερνουν ρευμα στο πινακα ειναι χοντρα. και παλι ομως, αν απεχεις αρκετα απο το τοπικο υποσταθμο (μετασχηματιστη που θα εχεις δει σε διπλες κολωνες συνηθως) εχεις μια αξιοσημειωτη πτωση τασης. αλλα και παλι δεν τρεχει τιποτα γιατι το ρευμα στο φερνουν χοντρα καλωδια που εχουν πολυ μικρη πτωση τασης μεχρι το πινακα σου.
αν τωρα εσυ απο το πινακα μεχρι την ηλεκτροκολληση εχεις μεγαλο μηκος λεπτου καλωδιου, εχεις και εκει μια αξιοσημειωτη πτωση τασης με αποτελεσμα να καταληγεις αρκετα πιο χαμηλα, ακομα και πιο κατω απο τα 220 βολτ

ψαχνοντας λιγο τωρα, ειδα ενα παραδειγμα που λεει οτι:
Αρα σε καλώδιο διατομής 1.5mm^2 μήκους 2m θα έχεις πτώση τάσης 0.62V με φορτίο 10A
Για καλώδιο διατομής 2.5mm^2 (ίδιο μήκος και ρεύμα) θα έχεις πτώση τάσης 0.38V

αρα στα 50 μετρα ας πουμε 1,5αρι, στα 10 Α εχεις πτωση τασης 0.62*25 = 15 βολτ (συνηθες τα 10 Α εναλλασομενου ρευματος αν κολλας σε περιπου 100-120 Αμπερ ηλεκτροκολληση)
αρα εισαι στα 210-215 βολτ στην καλυτερη περιπτωση και αν το σπιτι απεχει μακρυα απο τοπικο μετασχηματιστη μπορει να εισαι και στα 205 βολτ! τουλαχιστον δηλαδη 10% κατω
οπότε αν κολλας με 100 αμπερ, εισαι ηδη στα 90 και δεν το ξερεις
αν βεβαια εχεις 2,5αρι καλωδιο τοτε εισαι στα μειων 10 βολτ μονο

edit: στο πιο πανω ποστ το σωστο ειναι 0.3 mv/Α/μετρο
 
και μην ξεχναμε και το αλλο. περαν δηλαδη της πτωσης τασης μεχρι τη μηχανη μας.
οτι οταν αλλαζουμε καλωδια στην ηλεκτροκολληση , ναι μεν ειναι χοντρα πχ εξαρια οποτε ειμαστε καλα απο διατομη, ομως εκει περνανε πολλα αμπερ εκει δεν μιλαμε πλεον για 10 Α εναλλασομενου ρευματος αλλά 100-200 Α. αρα θα χασουμε αλλα 4-6 βολτ στα δυο καλωδια στην ουσια απο τη μηχανη μας.
επιπλεον και εκει εμπλεκεται το θεμα της αποστασης της δαγκανας της γειωσης με τη τσιμπιδα, μπαινει στο παιχνιδι και ο ιδιος ο παγκος εργασιας του οποιου η αντισταση μετραει και αυτη. και μετραει πλεον στα 100-200 αμπερ
αν τωρα η ιδια η μηχανη "κλεβει" οπως οι φτηνες κινεζικες που αναγραφουν διπλασια αμπερ απο οτι δινουν, αλλά γενικα ακομα και οι καλες κινεζες οπως helix, arcmax κλπ κλεβουν στις ενδειξεις τους, (σαν τα κινεζικα btu των κλιματιστικων) τοτε η συνολικη πτωση τασης γινεται κατι πιο σοβαρο στο τελικο αποτελεσμα

τελειως αλλιωτικα θα κολλησει μια telwin σε ενα σπιτι κοντα σε μετασχηματιστη της δεη που παιρνει απευθειας απο 20αρα ασφαλεια (αρα 4αρι καλωδιο μεσα στους τοιχους) και αλλιως μια κινεζα που της δινεις ρευμα απο μπαλαντεζα στην ακρη του κηπου απο το καρουλι του 1,5 αριου που παιρνει απο μπριζα 10 ή 16 αμπερ
 
Re: Απάντηση: Ηλεκτροκολληση, εργαλεια, τεχνικες και συμβουλες.

οπότε αν κολλας με 100 αμπερ, εισαι ηδη στα 90 και δεν το ξερεις
Επέτρεψε μου να διαφωνήσω. Τα αμπερ της εξόδου μιας ηλεκτρονικης ηλεκτροκολησης ειναι ανεξάρτητα απο την τααη εισοδου.
Οτι ρυθμίσεις, αυτο θα δώσει.
Αν εχει χαμηλη ταση εισοδου, θα ζοριστει πολυ περισσότερο να σου βγαλει τα ζητούμενα, με αποτελεσμα την πιθανη καταστροφη της.
 
καλημερα μαικ! μπορει να ειναι κι ετσι, δεν γνωριζω. ενας ηλεκτρολογος ισως να ξερει.
ομως βλεπω τη δικη μου που αλλη κολληση μου κανει αν την συνδεσω απευθειας σε μπριζα 20αρας ασφαλειας (4αρι καλωδιο) με μπαλαντεζα δεκαμετρη 2,5αρα, και αλλη σε μπαλαντεζα στην ακρη του κηπου απο την αποθηκη.
στη δευτερη περιπτωση, ο φωστηρας ηλεκτρολογος εχει τραβηξει καλωδιο για να φερει ρευμα στην αποθηκη απο απλη μπριζα της βεραντας.
2,5αρι μεν καλωδιο πρεπει να ειναι βλεποντας το παχος του, αλλά που λογικα παιρνει απο 1,5 αρι της μπριζας. η αποσταση ειναι αρκετη και η προσθηκη εγινε μεταγενεστερα.
σε αυτη τη δευτερη περιπτωση , η μηχανη μοιαζει σαν να αρνειται να δουλεψει!
παλι καλα να λεω δηλαδη που δεν την εχω καψει μεχρι τωρα αν εχεις δικιο...
 
Επίσης, για να είναι όσο πιο κοντά γίνεται το σώμα στο ηλεκτρόδιο αλλά να μην καεί κιόλας, σκέφτηκα να βιδωθεί πρώτα φθηνός σφιγκτήρας τύπου C και πάνω του να μπει το σώμα.

Εξάλλου μπορεί η δαγκάνα του σώματος να έχει άνοιγμα μικρότερο των 50mm.

https://www.leroymerlin.gr/gr/ergaleia/ergaleia-heiros/sfigtires-/sfigktiras-c-dexter-me-megisto-anoigma-75mm-61353271/

Υπάρχουν κι ορειχάλκινα πανάκριβα...

http://www.electrode.gr/products/p2.html
http://www.kantomonosou.gr/index.php?route=product/product&product_id=401&search=Σώμα+γείωσης
 
μετα απο τοση θεωρεια παιρνει σειρα η πραξη.
υποψη οτι πρακτικη εξασκηση κανουμε σε 2 μεταλλικα κομματια ωστε να υπαρχει ενα κενο αναμεσα τους και οχι μια ενιαια πλακα, ή διαφορετικα μια χαραγμενη πλακα οπως παρακατω.

Τυχαια επεσα πανω σε αυτα τα 2 videos, τα οποια θεωρω παρα πολυ καλα και κατατοπιστικοτατα, για να καταλαβει ο επιδοξος ηλεκτροσυγκολλητης τι πρεπει να κανει

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Όποιος ξέρει κατάστημα, οπουδήποτε στην Αθήνα, το οποίο πουλάει ηλεκτρόδιο fincord-m το 2,0mm ειδικά, με το κιλό ή τεμάχιο δλδ ανοίγει το πακέτο... ας απαντήσει ή ας μου στείλει μνμ.

O sinter "σπάει" μόνο το πακέτο των 2,5mm όλα τα υπόλοιπα είναι 3,5κιλα και 4κιλα.

Θέλω να πειραματιστώ και με τα ηλεκτρόδια 2,0mm και 2,5mm. (Έχω καταλήξει στο 1,6mm για μένα.)