IMAX ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!


Η οθόνη αντικαθίσταται με νέα, 1.90:1 και το πλάτος της παραμένει στα 24 μέτρα. Για το υλικό 2.35:1 θα υπάρχει masking, τη προσαρμογή της διανομής τη κάνει η IMAX.


Το ratio 1,90:1 το ειχε μαθει πρωτος ο Φραγκουλης απο την πρωτη ημερα παντως


Time lapse



Κι αυτοι ζαρες εχουν ε ? :LOL:
 
Αγαπητοί, όλες οι ψηφιακές αίθουσες IMAX πλέον έχουν οθόνη με αναλογία πλευρών 1,90:1 καθώς το native 4K DMD panel που χρησιμοποιεί ο IMAX projector παραγέται αποκλειστικά από την Texas Instruments και αποτελείται από 4096 x 2160 μικροκαθρέπτες. (αναλογία 1,896 :1). Οσον αφορά την νέα αίθουσα IMAX στην Αθήνα εκτιμώ ότι θα μειωθεί λίγο το πλάτος της προηγούμενης οθόνης που είχε αναλογία 2,35:1 ώστε η καινούρια IMAX οθόνη να έχει το σωστό ύψος για την νέα αναλογία πλευρών 1,90:1.

Σε όλους τους ψηφιακούς κινηματογραφικούς προβολείς η εικόνα σχηματίζεται από 3 DMD panel 4K, δηλαδή ένα για κάθε βασικό χρώμα (R, G, B). και γαι το λόγο αυτό η εικόνα είναι πολύ καλύτερη ποιοτικά από οποιοδήποτε σύστημα Home Cinema της αγοράς. Το συγκεκριμένο DMD panel έχει διαγώνιο 1,38" και χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε επαγγελματικούς κινηματογραφικούς προβολείς. Κατά τη γνώμη μου το σύστημα Dolby Vision για κινηματογραφικές αίθουσες είναι ανώτερο του IMAX και μαζί με τοn immersive ήχο του Dolby Atmos προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία στο θεατή. Η IMAX όμως είναι πολύ πιο δυνατή στο marketing από την Dolby και επιπλέον διαθέτει και δικές της μηχανές λήψης σε φιλμ που χρησιμοποιούνται σε πολλές παραγωγές της IMAX.

Το κλασικό σύστημα της IMAX με κινηματογραφικό φιλμ 70mm παραμένει ακόμα και σήμερα ανώτερο του Digital IMAX αλλά πλέον οι αίθουσες IMAX που ακόμα μπορούν να παίξουν κινηματογραφικό φιλμ είναι λιγότερες από 30 σε όλο το κόσμο. Αν θυμάμαι καλά το Oppenheimer" του Nolan παίχθηκε σε φιλμ σε 32 αίθουσες IMAX παγκοσμίως το 2023.
 
Σε όλους τους ψηφιακούς κινηματογραφικούς προβολείς η εικόνα σχηματίζεται από 3 DMD panel 4K, δηλαδή ένα για κάθε βασικό χρώμα (R, G, B). και γαι το λόγο αυτό η εικόνα είναι πολύ καλύτερη ποιοτικά από οποιοδήποτε σύστημα Home Cinema της αγοράς.
Τα 3 τσιπ δεν είναι κάτι νέο προφανώς και από μόνα τους δεν λένε και πολλά (πέραν της απουσίας του rainbow effect / αλοίμονο αν συζητάγαμε για τέτοιο σε σινεμά).

Ως DMD, το contrast τους θα είναι λογικά μη συγκρίσιμο με Dila (ειδικά τους καινούργιους που έχουν και πολύ αυξημένο ansi).

Ενα καλό home cinema προφανώς έχει πολύ πιο ποιοτική εικόνα, δεν τίθεται θέμα.

Απλα στο σινεμά πας για το μεγεθος (που προφανώς μετράει).

ΥΓ Έχω πάει σε Dolby Cinema και ήταν εντυπωσιακό αλλά δεν έφτανε ποιοτικά το σύστημα του σπιτιού μου (και μάλιστα το παλιό), σε καμία περίπτωση.
 
Υπάρχει μεγάλη διαφορά στις δύο τεχνολογίες DLP και Dila με τα υπέρ και κατά. O λόγος που χρησιμοποιούμε 3 x DMD panel στις κινηματογραφικές αίθουσες δεν είναι μόνο για την εξάλειψη του rainbow αλλά κυρίως για το βάθος χρώματος που είναι 12 bit ανά χρώμα και όχι 10 bit όπως ισχύει με τις ανταγωνιστικές τεχνολογίες. Επίσης το ANSI contrast είναι λίγο καλύτερο στους DLP projectors και ανάλογα με το φακό μπορεί να φθάσει έως και 600:1.

H JVC προσπάθησε στα πρώτα βήματα του ψηφιακού κινηματογράφου στις αρχές του 2000 να παρουσιάσει τη δική της λύση αλλα τα Dila panel εκτός του ότι υστερούσαν σε φωτεινότητα (σε σύγκριση με DLP projectoprs) μετά από κάποιες ώρες λειτουργίας καταστρέφονταν από τη θερμότητα των λυχνιών xenon που μέχρι και σήμερα είναι η φωτεινή πηγή στις περισσότερες κινηματογραφικές αίθουσες.

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι και οι 3 κατασκευαστές κινηματογραφικών μηχανών προβολής Barco, Christie και Nec επέλεξαν τη τεχνολογία DLP. Εκανε μια προσπάθεια και η Sony με panel SXRD που ήταν βραχύβια και καταστροφική καθώς τα panel καίγονταν μετά από 3-4 χρόνια λειτουργίας δημιουργώντας μια τεράστια κίτρινη τρύπα στο κέντρο της εικόνας. Το 2021 με μια σύντομη ανακοίνωση κατάργησε όλη τη σειρά Cinema Projectors και αποσύρθηκε από την αγορά.

Οι κινηματογραφικοί προβολείς DLP έχουν ανάλογα με το μοντέλο native contrast έως και 5000:1 και φωτεινή ισχύ έως 60.000 lumen.
 
Καλά όλα τα παραπάνω αλλά η διαφωνία ήταν στο ότι η εικόνα τους προφανώς και δεν είναι καλύτερη ποιοτικά από όλα τα HC, το αντίθετο ισχύει.
 
  • Like
Reactions: takisot
Και οι δύο δίκιο έχετε στα τεχνικά που λέτε.
Δεν υπάρχει το απόλυτο μηχάνημα.

Σαν τα ηχεία είναι.
Κάποιες φορές σε συγκεκριμένο χώρο με συγκεκριμένες μουσικές
μπορεί να θες κόρνα, σε άλλη κατάσταση να θες μόνιτορ.
 
Έχει μετρηθεί προβολέας με 600:1 intra-frame contrast σε κινηματογραφική αίθουσα;
500:1 πάντως πιάνουν οι καλοί JVC (προφανώς δεν μπορούν να βγάλουν οθόνη 250+ ιντσών, ακόμα και stacked δεν θα ξεπεράσεις τις 300", και με χειρότερο intra-frame contrast).
Ανάλογα το μοντέλο πέφτει χαμηλά, έως και 250:1 (που και πάλι καλό νούμερο είναι).
 
Έχει μετρηθεί προβολέας με 600:1 intra-frame contrast σε κινηματογραφική αίθουσα;
500:1 πάντως πιάνουν οι καλοί JVC (προφανώς δεν μπορούν να βγάλουν οθόνη 250+ ιντσών, ακόμα και stacked δεν θα ξεπεράσεις τις 300", και με χειρότερο intra-frame contrast).
Ανάλογα το μοντέλο πέφτει χαμηλά, έως και 250:1 (που και πάλι καλό νούμερο είναι).
Οχι σε κανονική αίθουσα αλλά στο εργαστήριο της Barco με τον SP4K‑27BHC με ειδικό φακό Very High Contrast. Σε μια κανονική αίθουσα κινηματογράφου ακόμα και οι φωτεινές επιγραφές των εξόδων κινδύνου μπορούν να επηρρεάσουν τη μέτρηση. Για να είμαατε όμως σωστοί προς όλους κανένας κατασκευαστής δεν δημοσιεύει τις μετρήσεις ANSI στα τεχνικά του φυλλάδια.
 
Και οι δύο δίκιο έχετε στα τεχνικά που λέτε.
Δεν υπάρχει το απόλυτο μηχάνημα.

Σαν τα ηχεία είναι.
Κάποιες φορές σε συγκεκριμένο χώρο με συγκεκριμένες μουσικές
μπορεί να θες κόρνα, σε άλλη κατάσταση να θες μόνιτορ.
Πάντως η επιτροπή της DCI πριν καταλήξει στην υιοθεσία της τεχνολογίας DLP για το Digital Cinema έκανε εκτεταμένες δοκιμές σε όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες της εποχής οι οποίες μέχρι και σήμερα δεν έχουν αλλάξει.
 
Οχι σε κανονική αίθουσα αλλά στο εργαστήριο της Barco με τον SP4K‑27BHC με ειδικό φακό Very High Contrast. Σε μια κανονική αίθουσα κινηματογράφου ακόμα και οι φωτεινές επιγραφές των εξόδων κινδύνου μπορούν να επηρρεάσουν τη μέτρηση. Για να είμαατε όμως σωστοί προς όλους κανένας κατασκευαστής δεν δημοσιεύει τις μετρήσεις ANSI στα τεχνικά του φυλλάδια.
So, from a technical standpoint, given the right conditions and equipment, μπορεί ένα home cinema με JVC D-ILA να έχει καλύτερο intra-frame contrast από ένα σινεμά (καλά για το on-off contrast δεν το συζητάμε καν).
Θα είναι καλύτερο σε κάθε performance figure ? Όχι, αλλά σε ένα απο τα σημαντικότερα (contrast), μπορεί να είναι.
 
Συγκρίνονται ανόμοια πράγματα.

Στο IMAX σινεμά ο στόχος είναι να προβάλεις εικόνα με ικανή φωτεινότητα σε διαγώνιο πάνω από 1000 ίντσες. Στο σπίτι συνήθως κοντά στις 100-120.

Οι σύγχρονοι JVC είναι ξεκάθαρα πρωταθλητές στο σπίτι. Μόνο και μόνο λόγω native contrast είναι εκτός συναγωνισμού (τα ANSI contrast κτλ τα ακούω βερεσέ.. παλιό επιχείρημα..).

Αλλά η τεχνολογία τους δεν ταιριάζει στις ανάγκες των σινεμά. Εκεί αναγκαστικά θα παίξεις με DMDs.

/ΟΤ τέλος..
 
Συγκρίνονται ανόμοια πράγματα.

Στο IMAX σινεμά ο στόχος είναι να προβάλεις εικόνα με ικανή φωτεινότητα σε διαγώνιο πάνω από 1000 ίντσες. Στο σπίτι συνήθως κοντά στις 100-120.

Οι σύγχρονοι JVC είναι ξεκάθαρα πρωταθλητές στο σπίτι. Μόνο και μόνο λόγω native contrast είναι εκτός συναγωνισμού (τα ANSI contrast κτλ τα ακούω βερεσέ.. παλιό επιχείρημα..).

Αλλά η τεχνολογία τους δεν ταιριάζει στις ανάγκες των σινεμά. Εκεί αναγκαστικά θα παίξεις με DMDs.

/ΟΤ τέλος..

Συμφωνώ απολύτως. Αν απομονώσουμε βέβαια το θέμα ποιότητας εικόνας ανεξαρτήτως ιντσών, ακόμα και Dila δεκαετίας δίνει καλύτερο overall αποτέλεσμα συγκριτικά ακόμα με τον καλύτερο digital cinema projector και βασικός λόγος είναι το πολύ καλύτερο on/off contrast.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Συμφωνώ απολύτως. Αν απομονώσουμε βέβαια το θέμα ποιότητας εικόνας ανεξαρτήτως ιντσών, ακόμα και Dila δεκαετίας δίνει καλύτερο overall αποτέλεσμα συγκριτικά ακόμα με τον καλύτερο digital cinema projector και βασικός λόγος είναι το πολύ καλύτερο on/off contrast.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Το σύστημα Dolby Vision στο κινηματογράφο πετυχαίνει contrast ratio της τάξης του 100.000:1 με 6 DMD panels σε ειδική διάταξη. O συγκεκριμένος projector δεν διατίθεται προς πώληση αλλά μισθώνεται στις κινηματογραφικές αίθουσες που έχουν εγκατεστημένο σύστημα Dolby Vision
 
  • Like
Reactions: vadergr
Το σύστημα Dolby Vision στο κινηματογράφο πετυχαίνει contrast ratio της τάξης του 100.000:1 με 6 DMD panels σε ειδική διάταξη. O συγκεκριμένος projector δεν διατίθεται προς πώληση αλλά μισθώνεται στις κινηματογραφικές αίθουσες που έχουν εγκατεστημένο σύστημα Dolby Vision

Το οποιο είναι 10 φορές λιγότερο από εκείνο ενός πχ Jvc 7900 όταν έχει ενεργοποιημένη τη δυναμική ίριδα.
Αλλά και σε επίπεδο native ο ίδιος προβολέας έχει 130.000:1.
 
Το σύστημα Dolby Vision στο κινηματογράφο πετυχαίνει contrast ratio της τάξης του 100.000:1 με 6 DMD panels σε ειδική διάταξη. O συγκεκριμένος projector δεν διατίθεται προς πώληση αλλά μισθώνεται στις κινηματογραφικές αίθουσες που έχουν εγκατεστημένο σύστημα Dolby Vision
Οπως ανεφερα και παραπάνω, εχω πάει σε Dolby Cinema (2 φορες στην Αμερική).

Το contrast ηταν εντυπωσιακό για δεδομένα κινηματογραφικής αίθουσας και όπως είχα γράψει και τότε, ''ειναι ότι πιο κοντά εχω δει στο HC μου'' αλλά και πάλι ήταν σαφώς υποδεέστερο.

Και με την νέα γενιά JVC, η απόσταση μεγάλωσε πολύ περισσότερο.
 
  • Like
Reactions: takisot
Οσο θυμαμαι οτι το 1978, σε θερινους σινεμαδες περα απο την αθιαλομιχλη του μπροστινου
ειχες και υγρασιες απο τις πρασιες ζερβοδεξα των καθισματων να αιωρουνται στον χωρο ......
εχει κυλησει ΠΟΛΥYYYYY νερο στο αυλακι.

Παντως ειναι ΠΟΛΥ ενημερωτικες οι τοποθετησεις σας (το παραδεχομαι, ειμαι Ασχετιδης :cool:).
 
Last edited: