Ήρθε η Άνοιξη.

H 1η αν ήταν ανάποδα εστιασμένη και με λιγο λιγότερο κορεσμό θα ήταν ο ορισμός της άνοιξης IMHO
 
Ευχαριστώ , εννοείς να ήταν εστιασμένες οι μπροστά παπαρούνες ?
 
Ναι ή τουλάχιστον να μην είναι οι μπροστά τόσο ανεστίαστες
 
Ακόμη και με f8 που δοκίμασα δεν κατάφερα να τα έχω όλα εστιασμένα . Πως θα μπορούσα;
Να φταίει ότι είχα σποτ φωτομέτρηση;
 
Yeap xz-2. Και πάλι καλά που βγήκε με τόσο φως να λες! :P

Είμαι στη φάση εξοικείωσης ακόμη με την μηχανή, και φοβούμενος μήπως δε προλάβω το θέμα, τραβάω auto όταν βιάζομαι.
 
Re: Απάντηση: Ήρθε η Άνοιξη.

Ακόμη και με f8 που δοκίμασα δεν κατάφερα να τα έχω όλα εστιασμένα . Πως θα μπορούσα;
Να φταίει ότι είχα σποτ φωτομέτρηση;

όχι η φωτομέτρηση δεν συνδέεται με την εστίαση. Σε ένα τέτοιο κάδρο με τόσο βάθος πεδίου, μάλλον μια εστίαση στα 2 μ. θα ήταν το καλύτερο. Στη θέση σου κι αν είχα λίγο χρόνο θα εστίαζα διαδοχικά στο 1, στο 1,5, στο 2 και στα 3 μ. Μετά στο μόνιτορ στο σπίτι θα διάλεγα την καλύτερη.
 
αν μου επιτρέπεις...

η φωτο σίγουρα είναι τμήμα μιας μεγαλύτερης φωτο, αλλιώς θα είχε το κανονικό κάδρο το 4/3. Δεν χρειάζεται τόσο πλάνο στα δεξιά, ειδικά που είναι σκούρο και τραβά το μάτι από τον παπαγάλο. Επομένως πρέπει να κοπεί.Γενικά να ξέρεις προτιμούμε να δίνουμε αέρα εκεί που βλέπει το πουλί κι όχι πίσω του. Επίσης καλό είναι να μην το έχουμε στο κέντρο.

Τώρα το πουλί έχει σκιά, χοντρή σκιά σε πρώτο πλάνο. Η σκιά πρέπει να φύγει. Να "ανοίξει". Η xz2 είναι καλή μηχανή, επομένως το raw αρχείο της πρέπει να έχει κρατήσει την πληροφορία του χρώματος. Άρα αυτό που χρειάζεται είναι να επεξεργαστείς το raw αρχείο μέσα από έναν converter (π.χ. Lighroom ή captureone). Στο capture one χρειάζεται μόνο λίγο αύξηση της φωτεινότητας (exposure ) στο +0,3 και μετά στο shadows θα αυξήσεις το ννούμερο μέχρι να φανεί το σκιασμένο τμήμα και πάλι φωτεινό χωρίς όμως να δείχνει ξεπλυμένο.

Επειδή δεν έχουμε το raw, απλώς πείραξα λίγο την καμπύλη στο Photoshop για να έλθει λίγο περισσότερο φως στο πουλί.

Καλή λήψη.

(αν δεν σου αρέσει την κατεβάζουμε).
 

Attachments

  • papagalekalimera2.jpg
    papagalekalimera2.jpg
    186.1 KB · Views: 151
Σαφώς και σου επιτρέπω, για να μάθω βρίσκομαι εδώ! :)

Η φωτογραφία είναι όπως ακριβώς τραβήχτηκε, 16/9, για να τις βλέπω στην 47άρα (απόφαση τελευταίας βδομάδας που μάλλον θαλλάξει...)! Γενικότερα βέβαια με χαλάει γιατί φαίνονται "τραβηγμένες" κατα μήκος. Αληθεια ποια είναι η καλυτερη επιλογή για να τραβάω, η 4/3;

Raw δεν υπάρχει δυστυχώς... Μάθημα 2ο. Να τραβάω πάντα και σε raw; Ακομη και με την xz-2; Ειχα μεινει ότι το raw της xz-2 δε λεει και πολλα. Πχ σαυτη τη φωτο επεξεργάζοντας το raw θαχα πολύ καλυτερο αποτέλεσμα;

Η φωτο που επεξεργάστηκες στο photoshop ήταν αυτή που συμπιέζει αυτόματα το site, και τώρα που την βλέπω στο pc, έχει μεν το πουλί περισσότερο φως, αλλά έχει πολλή χάλια ανάλυση δυστυχώς...

Θα προσπαθήσω αν και δεν έχω εμπειρία, να δώσω λίγο φως στο υπάρχων jpeg.

Ευχαριστώ για τις συμβουλές!
 
Last edited:
Και το φοβομουν αυτο... Δεν εχω fb, twitter, instagram κτλ, αλλα μολλον ενα flickr θα το φτιαξω! Το ViewBug τι λεει;
 
To raw αρχείο είναι όπως το αρνητικό. Ότι λάθος έχεις κάνει εσύ ή έχει κάνει η μηχανή (το ψειρίζουμε τώρα) αυτό δεν μπορεί να διορθωθεί στον ΗΥ διότι τα αρχεία δέχονται αλλαγές, αλλά τις βλέπουν ως μόνιμες καταστάσεις. Δηλ. από τη στιγμή που πατήσεις το save δεν γυρνάς προς το προηγούμενο αρχείο. Π.χ. αν θέλεις να αυξήσεις την οξύτητα (sharpness) για να την βλέπεις πιο ωραία στην τηλεόραση, τότε δεν έχεις τη δυνατότητα στη συνέχεια να μειώσεις την οξύτητα για να μη φαίνεται αφύσικη όταν θα την τυπώσεις.

Το raw αρχείο σου επιτρέπει να βγάλεις από αυτό διαφορετικά αρχεία Jpgs. Π.χ. ένα με χρωματική ισορροπία πιστή στην πραγματικότητα κι ένα με πλούσιο κορεσμό. Ή αν η μηχανή τράβηξε με ψυχρό φωτισμό (π.χ. γύρω στα 4500 Κelvin) μετά να το σηκώσεις στα 5500 Κ. Ή να βγάλεις από τα σκοτάδια τη λεπτομέρεια. Αυτά που είναι θαμμένα.

Όσο καλά κι αν είναι τα Jpgs από τη μηχανή (την όποια μηχανή) όταν θέλουμε να κάνουμε επεμβάσεις στη φωτογραφία, τότε το raw είναι αξεπέραστο. Κι όσο μεγαλύτερος ο αισθητήρας, τόσο μεγαλύτερα περιθώρια χειρισμού έχουν οι ΗΥ και τα προγράμματά τους (μιλώ για αισθητήρες ίδιας χρονολογίας ή τεχνολογίας).
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ήρθε η Άνοιξη.

όχι η φωτομέτρηση δεν συνδέεται με την εστίαση. Σε ένα τέτοιο κάδρο με τόσο βάθος πεδίου, μάλλον μια εστίαση στα 2 μ. θα ήταν το καλύτερο. Στη θέση σου κι αν είχα λίγο χρόνο θα εστίαζα διαδοχικά στο 1, στο 1,5, στο 2 και στα 3 μ. Μετά στο μόνιτορ στο σπίτι θα διάλεγα την καλύτερη.

Μα καλά , τι σκεφτόμουν όταν έγραφα ; :bang: . Ήθελα να γράψω πως είχα επιλέξει το μικρό σημείο (κουκίδα) εστίασης στο κέντρο .