ίσως ένα δείγμα απ'αυτά που έρχονται ...

πείτε μου λοιπόν, μετά απ'αυτά που αναφέρονται παραπάνω, κατά πόσον δεχόμαστε να έχουν αυτή τη μορφή οι εργασιακές σχέσεις των παιδιών μας στο μέλλον ... αλλά και ποιοι μπορούν να έχουν μέλλον ως εργαζόμενοι σε μια οικονομία που στηρίζεται στο χαφιεδισμό, στο ελαστικό ωράριο, στη χαμηλομισθία - ωρομισθία και στην ανασφάλεια για το αύριο. όποιος πιστεύει ότι με τέτοιες συνθήκες θα παράγεται ποιοτικό "προϊόν", έχω την εντύπωση ότι είναι κάπου μακριά νυχτωμένος ...

Βαγγέλη θύμισέ μου σε παρακαλώ.Εγινε ποτέ στο Σικάγο η μεγάλη διαδήλωση για την Εργατική Πρωτομαγιά???Μπάαα.Θα το φαει και αυτό η Νεοταξική Ιστορία.
Δικαιώματα εργαζομενων???Oρίστε???
Πάντως δεν μπορώ να υποστρηίξω και μιά συγκεκριμένη Πανεπιστημιακή συντεχνία που επιδοτειται μονιμως Ευρωπαϊκώς και ασκεί ιδεολογική τρομοκρατία σε θέματα γνώσης.
Αυτό όμως με τίποτα δεν ακυρώνει το γεγονός οτι ο ιδιωτικός τομέας επιστρέφει στον φεουδαρχικό Μεσαίωνα,ειδικά για τούς μικρομεσαίους και τούς χαμηλόμισθους.
 
Βαγγέλη θύμισέ μου σε παρακαλώ.Εγινε ποτέ στο Σικάγο η μεγάλη διαδήλωση για την Εργατική Πρωτομαγιά???Μπάαα.Θα το φαει και αυτό η Νεοταξική Ιστορία.
Δικαιώματα εργαζομενων???Oρίστε???
Πάντως δεν μπορώ να υποστρηίξω και μιά συγκεκριμένη Πανεπιστημιακή συντεχνία που επιδοτειται μονιμως Ευρωπαϊκώς και ασκεί ιδεολογική τρομοκρατία σε θέματα γνώσης.
Αυτό όμως με τίποτα δεν ακυρώνει το γεγονός οτι ο ιδιωτικός τομέας επιστρέφει στον φεουδαρχικό Μεσαίωνα,ειδικά για τούς μικρομεσαίους και τούς χαμηλόμισθους.

κακώς έχω θεωρηθεί υποστηρικτής της τρέχουσας κατάστασης στην παιδεία (ειδικά σε ότι αφορά το καθηγητικό κατεστημένο και τις αμαρτίες του). πάντως, αν θέλεις να σώσεις το πρόβατο απ'το στόμα του λύκου, ξεδοντιάζεις ή σκοτώνεις το λύκο. δεν το δίνεις στο λιοντάρι να στο φυλάει ...
 
Προσωπικά ουδέποτε σε θεώρησα υποστηρικτή τής τρέχουσας κατάστασης στην παιδεία.Εκφράζεις πολλές αμφιβολίες για την άκριτη αποδοχή τής πλήρους ιδιωτικοποίησης,αλλά και την επέλαση τής κατάργησης κάθε νομίμου δικαιώματος στον ιδιωτικό τομέα.,τών εργαζομένων.
Ασε είδα ποιοί ανήκουν και σε αυτούς που τάσσονται υπέρ της μεταρρύθμισης.
Καθηγητές που με μεγάλη ευκολία περνανε απο το ένα κόμμα εξουσίας στο άλλο και ταυτόχρονα τούς έχουν ερωτευτεί τα μεγάλα συγκροτηματα του τύπου μέσω τών οποίων ορισμένοι κυριολεκτικά-στα πλαίσια τού ποινικου κώδικα-εξυβρίζουν όποιον αντιτίθεται στίς απόψεις τους ,εθνικές, πολιτικές,κοινωνικές ,εργασιακές.
 
2.000 παράνομοι διορισμοί εκπαιδευτικών
Το υπουργείο Παιδείας προσλαμβάνει «ημέτερους» με τεχνάσματα
Εφημερίδα: «Κόσμος του Επενδυτή» 3 & 4 Μαρτίου 2007

Του Φάνη Καλαντζή

Σε κατ’ εξακολούθηση παράνομους διορισμούς εκπαιδευτικών – χιλιάδων πιθανώς – έχει προχωρήσει – και συνεχίζει – την τελευταία τριετία το υπουργείο Παιδείας!
Καταστρατήγηση του ΑΣΕΠ και των επιτυχόντων στους διαγωνισμούς του, παράκαμψη εκπαιδευτικών από τον πίνακα αναπληρωτών για χάρη των «ημετέρων» - που τοποθετούνται και εκεί που επιθυμούν! – ρουσφετολογικές προσλήψεις σε περιφερειακό επίπεδο και προφανώς σε επιλεγμένες πολιτικά περιοχές, συνθέτουν το θλιβερό τοπίο.
Ο «ΚτΕ» αποκαλύπτει σήμερα με ποιο τέχνασμα η Μητροπόλεως εξαπατά τους υποψήφιους για διορισμό στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ειδικότερα, το θέμα είναι κάπως εξειδικευμένο (γι’ αυτό και πιο εύκολο το μαγείρεμα!), εξ ου και θα επιχειρήσουμε μια κατά το δυνατόν κατανοητή προσέγγιση για τους αναγνώστες που δεν γνωρίζουν. Είναι αυτονόητο ότι διαθέτουμε έναν όγκο στοιχείων, αν και αρκετά υπάρχουν και στο Διαδίκτυο.
Ως γνωστόν, οι διορισμοί των εκπαιδευτικών γίνονται από τρεις διαφορετικές κατηγορίες. Η πρώτη – και αυτή αποτελεί τη πέτρα του σκανδάλου, όπως θα δούμε στη συνέχεια – αφορά, βάσει μιας ειδικής ρύθμισης, τους αναπληρωτές του λεγόμενου 30μήνου, δηλαδή όσους είχαν συμπληρώσει τουλάχιστον 30 μήνες προϋπηρεσίας έως τις 30/6/2004. Η δεύτερη αφορά τον ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών, από τους οποίους διορίζεται το 40%. Η τρίτη αφορά τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ, από τους οποίους διορίζεται το 60%.

Το «φιλέτο»

Τα παραπάνω ρυθμίστηκαν με τον Ν.3255/2004, ο οποίος έφερε τα πάνω κάτω, καθώς αύξησε σε 40% το μέχρι τότε ποσοστό διορισμών από τους αναπληρωτές που ήταν 25%, ενώ δημιούργησε και το 30μηνο.
Ταυτόχρονα, με άλλη ρύθμιση από τις τρεις προαναφερθείσες κατηγορίες, προτεραιότητα στους διορισμούς είχε το 30μηνο, ακολουθούσε το 40% και μετά το 60% του ΑΣΕΠ. Δηλαδή, πρακτικά, και αυτό έχει σημασία, το 30μηνο πήρε το φιλέτο των θέσεων στις τοποθετήσεις, καθώς όλοι διορίζονταν στις καλύτερες περιοχές, ο Έβρος, η Κάσος, τα βουνά και τα λαγκάδια έμεναν στους επιτυχόντες του διαγωνισμού.
Τι συνέβη τώρα στην πράξη και πώς καταστρατηγήθηκαν όλα;
Το «κόλπο» είναι σχετικά απλό. Στις υπουργικές αποφάσεις που υλοποιούσαν τον νόμο (και δη την παράγραφο 4 του άρθρου 6, δηλαδή τους 30μηνίτες) και καθόριζαν τον αριθμό των προσλήψεων και την κατανομή ανά κλάδο και ειδικότητα από τους πίνακες του 30μήνου, οι αριθμοί ήταν σκοπίμως παραπάνω από τις ανάγκες!
Όταν λέμε «σκοπίμως», εννοούμε ότι δεν ανταποκρίνονταν στα πραγματικά αριθμητικά στοιχεία των πινάκων του 30μηνου, αλλά ήταν κατά πολύ υψηλότερα. Και αυτό, ενώ την ίδια στιγμή το υπουργείο γνώριζε ότι οι πίνακες του 30μήνου είχαν σχεδόν εξαντληθεί, είχαν διορισθεί όλοι!
Ένα παράδειγμα θα ήταν διαφωτιστικό γιατί συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Στον κλάδο ΠΕ60, τους νηπιαγωγούς, ο αριθμός των εγγραφέντων στον πίνακα του 30μηνου ήταν λίγο πάνω από 500, 540 για την ακρίβεια.

Σε δύο πίνακες

Πριν προχωρήσουμε, μια διευκρίνιση. Αρκετοί εκπαιδευτικοί αναπληρωτές περιλαμβάνονται ταυτόχρονα και στους δύο πίνακες, και το 30μηνο και τον ενιαίο πίνακα του 40%. Το υπουργείο, υλοποιώντας μια δέσμευση ότι το 30μηνο θα διοριστεί μέσα σε μια τριετία (σχολικά έτη 2005-2006, 2006-2007 και 2007-2008), χώρισε στα τρία τον αριθμό των υπό διορισμό, άρα 180 προσλήψεις ανά σχολικό έτος.
Στην πράξη όμως έγινε αλλιώς. Στην πρώτη χρονιά εφαρμογής, το σχολικό έτος 2005-6, διορίστηκε σχεδόν το σύνολο των 30μηνιτών νηπιαγωγών, καθώς ένα σημαντικό τμήμα από αυτούς, και συγκεκριμένα 326, διορίστηκαν μέσω του άλλου πίνακα, αυτού του 40%. Δηλαδή διορίστηκαν 506, έμεναν δηλαδή για διορισμό 34 για τα δύο επόμενα σχολικά έτη. Στον καθορισμό των θέσεων του 30μήνου για την τρέχουσα σχολική χρονιά, όπως προκύπτει από την υπουργική απόφαση 11181 (ΦΕΚ 131, 5/2/2007) ο αριθμός του 30μηνου στους νηπιαγωγούς είναι πάλι 180 (υπακούοντας στη λογική του 1/3)!
Στην πράξη τώρα, φέτος διορίσθηκαν οι 32 από τους 34 (άρα μένουν μόνο δύο του 30μηνου για την προσεχή χρονιά). Οι υπόλοιποι 148 φετινοί που διορίστηκαν ήταν «μαϊμού» 30μηνο! Το ίδιο θα συμβεί και με τους διορισμούς της επόμενης σχολικής χρονιάς, 2007-2008, οπότε οι 30μηνίτες «μαϊμού» θα είναι 178!
Το παραπάνω παράδειγμα περιλαμβάνει αρκετούς ακόμη κλάδους, φιλολόγους (2 έχουν απομείνει στο 30μηνο, 53 καθορίζει η προ ημερών εκδοθείσα απόφαση και άλλους 50 ο προγραμματισμός για του χρόνου, δηλαδή συνολικά 100 «μαϊμού» 30μηνίτες), μαθηματικούς, θεολόγους, φυσικούς, κοινωνιολόγους (κάποιοι από τους τελευταίους μάλλον ανακάλυψε το κόλπο) κ.λ.π.. Πρακτικά λοιπόν, οι «βαπτισθέντες» 30μηνίτες, οι οποίοι προέρχονται από τον πίνακα του 40%, μπήκαν και στο 30μηνο και διορίστηκαν εκεί που ήθελαν βάσει της προτεραιότητας.
Γιατί έγινε όλο αυτό; Ποιοι είχαν μπάρμπα στη Κορώνη; Εύλογα προκύπτει η απάντηση.
Πάμε τώρα στην καταστρατήγηση της νομιμότητας:
α) Η πρώτη υπουργική απόφαση του 2005 καθορισμού των διοριζομένων (11/10/2005) ουδέποτε δημοσιεύτηκε, όπως έπρεπε, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
β) Το κόλπο από μόνο του θα συνεχιστεί και του χρόνου, εφόσον δεν ανακοπούν από τη... βροχή των προσφυγών (ήδη έχουν κατατεθεί ορισμένες, ενώ έχει ενημερωθεί και ο Συνήγορος του Πολίτη) των θιγομένων. Θιγόμενοι, που είναι και οι μη διορισθέντες του 40% και οι του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
γ) Σε ό,τι αφορά, ειδικότερα, τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ υπάρχει και η αυτοτελής παρανομία της μη τήρησης του 60% που προβλέπει ο νόμος 3255, καθώς στην πράξη η πραγματική αναλογία υπολογίζεται ότι κυμαίνεται σε ένα μέσο επίπεδο 50%-50%. Σε ορισμένες ειδικότητες, ίσως το ποσοστό των αναπληρωτών υπερβαίνει και το 50%.

Κι άλλες παρατυπίες

Συνοψίζοντας, καταστρατήγηση του νόμου που η ίδια η κυβέρνηση θεσμοθέτησε, καταστρατήγηση του ΑΣΕΠ, σειρά άλλων παρατυπιών. Ο αριθμός του συνόλου των ειδικοτήτων όπου έγινε η λαθροχειρία δεν μπορεί να υπολογιστεί ακριβώς, λογικά πρέπει να κυμαίνεται γύρω στους 1.500.
Από κει και πέρα, δεν λέχθηκε μέχρι τώρα τίποτα για τη δεύτερη αμαρτωλή ιστορία, τους διορισμούς των ωρομισθίων. Εδώ το ρουσφέτι πάει σύννεφο. Πώς γίνεται το κόλπο; Οι προϊστάμενοι (που διορίστηκαν το καλοκαίρι του 2004 με κριτήριο την κομματική ταυτότητα, η συντριπτική πλειοψηφία) στην περιφέρεια (και ανάλογα ποια είναι και τι στόχευση υπάρχει, έχουμε και την ανάλογη ανταπόκριση από τη Μητροπόλεως) ζητούν περισσότερες θέσεις από τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες. Αφού τους δοθούν από την κεντρική υπηρεσία, κάνουν οι ίδιοι πλέον το παιχνίδι, εξυπηρετώντας τις τοπικές πελατειακές σχέσεις.
Οι πληροφορίες του «ΚτΕ» αναφέρουν ότι η υπουργός Παιδείας δεν γνωρίζει τίποτα από τα προαναφερθέντα. Τα έγγραφα, όμως, δυστυχώς φέρουν και την υπογραφή της και, κυρίως, την πολιτική ευθύνη.



www.alfavita.gr
 
Τρομερό ενδιαφέρον! αρχίσαμε πάλι με τα συντεχνιακά σας; Θα μας τρελάνεις, η συντεχνία σας τα κάνει, πρώτα τα έκαναν οι πράσινοι τώρα τα κάνουν οι μπλέ. Δηλαδή τι σε πειράζει ότι είσαι έξω απο την πιτα;
 
Απάντηση: Re: ίσως ένα δείγμα απ'αυτά που έρχονται ...

Τρομερό ενδιαφέρον! αρχίσαμε πάλι με τα συντεχνιακά σας; Θα μας τρελάνεις, η συντεχνία σας τα κάνει, πρώτα τα έκαναν οι πράσινοι τώρα τα κάνουν οι μπλέ. Δηλαδή τι σε πειράζει ότι είσαι έξω απο την πιτα;

με πειράζει ότι ΟΛΟΙ -πλην ημετέρων και χειροκροτητών-bye- - είμαστε έξω από την πίτα ... το χειρότερο είναι ότι, λόγω χειροκροτητών κυρίως, η πίτα θα παραμείνει κρεμαστάρι ...
 
Βαγγέλη, μάλλον δεν κατάλαβες τι έγραψα. Ξαναλέω λοιπόν αυτά είναι προβλήματα εσωτερικά σας που πρέπει να τα λύσετε εσείς, οι ίδιοι.
Αν επι δύο-τρία χρόνια δεν πήγαινε κανείς ούτε αναπληρωτής, ούτε ωρομίσθιος και όποια άλλη μορφή ανακαλύφθηκε και σαμποτάρατε τον θεσμό τα πράγματα θα ήταν αλλοιώς.
Δυστυχώς όμως τέτοιες αποφάσεις δεν μπορούν να παρθούν όταν ψηφίζεις κομματικά. Ειδικά οι μικρές ομάδες μόνο κλεφτοπόλεμο μπορούν να κάνουν και να παραπονιούνται συνεχώς. Και ούτε είναι διατεθειμένος κάποιοι να αγωνισθούν για τους άλλους. Αυτό φάνηκε και στις τελευταίες κινητοποιήσεις σας που είχατε σαν βαικό το οικονομικό (που τους καίει όλους) και η συμετοχή δεν ξεπέρασε το 33%.
Και πάλι θα το πώ είχε κανένα ζόρι η κυβέρνηση να κάνει οτιδήποτε; εσείς οι ίδιοι τα κάνατε πιέζοντας τον εκάστοτε πολιτικό που είναι δέσμιος του πολιτικού κόστους και των δικών μας.
Εγώ το λέω και το φωνάζω. Δεν ζήτησα ποτέ τίποτα, δεν τους έδωσα την χαρά να είμαι σίγουρος για κανένα. Αλλά θα πώ και την αλήθεια, δεν είδα κανέναν βουλευτή να παέι να παρακαλάει τους ψηφοφόρους να τους κάνει ρουσφέτι, αντίθετα έχω δεί πολλούς γνωστούς να ξημεροβραδιάζονται στα βουλευτικά γραφεία για ρουσφέτι και έχω σιχαθεί τις άτυπες ομάδες πίεσης.
 
δεν διαφωνώ με τις επισημάνσεις σου, αντιθέτως, συμφωνώ απολύτως. επίσης, θα επισημάνω κι εγώ ότι πλέον δε χρειάζεται η πολιτική της κάθε κυβερνήσεως να στηρίζεται στο "διαίρει και βασίλευε" διότι πλέον οι εργαζόμενοι διαιρούνται και ... βασιλεύονται από μόνοι τους. μη νομίζεις όμως ότι δεν γίνονται προσπάθειες - κι αυτό δε συμβαίνει μόνο στους εκπαιδευτικούς - ώστε οι εργαζόμενοι - σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα - ν'αποκτήσουν κοινό τρόπο αντίδρασης ενάντια σε ότι καταπατά τα δικαιώματά τους. και μην ξεχνάς ότι για να ζητάει κάποιος ένα ρουσφέτι, πάει να πει ότι υπάρχει κάποιος πρόθυμος να "εξυπηρετήσει" (οι λόγοι γνωστοί, τους έγραψες και συ πιο πάνω). όσο λοιπόν θα υπάρχει αυτή η πελατειακή σχέση μεταξύ κυβερνώντων και κυβερνόμενων, κι όσο ο καθείς από μας θα επιζητά το προσωπικό του όφελος, ενάντια στο κοινό συμφέρον, τόσο πιο πολύ θα επιστρέφει ο εργασιακός μεσαίωνας και τόσο πιο πολύ θα αυξάνεται η αναξιοπιστία της δημοκρατίας και η ασυδοσία των εχόντων - κατεχόντων. το ότι αυτοί που πλήττονται δεν αντιδρούν - αντίθετα, σιγοντάρουν την κατάσταση - δείχνει πόσος αγώνας χρειάζεται ακόμη ώστε ν' αφυπνιστεί η συνείδησή τους ...
 
Αυτό συμβαίνει σε ολόκληρο το δημόσιο τομέα στενό και φαρδύ. Μην ξεχνάμαι ότι σύμβουλοι των εκάστοτε υπουργών, έστω και ατύπως, είναι και οι ημέτεροι ταγοί συνδικαλιστές τουλάχιστον, οι οποίοι και μεταφέρουν υποτίθεται τα προβλήματα του κλάδου. Τώρα το τι μεταφέρουν καταλαβαίνεις καλλίτερα απο μένα. Αν όμως οι ταγοί συνδικαλιστές δεν ήταν κομματόσκυλα, υποψήφιοι βολευτές και ήταν ανεξάρτητοι χρωμάτων θα ήταν το ίδιο; Με αυτό δεν θέλω να μειώσω το μερίδιο ευθύνης της εκάστοτε κυβέρνησης, αλλά να αποδοθούν και όπου αλλού υπάρχουν ευθύνες. Οσο για το ρουσφέτι είναι σαν το αυγό με την κότα ποιός βγήκε πρώτα.
Πάμε τώρα στο σημαντικότερο που έθιξες: αν είμασταν μορφωμένοι θα ξέραμε ότι το προσωπικό καλό περνάει μέσα απο το κοινωνικό καλό. Γιατί να είμασταν μορφωμένοι; γιατί οι πρόγονοί μας το διαπίστωσαν πριν χιλιάδες χρόνια και το είπαν, αλλά οι νεοέλληνες το έγραψαν στα α.... τους. Αν ξέραμε τι σημαίνει παραγωγή όικονομικού πλούτου, οικονομικό περιβάλλον, πως συντηρείται και πως διαμορφώνεται, δεν θα έκλεβε κανένας απο την εφορία, γιατί μόνο έτσι μπορεί να φανεί και το μεγαλίτερο κλέψιμο των μεγαλοκαρχαριών (νομότυπο ή παράνομο). Αν ξέραμε πως να αντιδρούμε σαν καταναλωτές δεν θα υπήραν οι επιτήδειοι, στην αναμπουμπούλα χαίρετε ο λύκος, αν ξέραμε να σεβώμαστε τον εαυτό μας δηλ. να μην πίνουμε και οδηγούμε, να φοράμε κράνος, να σεβόμαστε τους κανόνες συμβίωσης δεν θα υπήρχαν οι εκατόμβες κάθε χρόνο που πέρα απο τον ανθρώπινο χαμό στοιχίζει στο κοινωνικό σύνολο τεράστια νούμερα.
Πάντως κάποιες χώρες το έχουν επιτύχει αυτό, (Σουηδία, Δ.Γερμανία κλπ), αλλά λέει πήγαν οι Έλληνες και τους χάλασαν................
 
Μάλιστα. Μπορεί κανείς να μου πεί ποιά είναι η αξιοπιστία των στοιχείων που δημοσιεύει η ΕΣΥΕ; λαμβανομένου υπόψη ότι:
1. Το γεωργικό εισόδημα είναι τεκμαρτό.
2. Το 95% των επιχειρήσεων, αυτοαπσχολούμενων με τζίρο μέχρι 300.000 και 150.000 €κλείνουν με περαίωση δηλ. τεκμαρτά. Εχουν όμως παιδιά.
3. Ταξι, ΦΔΧ, ΚΤΕΛ, Εργολάβοι δημοσίων και ιδιωτικών έργων, ενοικιαζόμενα δωμάτια, οικοδόμοι, είναι τεκμαρτά.
4. Οι δικηγόροι ημιτεκμαρτά
5. Δεν έχει αξιολογηθεί το προιόν της παραοικονομίας, όπως και τα εισοδήματα της παραπαιδείας.
6. Δεν ξέρει και δεν καταμετρά τα χρήματα που διατίθενται για λάδωμα.
7. τα οικονομικά στοιχεία που στέλνουν οι επιχειρήσεις στην ΕΣΥΕ, δεν διασταυρώνονται (π.χ. ενα έλεχος όταν βγάλει διαφορά εισοδήματος αυτό Η ΕΣΥΕ δεν το ξέρει, και ας μην αναφέρω ότι πολλοί συνάδελφοι συμπληρώνουν τα έντυπα κατα το δοκούν).
8. Η ανασφάλιστη και συμπληρωματική εργασία.
9. Το ύψος της φοροδιαφυγής.
10. Η πλασματικότητα του ποσοστού της ανεργίας.
Πείτε μου τώρα ποιά είναι η εγκυρότητα των αναλύσεων.
Παρεπιπτόντως η ΕΣΥΕ, δεν τα ξέρει, η Ευρωπαική Οικονομική επιτροπή, επειδή ξέρει τι σημαίνει τεκμήριο ζήτησε στοιχεία πέρα απο αυτά που τις έδινε η ΕΣΥΕ και γίναμε πλουσιότεροι.........
Δεν αναλύεται ποιοί στέλνουν τα παιδιά τους έξω και πού.
 
14/03/2007

Η ανασφάλεια που ξεσηκώνει

Η εργασιακή αβεβαιότητα κατεβάζει τους φοιτητές στους δρόμους
typos65.gif
του Χρήστου Κάτσικα

Δέκα ολόκληρους μήνες έκλεισε η αναταραχή στα πανεπιστήμια! Από τον Μάιο του 2006 μέχρι και σήμερα, αδιάκοπα και με αμείωτη ένταση χιλιάδες νέοι αντιδρούν, κατεβαίνουν στον δρόμο, καταλαμβάνουν τις σχολές τους.

Οι αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που έγιναν μέχρι σήμερα και ο νέος νόμος πλαίσιο «ρυμουλκούν» τη φοιτητική αντίδραση. Ωστόσο, είναι φανερό ότι αυτή οροθετείται και πριμοδοτείται από την άρνηση της προοπτικής «ενός παρόντος και ενός μέλλοντος» που συντρίβεται στην υπόσχεση της εργασιακής αβεβαιότητας έπειτα από αυτό. Οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι και ο νόμος πλαίσιο που προετοιμάζει το τελικό χτύπημα στη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση, η φαραωνική στάση του ΥΠΕΠΘ και τα περιφρονητικά για τη νεολαία λόγια των διαχειριστών του, απλώς λειτούργησαν σαν αναμμένο σπίρτο σε μια μεγάλης έκτασης και «έτοιμη από καιρό» πυριτιδαποθήκη: οι πραγματικές αιτίες είναι ο αποκλεισμός και η ματαίωση των προσδοκιών μιας ολόκληρης γενιάς που βουλιαγμένη στην προοπτική της ανεργίας αισθάνεται ότι την κορόιδεψαν. Είναι η Generation Χ των ΗΠΑ, η «εξαπατημένη γενιά» με τα λόγια του Pierre Bourdieu που γαλουχήθηκε με την ψευδαίσθηση ότι κυνηγώντας την ατομική λύση, τον βαθμό, το πτυχίο, το μεταπτυχιακό, θα έχει ανοιχτούς τους δρόμους της επαγγελματικής αποκατάστασης και της καριέρας.

Τι δείχνουν οι έρευνες
1el10b.jpg

Οι φοιτητές αναζητούν ένα διαφορετικό μοντέλο ζωής, πέρα από την αδηφάγα ανταγωνιστική «ζούγκλα της αγοράς»

Οσμίζονται οι νέοι μας αυτό που τους περιμένει όσον αφορά το επαγγελματικό τους μέλλον. Όλες οι έρευνες φανερώνουν ότι από το σύνολο των 45.000 - 50.000 πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ που θα πάρουν το πτυχίο τους εντός του έτους, το 1/4 θα αντιμετωπίσει την ανεργία για περισσότερο από 18 μήνες κατά μέσο όρο, το 1/3 δεν θα βρει εργασία σχετική με το αντικείμενο των σπουδών του, ενώ για το 70% εκείνων που θα βρουν εργασία ο μισθός θα ανέρχεται σε 650 - 700 ευρώ.

Το βλέπουν γύρω τους, στους χιλιάδες άνεργους πτυχιούχους, στο συγγενικό τους περιβάλλον, στη γειτονιά τους, στους πρώην συμφοιτητές τους που πήραν πτυχίο, πήραν μεταπτυχιακό και άλλοι ψάχνουν ακόμη για δουλειά, άλλοι δουλεύουν με 700 ευρώ τον μήνα και άλλοι - τυχερότεροι (;) - «χτυπάνε» 12ωρα με αμοιβές της τάξεως των 1.200 ευρώ. Ψυχανεμίζονται οι δύο στους τρεις ότι ακόμη και αν «τακτοποιηθούν» εργασιακά, το πιθανότερο είναι να μην έχει η εργασία τους καμιά σχέση με το αντικείμενο των σπουδών τους.

Σε αυτό το παρόν που κυριαρχείται από την εικόνα ενός ναρκοθετημένου μέλλοντος «βγάζουν τη γλώσσα» οι φοιτητές, καθώς «άτακτα» αναζητούν ένα διαφορετικό μοντέλο ζωής, πέρα από την αδηφάγα ανταγωνιστική «ζούγκλα της αγοράς» που, δημιουργώντας τις δικές της αποικίες στον πανεπιστημιακό χώρο, απειλεί να ρουφήξει τη δημιουργική και απαιτητική πνοή τους.

Απόρριψη του εγχώριου american dream
ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ μόνο για τη ριζική αμφισβήτηση ενός νόμου, αλλά για την αυθόρμητη και ενστικτώδη απόρριψη μιας ζωής που βουλιάζει στο τέλμα των «συνηθισμένων σχέσεων» της υποταγής, της εκμετάλλευσης, των εφήμερων μικροαστικών αυταπατών, του διαρκούς εξοντωτικού κυνηγιού για μια θέση στον ήλιο που λάμπει για όλο και λιγότερους.

Είναι χαρακτηριστικά όσα γράφονται από τους φοιτητές μιας σχολής «ελίτ», της Ιατρικής:
«Γενιές ολόκληρες νέων έχουν γαλουχηθεί με τις αξίες του εγχώριου american dream των κοινωνικά ευυπόληπτων, δηλαδή δικηγόρων και γιατρών, που αν αφοσιωθούν στο αντικείμενό τους (βλέπε εξαντλητική εργασία, χωρίς παράλληλα ενδιαφέροντα), το αιέν αριστεύειν (βλέπε ατομικισμό και σκληρό ανταγωνισμό), τον σεβασμό στους ιατρούς - παιδαγωγούς τους (βλέπε τυφλή υποταγή στο καθιερωμένο σύστημα εκπαίδευσης/υγείας), θα ανταμειφθούν με την ανάλογη κοινωνική αναγνώριση και παχυλούς μισθούς... Ίσως χρειάζεται απλώς να θυμίσουμε ότι η εποχή που αρκετοί γιατροί αποτελούσαν ένα εξασφαλισμένο κομμάτι της μεσαίας τάξης τελείωσε πριν από χρόνια. Πλέον οι φοιτητές της Ιατρικής στην πλειονότητά τους προέρχονται από εργατικές οικογένειες, που ενδεχομένως αδυνατούν να καλύψουν ακόμα και τα έξοδα ενός ιδιωτικού ιατρείου, και το μέλλον των περισσοτέρων είναι είτε η απασχόληση στις διάφορες εταιρείες υπηρεσιών υγείας (κρατικές ή ιδιωτικές) είτε η ανεργία».

(Από την κατάληψη της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ).


ΤΑ ΝΕΑ
 
Αθήνα 3/14/2007

Προς ΜΜΕ
(συντάκτες εκπ/κού ρεπορτάζ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 14 Μάρτη συγκέντρωση αντιπροσωπείας του Συντονιστικού των ωρομισθίων εκπαιδευτικών έξω από το Υπουργείο Παιδείας. Οι συγκεντρωμένοι, μαζί με αντιπροσωπεία της Δ.Ο.Ε., ζήτησαν συνάντηση με εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας, για άμεση καταβολή των δεδουλευμένων τεσσάρων και πλέον μηνών. Από την ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. δεν επέδειξε κανείς ενδιαφέρον να δεχτεί τους απλήρωτους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, και να δώσει λύση στο πρόβλημά τους.
Οι συνάδελφοι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί παραμένουν εδώ και τέσσερις μήνες απλήρωτοι, πολλοί από αυτούς από την αρχή της χρονιάς, χωρίς να λογαριάζει κανείς από την ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ., ότι ως άνθρωποι έχουν πλέον πρόβλημα επιβίωσης και ως πολίτες την εύλογη απαίτηση να πληρώνονται για το έργο που παρέχουν στα παιδιά του ελληνικού λαού. Η ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. είναι έκθετη για άλλη μια φορά καθώς στο πλαίσιο των περικοπών στην Παιδεία επιμένει να καλύπτει τα κενά όχι με μόνιμους διορισμούς αλλά με τη φτηνή λύση των ωρομισθίων ευτελίζοντας τόσο τους εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως τους μαθητές και το εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να τους παρέχεται.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στηρίζει το αυτονόητο αίτημα των ωρομισθίων για άμεση καταβολή των δεδουλευμένων και την αντιμετώπιση όλων των σοβαρών εργασιακών τους προβλημάτων. Η ΔΟΕ σε συννενόηση με το Συντονιστικό των ωρομισθίων καθόρισαν μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΕΠΘ, την Παρασκευή 23 Μάρτη και ώρα 11:30 π.μ. για να απαιτήσουν ουσιαστικές απαντήσεις από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ.


ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ όλοι οι Σύλλογοι να ενημερώσουν τους ωρομίσθιους συναδέλφους για να πάρουν μαζικά μέρος στην κινητοποίηση στις 23/3/07.

Από τη Δ.Ο.Ε.
 
Re: Απάντηση: ίσως ένα δείγμα απ'αυτά που έρχονται ...

Αθήνα 3/14/2007

Προς ΜΜΕ
(συντάκτες εκπ/κού ρεπορτάζ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 14 Μάρτη συγκέντρωση αντιπροσωπείας του Συντονιστικού των ωρομισθίων εκπαιδευτικών έξω από το Υπουργείο Παιδείας. Οι συγκεντρωμένοι, μαζί με αντιπροσωπεία της Δ.Ο.Ε., ζήτησαν συνάντηση με εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας, για άμεση καταβολή των δεδουλευμένων τεσσάρων και πλέον μηνών. Από την ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. δεν επέδειξε κανείς ενδιαφέρον να δεχτεί τους απλήρωτους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, και να δώσει λύση στο πρόβλημά τους.
Οι συνάδελφοι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί παραμένουν εδώ και τέσσερις μήνες απλήρωτοι, πολλοί από αυτούς από την αρχή της χρονιάς, χωρίς να λογαριάζει κανείς από την ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ., ότι ως άνθρωποι έχουν πλέον πρόβλημα επιβίωσης και ως πολίτες την εύλογη απαίτηση να πληρώνονται για το έργο που παρέχουν στα παιδιά του ελληνικού λαού. Η ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. είναι έκθετη για άλλη μια φορά καθώς στο πλαίσιο των περικοπών στην Παιδεία επιμένει να καλύπτει τα κενά όχι με μόνιμους διορισμούς αλλά με τη φτηνή λύση των ωρομισθίων ευτελίζοντας τόσο τους εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως τους μαθητές και το εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να τους παρέχεται.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στηρίζει το αυτονόητο αίτημα των ωρομισθίων για άμεση καταβολή των δεδουλευμένων και την αντιμετώπιση όλων των σοβαρών εργασιακών τους προβλημάτων. Η ΔΟΕ σε συννενόηση με το Συντονιστικό των ωρομισθίων καθόρισαν μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΕΠΘ, την Παρασκευή 23 Μάρτη και ώρα 11:30 π.μ. για να απαιτήσουν ουσιαστικές απαντήσεις από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ.


ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ όλοι οι Σύλλογοι να ενημερώσουν τους ωρομίσθιους συναδέλφους για να πάρουν μαζικά μέρος στην κινητοποίηση στις 23/3/07.

Από τη Δ.Ο.Ε.

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά οι ωρομίσθιοι που απασχολήθηκαν στη Β/θμια Εκπαίδευση για ενισχυτική διδασκαλία το 2005 δεν έχουν πληρωθεί και μάλλον δεν θα πληρωθούν ποτέ.