JVC HD100 και παιδικές ασθένειες

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Και ενώ ο Σύριος εδώ και 3-4 μέρες καμαρώνει μία... κούτα, εγώ, 1 ώρα από την ώρα που έφυγα από το σπίτι του, έπαιρνα την πρώτη εικόνα από τον HD100! :bsanta: Και μάλιστα με άμεσο κλείδωμα στα 1080p24 από το Toshiba HD-EP10 μέσω του Marantz SR-6003.

Φυσικά, ο "θρόνος" του Infocus ήταν πολύ ψηλά, ακόμα και για το μεγάλο περιθώριο lens shift της JVC, επομένως η Κυριακή το πρωί είχε... μαστοροδουλειά για να κατέβει το ράφι χαμηλότερα. Επιπλεόν, επειδή στη μεριά του προβολέα το καλώδιο κατέληγε σε DVI, το ξήλωσα και το ξαναπερνάω ανάποδα, γιατί πίσω από τον ενισχυτή έχω περισσότερο χώρο. Μάλλον κάπου εκεί το ζόρισα λίγο παραπάνω, διότι μετά από αυτό άρχισαν τα "όργανα".

Το κλείδωμα δεν γίνεται πλέον αμέσως, θέλει λίγη προσπάθεια. Δεν πειράζει, το θέμα είναι ότι τα καταφέρνει. Είδα και λίγα sparklies στο calibration hd dvd του AVS, αλλά αργότερα, στις ταινίες δεν τα ξαναείδα. Η ψυχρολουσία ήρθε όταν έβαλα ένα απλό DVD: δεν κλειδώνει με τίποτα! Βρε αμάν, βρε ζαμάν... εικόνα γιοκ! Τέτοια αλλεργία σε SD μόνο avclub certified μηχάνημα θα μπορούσε να έχει, αλλά εγώ, κουλτουριάρης ων, βλέπω πολύ SD και με λούζει κρύος ιδρώτας.

Δοκιμάζοντας διάφορες ρυθμίσεις σε player και ενισχυτή, κατέληξα στα 1080i, που έπαιζε τα πάντα, τόσο στα 50 όσο και στα 60 (παρά κάτι δεκαδικά) Hz. Θα κάνω και δοκιμή με καινούργιο καλώδιο, αλλά μόνο αφού δω τι απόδοση έχω στην κίνηση.

Άλλο θέμα που με τρόμαξε ήταν η σύγκλιση. Δεν ξέρω αν ήταν λόγω μεταφοράς, διαφοράς βορείων - νοτίων προαστείων ή επειδή ήρθαν τα πάνω κάτω για το μηχάνημα, αλλά έβλεπα μεγάλη κόκκινο πάνω και κυανό κάτω από τα άσπρα γράμματα. Ψάχνω στο μενού και βλέπω τη σχετική ρύθμιση, έρχεται και ηρεμώ. Βέβαια, τα βήματα μου φαίνονται μεγάλα και δεν είμαι σίγουρος ότι έχω το optimum αποτέλεσμα, αλλά για αυτό μόνο με HTPC και "ξεκούραστο" καλώδιο μπορώ να είμαι σίγουρος.

Τελευταίο θέμα προβληματισμού, τα ροδάκια του lens shift, τα οποία έχουν ιδιαίτερα μεγάλο τζόγο. Όχι ότι δεν έκανα τη δουλειά μου, αλλά μου έκανε εντύπωση, γιατί κατά τα άλλα, το μηχάνημα δεν φαίνεται να έχει κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα κατασκευής.

Και μετά από την... εποικοδομητική γκρίνια, επιτέλους, μπορώ να περάσω στις αρετές του μηχανήματος!

Αν το μαύρο του είναι από τα καλύτερα μεταξύ των σύγχρονών του, φανταστείτε το μετά από έναν Infocus που ακόμα και 5 χρόνια πριν, δεν διεκδικούσε δάφνες στον τομέα. "Άβυσσος", "game over" και λοιπές χαριτωμένες κοινοτοπίες... :D

Το impact του High Definition απέναντι στις 576 γραμμές (σε 110" από 4 μέτρα, μην ξεχνιόμαστε) ήταν επίσης γερό. Βρήκαμε και καινούργιο hobby:
κάποτε στις ταινίες ψάχναμε λάθη συνέχειας, τώρα βρίσκουμε τσαπατσουλιές στο μακιγιάζ! :p

Τέλος, όπως ξέρετε, το μηχάνημα δεν περηφανεύεται για τις φωτεινές επιδόσεις του. Τώρα, γιατί εγώ έκανα άνετα τις δοκιμές μου με αναμμένα φώτα, ίσως μου το απαντήσει η νυχτερινή περίπολος, όταν ο βοριάς τη σπρώξει προς τα 'δώ. ;)

Ευχαριστώ τον Infocus 5700 για 5 ζωηρά, απροβλημάτιστα και cinephile χρόνια και του υπόσχομαι σύντομα να του βρω αντίστοιχα μάχιμο πόστο. Και βέβαια περιμένω τον Άγιο Βασίλη της Φιλοθέης να καμαρώσει το δώρο του και να τον κεράσω τσικουλάτο.
:antlers:
 
Last edited:
Μεγειές Λευτέρη, μπορεί να άργησες για αλλαγή αλλά χτύπησες κελεπούρι και με value for money.
Δεν είναι απλά μιά αναβάθμιση από τον 5700, είναι απλώς τελείως καινούργια αγορά. Τώρα θες δεν θες θα μαζεύεις high definition ταινίες γιατί πολύ απλά υπάρχει λόγος για να απολαύσεις εικόνα.
By the way, τι καλώδια χρησιμοποιείς τώρα και έχεις θεματάκια;
 
Καλορίζικος και από εμένα Λευτέρη και καλές θεάσεις.

Το θέμα κλειδώματος πιστεύω ότι οφείλεται στο καλώδιο. Μια δοκιμή με κάτι 'σίγουρο' θα σου δώσει την απάντηση.

Όσο για την σύγκλιση θα γνωρίζεις ότι οι προβολείς της JVC HD100 + HD1 'υποφέρουν' από το Lens shift. Αν έχεις κάνει μεγάλη διόρθωση τότε θα συμβιβαστείς.

Εγώ έκανα ολόκληρη πατέντα με τη βάση του προβολέα, και παράγγειλα νέα πλάτη για να τον συνεφέρω.

Και πάλι καλές θεάσεις. Πολύ καλή επιλογή και σε εξαιρετική τιμή.
 
Για το θέμα της σύγκλισης μόνο, να πω εν τάχει:

Είναι γνωστό το θέμα των HD 1/100 με το lens shift και την σύγκλιση. Όσο πιο πολύ lens shift βάζεις (ειδικά κάθετο – βασικά οι περισσότεροι αυτό χρησιμοποιούμε και το έχουμε τσεκάρει) τόσο πιο πολύ δημιουργείται πρόβλημα ‛σύγκλισης’.

Και όντως φτιάχνει λίγο πηγαίνοντας στο +4 (από +3) το (κάθετο νομίζω) κόκκινο (έτσι πρέπει να ήταν ήδη ρυθμισμένος).

Κατά τα άλλα, το συγκεκριμένο κομμάτι έχει ‛τυπική’ για HD 1/100 σύγκλιση. Λίγο καλύτερη νομίζω έχω δει στον Τάκη (που άλλου; :p) πχ. Σε κάθε περίπτωση οι διαφορές είναι πολύ μικρές και μάλλον είσαι επηρεασμένος από τον μόνοτσιπο και χαμηλής ανάλυσης DLP που είχες πριν.

:)
 
Ευχαριστώ πολύ για τα καλορίζικα! :smile:

Το καλώδιο είναι ένα 10μετρο Oehlbach dvi-hdmi αγορασμένο το 2004. Η ζημιά έγινε όταν το ξέηλωσα και το ξαναπέρασα, αλλά δεν είμαι σίγουρος γιατί δεν δοκίμασα DVD στην πρώτη, πρόχειρη σύνδεση.

Περί σύγκλισης, σίγουρα κατέβασα ένα κάτω το red. Δεν θυμάμαι αν πείραξα και τα άλλα. Ο προβολέας είναι σε τέτοιο σημείο που το οριζόντιο lens shif είναι σχεδόν μηδέν, αλλά το κατακόρυφο είναι αρκετό. Στην άλλη εναλλακτική, θα έχω λιγότερο κατακόρυφο, αλλά σχεδόν τερματισμένο οριζόντιο. Μήπως να ανοίξουμε ένα θέμα περί DIY φακών; :D

Βέβαια, σε ταινίες ούτε που φαίνεται το πρόβλημα και αυτό μετράει!
 
Ευχαριστώ πολύ για τα καλορίζικα! :smile:

Το καλώδιο είναι ένα 10μετρο Oehlbach dvi-hdmi αγορασμένο το 2004. Η ζημιά έγινε όταν το ξέηλωσα και το ξαναπέρασα, αλλά δεν είμαι σίγουρος γιατί δεν δοκίμασα DVD στην πρώτη, πρόχειρη σύνδεση.

Περί σύγκλισης, σίγουρα κατέβασα ένα κάτω το red. Δεν θυμάμαι αν πείραξα και τα άλλα. Ο προβολέας είναι σε τέτοιο σημείο που το οριζόντιο lens shif είναι σχεδόν μηδέν, αλλά το κατακόρυφο είναι αρκετό. Στην άλλη εναλλακτική, θα έχω λιγότερο κατακόρυφο, αλλά σχεδόν τερματισμένο οριζόντιο. Μήπως να ανοίξουμε ένα θέμα περί DIY φακών; :D

Βέβαια, σε ταινίες ούτε που φαίνεται το πρόβλημα και αυτό μετράει!

Λευτέρη καλορίζικος... Καλές θεάσεις.
Αν έχεις χρησιμοποιήσει lens Shift δυστυχώς δεν υπάρχει σωτηρία... Ούτε το κατέβασμα του red σε σώζει αφού έχει επίδραση μόνο στη μισή οθόνη, φτιάνχεις το κάτω μισό και χαλάει το πάνω μισό.
Τώρα γιατί συμβαίνει αυτό.... :nounder:
 
Λευτέρη ο φακός του προβολέα είναι τοποθετημένος ψηλότερα από το πάνω όριο της οθόνης και πόσο;
Εγώ τον έχω ακριβώς στο πάνω όριο της οθόνης με καλά αποτελέσματα.

Καλορίζικος!
Πολύ καλή επιλογή.
 
Λευτερη καλοριζικος και καλοθεατος, με πολυ "ποιοτικο" κινηματογραφο! :D
Για το θεμα του καλωδιου, συνιστω αμεση αλλαγη με ενα Hdmi-hdmi για να παιζεις σωστα 1080P24/50/60. Δεν ειναι αναγκη να ξοδευτεις, ενα clicktronik των 60 ευρω απο το πλαισιο κανει θαυμασια την δουλεια του..
Για το lens shift, μιλησαν οι "παλιοι"..
Παντως σου οφειλουμε συντομα μια επισκεψη..
 
Σας ξαναματαευχαριστώ!

Θωμά: κάπου έχω σημειώσει τις διαστάσεις, αλλά δεν τις έχω πρόχειρες. Πάντως είναι αρκετά ψηλότερα, κοντά στο όριο του lens shift.

Τάκη: Thanks for the heads up. Πάντως λέω να κάνω κάποιες δοκιμές πρώτα. Κατά τα άλλα, σας περιμένω.

Η επίσημη πρεμιέρα έγινε εχθές με το Prestige του Christopher Nolan σε HD DVD και δεν παρατήρησα κανένα πρόβλημα, ούτε με τα θέματα του lens shift, ούτε με την κίνηση. Βέβαια, η ταινία είναι ιδιαίτερα απαιτητική στην προσοχή του θεατή, οπότε δεν είχαμε πολλά περιθώρια να αποσπαστούμε από τεχνικές λεπτομέρειες.
 
JVC HD100. Τοποθέτηση καθ' ύψος

Κατ' αρχάς εύχομαι Χρόνια Πολλά και Καλές Γιορτές σε όλους και σε όλες!

.......Φυσικά, ο "θρόνος" του Infocus ήταν πολύ ψηλά, ακόμα και για το μεγάλο περιθώριο lens shift της JVC, επομένως η Κυριακή το πρωί είχε... μαστοροδουλειά για να κατέβει το ράφι χαμηλότερα.....

Με γειές, Λευτέρη και Χρόνια Πολλά!

Όσο για την "μαστοροδουλειά" και την σωστή τοποθέτηση - ειδικά καθ' ύψος - σε σχέση με την οθόνη, θα σου πω πως πέρασα κι εγώ από το ίδιο λούκι και μάλιστα πιο χοντρό.

Εκείνο που είναι σίγουρο και ρεπορταρισμένο από τους πιο πολλούς χρήστες των HD100/RS2, είναι ότι ο φακός του προβολέα πρέπει να είναι όσο πιο κοντά στο ίδιο ύψος με αυτό του κέντρου της οθόνης. Όταν έστησα τον δικό μου RS2 (μετά από πολλές μέρες σχεδίαση και μελέτη του σημείου και του χώρου), κατέληξα ώστε το κέντρο του φακού να βρίσκεται στα 2,02 m ένώ το κέντρο της οθόνης ήταν στο 1,72 με 1,74 m, δηλαδή μόλις 30 cm χαμηλότερα, σε απόσταση προβολής 3,85 με 3,90 m. Τέλος πρέπει να πω πως η θέση του RS2 είναι περίπου στο κέντρο του μήκους του studio, όπου το πάτωμα χωρίζεται στα δύο με δύο ανισόπεδα τμήματα διαφοράς ύψους 20 cm. Έτσι, το κάτω μέρος του προβολέα είναι στο 1,75m από το υψηλότερο και στο 1,95m από το χαμηλότερο επίπεδο του πατώματος. Ίσα που περνάει ένας φυσιολογικού ύψους άνθρωπος από κάτω (στο υψηλό επίπεδο), αν και δεν τίθεται πρόβλημα, διότι ακριβώς από κάτω είναι οι δύο καναπέδες.

Και επειδή ήθελα να διατηρήσω και τον Toshiba MT700 στη θέση του, καθώς επίσης και να μην επηρεαστεί η ανάρτηση του (ήδη υπάρχοντος) CRT NEC XG135LC, "έφαγα" κυριολεκτικά "τα νύχια μου" να φτιάξω αυτό που με βόλευε.

Το όλο project βασίστηκε σε μια αρχική βάση της Unitech Systems (Σάκης Καρατόλιος), την οποία την τροποποίησα ελαφρά, ώστε να ταιριάξει στην περίσταση.

Οι φωτογραφίες εξηγούν τα πραχθέντα:

- Η πρώτη δείχνει μια γενική άποψη του studio, από τα πλάγια και πίσω. Φαίνεται η οθόνη και η θέση των 2 προβολέων. Ο πιο χαμηλός (ο μαύρος) είναι ο RS2. Ο ασημί είναι ο MT700. Φυσικά, δεν μπορεί κάποιος να καταλάβει άμεσα την διαφορά ύψους κέντρου οθόνης και φακού προβολέα, αλλά με λίγη φαντασία γίνεται αντιληπτή.
- Η δεύτερη δείχνει τους δυο προβολείς από εμπρός καθώς και την κυλιόμενη βάση οροφής του CRT (οποίος μετά τονέλεγχο δεν ε´χει ακόμα "ανέβει" στη θέση του).
- Η τρίτη, πάλι από εμπρός, δείχνει πώς ο JVC είναι κρεμασμένος από το δοκάρι της οροφής, ενώ η ειδική πλάκα ανάρτησης της βάσης του έχει ένα ορθογώνιο άνοιγμα, μέσα από το οποίο διέρχεται η δέσμη του φακού του Toshiba, που είναι κι αυτός ανηρτημένος στο ίδιο δοκάρι της οροφής, αλλά πιό πίσω και πιο ψηλά.
- Η τέταρτη δείχνει τους προβολείς από πίσω και πλάγια με λεπτομέρεια.

R0013016.jpg

R0013013.jpg

R0013005.jpg

R0013009.jpg

Θα βάλω ακόμα κανα-δυο.
 
Φωτό

- Η πρώτη και η δεύτερη δείχνουν ανηρτημένους τους δυο προβολείς από το πλάϊ.
- Η τρίτη είναι από εμπρός και πλάϊ
- Η τέταρτη είναι από την ίδια γωνία με την προηγούμενη τέταρτη, αλλά τραβηγμένη από πιο χαμηλά, για να δείχνει την λεπτομέρεια της κατασκευής.

Καλά Χριστούγεννα!
 

Attachments

  • R0013002.jpg
    R0013002.jpg
    99.5 KB · Views: 34
  • R0013001.jpg
    R0013001.jpg
    105.8 KB · Views: 32
  • R0013007.jpg
    R0013007.jpg
    96.8 KB · Views: 30
  • R0013003.jpg
    R0013003.jpg
    102.6 KB · Views: 32
Βλεπω οτι εχουν αλλαξει πολλα...!!!!

Καλοριζικος Λευτερη....
Τα μωρα ετσι ειναι....με ασθενειες...!!!!!
 
Καλορίζικος και από μένα. Αν γυρίσεις σε μεγάλη γωνία το καλώδιο (πχ 90μ)είναι φυσικά τα προβλήματα στο κλείδωμα. Το εν λόγω καλώδιο αν δεν κάνω λάθος έχει φορά σήματος και δεν παίζει ανάποδα.